Bună, analizez ilux.ro în mesajul de față.
Dacă doriți să:
- Printați review-ul curent, vă recomand varianta în format PDF (diacritice, afișare corectă în pagină).
- Citiți pe un device electronic review-ul curent, vă recomand varianta în HTML.
Voi folosi în analiză unele elemente din ghidul de mai jos:




















Cuprins:
A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)
A1. Copywriting
1. Aș implementa pentru blog:
Push rel=”author” through your head • Yoast
2. Aveți mai multe greșeli în site, v-ar folosi dacă cineva care se pricepe la corectură s-ar uita peste textele voastre.
3. Aveți conținut suficient în pagina de produs, însă nu prezentați elemente esențiale pentru mine despre produse, nu am toate informațiile necesare mie.
4. Invers, aveți tendința de a “umple” textele, sunt multe lucruri care pot fi eliminate.
5. Articolele de pe blog sunt OK.
A2. Design
1. Site-ul mi se pare aglomerat, și mi se pare că faceți asta intenționat. Aș căuta soluții de simplificare.
2. Designul este modern, felicitări.
3. Nu toate butoanele la acțiune sunt distinct colorate și cu fonturi / dimensiuni mari. Detaliez mai jos.
4. Aveți în site, pe alocuri, fonturi prea mici. Detaliez mai jos.
5. Blogul este prea încărcat.
A3. Structurarea informației
1. V-aș recomanda să implementați About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help în tot site-ul.
2. Pentru un site ai de ales între:
- Mai multe fonturi;
- Mai multe dimensiuni de fonturi;
- Mai multe culori de font și fundal de text;
- Mai multe formatări aplicate fonturilor (caractere aldine, italice, subliniate);
Sugestiile mele:
- Folosiți cât mai puține fonturi; nu ar trebui să depășiți 3 fonturi pentru un site;
- Folosiți cât mai puține dimensiuni fonturi; folosiți dimensiuni de font diferit pentru titluri, sub-titluri, meniuri, elemente din footer;
- Folosiți cât mai puține culori de font și fundal de text; folosiți fundaluri de text mai ales pentru a marca ceva cu totul deosebit;
- Folosiți cât mai puține formatări aplicate fonturilor (caractere aldine, italice, subliniate);
- Evitați folosirea sublinierilor, pentru altceva decât pentru linkuri (textele subliniate sunt, în general, linkurile, un text obișnuit subliniat va arăta ca un link);
- Evitați textele scrise cu albastru, pentru altceva decât pentru linkuri (textele albastre sunt, în general, linkurile, un text obișnuit subliniat va arăta ca un link);
Există în site-ul vostru o tendință de a complica inutil lucrurile.
3. Ar merita pus undeva în structura site-ului o pagină în care să se afișeze paginile cele mai: vizitate, comentate, recomandate altora prin rețelele sociale, recent adăugate în site; poate fi de forma unei casete în bara laterală, dar poate fi și o pagină dedicată;
Mă gândesc la footer, de exemplu.
4. Pagina principală are rolul unui punct de început; puneți în ea:
- Fie legături către alte pagini importante din site;
- Fie un conținut foarte relevant pentru site;
La voi, homepage-ul nu îmi dă impresia asta.
5. Despre noi e ascuns în footer, mă aștept să fie în meniul de sus.
A4. Uzabilitate
1. Puteți converti mai bine vizitatorii în clienți sau cititori ai site-ului dacă folosiți clipuri video; posibile idei: clipuri video cu angajații, cu sediul companiei, cu managementul, cu cum se obține un produs sau cum arată o ședință tipică; puteți avea și un blog video, cu clipuri în care prezentați idei;
2. Un link e bine să aibă culoarea albastru, să fie subliniat, iar dacă linkul deschide o fereastră nouă ar trebui să marcheze acest lucru, așa cum fac cei de la Wikipedia:
Wikipedia.
3. Aș aprecia funcții de filtrare încă din homepage, pe criterii diferite; criterii generale ar putea fi prețul, dimensiunea, data introducerii în site, număr de comentarii, rating mediu, număr afișări, producător; în funcție de tipicul magazinului, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);
4. Căutarea nu e în colțul din dreapta-sus, cum m-aș aștepta.
5. Este relativ simplu de comandat în site, bravo!
B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)
B1. Header + meniul de sus
1. Logo:
– E destul de simplistă analogia = iLux.ro = cadouri de lux = arătăm poză cu o cutie cu cadouri.
– Nu sunt mare fan al folosirii adjectivelor / atributelor (cadouri “de lux”) – pe tema asta
My gorgeous article about the best attributes to successfully use: Olivian Breda
– Logo-ul este OK, nimic deosebit însă la el. E un cadou cu ceva sclipici, și care arată OK.
– Idei posibile:
a. Cum ar fi să fie o mână care ține de panglică, pentru a o deschide?
b. Cum ar fi să fie doar panglică, nu și simbolul cu cadoul?
c. Cum ar fi să fie și persoana care dă cadoul sau două mâini care întind un cadou?
d. Cum ar fi ca acel cadou să se deschidă și să iasă ceva din el?
e. Cum ar fi să nu fie un cadou mare, ci unul de dimensiuni reduse?
2. “Un cadou vorbește despre tine, vorbește în numele tău”.
– Aș evita să scriu în unele locuri cu diacritice, în altele fără.
– Afirmația e un VSP. (Usability tip: create a USP bar: Olivian Breda)
Te ajută să înțelegi o caracteristică a cadourilor pe care o au și alte lucruri.
– Textul nu spune nimic. “Un cadou e un dar”. “Un cadou îți arată o fațetă”. Nu înseamnă nimic textul, nu e nimic revelator.
Sfatul meu ar fi să căutați ceva maxime și aforisme despre cadouri și să găsiți ceva mai OK, dacă vreți așa text.
Textul curent nu aduce nicio informație nouă pentru cititor.
3. Coșul meu / Contul meu (dreapta-sus):
– Aș elimina din texte. Aș elimina atât “Finalizare comandă”, cât și “Autentificare”.
– Nu înțeleg nevoia de a scrie “MEU” cu caractere diferite. “E al meu, nu al altcuiva”?
– “Autentificare” ar trebui scris cu “A” mare.
– “Coșul meu” și “Contul meu”, chiar dacă sunt scrise cu CAPS și cu bold, sunt greu de citit. Sugestia mea ar fi să creșteți dimensiunile fonturilor și să scrieți cu culoare contrastantă.
– La contul meu aveți o cheie franceză. Nu e tocmai iconița ideală.
4. Căutare:
– Nu e foarte clar că pot căuta și apăsa pe buton sau apăsa enter.
– Caseta ar trebui plasată în colțul din dreapta-sus.
– Dacă scriu un text mai lung în caseta de căutare, textul merge peste butonul de căutare.
– Scriu test, dau căutare, aleg să caut după cele mai vândute, obțin eroare. De ce?
5. USP bar. Am scris despre asta aici: Usability tip: create a USP bar: Olivian Breda
Ce vă recomand:
– Aș face textele respective clickabile. Să pot să fac click și să obțin mai multe detalii despre fiecare din avantajele date.
– Free exchange nu mi se pare că sună foarte OK.
– Aș evita să scriu GRATUITĂ cu litere mari.
6. Meniul de sus:
– Aș pune “Despre” ca al doilea element din meniu.
– Aș pune “Cadouri corporate” și “Cadouri Personalizate” în meniul din stânga.
7. Breadcrumbs:
– Nu mi se pare OK că în loc de “Acasă”, scrie “Cadouri Lux”. Nu vă ajută la SEO.
– Dacă merg aici:
Glob mini-bar cu biblioteca – iLUX.ro
Pagina curentă – “Glob mini-bar cu biblioteca” – e scrisă cu underline și bold. Nu mi se pare că e formatarea ideală, textele subliniate ar trebui să fie folosite doar pentru linkuri.
8. Numărul de telefon
– Aș pune un simbol de telefon mobil.
– Aș pune și un apel la acțiune, deși nu e obligatoriu.
B2. Sidebar
1. Aș păstra consistența majusculelor:
“Cadouri dupa destinatar (d mic)
Cadouri dupa Eveniment (e mare)”
2. “Categorii Cadouri” e un non-sens. Nu te ajută cu nimic.
3. “Cadouri business”? Cadouri mediul business mi se pare OK, sau “mediu afaceri”.
4. “8 Martie” scris cu m mare? De asemenea, în septembrie îmi scrieți despre cadouri de 8 martie?
La fel, Valentine’s day?
5. De ce aveți și categoria “Cadouri business” și categoria “Cadouri birou”?
6. Interesant termenul “vicii”, însă nu știu dacă aș face categorie din el.
Relativ negativ.
7. La mouseover peste oricare categorie apare un tooltip cu fix numele categoriei. Fie îmbunătățiți tooltip-ul, fie îl eliminați complet.
B3. Conținut principal
1. Slider
– “ustensinle”
– Nu sunt mare fan al afirmațiilor foarte generice “fiecare bărbat …”, “fiecare femeie …”.
– Fonturile sunt greu de citit.
– Aș păstra consistența în aspectul apelurilor la acțiune.
– Sunt mai multe imagini în banner-e de tipul “bărbații visează la glob” / “femeile vor trusă”, în care arătați bărbatul cum visează, și femeia cum vrea, și arătați produsul. Mi se pare o imagine foarte banală. Aș miza pe produs în sine, nu aș mai arăta bărbatul cu visează sau femeia cum își dorește trusa. Aș sări peste asta.
– Imaginile cu persoane par imagini stock. Nu am încredere că bărbatul din fotografie chiar e un bărbat fotografiat de voi. Sugestia mea, legat de acest aspect, este să evitați, pe cât puteți imaginile stock.
– Aveți mai multe fonturi în bannere care sunt greu de citit.
2. Promoții / top vânzări / noutăți.
– E prima pagină, oamenii preferă să facă scroll decât click. Scrolling is better than clicking: Olivian Breda
În această direcție, aș pune informațiile respective disponibile pe bază de scroll vertical, nu de click.
– De ce “NEW” și nu “NOU”?
– Aveți “Top vânzări” – felicitări, e o chestie foarte utilă. Dar aș vrea să am și un link tip “vezi toate produsele cu top vânzări”, să fac click pe link și să văd mai multe. Similar pentru noutăți și promoții.
– La top vânzări aveți doar 3 produse, nu 4. De ce?
– Nu mi se pare relevant ca pe prima pagină să aveți nota “inclusiv TVA” la fiecare produs. Aș pune în footer “prețurile includ TVA”, și în pagina de produs / coșul de cumpărături.
3. Testimoniale
– Aș evita testimonialele mai vechi de doi ani de zile pe prima pagină. În pagina de testimoniale e OK să le păstrați.
– E foarte OK ce aveți acum, dar ar fi și mai persuasiv să aveți testimoniale video.
– OK, poate video e greu de făcut. Puteți încerca adăugarea unei fotografii cu clientul la fiecare testimonial.
4. Cadouri personalizate
– Legat de prețuri cu zecimale. Sugestia mea ar fi ca la produse de lux să nu folosiți zecimale.
– ( 46 produse in oferta )
Nu se lasă spațiu după ( și înainte de ).
De asemenea, linkul nu ar trebui să includă și ().
5. “Un cadou vorbeste despre tine, vorbeste in numele tau! ”
– Mi se pare un slogan slab. Nu are nicio idee în spate. Totul vorbește despre mine, nu doar un cadou. Mi se pare simplist.
6. Textul ăsta:
“Un cadou de lux de pe iLUX impresioneaza intotdeauna prin calitate. Iti oferim numai cadouri de firma care vin sa confirme statutul destinatarului si pe al celui care il ofera. Alege un cadou deosebit, pe care nu s-ar astepta sa il primeasca, un cadou de bun gust si vei transforma surpriza darului intr-un moment memorabil!”
E plin de adjective / adverbe. E prea mult, sunt sufocat. Nu transmite niciun mesaj, în sine.
7. “Daca vrei sa lasi o impresie buna, alege cadouri barbatesti”
Text de SEO? Ajută prea puțin, strică impresia.
8. “surpriza luxoasa”?
9. “Intra in gratiile unei femei, fa-i o surpriza luxoasa de 8 Martie!”
De ce lăsați textul ăsta pe homepage tot anul?
10. “Cadoul potrivit face diferenta intre succes si declin in afaceri”
Facebook e în scădere. Are succes sau nu? Apple e în scădere. Are succes sau nu?
11. “Noi iti punem la dispozitie acele cadouri business speciale care-ti garanteaza parteneriate rentabile.”
Cum poate un cadou să îmi garanteze un parteneriat rentabil?
12. “Graveaza unul dintre cadourile speciale si rafinate din magazinul iLUX si il vei transforma intr-un cadou unicat, cu valoare sentimentala.”
Nu are valoare sentimentală orice alt cadou?
13. “Niciun alt cadou nu are un impact atat de mare, asa cum impresioneaza cadoul personalizat.”
Virgulă între subiect și predicat.
14. Eu unul n-am auzit de niciunul din brandurile de pe homepage. Puteți păstra caseta, însă.
B4. Footer
1. “Nume & Prenume” aș scrie “Numele complet”.
2. “address@email.com” aș scrie “Adresa de email”.
3. Unul din motivele de abonare, altul decât “Aboneaza-te la noutatile si surprizele din lumea cadourilor!”, ar putea fi și că primește primul promoțiile săptămânii.
4. Pagina de Facebook – iLUX.ro – Cadouri de Lux:
– Scrie “gift shop” și textul e clickabil. În prezent nu se întâmplă nimic, dar n-ar fi exclus ca pe viitor dacă fac click pe link să ajung la o listă cu concurenți de-ai voștri. Aș căuta un text non-clickabil.
– Mi-ar plăcea să postați mai multe lucruri care nu sunt legate strict de business-ul vostru.
– Ar fi OK ca în descrierea sumară de pe Facebook să existe și link către site. (cum intru pe pagină, să pot vedea și link către site)
5. Descopera idei de cadouri
– Aș evita textele scrise strict pentru SEO.
6. Castiga portofelul Giudi pe care ti-l doresti ? Concurs
Care e sensul întrebării aici?
7. M-aș aștepta ca pe Twitter să și comunicați cu comunitatea, nu doar să trimiteți mesaje.
8. Cum te putem ajuta? și Contul meu nu au mare legătură pentru mine.
9. La fel la “Despre magazin” ați pus tot felul de non-Despre-uri.
10. M-aș aștepta ca siglele VISA / MasterCard / PayU din footer să ducă fie către site-urile respective, fie către o pagină de la voi din site pe tema respectivă.
11. © 2010 – 2012 * Cadouri de Lux de la iLUX.ro * Magazin online Cadouri Lux
Text în footer, font mic, gri pe gri, cuvinte cheie pentru Google. De evitat.
12. iLUX.ro este marca inregistrata sub numarul 107062. Utilizarea marcii fara permisiune este interzisa.
Dacă ați pus acest text ca uzabilitate, pentru a atrage atenția că sunteți business serios, da, poate avea sens.
Dacă ați pus asta în interes de business, nu vă ajută. E mult mai simplu un ®.
13. Nota de copyright e până în 2012?
14. Cel mai des întâlnit scenariu pentru vizitarea unui site e următorul: vizitatorul parcurge headerul, scanează conținutul principal și ajunge în footer; aici:
- Fie caută elemente de ajutor (contact, de exemplu – vedeți punctul de mai jos);
- Fie se uită după alte pagini de navigat în site (voi detalia);
- Fie se întoarce în partea de sus a site-ului, scanând în continuare după informații relevante;
- Fie va părăsi site-ul;
Desigur, scenariul cel mai puțin dezirabil este ca vizitatorul să părăsească site-ul; pentru ca acest lucru să nu se întâmple, e bine ca în footer să existe elemente de ajutor (vezi mai jos), sau să fie în footer lucruri de vizitat; ce ar putea exista în footer:
- Meniul principal, prezent și în header, și “dublat” în footer;
- Un meniu secundar – pagini mai puțin importante din site;
- O listă cu cele mai vizitate/comandate/recomandate de către cititori altor cititori pagini din site (sau cu paginile pe care le recomandați voi);
15. În footer este foarte indicat ca, pentru a fi bine identificați în Google Local, să aveți adresa fizică a companiei; pentru uzabilitatea vizitatorilor, e indicat să aveți în footer și elemente de contact; rețelele sociale pot și ele să aibă loc în footer;
16. Legat de newsletter – Este bine să vă gândiți la motivația vizitatorilor de a se abona; pot să fie motive generale, specifice multor liste de email:
- Veți primi ultimele noutăți pe email;
- Veți fi la curent cu activitatea noastră;
- Veți afla despre cele mai noi produse;
Puteți însă avea și motive specifice:
- Abonații la newsletter primesc un voucher de 5%;
- Exclusiv pentru abonații la newsletter organizăm un concurs cu premiu lunar un telefon mobil;
- Primii 1.000 abonați la newsletter vor primi o carte cadou;
- Avem oferte speciale exclusiv pentru abonații la newsletter;
Nu mi se pare foarte atractiv ce aveți în prezent.
C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)
C1. Categorii
Cadouri Barbati – iLUX.ro
– “Cadouri stilate si de calitate pentru un barbat elegant
Cele mai apreciate cadouri de catre domni sunt cele care le rezolva o problema, cele care impun respect prin calitate si cele care ii intriga. Iti oferim posibilitatea de a alege intre cadouri practice, decorative sau jocuri pentru adulti. Unice si de firma, cadourile barbatesti de pe iLUX sunt tipul de cadou cu care orice domn s-ar mandri prietenilor.”
Dacă textul e pentru SEO, nu ajută prea mult.
Dacă e scris pentru utilizatori, în opinia mea face mai mult rău decât bine.
– “cele care ii intriga”
Cum poate un cadou care te intrigă să îți placă “cel mai mult”?
De văzut: ▶ Ziua barbatului – Bergenbier – YouTube
– Set barbierit cu maner din lemn, Lev – iLUX.ro
A apărut Gilette Fusion, Gilette Mach 3 e generația anterioară. Plătesc 860 de lei pentru un aparat de bărbierit compatibil cu lame de acum câțiva ani.
– Același preț pentru aceste două produse:
Mouse optic de lux Dalvey – iLUX.ro
Mouse Logitech Laser MX Performance, USB 910-001120 – eMAG.ro
Scriu acest review la un PC care are mouse-ul de la Logitech. Nu mi se pare nefiresc să dai 300+ de lei pe un mouse. Mi se pare nefiresc produsul respectiv.
OK, mouse de lux înseamnă pentru mine:
Apple – Magic Mouse – The world’s first Multi-Touch mouse.
– Din produsele de la categoria bărbați mă atrag:
a. Portofelele, cu condiția să nu fie mai scumpe decât banii pe care îi am în portofel în mod curent.
b. Setul de bărbierit, cu condiția să aibă lame recente, Fusion de la Gilette.
c. Darts e tare.
– Nu văd sensul multor produse:
a. Busolă în era telefoanelor cu GPS inclus.
b. Zar decizional.
c. Barometru de birou.
d. Cos picnic.
e. Cuțit pentru corespondență în era emailurilor.
– Ce aș dori să găsesc în site?
a. Bricege.
b. Instrument de tăiat centura de siguranță în caz de accident.
c. Kindle.
d. Accesorii sportive, de la fular cu Steaua la echipament de jucător de fotbal.
e. Huse telefon.
Cadouri Femei – iLUX.ro
1. “Pe iLUX gasesti cadouri deosebite si pretioase pentru femei, care vor da impresia ca sunt special concepute pentru ea”
Păi și asta vrei? Să dai impresia?
2. Ce mi-a plăcut:
a. Set fondue ciocolata.
b. Felicitare 3D.
3. La ce nu văd rostul:
a. Suport inele.
b. Set tacamuri branzeturi – cum să cumperi un singur set? Cum să cumperi suficiente seturi încât cadoul ăsta să fie și util? (dai 1.000 de lei pentru 4 oameni să mănânce brânzeturi)
4. De asemenea, aș vrea să am și opțiuni de filtrare a datelor, după:
- Caracteristici ale categoriei respective de produse (pot fi culori, dimensiuni, masă, caracteristici tehnice – de exemplu, în cazul microprocesoarelor frecvența, tipul microprocesorului);
- Data adăugării în site;
- Preț;
- Vânzări produse;
- Număr afișări ale paginilor;
- Număr comentarii produse;
- Număr căutări în site a unui produs;
- Rating mediu al unui produs;
- Producător;
Cadouri business pentru Sefi, Parteneri de Afaceri – iLUX.ro
1. Eu n-am văzut niciun birou cu globuri pământești.
2. Cum poate să fie busola un cadou business?
Cadouri Zile de Nastere si Aniversare – iLUX.ro
1. Nu înțeleg sensul categoriei ăsteia, cum arată în prezent.
Are sens să merg la bărbați / femei. Pot să înțeleg asta.
Dar la cadouri zi de naștere voi aveți niște cadouri ce par aleatorii.
Nu văd legătura între “zi de naștere” și “set manichiură”. Și lista continuă.
În pagina curentă nu găsesc, în opinia mea, exclusiv cadouri pentru zile de naștere.
Sau care să aibă o legătură puternică cu acest aspect.
2. În general, recomand oamenilor să pună criteriul de sortare ca fiind “cele mai vândute”. La voi are sens “cele mai noi”, dar m-aș gândi serios să implementez și “cele mai vândute”. Dacă intru prima oară pe site, vreau cele mai vândute. Dacă sunt client fidel, vreau cele mai noi. Nu știu cum să balansez aceste două lucruri echitabil.
3. Mi se pare logic, odată intrat în categoria “cadouri zi de naștere”, să mă întrebați cui mă adresez – bărbat / femeie / copil / mediu business / rude etc.
4. Aș numi butonul “Detalii” ca “Mai multe”.
5. Nu mi se pare OK să întrerupeți pagina de categorie cu testimoniale. Sau cu orice altceva.
6. Textul din footer l-aș pune să apară la click. Util ar fi și dacă vedeți că stau într-o pagină secunde bune, să îmi apară un pop-up cu te putem ajuta?
7. Vă recomand ca pentru pagina de categorie să implementați:
Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev”
Cadouri aniversare casatorie si nunta – iLUX.ro
1. Set inele servetele Ingerasi – iLUX.ro
4 bucăți. Cei doi sunt un cuplu. Singura ocazie când pot folosi cadoul e când primesc vizita unui cuplu fără copii și fără alte vizite neanunțate.
Dacă brusc mai apare un invitat – “nu mai avem inele”.
Cadoul, dat ca atare, un singur set, mi se pare impractic.
Cadouri de botez – iLUX.ro
1. Pusculita argintata Formula 1 – iLUX.ro
Câte monede să pui în pușculiță ca să merite investiția?
C2. Pagina de produs
Mini-bar glob pamantesc cu masuta ovala, Zoffoli – iLUX.ro
1. Foarte tare funcția de zoom. Relativ inutilă și greu de folosit, dar tare, totuși.
2. Aș evita textele cu italice, sunt greu de citit.
3. Un consilier iLUX iti va confirma data de livrare dupa plasarea comenzii … Vrei in alta zi?
… Altă zi față de ce?
4. Ai gasit cadoul potrivit? Comanda-l fara griji! De restul detaliilor ne ocupam noi: Free Exchange
Nu mi se pare mare lipsă de griji să știu că pot să schimb cadoul cu un altul.
5. “Ne pare rau, dar avand in vedere dimensiunile cutiilor, ambalarea in punguta cadou nu este disponibila pentru acest produs.”
OK, în pagina aceasta nu ar fi OK să nu fie prezent textul cu ambalare gratuită?
6. TVA inclus
TVA este o taxă, și este inclusă.
7. Cum ar fi ca în pagina de produs să aveți video-uri cu produsele?
Agenda cu Coperti din Piele, Giudi – iLUX.ro
1. Personal, prețul mi se pare exagerat.
Caseta bijuterii Blanca, din piele naturala – iLUX.ro
1. Dacă ai atâtea bijuterii cât să umpli jumătate din casetă, 650 de lei mi se pare un preț mic.
2. “O cutie de bijuterii din piele naturala de dimensiuni mari, deosebita prin culoarea alba de la exterior si spatiul generos pe care il pune la dispozitia unei doamne elegante si optimiste.”
Ce legătură are “optimiste” cu orice din pagina asta? De ce trebuie ca doamna să fie optimistă?
3. “Caseta de bijuterii Blanca, marca Windrose, este realizata din piele naturala alba care da senzatia ca pastreaza inauntru nestemate pazite de o incuietoare sigura, dar usor de manevrat.”
Păi n-ar putea un hoț să ia cutia cu totul?
4. “Gratie pielii albe din care este realizata, caseta are un aer aristocratic, facandu-se remarcata cu usurinta in orice incapere.”
Și asta vrei, ca lucrul cel mai valoros dintr-o cameră să atragă atenția?
5. Cum stabiliți prețurile pentru un produs? Eu văd două situații:
- Cine cumpără cu cel mai mic preț, se uită la un preț de genul 499 de lei (“Da, am făcut o reducere; e un preț mai mic de 500 de lei”); în această situație, puteți pune chiar prețuri cu zecimale: “427,32 de lei”);
- Cine cumpără însă produse medii/lux, nu se uită dacă plătește 450 sau 500 lei; dimpotrivă, dacă aș avea restaurant de lux, nu aș pune nici măcar prețuri de genul 675; nu – 650 sau 700; dusă la extrem, prețurile pot fi chiar din 100 în 100 de lei; în niciun caz însă nu puneți prețuri cu zecimale;
Așadar, alegeți-vă cu atenție publicul țintă și puneți prețuri corespunzătoare; pentru prețuri pentru produse de lux, rotunjiți (“500 de lei”); pentru prețuri produse foarte ieftine, mergeți pe prețuri psihologice (“399 de lei”) sau foarte exacte (“403,29 de lei”);
6. Când faceți o descriere de produs e foarte indicat să scrieți descrieri care sunt: unice acelei pagini, sunt persuasive, pot fi înțelese ușor de către cititor, descriu clar avantajele pentru cumpărător; vă recomand cu căldură articolul:
How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts;
Felicitare 3D Jucarii pentru copii – iLUX.ro
1. “Felicitarea 3D Jucarii pentru copii Treasure este cea mai distractiva modalitate de a-i transmite urarile tale unui copil pe care il sarbatoresti.”
De ce e cea mai distractivă metodă?
2. “Livrare GRATUITA in 24h, pentru comenzile peste 200 lei”
Păi pe prima pagină nu scrie asta.
3. V-aș recomanda ca “Returnare și livrare” să fie vizibil prin scroll, nu prin click.
4. “Pret: 25,00 lei”
Virgula de la voi din site e un pic prea mică.
5. Cum puteți crește valoarea unei pagini de produs? (detalii)
- Folosiți comentarii din partea vizitatorilor – permiteți vizitatorilor să comenteze despre produsele din site; puteți adăuga și motivații financiare – “Cel mai bun comentariu al zilei primește un cadou”, “Primiți reducere 5% dacă comentați la 3 produse diferite”, “O dată pe săptămână se trage la sorți un comentariu din săptămâna respectivă”;
- Puneți titluri optimizate pentru motoarele de căutare – folosiți numele produsului, categoria din care face parte (de exemplu – “haine femei” sau “hard-disk-uri”), și numele magazinului; este indicat însă ca titlul unei pagini să nu depășească 65 de caractere;
- Faceți propriile fotografii ale produselor – când cineva caută folosind căutarea de imagini a Google numele unui produs, va fi atras de fotografii noi ale unui produs; în acest sens, realizați propriile fotografii ale produselor;
- Puneți date statistice despre produse (număr vânzări, număr accesări ale paginii) – veniți cu date noi despre produse;
- Faceți o secțiune de știri pentru produse – adăugați valoare paginii prin informații despre producător, ultimele lansări, evenimente în jurul unor produse;
- Dați date istorice cu evoluția prețului unui produs (prezentați grafic evoluția prețului unui produs);
- Faceți clipuri video cu analize ale produselor – sunt foarte atrăgătoare;
- Scrieți descrieri proprii ale produselor; dacă furnizorul vă oferă o descriere standard, în limba engleză, traduceți acea descriere și adăugați propriul conținut;
- Faceți o listă cu produse recomandate (dacă cumpăr o anumită placă de bază, recomandați-mi și un procesor corespunzător ei);
C3. Cadouri corporate – iLUX.ro
1. “Discount-uri pentru volum mare
Comenzile mari de cadouri pentru firme beneficiaza de discount-uri substantiale. Discount-ul acordat se calculeaza in fucntie de valoarea fiecarei comenzii. Contacteaza departamentul nostru corporate pentru mai multe informatii!”
Eu, dacă citesc asta, înțeleg că aveți, la modul general, un adaos prea mare.
2. Nu înțeleg nevoia de a explica în pagina aceasta lucrurile pe care le găsești deja în site. Nu înțeleg nevoia să spuneți “Un ceas de birou e așa și pe dincolo”. Dați-mi link, fac click și mă lămuresc.
3. “In economia actuala globala, globul pamantesc in sine a devenit un simbol preferat al succesului si realizarilor”. Mie nu mi se pare.
4. “In special de Cracun, exprima-ti aprecierea ta pentru performantele excelente dar si pentru o loialitate continua fata de angajatii, partenerii de afaceri sau clientii firmei, oferind cadou un glob pamantesc.”
Eu aș căuta să răspund în pagina asta și la temeri. De exemplu, temerea că gestul ăsta ar putea fi interpretat drept mită.
5. “Dup ace am stability”
6. Pagina mi se pare că exprimă în multe cuvinte lucruri care ar putea fi mult sintetizate.
C4. Cadouri Personalizate – iLUX.ro
1. Virgulele sunt puse greșit aici:
“Un cadou este pur si simplu un cadou, insa[VIRGULĂ] atunci cand este personalizat, un cadou este DE NEUITAT!”
2. “cutie de ciocolate”
3. Nu vi se pare o exprimare care conține un paradox?
“Odata cu personalizarea, cadoul devine UNIC pentru orice persoana”
C5. Termeni si conditii – iLUX.ro
1. Aș evita textele cu underline.
2. De ce nevoia de a scrie cu text cu font mic?
3. Cea mai recenta versiune poate fi gasita accesand pagina “Termeni si conditii”
Cum fac asta?
4. De ce începeți cu textul ăsta? De ce nu începeți cu ceva prietenos?
“Pentru a beneficia de serviciile www.ilux.ro, sunteti de acord sa va creati un cont sau/si sa indeplinititi toate formalitatile de inregistrare solicitate in acest sens. Informatiile furnizate de dvs. trebuie sa fie adevarate, corecte, actuale si complete, in caz contrar iLUX isi asuma dreptul de a bloca accesul la utilizarea serviciilor sale, pe o perioada determinata sau nedeterminata, fara nici o notificare prealabila. ”
5. Sugestia mea ar fi ca pagina să înceapă cu drepturile utilizatorilor.
6. Vă sfătuiesc să aveți un limbaj ceva mai prietenos.
Returning products – “Oh, no, don’t do this, why do you want to do this? This looks damaged!” vs. “We’d love to refund your product, no questions asked! Thanks for shopping with us!”: Olivian Breda
7. Aș căuta să simplific mult pagina. Nota de copyright nu e obligatorie. Nu trebuie precizat că aveți copyright, e implicit.
Aș face o secțiune dedicată – responsabilitate limitată, în care aș scrie strict ce nu vă asumați.
Aș face secțiunile interesante pentru vizitatori la început. E relevantă secțiunea concursuri. E relevantă informația despre datele personale ale vizitatorilor și tot așa.
8. ” iLUX iti va inapoia banii in termen de 30 zile de la data denuntarii in scris a contractului.”
Inclusiv transportul?
9. “Orice tentativa de acces neautorizat la site si orice incercare de frauda va fi raportata autoritatilor competente.”
De ce e necesară informația asta?
C6. Confidentialitate si securitate – iLUX.ro
1. Exprimarea e foarte pasivă, greu de înțeles, cuvinte alambicate. V-aș sfătui să vorbiți în pagină în limbaj simplu.
2. V-aș sfătui să aveți link aici:
“iLUX este inregistrat ca operator de date cu caracter personal la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal cu numarul 20043.”
Exemplu link:
Suntem operatori de date cu caracter personal autorizați sub numărul 15658.
3. “newsleterele”
4. Virgulă pusă greșit:
“putem folosi aceste informatii, pentru a incepe o cercetare de marketing privind clientii si potentialii clienti. ”
5. Nu vorbiți foarte mult în pagină despre siguranță, încrederea mea în site. Ajutați-mă să înțeleg că sunteți un site în care datele mele sunt în siguranță. Da, scrieți asta pe alocuri, dar puneți asta și în secțiuni. Eu aș începe cu textele respective, acelea ar fi primele în arhitectura paginii.
C7. Cum cumpar? – iLUX.ro
1. comenzi [at] ilux.ro nu e o metodă de eficientă de protecție anti-spam.
2. “Nu preluam comenzi cu livrare in afara Romaniei, dar speram sa va putem oferi acest serviciu cat de curand. ”
Nu aș lăsa textul ăsta pe site. E o promisiune ce e posibilă să nu fie respectată ulterior.
3. Nu credeți că în pagină v-ar ajuta să fie niște fotografii explicative?
4. Cum ar fi să aveți în pagină video-uri cu procesul?
C8. Livrare – iLUX.ro
1. Observație minoră, ați folosit semnul greșit aici: “Valentine`s” trebuia ‘, nu `.
2. Exprimarea e deficitară aici. Se înțelege mesajul, dar greu. De asemenea, sunt două puncte, nu unul:
“Doar produsele pentru care nu ati solicitat serviciul de personalizare se pot returna, cu exceptia cazului in care sunt defecte. .”
3. “Nu raspundem de bunurile deteriorate sau pierdute in timpul transportului.”
De ce nu faceți asta? Cât de frecvent, din vina celor de la transport, au fost probleme cu livrarea?
Situația e așa:
– Aveți 1.000 de comenzi. Din 1.000, 1 se transmite prost pe baza transportului.
– Aveți 1.000 de clienți. Din cei 1.000, 10 se gândesc dacă comandă sau nu, pe baza faptului că transportul le dă o temere.
Nu ar fi mai bine să acoperiți voi pierderea aceea de o comandă, și să câștigați în schimb relaxarea și comanda a 10 noi clienți? Cred că eliminarea grijii de returnare a produsului e mai importantă decât costul acelei returnări.
4. Și aici v-ar ajuta fie video, fie imagini cu procesul.
C9. Contact cadouri lux online – iLUX.ro
1. Fax: 031 815 48 04
Vă trimite cineva faxuri?
Puteți păstra, dă impresia de business și profesionalism, dar ca utilitate, mi se pare puțin util azi.
2. Detalii despre comenzi: client [at] ilux.ro
În alte pagini scrie comenzi@ilux.ro.
Cum e?
3. “Comentariu” nu trebuia să fie “mesaj”?
4. Butonul de “Trimite” e foarte mic.
5. Aș pune aici linkuri către rețelele sociale.
6. Aș da și informații de contact pentru procesatorii plată prin card și firmă de curierat.
7. Ar ajuta la încredere să aveți fotografii cu sediul și o hartă.
8. Mi s-ar părea util să specificați în cât timp un client primește răspuns.
9. Titlul paginii, CONTACT, este pus într-o poziție care îl face greu vizibil.
C10. Cos de cumparaturi – iLUX.ro + proces comandă / contul meu
1. Despre Creare cont nou client – iLUX.ro
– V-aș recomanda ca câmpurile formularului să fie aliniate vertical.
– V-aș recomanda ca butonul “Creează cont” să fie mai mare și aliniat la stânga, nu la dreapta.
2. Mesajul de confirmare creare cont e scris cu fonturi de dimensiuni prea mici.
3. “Iti multumim ca te-ai inregistrat pe iLUX.ro. ”
Sugestia mea ar fi să lăsați clickabil în mesajul de confirmare a adresei de email doar linkul de confirmare, pe care să îl faceți mult mai mare.
4. Poate ar fi OK ca în orice email să aveți informații detaliate de contact – telefon + email + site de contact, dar în footer, nu în corpul emailului.
5. “viziteti” (în email de confirmare)
6. “Vă mulțumim pentru că v-ați inregistrat pe iLUX.ro”
“Buna ziua Ionel Popescu!”
“In tabloul de comanda poti urmari statusul comenzilor tale”
Nu credeți că ar trebui să păstrați același ton de adresare, ori “dumneavoastră”, ori “tu”?
7. În pagina tip contul meu “INFORMATII CONT” se suprapune peste iconiță.
8. “Newsletter-uri”. De obicei, pluralul e “-e”, nu “-uri”.
9. Am intrat în contul meu, mi se zice că nu sunt abonat la newsletter, fac click pe editează, obțin pagină de eroare când accesez:
Pagina de negasit! – iLUX.ro
10. Cu ce vă ajută ca la informații contact vizitatorii să adauge numărul de fax?
11. După ce îmi creez contul, imediat ce fac asta, primesc un mesaj în limba engleză. De ce?
Apropo, mesajul respectiv nu e foarte vizibil în contextul întregii pagini.
12. Nu văd utilitatea paginii ăsteia, mai ales ne-tradusă:
Billing Agreements / Cadouri de Lux Personalizate * iLUX.ro – iLUX.ro
13. Similar:
Recurring Profiles / Cadouri de Lux Personalizate * iLUX.ro – iLUX.ro
14. “Lista mea de dorinte
Nu aveti niciun produs in lista de dorinte.”
Păi și nu îmi ziceți despre ce e vorba și cum să fac o listă de dorințe?
Un video ar ajuta mult.
15. » Abonari newsletter
De ce pluralul?
16. În coșul de cumpărături, nu aveți confirmare la ștergere produs din coș.
17. “Introduceti cuponul daca aveti unul.”
V-aș sfătui să dați cupon la abonare newsletter.
18. CODURI DE REDUCERI și ESTIMARE LIVRARE SI TAXE
– Iconițele lor se suprapun peste titluri.
19. “Adresa de livrarea” (în ultimul pas la cumpărături)
20. Virgulă pusă greșit:
“Mentionati in rubrica Comentarii, daca”
21. V-aș sfătui ca comanda să fie aliniată pe verticală, să fie un singur scroll, o singură coloană.
22. Fontul din finalizare comandă e prea mic.
23. Poate ar fi OK să aveți un URL comandă mai bun decât acesta:
http://www.ilux.ro/checkout/friendly/
24. Nu e clar ce se întâmplă când apăs pe “Plasează comandă”. Vă sfătuiesc să explicați sub buton.
25. Comenzile fara personalizare se livreaza:
6h, daca ati plasat comanda pana in ora 12.00 (valabil doar in Bucuresti)
24h, daca ati plasat comanda pana in ora 16.00 (Bucuresti si toata tara)
48h, daca ai plasat comanda dupa ora 16.00
Faceți asta de multe ori în site. Nu vi s-ar părea OK ca 6 / 24 / 48 să aibă un bullet înainte? Voi folosiți de multe expirmări ce cer bullet-uri, dar bullet-urile lipsesc.
26. Comanda dumneavoastra # este: 100001636.
V-aș sfătui să nu lăsați să se înțeleagă din numărul comenzii câte comenzi ați avut până acum.
Eu bănuiesc că ați avut 1600+ comenzi. Mă înșel?
27. Click aici pentru a printa o copie a confirmarii comenzii.
Nu ar fi OK să îmi ziceți că pot face asta ulterior în contul meu?
28. Legat de mailul confirmare comandă:
– Dacă e dimineață, nu ar fi OK să scrieți Bună dimineața?
29. Aș numi “ieșire” ca “delogare”.
30. Dacă adaug un produs în coș, ar trebui să mențineți acel produs în coș aproximativ 30 de zile; în niciun caz nu goliți coșul dacă nu comand timp de 20 de minute;
C11. Pagină de eroare Pagina de negasit! – iLUX.ro
1. De ce scrieți aici cu diacritice?
2. Puteţi totusi sa cautati cadoul care v-ar interesa cu ajutorul casutei de cautare.
Nu ar fi OK să mai puneți o dată caseta de căutare în pagină?
3. Sau puteţi urma aceste link-uri pentru a vă relua vizitarea site-ului nostru
Prima pagină iLUX.ro
E doar un link.
4. Dacă totuşi eroarea pare a fi mai gravă, ne puteţi contacta pentru a vă oferi suport.
Nu înțeleg exprimarea asta.
5. Mi-ar plăcea să văd în pagină o listă cu paginile / categoriile de top.
C12. Blog – Idei Cadouri pe Blog.iLUX.ro – Expertul Tau in Cadouri
1. Nu înțeleg nevoia de a aglomera lucrurile.
2. “Index”? Nu e mai OK “acasă”?
3. “cele mai noi cadouri” are articole de acum un an de zile.
4. Aș evita linkurile de tip “urmează-ne pe G+/Pinterest”. Nu ajută. Puteți pune icon, și de acolo mă descurc eu, dar casetă cu “like us” e inutilă.
5. Aș pune arhiva articole tip dropdown, nu casetă, ca acum. Oamenii nu au nevoie să vadă articolele din februarie 2012 prea des, și dacă vor asta, pot merge prin lista mesajelor anterioare. De asemenea, pot face click în dropdown.
6. V-aș sfătui să aveți instalat pluginul: WordPress › WP-PageNavi « WordPress Plugins (eventual și WordPress › WP PageNavi Style « WordPress Plugins).
7. Tema nu a fost tradusă integral. Vă sfătuiesc să puneți wordpress în română (WordPress › În Română), dar și să traduceți elementele (nu multe) care au rămas netraduse.
8. Poate ar fi OK ca în loc de butonul de +1 să aveți buton de tip “Share on Facebook” (e diferit de Like)
9. Aveți în sidebar “RSS” și “Flux RSS comentarii”. Aș elimina casetele respective, aveți feed-ul în suficiente alte părți.
10. Aș înlocui pluginul All in one SEO Pack cu WordPress › WordPress SEO by Yoast « WordPress Plugins
C13. Despre noi – Despre iLUX.ro – iLUX.ro
1. Vă sugerez spre lectură:
“Despre noi” – ghid realizare: Olivian Breda
2. Aveți o mare problemă cu partea asta:
De ce să fii “real” pe un site? De ce să fii tu însuți? De ce să intri în concret?: Olivian Breda
3. În pagină e bine să includeți informații ca:
- Valori;
- Misiune;
- Scop;
- Obiective (să fie SMART);
Vedeți sau citiți părerea lui Guy KAWASAKI despre asta;
4. Nu vorbiți, nu aveți o voce umană, nu mă pot “lega” de voi.
5. Ca notă – În prima zi de la lansare a unei companii are sens ca pe site să găsesc exclusiv “ce ne propunem” (adică misiune, obiective etc.); după un an de la lansare, e bine să vedem și ce s-a realizat; ar fi interesant ca, la început trimestrial, ulterior anual, să existe în pagina “Despre noi” rapoarte de evaluare; dacă se poate, să fie realizate extern – adică cineva din afara companiei să analizeze situația și să prezinte un raport;
6. Două elemente ar trebui să fie în pagina “Despre noi”:
- VSP (Value Selling Proposition) se referă la avantajele existenței afacerii pentru clienți; cu alte cuvinte, ce sens are ca o fabrică de produs mașini să existe pe piață? Dar ce avantaj are un client final că există pe piață dealeri auto? Ce beneficii are consumatorul final din urma prezenței unei firme de asigurări auto în România?
- USP (Unique Selling Proposition) se referă la unicitatea unei afaceri și valorile acelei afaceri în fața competiției; în exemplele de mai sus, de ce un client ar cumpăra de la fabrica voastră de mașini și nu de la competitori? De ce ar apela un client la serviciile voastre de dealeri auto și nu s-ar duce la alți dealeri auto? Cu ce se diferențiază, pentru clientul final, firma voastră de asigurări auto, comparativ cu alte filme de pe piață?
Aș pune foarte clar atât VSP, cât și USP în pagina “Despre noi”;
7. Consider interesante detalii despre structura companiei; CV-urile ajută și ele;
8. M-ar interesa clipuri video sau fotografii cu compania din exterior și din interior, cu procesul de fabricare a unui produs; interesante ar fi și niște interviuri cu angajații sau cu clienții;
D. Analiză competiție
D1. Taschen, Handtaschen, Aktentaschen, Koffer, Trolley – Designer Bags Shop – wardow.com
1. Pagină mult mai aerisită.
2. Fan us on Facebook and you will receive a € 10 voucher for your next purchase.
3. Tell your friends about us and we will reward you 10 € discount for each new customer.
4. Bags online – wardow.com with a large selection of over 6000 items and more than 75 brands
Fac și ei spam cu lista respectivă.
5. FIND US HERE
Facebook
Twitter
Blog
Youtube
Mult mai tare să ai cont pe YouTube decât pe G+
6. Mi se pare bună ideea să ai în footer linkuri către cele mai vizitate alte pagini din site.
7. Foarte bine explicate avantajele. Nu stați departe de ei, doar zic:
TRUSTED SHOP
with money-back guarantee1 MONTH RETURNS
Fast processing of returnsFREE SHIPPING
Online TrackingFREE SERVICE
Mon-Fri 9:00-17:00
+49 (033234) 900370
EASY PAYMENT
Bank Payment (5% discount), COD
8. Nu sunt de acord cu împărțirea informațiilor în tab-uri, era mai OK să facă scroll, nu click.
9. Brand Details
O idee bun să vorbești despre brandul care produce un item.
10. E OK, dar puțin relevant pentru voi, că pot afișa mai multe produse pe pagină, în pagina de categorie, dacă doresc asta.
11. Multe produse.
12. Sign up for our Newsletter and earn 20€ discount coupon! > Subscribe here <
OK mesajul.
13. Poze profesioniste pentru produse.
14. Video pentru unele produse:
▶ Samsonite Pro-DLX³ – Built for Business – YouTube
Samsonite PRO-DLX 3 Rolling Briefcase Leather black 50 cm – 41574-1041 – Designer Bags Shop – wardow.com
15. Funcția de zoom, deși nu sunt mare fan al implementării ei, e destul de OK, caseta cu zoom e ceva mai mare.
16. Multe poze cu același produs.
D2. Unique Jewelry, Ladies Handbags & Fashion Accessories | Boticca
1. JOIN TODAY & GET UP TO $30 OFF YOUR FIRST PURCHASE.
OK
2. Pe prima pagină ți se arată lucruri din magazin, vezi lucruri interesante, afli ce mai e nou, ce le-a plăcut altora.
3. Foarte desginul pentru:
Boticca Magazine: independent jewelry & accessories designers
4. Au buton de G+. Consider că e pentru SEO, nu pentru useri.
5. “Act now, there is only 1 piece left!”
6. Exchange or refund within 7 days of receipt
7. Multe spații albe.
8. Casetele cu “cumpără sigur, avem VISA / MasterCard / PayPal” din footer nu sunt clickabile.
9. Fotografii foarte mari pe prima pagină, mi se pare o idee bună.
10. Au follow on Pinterest. Da, dar e altă audiență și altă piață.
11. Îmi place mult cum fac o poveste dintr-o colecție.
Norwegian vista & fairytale-inspired: ALVA-NORGE cashmere scarves
12. Politică de retur produse foarte prietenoasă cu clientul:
Standard Policy across Boticca:
All Boticca designers without exception provide at minimum an exchange or a full refund (including the original shipping but excluding the return shipping) within 7 days of receipt of the piece if you are unhappy with your purchase, or if it has been damaged in transit. You will need to message the designer on Boticca within 7 days of receipt and the designer will provide you with instructions. Please note that bespoke or customised pieces cannot be refunded.
Additional designer return policy:
Returns and Exchanges may be requested within 7 days of receiving your order. If you are unhappy with your purchase you can return it unworn and in its original packaging. Please message me on Boticca.com within 7 days of receipt and I will provide you with return instructions.
13. Îmi place că poți lăsa comentarii doar cu Facebook, nu are importanță dacă ai cont în site sau nu. E minoră observația, însă.
____________
Concluzii: site-ul vostru e în general OK. Lucrați la ce am zis să lucrați. :)