În data de 12 septembrie 2019, a avut loc conferința Influencer Marketing Conference, ediția 2019. Evenimentul a avut loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel și a fost organizat de Evensys.
Mai jos, imagini și live blogging din ziua evenimentului.
Influencerii au devenit un subiect dezbătut de tot mai multă lume, iar o mare parte dintre specialiștii în comunicare și promovare privesc Influencer Marketingul ca pe o tactică de viitor. Acum este momentul să definim Influencer Marketing ca pe o disciplină serioasă și să adunăm suficiente studii de caz pentru a optimiza strategiile și a descoperi noi unelte și idei pentru a veni în întâmpinarea nevoilor unui brand.
Live blogging:
1. Sudiu Exclusiv – #InfluenceMe2019
Un nou studiu Influence Me realizat de Starcom România a fost lansat în cadrul evenimentului și a adus informații utile directorilor de marketing și factorilor de decizie în campaniile ce includ influencers. Studiul este cea mai bună resursă de informații despre influencer marketing în România.
Studiul vine cu o premiera: o perspectiva pragmatic si unica despre cum sunt percepute campaniile cu influenceri din Romania, pe ce obiective de marketing & KPIs construiesc si care este perceptia consumatorului despre ele.
O analiza complexa care vine cu learning-uri concrete pe baza maparii unor vaste tipologii de campanii ce au avut componenta de influencer marketing.
A perspective shifting approach on how to unleash the power of influencer marketing & add value to your brand
Intr-o industrie ce se defineste apriori ca fiind creativa, cautam retete si scurtaturi. Suntem fascinati de cifre, dar deseori uitam cum sa le interpretam. Vorbim despre influencer marketing ca fiind “cheia viitorului”, dar ne invartim in aceeasi rutina si aceleasi procese de ideatie.
Solutia vine dintr-o intelegere mult mai ampla si originala a fenomenului: punerea laolalta a influencerilor din zona socio-culturala, cu industriile creative si cu creatorii de continut.
Rodica Mihalache – Head of Consumer & Business Insights, Starcom Romania
830 de respondenți din mediul online au evaluat 16 campanii.
Ce determină influența:
- Celebritatea influencerilor;
- Să fie susținute de campanii media, mai ales TV;
- Mesajul trebui să aibă sens (util pentru consumator, CSR);
- Mesajul să fie transmis în contexte cu audiență mare (festivaluri, evenimente sportive ș.a.).
Elemente care cresc implicarea:
- Categorii care cer un grad înalt de cunoștințe din domeniu (finanțe, auto, tehnologie);
- Cultura;
- Asocierea cu evenimente cu interes ridicat din partea audienței (de exemplu, festivaluri).
Cum ajungi să ai brandul pe lista scurtă a influencerilor:
- Experiențe în timpul evenimentelor cu interes ridicat;
- Asocieri neașteptate între celebrități și categorie;
- Convinge audiența prin influenceri multipli;
- Abordează zonele dificil de atins de consumatori (artă, cultură, dezvoltare personală).
Ce determină atracția pentru un brand?
Influencerii ar trebui să:
- Fie moderni și tineri;
- Sublineze calitatea brandului / produsului;
- Fie amuzant/jucăuș;
- Fie inspirațional și să arate implicarea brandului în societate;
Cel mai important criteriu pentru influencer marketing: schimbarea de perspectivă;
Andreea Lupu – Strategy & Innovation, Director, Starcom Romania
Cum se măsoară amprenta socială a influencerilor
- Demografice; cea mai slabă penetrare în segmentul de vârstă 18-24 ani;
- CSR; scopul nobil crește scorul fiecăror atribute;
- Atribute de brand; atribute comerciale, valoare și de percepție;
- Le voyeur -consumatorul e doar spectator;
- Acțiuni; exemple – stârnirea curozității; sau ca consumatorul să ia produsul în considerare; Influencerul trebuie să aibă o pasiune și o performanță într-un anumit domeniu; de asemenea, o audiență; când te uiți la un influencer, ar trebui să te uiți la el ca la un brand;
- Teritoriile de comunicare pentru campaniile de influencer marketing; educația e pe locul 1; cultură; dezvoltare personală; responsabilitate socială; gastronomie; lifestyle/entertainment; sustenabilitte (de ex., protecția mediului);
- Este necesar să se creeze punți între branduri și cultură, între consumatori și cultură, dar și între instituțiile culturale și industriile creative;
Dragoș Neamu – Manager, National Network of Romanian Museums & Founder, “Noaptea Muzeelor”
Noaptea Muzeelor a fost creată pe un model din Franța, dar cu unele particularități locale, cum ar fi implicarea altor entități legate de arte. Muzeele obișnuite se închid când oamenii pleacă de la muncă, în mod normal. Oamenii vin la Noaptea Muzeelor pentru socializare. La un moment dat, au avut 2382 de apariții media într-o singură noapte.
Legătura dintre companii și muzee nu se extinde în afara Nopții Muzeelor, și ar trebui să existe o soluție la asta.
Evenimentul Noaptea Muzeelor e organizat de 3-4 oameni. Sistemul de organizare funcționează foarte bine, sunt multe lucruri care merg de la sine. Încearcă mereu să promoveze artiști la început de carieră, și vin mereu cu noi proiecte secundare în Noaptea Muzeelor.
Deliric – Artist
Muzica a fost mereu o plăcere. Face muzică de la 11 ani (a început să scrie). De mult timp făcea desene, a făcut o vreme desenele pentru brandul Porc.
Uneori, textele lui sunt la un nivel mai ridicat decât cel al persoanelor foarte tinere.
La un moment dat oamenii își vor da seama că consumul de carne nu e ceva foarte OK pentru animale.
Luna Morgaciova – Visual Artist
A pornit prin a realiza lucruri pe care le-ar purta ea însăși. Orice intră în atelier poate fi îmbrăcat cu hainele ei. Copii, bărbați, de exemplu.
Iubește arta. Dintotdeauna i-a plăcut să meargă în muzee, galerii. Să interacționeze.
The Strategy Behind an Influencer Campaign
Aceasta sesiune aduce prin voci cu experienta bune practici prin exemple de succes si un know-how dobandit de profesionisti din agentii din Romania, UK si Germania.
Maira Genovese – Managing Director, MG Empower (UK)
Gen Z prefers short-form video format
84% of all Internet traffic will be video by 2020.
40% of Internet users from Gen Z consider influencers understand them better than their friends.
Gen-Z appreciates interactive storytelling, interactive storytelling, visual displays and has an attention span limited to 8 seconds.
Instagram, TikTok and YouTube are the preferred social media for Gen Z users.
64% of people are more likely to purchase a product after seeing a video.
8 seconds is the average attention span from gen Z in Europe
Vertical, short form video is on a growing trend (see TikTok).
TikTok is the most downloaded app in the USA.
In Europe, TikTok spend 52 minutes on the app.
TikTok: 41% of users are aged 16-24 years old.
Tips:
- Choose influencers based on engagement metrics.
- Use viral, culturally relevant content.
- Unique, interactive content is key.
TikTok feels more organic / natural / authentic / fun.
There a lot of tools which allow you to edit the content on TikTok.
Cristian Manafu: Romania was in the top 20 countries in the world for downloads in the first quarter.
Mirabela Dinu – Global Social Media Manager, Bitdefender
În audiența BitDefender există și audiențe care știu să stea departe de malware.
Influencerii pot ajuta la diseminarea de informații mai puțin atrăgătoare.
Cum decid cu cine lucrează: influencerul trebuie să aibă afinitate cu brandul, reach bun, engagement ridicat, influencer pentru buyer persona (tech power users / enthusiasts), audiență (interese, demografice, locație), reputație, credibilitate, ce scrie, cât de des scrie, cum interacționează cu trols / haters / negative feedback.
Cum decid cu cine lucrează de mai multe ori:
- Tacitc input pe campanii;
- Deschidere și transparență (a talent managementului, mai degrabă decât a influencerului);
- Respectare deadline-uri.
Instrumente folosite:
- JulusWorks;
- Social Studio (Salesforce).
Stephen Farrell – Associate Director, Influencer Relations, Ketchum (UK)
In healthcare influencer marketing can be difficult due to specific laws & regulations.
Success Stories in Influencer Marketing Campaigns
Aceasta sesiune aduce in fata audientei o serie de programe de influencer marketing care au avut rezultate.Vei descoperi cum brand-urile se conecteaza cu publicul prin intermediul influencerilor.Dorin Boerescu – CEO, 2 Performant
Avantaje 2Performant:
- Vizibilitate foarte bună către comunități;
- Implementare rapidă campanii;
- Testare engagement, validare mecanisme;
- Amplifici ușor un mesaj;
- Construiești relații pe termen lung;
- Bugete rezonabile.
Alexandra Jercaianu – Project Manager, Elefant.ro
Viteză foarte bună în colaborarea cu 2Performant.
Florin Grozea – Founder, MOCAPP.NET
Influencer marketing e pentru: Awareness / Branding / Conținut de calitate / Lead-uri.
The Secrets of Influencer Marketing
O discutie de final de zi, relaxata si plina de experiente reale, cu efecte importante in relatia brand-influencer. O dezbatere deschisa despre provocarile aparute in colaborari si cum pot fi acestea depasite.
Dana Rogoz – Actress
Este mândră că a reușit să mențină un statut timp de mult timp. Au existat mulți care au avut succes doar temporar.
George Buhnici – Journalist & Vlogger
Ela Craciun – Journalist & Blogger
Fata mea e recunoscută în public de alți copii pe baza unor clipuri YouTube.
Cristian Simonca – Blogger, Bloguluotrava.ro
Chiar dacă vinzi un produs premium care are un buget mare (adică e și scump, și și de valoare mare), poți să te adresezi generației tinere, chiar dacă nu vor cumpăra produsul pe termen scurt, și chiar mediu. Pe termen lung, însă se poate construi un brand.
Oamenii sunt interesați de cultură doar declarativ, în mod real însă nu se întâmplă asta. E mare diferență între răspunsul la un sondaj și ce se întâmplă în mod real.
Mirela Bucovicean – Founder, Molecule-F
Persoanele cu un lifestyle ridicat nu o să aibă succes cu giveaway-uri, pe când persoanele care se adresează mass market pot avea succes cu astfel de practici.
Cornel Ilie – Artist
Este și un pic de ipocrizie în cerința unui brand către influencer de a fi autentic.
PS, 2019.09.17: Un articol legat de conferință: Câteva Idei și Concluzii de la Influencer Marketing Conference – 2Performant Blog.