Translate the article to English (Google Translate)

Notă: Articolul de mai jos este mai vechi de 12 ani de zile!

Ce servicii pentru internauți aș adăuga eu în oferta unui hotel?

Să zicem că ar trebui să adaug un serviciu pentru o mai bună prezență online în oferta unui hotel. Care ar fi acela?

Eu m-aș orienta în primul și în rând către o prezență mai bună în mediul online.

Discutăm aici despre:
a. Site-ul companiei – mă aștept la un site care să se încarce rapid (așadar, exclus Flash); vreau să văd multe imagini cu hotelul, CV-urile angajaților și ale managementului, poate chiar și ceva Flash – anume clipuri video cu hotelul, angajații hotelului, clienții; m-ar interesa ca pe site-ul companiei să pot face un tur virtual al hotelului; să am multiple opțiuni de contact (email, telefon fix și mobil, formular de contact);
b. Prezența companiei pe alte site-uri – ai un hotel? Foarte bine, însă promovează-l și pe alte site-uri; există site-uri dedicate turismului în România și de multe ori unica condiție ca hotelul tău să fie acolo este să îți dedici puțin timp și să înscrii hotelul în acel site; fă asta și te vei bucura de vizitatori veniți din acele pagini;
c. Prezența companiei pe rețele sociale; în Anul Domnului 2010 nu mă aștept ca o companie să nu aibă prezență pe rețele sociale cum sunt Twitter, Facebook, LinkedIn; chiar și Neogen și Hi5 pot fi potențiale surse de clienți; ca regulă de bază – e bine să fii acolo unde sunt clienții tăi, indiferent de ce nume poartă acea rețea socială; fă-ți o prezență activă, fii prezent intens pe aceste rețele sociale;
d. Facilități pentru rezervări; în primul rând, aș vrea să găsesc pe site oferte speciale, care să mă îndemne să fac rezervarea online; pentru voi e o reducere de costuri, totul se face electronic, de la distanță, fără să ia din timpul operatorilor hotelului; dați-mi și mie, clientul vostru, facilități financiare; procesul de rezervare trebuie să fie cât mai simplu, e foarte necesar să mi se reamintească cu o săptămână înainte de rezervarea făcută; dacă mi-ați trimite și un email personalizat cu instrucțiuni despre cum se ajunge la hotel și câteva sfaturi pentru o vacanță reușită, ar fi minunat;
e. Facilități pentru a lăsa impresii, veni cu sugestii, scrie testimoniale; sunt un vizitator al stațiunii, am stat la hotel; cum îmi scriu impresia despre excursia tocmai încheiată? Dați-mi opțiuni de a adăuga impresiile mele, sugerați-mi modalități prin care pot scrie opinia mea și pe site-uri internaționale de turism, îndemnați-mă să vorbesc despre voi dacă doriți o prezență online reușită;
g. Un blog al companiei și bloguri ale angajaților – o companie de turism are de multe ori tendința de a avea o voce seacă, uscată și rigidă; se poate reduce din această senzație printr-un blog personal, care să faciliteze întâlnirea virtuală cu clienții; pe blog pot fi puse articole despre companie, sfaturi turistice, ghiduri pentru o excursie de vis, informații despre vreme, oferte speciale, anunțuri de sezon;
h. Servicii de Internet wireless gratuit în tot hotelul și în restaurante – acesta ar trebui să fie un serviciu standard, care să mă asigure că voi avea conectivitate Internet în condiții excelente;
i. Modemuri wireless care se pot închiria de la recepție de către clienți; dacă plec din zona hotelului, cum pot avea Internet? Ușurați-mi viața și puneți la dispoziția clienților hotelului un modem de tip wireless
j. Un mic Internet cafe în cadrul hotelului – ar fi foarte bine ca un vizitator care nu are calculator să poată folosi pentru o durată scurtă calculatoarele din cadrul hotelului, nu credeți?
k. După plecarea clienților, ar trebui păstrată legătura cu aceștia prin intermediul unui serviciu de tip newsletter; da, acest ultim punct e foarte important – ziceți-mi despre mesajele nou apărute pe blog, faceți-mi oferte speciale, ca unui client care deja a cumpărat de la voi un serviciu, anunțați-mă peste un an că aveți nu știu ce ofertă specială și dacă doresc să revin la voi mă veți aștepta cu o promoție; folosiți-vă de mine, eu care v-am fost deja client.

Voi ce sfaturi pentru prezența în mediul online al unui hotel aveți?

Ultima modificare în: 16 februarie 2015, la ora: 09:21.

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.