Să zicem că ar trebui să adaug un serviciu pentru o mai bună prezență online în oferta unui hotel. Care ar fi acela?
Eu m-aș orienta în primul și în rând către o prezență mai bună în mediul online.
Discutăm aici despre:
a. Site-ul companiei – mă aștept la un site care să se încarce rapid (așadar, exclus Flash); vreau să văd multe imagini cu hotelul, CV-urile angajaților și ale managementului, poate chiar și ceva Flash – anume clipuri video cu hotelul, angajații hotelului, clienții; m-ar interesa ca pe site-ul companiei să pot face un tur virtual al hotelului; să am multiple opțiuni de contact (email, telefon fix și mobil, formular de contact);
b. Prezența companiei pe alte site-uri – ai un hotel? Foarte bine, însă promovează-l și pe alte site-uri; există site-uri dedicate turismului în România și de multe ori unica condiție ca hotelul tău să fie acolo este să îți dedici puțin timp și să înscrii hotelul în acel site; fă asta și te vei bucura de vizitatori veniți din acele pagini;
c. Prezența companiei pe rețele sociale; în Anul Domnului 2010 nu mă aștept ca o companie să nu aibă prezență pe rețele sociale cum sunt Twitter, Facebook, LinkedIn; chiar și Neogen și Hi5 pot fi potențiale surse de clienți; ca regulă de bază – e bine să fii acolo unde sunt clienții tăi, indiferent de ce nume poartă acea rețea socială; fă-ți o prezență activă, fii prezent intens pe aceste rețele sociale;
d. Facilități pentru rezervări; în primul rând, aș vrea să găsesc pe site oferte speciale, care să mă îndemne să fac rezervarea online; pentru voi e o reducere de costuri, totul se face electronic, de la distanță, fără să ia din timpul operatorilor hotelului; dați-mi și mie, clientul vostru, facilități financiare; procesul de rezervare trebuie să fie cât mai simplu, e foarte necesar să mi se reamintească cu o săptămână înainte de rezervarea făcută; dacă mi-ați trimite și un email personalizat cu instrucțiuni despre cum se ajunge la hotel și câteva sfaturi pentru o vacanță reușită, ar fi minunat;
e. Facilități pentru a lăsa impresii, veni cu sugestii, scrie testimoniale; sunt un vizitator al stațiunii, am stat la hotel; cum îmi scriu impresia despre excursia tocmai încheiată? Dați-mi opțiuni de a adăuga impresiile mele, sugerați-mi modalități prin care pot scrie opinia mea și pe site-uri internaționale de turism, îndemnați-mă să vorbesc despre voi dacă doriți o prezență online reușită;
g. Un blog al companiei și bloguri ale angajaților – o companie de turism are de multe ori tendința de a avea o voce seacă, uscată și rigidă; se poate reduce din această senzație printr-un blog personal, care să faciliteze întâlnirea virtuală cu clienții; pe blog pot fi puse articole despre companie, sfaturi turistice, ghiduri pentru o excursie de vis, informații despre vreme, oferte speciale, anunțuri de sezon;
h. Servicii de Internet wireless gratuit în tot hotelul și în restaurante – acesta ar trebui să fie un serviciu standard, care să mă asigure că voi avea conectivitate Internet în condiții excelente;
i. Modemuri wireless care se pot închiria de la recepție de către clienți; dacă plec din zona hotelului, cum pot avea Internet? Ușurați-mi viața și puneți la dispoziția clienților hotelului un modem de tip wireless
j. Un mic Internet cafe în cadrul hotelului – ar fi foarte bine ca un vizitator care nu are calculator să poată folosi pentru o durată scurtă calculatoarele din cadrul hotelului, nu credeți?
k. După plecarea clienților, ar trebui păstrată legătura cu aceștia prin intermediul unui serviciu de tip newsletter; da, acest ultim punct e foarte important – ziceți-mi despre mesajele nou apărute pe blog, faceți-mi oferte speciale, ca unui client care deja a cumpărat de la voi un serviciu, anunțați-mă peste un an că aveți nu știu ce ofertă specială și dacă doresc să revin la voi mă veți aștepta cu o promoție; folosiți-vă de mine, eu care v-am fost deja client.
Voi ce sfaturi pentru prezența în mediul online al unui hotel aveți?