Vorbesc mai jos despre heatmap.me – soluție de vizualizat heatmap, gratuită pentru 5 pagini.
Google Analytics are o soluție gratuită, In-Page Analytics, care are însă marele defect că dacă ai același link în mai multe locații în site, procentele (cât la sută din vizitatori au făcut click pe linkul respectiv) sunt eronate (în sensul că linkul din header de pe logo către homepage va avea același număr de vizitatori, conform Google Analytics, ca linkul din footerul site-ului, mititel, tot către homepage).
Apoi, există software care îți arată doar o hartă vizuală (pe ce fac oamenii click), sau înregistrează cursorul și poți vedea tot traseul vizitatorului, cu ezitările lui, fiecare moment al vizitei lui.
Exemple:
- Top 4 heatmap and click tracking tools for your website | TopAlternatives
- What is the best (and free) software to generate a heatmap with pyrosequencing data? – ResearchGate
- 20 Heatmap Tools for testing your website’s usability
- Usability Testing: 5 Heat Map Tracking Tools to Watch What Your Visitors Do – Mequoda Daily
- Top 4 Stunning Heatmap & Tracking Tools | iGlobe Solutions
- The Best Website Heat Map Tools: CrazyEgg Vs Clicktale And Other Alternatives – Tech Toucan
- The Top 31 Best Web Analytics Tools | Google Analytics Alternative
- Top 4 heatmap .(by Google) – Chrome Web Store
Vreau să vă prezint însă, după ditamai introducerea, un software online, gratuit (cu limitări), care îți face un heatmap foarte precis. Da, e gratuit doar pentru 5 pagini, da, e anevoios să te loghezi și deloghezi, da, interfața nu e grozavă.
Însă dacă vrei să ai o măsură simplă “în ce zone fac oamenii click pentru cele mai importante 5 pagini ale site-ului meu?”, soluția e foarte bună.
Gratuită, instalezi doar un script, vizitezi o dată pe lună, iei decizii, vizitezi din nou și tot așa.
E un Analytics foarte simpatic.