Follow-up: evenimentul premium de Comerț Electronic TeCOMM, 24-25 octombrie 2017, Grand Hotel Italia Cluj-Napoca

(articol scris de Raluca Popa)

Poate pentru că am schimbat rutina zilnică sau pentru că discuțiile au fost diverse și interesante, prima experiență la TeCOMM a fost educativă, dar și relaxantă.

În prima zi, discuțiile mi s-au părut generale, cel puțin la început. Multe informații pe care le știam au fost confirmate și sedimentate. Și a doua zi au fost elemente repetitive care, desigur, nu puteau să fie evitate, ele fiind importante și de interes general – UX-ul site-urilor de ecommerce, EXPERIENȚA, acest cuvânt care e valabil de la marketing, la plată și livrare, și care parcă ne urmărește peste tot.

De cele mai multe ori, în ecommerce, ne gândim să îmbunătățim EXPERIENȚA online a comunității  și pe aceasta zonă au fost subiectele abordate de o majoritate a speakerilor.

Mie, mi-au plăcut și discuțiile care aduceau soluții de îmbunătățire a lucrurilor care se petrec în spatele shop-ului online. Unul din discursurile care mi-ai plăcut foarte mult a fost cel al lui Bogdan Colceriu  de la FRISBO un serviciu de E-Fullfilment care, deși nu l-am încercat, chiar pare excelent :). În timpul discursului am și intrat pe site si mi-a plăcut cât de ușor și transparent se găsesc informațiile. Discursul a fost haios, cu soluții ușoare la probleme reale.

Mi-au plăcut informațiile cercetate și calculate în cifre clare și­ utile ale lui Adam Palczewski de la Philips și Florin Filote de la EMAG (un discurs foarte util!!).  La discursurile acestea cred ca ar fi foarte util accesul la prezentări după eveniment (poate că există). Fiind multe informații într-un timp scurt e greu sa le notezi pe toate.

Panelul de dabate cred că a fost mai puțin un debate și mai mult întrebări punctuale pentru fiecare din invitați. Aici puteau să fie dezbătute într-adevăr subiecte în care să își aducă aportul toți speakerii.

Am plecat cu o idee clară și mare – ecommerceul din Romania e încă mic comparative cu alte țări dar e într-o creștere exponențială. Trebuie să ne punem la punct experiența online dar și cea offline.

E bine că am descoperit la TeCOMM câteva modalități prin care să ne îmbunătățim dar și oameni care pot să ne ajute să creștem și să ne perfecționăm. Lucrul esențial, la fel de important ca experiența online a shop-ului, este experiența offline – modalități de plată și livrare diverse și ușoare, stocarea produselor, returul, relația cu clienții și marketarea calculată, clară și targetată; obiective și viteză mare cât mai mare în tot – funcționarea siteului, comunicare și schimbare în funcție de schimbarea digitală, realități virtuale și apariția noilor tehnologii.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute.

My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress.

Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs).

On a personal level, I like self-development – events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.