Follow-up: eCluster – Conectăm viitorul (2025.10.23, Zbor Hub – Constanța)

În 23 octombrie 2025, a avut loc la Zbor HubConstanța evenimentul de lansare a eClusterConectăm viitorul.

Mai jos, imagini și notițele mele de la eveniment.

Fotografii

(în lucru; de revenit pe articol peste o lună)

Album foto pe Facebook »

Album foto pe Google Photos »

De văzut fotografii organizatori »

Notițele mele de la eveniment

(notă importantă – cu siguranță sunt mai jos și lucruri pe care nu le-am notat exact, este propria rezumare asupra ce s-a întâmplat la eveniment, cu siguranță mai sunt și erori; îmi cer scuze pentru acest lucru)

 

Nicoleta Sacu

BNI Constanța

Dacă pornești de la ideea de a vinde ceva, e posibil să nu se întâmple asta.
Dacă pornești cu ideea de a face relații cu persoanele din jurul tău, poate vei avea posibilitatea să fii recomandat la 10% din contactele business ale unei persoane.
De folosit business networking la adevărata valoare.
Chiar dacă sunt diferențe între participanți, putem pleca cu plus valoare de la participanții la o conferință, nu doar despre speakeri.
Poți pune scaunele la o conferință nu doar îndreptate către scenă, și față către față între participanți.

 

Daniela Marișcu

Constănțeanca Daniela Marișcu, de la Imperiul Leilor, își extinde afacerile și intră într-o firmă din Capitală

Ne măsurăm succesul prin bucuria pe care o aducem oamenilor.
Apa e o mare problemă la nivel mondial – este o realitate. Va trebui să prețuim mult mai mult fiecare picătură de apă potabilă pe care o folosim.

Acronim: C.R.E.D. (desprins din modul meu de acțiune)
C = Creează contextul pe care ți-l dorești. Bine de considerat la crearea unui business și scalarea unui business. Contează să fii într-o piață în care sunt bani.
R = Rezultate. Degeaba te imersezi, faci eforturi, pentru că eforturile nu plătesc salariile. Antreprenorul trebuie să fie în stare în primul rând să îți plătești singur salariul, abia apoi pe ale altora. Rezultatele trebuie contorizate, și apoi setate.
KPI = câte persoane se bucură într-o zi de piscinele și aqua park-urile create.
E important să îți setezi obiective înalte, chiar dacă le atingi doar 80%.
E = Experiență, care trebuie să se transforme în expertiză.
Mentorii pot fi oameni pe care îi admiri, poate pe care nu îi cunoști. Nu îi judeca. Doar cine nu muncește nu greșește. Doar cine nu îndrăznește nu greșește.
D = Inițial D = Distracție (inițial, încă parțial adevărat). Ulterior, D nu a rămas doar despre distracție. D, în esență, este despre a Dărui în antreprenoriat. Dăruiești o parte din ceea ce ești. Nu este corect să compari nivelul de atenție pe care îl acorzi familiei vs. atenția pe care o dai business. Fără să vrei, împarți nivelul de energie alocat familiei vs. business.
Dăruind, vei dobândi.

Ești antreprenor și doar dacă te gândești să faci business.
Antreprenorii – o specie aparte. Actuala clasă muncitoare.
Pot să vă spun că antreprenoriatul merită.
În primii ani am învățat că cashflow-ul este rege. Este cel mai important aspect.
Am vândut niște lucruri foarte rapid pentru a avea cash.
Experiența m-a învățat că nu chiar oricine poate duce antreprenoriatul.
Dacă simți imboldul antreprenoriatului, acționează în acest sens.
Inițial, am avut o experiență doar de investitor până anul trecut.
În trecut, nu m-am dus doar să raise money/ridic bani.
E o altă experiență de a fi investitor vs. de a cere altora să investești în tine.
Poate fi o presiune dacă pui anumite reguli – diamantele se nasc sub presiune. Regulile pot crea un context.
Contează să încerci ambele perspective – antprenor vs. investitor.
Expresie – Doar o regină poate să crească un prinț.
Doamnelor, îndrăzniți!
Sunt în momentul de față statistici oficiale care arate că deși ponderea firmelor co-fondate sau deținute majoritar de femei, la nivel de Europa, ponderea profitabilității e cu 15% mai mare.
Doamnelor, e momentul să pășim în față, să creăm armonie.
Este o disonanță în lume, dintr-o lipsă de armonie.
Antreprenoriatul va schimba lumea, în bine.
La nivel cultural, contează să îndrăznești mai mult. Nu ne valorizăm suficient.
La un business contează scalabilitatea, echipa și piață.
Am intrat în business crezând că piața cu apă e bani. Am descoperit că există o cerere, dar nu există bani. Ai nevoie să fii într-o piață care te plătește pentru produsul tău.

 

Cosmin Achim

Acasă – Laravel

Pasionat de AI – Artificial Intelligence (inteligența artificială) – și computer science (știința calculatoarelor).
Din 2016, am pornit propriul business.
Angajat la mai multe agenții de web development în Constanța.
Ultimul job în care am fost angajat – web developer pe partea de backend la cel mai mare magazin online din Israel – !כל מותגי האופנה במקום אחד – קונים היום מקבלים מחר | Terminal X
Ai – domeniu al informaticii care se ocupă cu crearea de sisteme capabile să îndeplinească sarcini ce necesită inteligență umană.

1950 – Alan Turing publică “Computing Machinery and Intelligence” și propune Turing Test – dacă un om nu poate distinge dacă vorbește cu o mașină, aceasta este inteligentă.
1956 – Dartmouth Conference.
Termenul AI este creat la Dartmouth Summer Research Project.
1997 – Deep Blue de la IBM îl înfrânge pe campionul mondial de șah Garry Kasparov.
Prima dată când o mașină bate un campion mondial într-un joc strategic și intelectual.
The Deep Learning Revolution (2012 – AlexNet)
AlexNet câștigă competiția ImageNet cu o marjă uriașă, folosind rețele neuronale profunde și GPU-uri (plăci video).
Declanșează boom-ul modern al AI.
Machines master human intuition
2016 – AlphaGo
AlgphaGo de la DeepMind îl bate pe campionul de Goo Lee Sedol.
The AI everyone can talk to – 2022 – ChatGPT.
ChatGPT de la OpenaAI aduce AI conversațional publicului larg, ajungând la impresionanta cifră de 100 de M de utilizatori în doar 2 luni.
2024-2025 – the age of multimodal & reasoning AI.
Modele precum GPT-4o, Gemini și Claude pot face lucruri avansate.

Agenții AI – pasul următor după chatbots.
Agent AI – sistem care poate percepe, efectua raționament și întreprinde acțiuni pentru a atinge un obiectiv autonom/semi-autonom.
Exemple practice în business – automatizare business (leaduri în CRM), finanțe/contabilitate (lucru cu facturi), productivitate personală (rezervă un zbor), suport clienți (tichete suport).
Viitorul sisteme multi-agent, mai mulți agenți AI colaborează ca o echipă digitală.
Orice înseamnă task repetitiv, care presupune anumiți pași, care pot fi automatizați – se poate crea un sistem agentic, pentru a interacționa cu uneltele.
Create & perform (music/media) – Suno – o aplicație în care se poate realiza muzică, pe baza unor prompturi.
Se presupunea inițial că vor fi automatizate job-urile foarte plictisitoare, dar au fost automatizate job-uri foarte creative (crearea de texte/muzică).

Tool-uri AI:

  • Genspark
  • Perplexity
  • Gemini
  • Notion AI
  • Lovable (unelte de acest tip ajută la crearea unei aplicații fără a avea cunoștințe tehnice). Pentru MVP e genul de unealtă de care ai nevoie.
  • IiElevenLabs (poți face chatbots cu vocea)
  • GitHub Copilot Agent (ajută la programarea de aplicații; notă – uneltele de programare au nevoie de supervizare)
  • Replit Agent – direct în browser
  • Ieri s-a lansat ChatGPT Atlas. (o nouă paradigmă prin care vom schimba modul în care folosim browser-ul)
  • Midjounery și Google VEO – pentru generare imagini/video.

Exercițiu de imaginație – de gândit la un business și cum ar putea implementa inteligența artificială un business nou.
Ce probleme ar putea rezolva AI-ul? Ce procese ar putea automatiza? Cum ar putea îmbunătăți experiența clienților?
De la ideea inițială până la implementarea practică, AI poate transforma fundamental modul în care operează un business nou.
Genspark – pentru creat imagini.
SUNO – generarea unui jingle.
Partea de început a unui business s-a democratizat în epoca AI. În prima fază, nu ai nevoie neapărat nevoie de specialiști. Poți apela singur, ca antreprenor la tool-uri precum cele descrise mai devreme.
Poți avea un business nu perfect – dar nu căutăm perfecțiunea.
Introducing ChatGPT Atlas – YouTube

Replit Agent (ajută la programarea de aplicații)

 

Sergiu Dragomir

Home – getSergiu

Desinger vs. Artist – care e diferența?
Designerul este un artist cu scop.
Artistul – creează pentru el, lucrează cu emoțiile fără să fie blocat de scopuri comerciale.
Designerul – creează cu un scop, are obiective, rezultate, impact, vânzări, reacții – măsoară cu KPI-uri.
Designul grafic generează încredere și poziționează brandul.
De asemenea, reduce fricțiunea în comunicare și accelerează decizia.
E primul contact – singurul care contează în unele situații.
“Design care vinde” pentru graphic design – claritate (mesajul să se citească în 3 secunde), ierahrie (elementele să direcționeze privirea), funcție > frumos (estitca susține obiectivul comercial), proof & trust (review-uri, badge-uri).
5 second test:
“One-sentece value proposition” pe material.
Visual hierarchy (headline -> suport -> CTA).
Trust signals & microcopy.
Reduce friction (cod QR rapid, număr de telefon vizibil, call-to-action clar).
Test de vizibilitate – squint your eyes, privește printre gene.
Te dai înapoi la un metru de monitor, privește printre gene timp de 5 secunde.

BAD:
– Text mic, aglomerare informații;
– Nicio diferențiere;
– Nu se înțelege beneficiul în 3 secunde;
Good:
– Hero message clar: beneficiul principal;
– Ierarhie tipografică: nume, tagline, ingrediente secundar;
Poster/afiș

BAD:
– Prea multă informație, tipografie neclară, contrast slab;
– CTA ascuns – unde cumpăr bilet?
GOOD:
– Headline mare;
– Imagistica completează povestea;
– CTA clar;
– Variante pentru social media.
Materiale promoționale (flyer, broșură, post social)
– Contează coerența și conversie;

BAD:
– Problema: materiale inconsistente – același brand arată diferit în broșuri, social și print – confuzie și pierdere de încredere;
GOOD:
– Sistem modular: set culori, fonturi, tone of voice, icons;
– CTA constant și repetat (sună acum/QR);
– Microcopy beneficii – nu doar caracteristici;
La începutul carierei eram obsedat de “frumos”, voiam să fiu recunoscut ca designer, voiam să am cele mai frumoase lucrări, totul să fie superb din punct de vedere estetic.
Problema: lucrările arată bine, dar nu întotdeauna livrau rezultate pentru client.

Momentul de schimbare – am adoptat filosofia “fii de ajutor”.
Ce își dorește clientul? Ce rezultate vrea? Focusul să nu fie pe mine, să fac lucrurile frumoase, ci să ajut persoana să își atingă scopurile de business.
Rezultate: eforturi de marketing reușite, clienți mulțumiți, autoritate (încredere crescută din partea clienților), relații pe termen lung, recomandări, mai multe proiecte.
A fost declicul care mi-a schimbat carieră.
Micro-audit pentru orice material grafic.
5-second test – ce vezi? Notează 3 cuvinte.
CTA – e clar? Ce vrei să facă clientul (o propoziție)
Fricțiuni: elimină un element care distrage.
Contează unde se află privitorul (mobil, televizor, vede poster, vede pe ecranul video din intersecție de la Dacia).
Dacă se uită pe telefon – detalii Poster – contează să captezi atenția. Pe materialul video de la Dacia nu poți pune mai mult de 3 cuvinte.

Temă pentru acasă:

  • 5 second tests;
  • Scrie o propoziție care explica oferta în 10 cuvinte;
  • CTA – ușor de acționat și clar?
  • Simplifică – elimină un element care nu aduce valoare;
  • Adaugă o dovadă socială/recenzie acolo unde are sens;
  • Cere feedback – e clar ce vrei să comunici?

Este de mare ajutor să primești feedbackul unei persoane care nu e profesionist.
Design care vinde = claritate (fără prea multe povești) + funcție (du-l unde îl dorești) + coerență (toate flyerele la fel).

Follow-up: eCluster - Lansăm viitorul (2025.10.23, Zbor Hub - Constanța)

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).