Promovare în mediul online pentru medici – exemplul Dr. Ronan Kavanagh – reutomatolog

Bună, câteva idei de promovare în mediul online desprinse din parcurgerea site-ului: Dr. Ronan Kavanagh – Rheumatologist.


Ce îmi place:
1. Pune accentul pe video. Pagina se încarcă cu o serie de clipuri video explicative.
2. Începe meniul cu “Despre mine” și îl încheie cu “Contact” (de văzut și “Despre noi” – ghid realizare – Olivian.ro – by Olivian Breda).
3. Pe prima pagină răspunde la întrebările esențiale: “cine sunt / despre ce e vorba pe site?”, “ai o rețetă care cere reînnoire periodică? O poți reînnoi aici”, “programează-te la o discuție”.
4. A pus pe site butoane de rețele sociale, însă doar pe cele mai populare, Facebook, Twitter. Mi se pare binevenită practica.
5. Când pui un buton de partajare pe rețele sociale, văd de multe ori situația în care cineva pune un buton de tip imagine de partajare pe rețelele sociale (exemplu: social sharing buttons – Căutare Google). Din păcate, când cineva apasă pe unele din acele butoane, acea persoană este “trimisă” din site, este alungată pe Facebook / Twitter / altă rețea și doar acolo poate da “Like” sau “Tweet this!”. Este mult mai indicat ca pe site să fie, cum este cazul aici, un buton care, prin apăsare, să aducă un Like instant. E o diferență între Facebook Like și Facebook Share. Când cineva apasă pe Like, efectul este instant, cineva a dat Like paginii pe care se află în prezent imediat. Însă în cazul Facebook share, persoana este alungată din site și trimisă pe Facebook, unde poarte partaja știrea.
6. Site-ul se vede OK și pe telefoanele mobile.
7. Adresa este specificată în partea de jos a site-ului, o adiție binevenită.
8. Prezența mențiunii că informația nu poate fi considerată un sfat medical personal, ci poate fi doar o informare generală (“The information on this site should not be considered to be a personal medical advice; this site should be used for informational purposes only.”).
9. Mi se pare foarte OK că site-ul nu te asaltează cu pop-up-uri care să te invite să te abonezi la newsletter.
10. Un slider este un set de imagini/bannere care se mișcă automat cu o viteză oarecare, și care îți arată de obicei niște promoții sau elemente mai importante ale site-ului. Din păcate, în termeni de experiență a vizitatorilor, de cât de bine se simt pe un astfel de site, sunt considerate în general o soluție nefericită. Mă bucură să văd un site pe care nu sunt slidere.
11. Site-ul are o politică de confidențialitate și o pagină cu limitarea responsabilității. Mă bucură să văd asta. Foarte OK făcut textul, vă sfătuiesc să vă uitați peste el, mi se par niște lucruri de bun simț: Disclaimer
12. Foarte OK acest text:
“Clinics are run by appointment. Each patient is allocated a time slot and the clinics usually run on time. If the clinic runs behind, it tends to do so towards the latter half of the clinic (i.e. at the end of the morning). If it is especially important that you are not kept waiting, please request an appointment at the start of the day where time delays are less likely to occur.”
Pe scurt – putem întârzia, dar mai ales în a doua parte a zilei. Dacă vreți să nu fie întârzieri, programați-vă la începutul zilei. Foarte OK, repet.
13. Site-ul are un blog, neactualizat însă. Mi-a plăcut un citat:
““Medicine in the real world,” I announced, in a voice pitched half an octave higher than usual, “is not just about having information, you know. It is about being present, really present with another person, listening, really listening, and doing our best to apply whatever knowledge and technical expertise from that information to human beings.”
Then, after pausing for emphasis: “That takes time, experience, and a degree of humility that you can’t learn from Wikipedia. Now, if you could just put down your phone for a minute and listen, you might learn something.””
Pe scurt, medicina nu e doar despre informație, ci și de a fi cu adevărat prezent în discuția cu o altă persoană, să asculți și să aplici informația și expertiza tehnică unor persoane umane. Acest lucru cere timp, experiență și o doză de umilință pe care nu o poți învăța citind Wikipedia.

Ce ar putea fi mai bine ar fi:
1. Clipurile video să nu fie găzduite pe serverul propriu, ci “urcate” pe YouTube, care, în general, se descurcă mai bine cu viteza de încărcare decât multe soluții de găzduire proprie.
2. De asemenea, deși site-ul are Facebook Like, nu are și Facebook Share. Eu recomand folosirea a Facebook Like și Facebook Share (două butoane sociale, diferite, și distincte unul de altul). În cazul de față, e util și Twitter, însă omiterea Facebook Share nu e binevenită.
3. Designul site-ului nu mi se pare foarte modern (grafică mai puțin reușită).
4. În meniuri are linkuri către rețelele sociale (profilul propriu de Facebook și altele). Consider însă că informația ar trebui să fie vizibilă pe orice pagină a site-ului, să aibă mici iconițe către profilurile de rețele sociale.
5. Fontul mi se pare mic. Site-ul se adresează în principal celor care suferă de artrită, deci probabil cu o anumită vârstă. Pentru ei, fonturile cred că ar fi indicat să fie ceva mai mari.


Pagina despre d-l doctor – Dr. Ronan Kavanagh:
1. Mi-ar fi plăcut să citesc și ceva în notă personală. Pagina este strict despre activitatea profesională a d-lui dr.
2. Mă bucură fotografia d-lui doctor, e binevenită. Nu îmi dau seama dacă e și un pic de zâmbet acolo, dar nu e în niciun caz încruntat. Poziția corpului e însă un pic închisă.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.