Cum faci un studiu de caz pentru o prezentare?

Să zicem că vrei să faci un studiu de caz pentru o prezentare. Ca idee, (absolut întâmplător, desigur :)  ), să alegem SEO World Coffee. Cum faci studiul de caz?

Primul lucru pe care trebuie să îl faci când alegi un studiu de caz este încadrarea în temă. O conferință, un seminar, o întâlnire are o anumită temă. Asigură-te că și studiul tău de caz se încadrează.

Mai departe, asigură-te că știi audiența. În general la o întâlnire participă oameni care doresc să afle mai multe lucruri despre tema respectivă, nu neapărat experți. Spre exemplu, la întâlnirile de până acum de la SEO World Coffee au venit în principal începători / mediu cunoscători, și mai puțin experți SEO / SEM.

Apoi alocă-ți un timp pentru prezentare. Dacă aloci 5 minute pentru prezentarea în sine și alte 5 pentru a răspunde la două eventuale întrebări, ești pe drumul cel bun. :)

Cum faci studiul de caz?
1. Fii specific; De asta e studiu de caz, să spui lucruri specifice; Evită să ai descrieri prea generale; De exemplu, dacă tema studiului de caz sunt blogurile, evită să spui ce e un blog, cum se folosește, care sunt avantajele unui blog; În schimb, enumeră concret o situație, descrie ce ai făcut; De aici poți extrage niște bune practici; De exemplu, poți zice: “am pus pe blogul meu doar 3 plugin-uri, se mișcă excelent, vă recomand și vouă să puneți puține pluginuri pe site”. Evită însă generalizări de genul “Un plugin este …, și pluginurile sunt utile pentru că …”; Sau dacă sunt neapărat necesare aceste generalizări, limitează-le cât mai mult;
2. Folosește cifre; Ai un blog? Fă o situație Înainte / După în ceea ce privește traficul, timpul mediu pe site, numărul de unici versus numărul de vizite, câți vizitatori vin din alte motoare decât Google, ș.a.m.d.; Discuți despre rețele sociale? Spune câți prieteni ai, câte mesaje ai scris, câte ore stai pe săptămână pe acea rețea socială; Vorbești despre pagini de intrare în site (landing pages)? Fă iarăși un înainte / după și precizează timpul mediu pe site, rata conversiilor, numărul vizitatorilor, și alte date relevante;
3. Folosește nume (dacă poți); Dacă vorbești de un client de-al tău și nu e secret, dă numele public; Spune linkul; Folosește adresa exactă; Această opțiune are două avantaje: îți poate aduce câțiva vizitatori (ușor), și poate să îți genereze inclusiv niște linkuri de la organizatorii evenimentului;
4. Găsește strategii; Dacă din studiul tău de caz pot rezulta bune practici și strategii generale, excelent! Prezintă-le;
5. Tot într-un studiu de caz poți avea și un slide cu pro / contra; De ce e bună o soluție, ce ar putea fi îmbunătățit pe viitor sau care sunt punctele slabe;
6. Poți avea o analiză cost-beneficiu; Prezintă într-un slide care au fost costurile pentru client sau pentru tine și în alt slide care au fost beneficiile clientului;
7. Fă prezentarea PowerPoint din timp și eventual trimite-o organizatorilor spre aprobare;
8. Dacă ai folosit imagini de pe Internet, asigură-te că respecți condițiile de licențiere;
9. Repetă prezentarea înainte și asigură-te că te încadrezi în timpul alocat + că ai timp și pentru întrebări; Poți repeta și cu o audiență;
10. Dormi bine cu o seara înainte și vino odihnit la prezentare.

Succes!


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.