Cafeneaua culturală “La Vulturi” (str. Vulturilor nr. 8), împreună cu Asociaţia ROST şi Institutul Republican au organizat miercuri, 2 iulie 2014, ora 19.00, lansarea volumului “Creaţia şi inima omului. O perspectivă creştin-ortodoxă asupra mediului”, de Pr. Dr. Michael Butler şi Prof. Dr. Andrew P. Morriss.
Au vorbit despre importanţa acestui eveniment editorial:
- Paul S. Grigoriu, teolog şi traducătorul cărţii în limba română;
- Mihail Neamţu, teolog, eseist şi reprezentant al Institutului Republican, care a sprijinit demersul editorial;
- Claudiu Târziu, directorul Editurii ROST, la care a apărut cartea.
Mai jos, înregistrarea video a evenimentului și fotografii de la eveniment.
Video de la eveniment:
(vezi playlist – Lansare “Creaţia şi inima omului” (La Vulturi, 2014.07.02) – YouTube)
Fotografii de la eveniment:
[alpine-phototile-for-picasa-and-google-plus src=”user_album” uid=”100050990853086188413″ ualb=”6031778448323069857″ imgl=”fancybox” style=”windows” shape=”rectangle” size=”640″ num=”100″ highlight=”1″ align=”center” max=”100″]
(Album Facebook – Follow-up: lansare volum “Creaţia şi inima omului. O perspectivă creştin-ortodoxă asupra mediului”, de Pr. Dr. Michael Butler şi Prof. Dr. Andrew P. Morriss (Cafeneaua culturală “La Vulturi”, 2014.07.02))
Audio:
Descriere eveniment:
Toţi oamenii de dreapta care s-au ferit pînă acum de temele ecologiste pentru că le considerau monopolul Stîngii vor găsi în acest volum temeiuri teologice (şi nu numai) pentru o atitudine ecologistă. Iar un om de dreapta este un om religios.
Fragment carte:
„După cum spunem într-o rugăciune cu care încep aproape toate slujbele ortodoxe, «Împărate Ceresc, Mîngîietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindenea eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă…». Astfel, orice om are o responsabilitate individuală de a se îngriji de toată creaţia, pentru că Dumnezeu este prezent în ea. Dacă reţinem acest principiu cînd ne facem alegerile în privinţa mediului, lucrurile devin mai limpezi – nu trebuie să aruncăm deşeuri care ar dăuna creaţiei într-un lac sau într-un rîu, la fel cum nu trebuie să le aruncăm într-o biserică. În acelaşi timp, acest principiu pune accentul pe noi ca indivizi şi pe alegerile noastre. Nu este suficient să delegăm responsabilitatea pentru mediu statului, la fel cum nu este suficient să lăsăm statul să păstreze curăţenia într-o biserică.
Mai mult, trebuie să ne ferim de afirmaţii absolutiste în privinţa interacţiunii noastre cu creaţia. A păstra curăţenia într-o biserică nu înseamnă că nu putem să ardem tămîie în timpul slujbelor. La fel, ni s-a dat o creaţie care poate să suporte unele dintre impacturile cauzate de noi. Astfel, acţiunea naturală a cursurilor de apă le curăţă într-o anumită măsură de «poluarea» cauzată de oameni – un termen ambiguu în prea multe cazuri, neexistînd un consens asupra definiţiei – iar îndiguirea unui curs de apă poate furniza apă sau energie cu un anumit impact asupra «mediului», prea adesea definit prin excluderea oamenilor care îl locuiesc.
Această concepţie a prezenţei lui Dumnezeu peste tot are şi un înţeles mult mai adînc. Imanenţa lui Dumnezeu, prezenţa Lui în ordinea creată, este o parte a învăţăturii teologiei ortodoxe, iar asta înseamnă că creaţia, fiind umplută de prezenţa lui Dumnezeu, nu poate fi minimalizată atunci cînd vorbim despre modurile în care Îl cunoaştem pe Dumnezeu sau despre cum sîntem mîntuiţi, căci şi creaţia îşi are locul în iconomia (planul) mîntuirii”. (sursa)
Cumpărare carte:
O puteţi comanda direct la editură (prin e-mail: editurarost@gmail.com; preţ de vînzare 10 lei/ exemplar plus cheltuielile de expediţie; cu plata în sistem ramburs), dar este distribuită şi de Supergraph (tel: 021 319 1083, pentru librării).