CrazyPC.ro – Un site demenţial care îţi aduce ştiri cuminţi

Salut!

Vorbesc în mesaj despre site-ul CrazyPC.ro, în părţi bune şi părţi de îmbunătăţit.

1. Funcţia de abonare la newsletter e foarte meseriaşă, în AJAX, cu verificarea validităţii datelor introduse;
2. Faviconul şi logo-ul sunt adorabile; Aveţi şi motto, foarte frumos; Tema e frumoasă foc;
3. Mă uitam la lista de “cele mai apreciate articole” sau “cele mai votate” şi am văzut că nu e niciun vot; E lăudabil faptul că nu vă votaţi singuri, doar ca să completaţi lista; Excelent!
4. Am văzut că aveţi feed RSS pentru comentariile fiecărui blog post; I’m in love;
5. Domeniul e demenţial; :))

Pagina principală:
1. Despre reclame:
a. Reclama la Academia Examenelor mi se pare deranjantă;
b. Aveţi şase spaţii publicitare lăsate goale; Am trei soluţii:
i. Publicaţi reclame pentru ONG-uri, cauze sociale;
ii. Afişaţi un text gen “Reclama ta aici”;
iii. Nu mai afişaţi acele casete goale, mi se par deranjante; Mai ales cele patru căsuţe de jos, care sunt inutile în context;
b. Legat de reclama pe blog – blogul ăsta poate fi studiu de caz pentru reclamele prin afiliere – Tu scrii despre procesoare, pac!, dai link direct la eMag cu cumpărare procesor; Scrii despre Intel – Pac! Link la Market online cu link procesoare Intel; Mi s-ar părea foarte Ok un sistem de genul 2Parale (şi ei scriu greşit – două parale ar fi corect :P ), sau altele de pe la noi (eMag, chiar şi Ghelir); Adică, în lumea sistemelor ăstora, îmi e greu să înţeleg spaţiul de “cumpără reclamă pe site”;
2. Despre limbaj:
a. Tema nu e tradusă în totalitate; Cred că v-ar folosi dacă aţi instala WordPress în română (trebuie doar adăugate câteva fişiere şi făcută o mică modificare în setări);
b. Nu folosiţi diacritice; Eu sunt pro-diacritice; Am văzut câteva totuşi într-un poll, m-au derutat;
c. Sunt unele cazuri când folosirea [n] comentarii în mod automat e un pic deficitară; De exemplu: în loc de “2 comentarii” sau “12 comentarii”, ar suna mai bine “Două comentarii” sau “Douăsprezece comentarii” (eroare minoră);
3. Despre articolele afişate în slide la începutul paginii:
a. Când navighez stânga-dreapta, mă aştept să navighez câte cinci articole odată, e lent să tot fac click ca să merg cu un articol mai în stânga sau dreapta;
b. Dacă ajung la capăt, este evident asta, şi eu tot fac click pe butonul de navigare înspre dreapta, ar fi frumos să fiu dus, rapid, în partea stângă; Adică să existe o derulare automată înspre partea stânga;
c. Sunt pe homepage, am în faţă un blog şi undeva mai jos (prea jos pentru gustul meu) se află lista cu articolele recente; Şi totuşi, în sidebar, îmi afişaţi lista cu articole recente; E redundant;
d. Există în acea secţiune cuvântul crează;
4. Secţiunea prieteni:
a. Deşi apreciez foarte mult gestul vostru de a pune nu mai puţin de cinci linkuri către site-ul WordPress.org, cred că unul este suficient; În schimb, aţi scos menţionarea din footer; Aş face fix invers – aş lăsa în footer şi aş scoate cele cinci linkuri; Şi în footer am văzut anul 2008, deşi e 2009;
b. Unele elemente din listă sunt greu asociabile cu secţiunea “Prieteni”; Vezi “Documentation” – cum ar putea fi documentaţia un prieten?
5. Despre secţiunea statistici:
a. Mie îmi sunt irelevante multe informaţii de acolo, de la numărul categoriilor la cât spam aţi blocat; Aş lăsa cel mult statistici de trafic, dar nu sunt obligatorii;
b. La “most emailed” e un review în dreptul căruia scrie “- 1 email”; Mă derutează minusul;
c. La “most downloaded” aş încerca să pun numele programelor şi descrierea pe acelaşi rând, linia aia despărţitoare nu e clar ce desparte – titlul de descriere sau două programe între ele); Iarăşi, aş găsi o exprimare pentru “hits” de genul “de n ori descărcat”;
d. Spui MiB şi KiB, dar formularea cu care sunt eu obişnuit e MB şi KB, poate mă înşel aici;
e. Aş pune Trafic.ro în footer, să nu mai ocupe spaţiu orizontal degeaba; În plus, e foarte vizibil cum e acum (şi nu văd de ce ar fi);
6. Despre meniul de sus:
a. La ce îmi este utilă pagina asta? Nu pot face nimic în pagină;
b. Arhiva => Conţinut l-aş pune undeva în footer şi i-aş zice “Sitemap”; Fix aia e şi e total neaşteptat ca atunci când văd “Conţinut” să obţin tot site-ul; Poate fi orice în spatele “Conţinut”, nu e clar;
c. Pentru mine site-ul are câteva secţiuni importante – blog, forum, downloads; Aş evidenţia aceste secţiuni într-un meniu principal;
d. Meniul secundar, cu alb pe fundal roşu, e mai vizibil decât meniul de deasupra lui, şi nu mi se pare atât de Ok chestia asta;
e. Meniul secundar, linkul Arhiva => Conţinut, linkul Categorii – toate duc la arhivă; Aveţi o secţiune cu articole populare şi alta cu articole aleatorii; O secţiune cu ultimele posturi şi una dedicată arhivei pe luni, aveţi reflector şi aveţi cel mai popular articol dintr-o categorie; E enorm accent pus pe arhivă; Ok, sunt interesante şi mesajele vechi, dar e prea mult; Ocupă prea mult spaţiu în acel meniu şi nu e evident pentru cineva că dacă face click acolo tot ce găseşte sunt mesaje vechi; Le-aş pune în sidebar, într-un loc vizibil, sub denumirea de arhivă, sau în footer (pe principiul – “am văzut mesajul şi pagina curentă, ce mai e pe site?”); Arhiva e foarte bine că există, folosiţi-o, dar mai puţin; Vă găsesc eu şi singur; :) Faceţi un mic studiu – intraţi pe homepage şi vedeţi:
i. Cât de greu este să ajungi la lista cu cele mai recente articole, aşa cum te-ai aştepta să fie ea pe un blog (pe coloana principală);
ii. Câte elemente din meniul principal ţin de arhivă;
iii. Câte elemente din sidebar ţin de arhivă;

Pagina de Downloads:
1. “There are 5 files, weighing 8.6 MiB with 386 hits in total. Displaying 1 to 5 of 5 files.” – în afară de numărul de fişiere, pe care mi l-ai spus de trei ori, toate informaţiile sunt inutile;
2. romgleză: “Cel mai clever simulator de motorbike.”;

Pagina de Producători:
1. Exprimare deficitară: “Producatorii sunt actualizati frecvent”;
2. Informaţie inutilă: “asa ca vizitati aceasta pagina in mod regulat pentru a fi la curent cu ultimele modificari.”;
3. Am intrat pe paginile unor producători, şi nu e chiar ce înţeleg eu prin actualizare frecventă; :)

Paginile de căutare (una de test)
1. Să zicem că trimit un link cu rezultatele căutării unei persoane prin messenger; Persoana nu va şti că se află într-o pagină care afişează rezultatele căutării; Titlul paginii nu zice asta, în pagină nu sunt elemente, tot ce am este textul “test” completat în căsuţa de căutare şi linkul pentru cunoscători, dar în rest nu am elemente de identificare a unei pagini de căutare; Problema e cu atât mai pronunţată dacă caut un cuvânt popular (mai) şi nu văd paginarea de jos (“Pagina 1 din 2” – care, apropo, ar fi bine să fie de forma “Pagina unu din două”);
2. Căsuţa de căutare în stânga jos? Sub toate lucrurile din sidebar? Aş pune-o în dreapta-sus;
3. (problema e tipică şi pentru alte moduri de vizualizare) Fac o căutare, aleg un label, o categorie, oricum fac ceva şi obţin ca rezultat 10 mesaje; Frumos, toate sunt prescurtate şi au link cu “Citeşte mai mult”; Fac însă altă căutare şi obţin ca rezultat un mesaj; Ei, eu m-aş aştepta ca ăsta să fie în varianta lui extinsă, că oricum nu mai ocupă spaţiu vertical degeaba; În prezent e tot varianta prescurtată;

Pagina unui mesaj oarecare:
1. Valabil pentru orice mesaj:
a. Homepage-ul e gândit să fie luuuuuung şi se potriveşte foarte bine cu un sidebar pe măsură; Însă în pagina de vizualizare a unui singur articol, sidebarul poate să fie mai scurt, nu e nevoie să fie atât de lung; E deranjant să fac scroll aşa de mult ca să văd doar sidebar-ul; Alternativ, poţi pune în partea de jos a paginii unele elemente (faci în footer, doar pentru modul de vizualizare a unui mesaj, un tabel cu trei coloane în care pui o parte din elementele din sidebar);
b. Aş adăuga mai multe opţiuni de trimitere a unei ştiri, nu doar pe email – Twitter, Yahoo! Messenger, Facebook cred că sunt suficiente;
c. Mi-ar fi util un permalink;
d. Când trimit o ştire prin email mă aştept să:
i. Nu mi se deschidă o pagină dedicată, ci să fie un pop-up, ceva Ajax, dar să rămân în pagină; Nu îmi reîncărca pagina pentru un send link;
ii. Câmpul obligatoriu să fie doar al prietenului; Şi în general să nu mă baţi la cap cu toate prostiile, doar trimit un link, nu e nevoie să ai ditamai formularul; Ar trebui să fie ceva simplu;
iii. (dacă rezolvi prin i.) Să nu am filtru antispam sau (dacă nu rezolvi prin i.) să fie ceva uşor de introdus, nu 5 litere şi cifre;
iv. Câmpul cu mesajul facultativ să fie deja completat, să aibă linkul inclus, eu doar să dau mai departe;
v. Persoana care primeşte emailul nu ar trebui să primească îndemnul de a comenta pe forum despre ştire; E prea de tot (vezi ştirea cu Uniunea Europeană de mai jos);
vi. Mesajul să fie în română;
vii. Sunt foarte multe informaţii în mesajul de email până se ajunge la ştire; Aş pune ştirea cât mai sus, şi aş da explicaţii sub ea;
e. O chestie foarte mişto ar fi să am, pe lângă permalink, şi un link deja realizat cu TinyURL sau alt sistem de linkuri scurte;
f. Butonul share, cu font mic, e greu vizibil (i.) şi conţine multe elemente care nu sunt folosite vreodată în România (squiddoo?, blinklist?, furl?) (ii.); Românizează-l, poţi pune chiar Hi5; Dar mai sunt şi unele specific româneşti, de la FTW.ro la Fav20.com;
g. Textul “Publicat pe 13.05.2009” are două probleme:
i. “pe” l-aş înlocui cu “în” sau “la”;
ii. (eu personal nu sunt de acord, dar…) gramatical e mai corect să scrii cu 13 mai 2009;
h. La comentarii listaţi şi trackback-urile; Le-aş separa;

2. Iau trei mesaje la puricat
A. Uniunea Europeana obţine 1 miliard de euro de la Intel
a. Textul “1.06 miliarde euro” se scrie fie “peste un miliard de euro”, fie “1,06 miliarde de euro”;
b. “cei 497 milioane” [de euro] => “cele 497 de milioane” [de euro] sau “cele aproape 500 de milioane”;
c. “Noua ani dupa ce” => “La noua ani dupa ce”;
d. În titlu e de preferat gramatical să scrii “Un”, deşi e foarte Ok şi acceptat şi “1” (are impact mai puternic);

B. Toshiba: „Saru’ mana Blu-ray, bai bai HD-DVD!”
a. Textul e mişto, mă iau de poze; :)
b. Logo-ul Toshiba nu încape în pătrat; Da, ştiu, e redimensionare şi tăiare şi probleme cu tema etc.; Cred că sunt însă două soluţii:
i. Alegi ca un logo prea lung să fie redimesionat automat în afişare (să fie afişat la zoom 25%, de exemplu) şi să fie mai îngust (nu mai obţii un pătrat pe site, obţii un dreptunghi mic);
ii. Faci ca toate pozele pozele să fie pătrate (le adaugi, manual sau automat, spaţii deasupra şi/sau dedesubt);

C. Nintendo Wii
a. Fără predicat: “Acum cel putin cinci motive sa o fac. “;
b. Pune virgulă după Wii: “intre tine, posesor de Wii si”;
c. Aş pune nişte virgule pe aici: “Hai draga sa ne jucam”
d. Primul clip nu mi se încarcă;
e. Eu personal nu agreez mesajele cu cinci clipuri în pagină, toate embedded; Pagina se încarcă greu şi îmi încetineşte calculatorul şi fără să dau play; Iar dacă dau Play şi las să se încarce în fundal 5 clipuri, e de rău; Aş vrea însă o listă cu oricâte linkuri, dar care să aibă şi o scurtă descriere – Ce e în clip? Şi fac click pe link şi sunt dus direct la YouTube, unde am şi mai multe opţiuni; Aşa aş face eu un mesaj ca cel de faţă: Clipurile mele favorite de pe YouTube;

Forumul
a. Mi se pare insuficient promovat; Rar găseşti link către el de pe homepage;
b. Linkul “BLOG (stiri, articole, reviews, teste)” poate fi şters, duce la homepage; Eventual faceţi link clar către CrazyPc.ro (deşi aveţi deja “Crazypc Frontpage”);
c. Linkul de pe forum către forum e total inutil;
d. Nu sunt încântat de folosirea unei platforme tip forum pentru a realiza un director web, dar aţi putea promova directorul web pe homepage; Eventual preluaţi baza de date în altă platformă, dedicată pentru linkuri; Sau faceţi voi o pagină HTML simplă;
e. Nu-mi zice aşa, te rog: “Unregistered, Forumul s-a upgradat la ultima versiune.”; E foarte de rău termenul ăla;
f. Footer-ul e tipic pentru o platformă de blogging – plin de informaţii inutile; De exemplu, mie, utilizator neînregistrat, mi se spune că azi e ziua de naştere a doi membri; De parcă îmi pasă; Sau asta: “Top ibProArcade Highscore Champions”; Sau data setată pentru forum; Etc.;
g. “turnament!.” – taie punctul; Iar termenul în sine nu e nici română, nici engleză;
h. Titlurile unor subforumuri sunt în engleză, descrierea în română … M-ai zăpăcit; :)
i. Descriere la “Carcase si Surse” – “Totul despre acestea.”; Chiar totul? Aia e descriere? :)
j. Ar trebui să stau mult să citesc ca să înţeleg atmosfera de pe forum, şi probabil primeşti oricum feedback despre gestionarea forumului de la membri, aşa că zic pas la comentat mesajele în sine de pe forum;

Scurtă generare de idei pentru site
a. Aş vrea să am încredere mai multă în site; Pentru asta, autorii site-ului ar fi bine să aibă un CV, să existe o pagină despre noi şi una de contact cât mai complete;
b. Mi se pare că cereţi ajutorul comunităţii foarte puţin; Ok, comentarii, trimitere ştire prin email şi reţele sociale, voturi şi … cam atât; Comunitatea poate să scrie articole, să te ajute la documentarea unui articol, să îţi promoveze site-ul; E o scădere de Page Rank pe site? E o singură explicaţie pentru asta – ai mai puţine linkuri către site; Asta înseamnă că linkurile vechi au dispărut din indexul Google şi nu s-au mai adăugat linkuri noi; Cere ajutorul comunităţii pentru a obţine linkuri; Şi cere-l pentru articole; Fă o pagină dedicată cu bannere CrazyPC, linkuri CrazyPC, alte briz-briz-uri;
c. Cred că ar fi utilă o pagină de help a site-ului; Cum se foloseşte aia, cum se face aia; De exemplu, cum îmi fac Gravatar pentru comentarii; Sau cum se fac statisticile pentru X; Sau cum pot căuta pe site;
d. Aş pune un plugin pentru Descrieri şi aş pune o descriere pe toate paginile blogului;
e. Mi-ar fi util ca atunci când postez un comentariu să mă pot abona prin email la răspunsuri;
f. Ai o problemă cu numărul de linkuri către homepage şi cu cât de importantă vede Google pagina principală; Sugestie: câteva linkuri către homepage de pe alte site-uri (campanie de linkbuilding) ar putea ajuta;
g. Am văzut logo-ul, interzis, chestii, am văzut domeniul, crazy, nebunii, şi am citit mesajele. Whoops, toate sunt “cuminţi”, se dau note, se răspunde la comentarii, totul e decent, nici măcar emoticoane nu sunt; E o notă discordantă între titlu şi ce găsesc; Ar putea fi o semi-nebunie să faceţi chestii super greu de făcut – teste comparative între multe procesoare, teste între multe PC-uri, cel mai overclock-at sistem; Vezi testul ăsta de 38 de paste termice testate; Arată-mi câteva teste din astea şi înţeleg apelativul “crazy”; Altfel, puteţi face o rupere de ritm şi prin grafică (destul de cuminte acum), şi prin atitudine (să fiţi părtinitori, să ziceţi că marca X e atât de tare, încât marca Y e patetică şi vai de ea, şi ar fi bine să iasă de pe piaţă); Sau aţi putea veni cu o idee foarte atipică – campanii virale; Dacă aş şti cum să faceţi asta v-aş taxa pentru mesaj, aşa că vă dau doar de gândit – cum să faci un clip atât de tare încât oamenii să îl dea mai departe şi după ce l-au văzut să intre pe site-ul afişat în ultimele secunde ale clipului? În prezent ai multe ştiri şi ceva download, gândeşte-te şi la alt tip de conţinut decât un text simplu; De aia eşti site “crazy”, să vii cu conţinut altfel decât text de ştire;
h. Articolele de pe site îmi lasă două impresii negative (pe lângă două pozitive de texte de calitate şi analize pertinente):
i. “Subţirele” – nu e o analiză foarte aprofundată, în mod tipic; Da, am văzut şi articole la voi pe site de 10 pagini, dar în general sunt articole cu o idee mică şi un scurt comentariu;
ii. Sunt puţine – când m-am uitat în fişierul sitemap.xml am crezut că e o eroare, că nu sunt afişate toate articolele; Nu, pare în regulă, aveţi puţine articole;
La ambele lucruri puteţi lucra – şi să faceţi articole mai profunde, dar şi să creşteţi frecvenţa de postare;
i. Link-uri externe; Google trăieşte prin alţii; Scopul lui în viaţă este să îi dea lui X linkul către site-ul Y, el fiind doar intermediarul; Voi vreţi să fiţi mult mai sus, şi să fiţi destinaţia; E Ok, dar v-aş propune să vă gândiţi şi dacă n-ar fi mai bine să aveţi linkuri şi către alţi prieteni decât WordPress; Chiar în articole să aveţi linkuri – “Uite, site-ul X, din România, a prezentat soluţia din altă perspectivă, vedeţi şi la el”;
j. Twitter, Facebook, alte reţele sociale – nu vă văd pe ele;
k. Dacă te uiţi cu atenţie la căutarea după “interviu” în site, observi un paradox: cuvântul “interviu” nu există în site, dar e în toate paginile site-ului, chiar în titlu – “crazypc.ro: articole, reviews, teste, interviuri, stiri”;
l. M-aş uita un pic la ce pagini vede Google în site; Am ajuns pe o pagină de concurs care are şi un formular de completat;

________________
Tragem linia: Grafica şi calitatea mesajelor de pe CrazyPC.ro îl recomandă ca o destinaţie bună pentru bookmark-urile internauţilor. Intraţi şi delectaţi-vă.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).