Review complex – site-ul Afaceri.net în lucruri perfecte, lucruri care se pot perfecţiona, analiză SEO şi generare de idei

Bună după-amiaza, în mesajul de faţă analizez, bucată cu bucată, site-ul Afaceri.net.

A. Ce îmi place la site?

1. Foarte tare că aveţi Help la forum; Util!
2. Aveţi o funcţie de căutare în site, mă bucură asta;
3. Informaţia e organizată structurat;
4. În paginile de vânzări aveţi şi formulare de adăugare directă a comenzii, bravo;
5. Aveţi din plin testimoniale, e Ok asta;

B. Review pagini

Despre logo:
1. Faptul că logo-ul foloseşte un gradient poate însemna că este mai greu scalabil;
2. Apreciez mai puţin un logo scris doar cu majuscule;
3. Să asociezi afacerile cu un grafic care merge în sus mi se pare puţin imaginativ;

Design site:
1. Meniul din dreapta-sus e greu vizibil, culorile sunt slab contrastante;
2. Imaginea din header, cu cei trei oameni lângă un laptop, mi se pare puţin reprezentativă pentru mediul de afaceri neaoş românesc; Mă uit la ea şi mă gândesc că a fost preluată dintr-o bază de date;
3. Puneţi pe site, în meniu, un simbol aurit al dolarului; Cred că scopul afacerilor e mult mai mult decât valoarea în bani, iar asocierea mi se pare puţin imaginativă;
4. Scrieţi în sidebar “Calea spre succes”; Este evident însă că vreţi să spuneţi “succes online”, nu orice tip de succes; De asemenea, e mai mult de o cale spre succes, în opinia mea;
5. În meniul din stânga click-ul poate face lucruri diferite:
a. Expandează meniu;
b. Dacă meniul e deja expandat, deschide pagină;
c. Dacă nu există meniu, deschide pagină;
Eu, înainte de a face click, nu ştiu ce se va întâmpla (dacă este meniu expandat sau meniu obişnuit); Iarăşi, voi avea o problemă dacă am făcut click, s-a extins meniul, şi a doua oară când fac click acţiunea nu se mai întâmplă (în loc să se restrângă meniul, se va deschide o pagină); Aş pune simbolul + pentru expandare meniu, şi aş evita să am meniuri pe trei niveluri (meniu, submeniu, submeniu);
6. Meniul “Planificare”, “Produs”, etc., se întâlneşte, în aceeaşi formă, de două ori la voi pe site; Aş corecta;
7. Aveţi două linkuri către forum; Inutil;

Despre texte:
1. Titlul “Afacerea ta pe Internet” mi se pare un pic vag;
2. Am văzut că nu folosiţi diacritice, eu v-aş încuraja să faceţi asta;
3. În carte nu folosiţi diacritice pentru toate cuvintele, aş verifica lucrul acesta;

Abonare flux ştiri:
1. Am văzut fluxul RSS, însă ar fi mult mai bine să folosiţi împărţirea pe categorii; Există utilizatori care nu doresc să se aboneze la toate secţiunile unui site, şi pentru ei puteţi face un flux RSS particularizat;
2. Ar fi foarte frumos dacă oamenii s-ar putea abona prin email la ştirile voastre;
3. Mi-ar plăcea să fiu anunţat de ultimele ştiri ale voastre şi prin alte metode: Twitter, Facebook;

Pagina principală:
1. Afirmaţia asta e prea generală (ce afacere? ce resurse? ce timp?) şi poate fi uşor combătută; Mi-ar folosi să îmi ziceţi exact care e propria dumneavoastră experienţă; De asemenea, e evident că o afacere e realizabilă cu toate cele de mai jos, întrebarea era daca e de succes:
“Va pot spune, din propria experienta, ca o afacere pe Internet este pe deplin realizabila, folosind resurse financiare minime si intr-un timp relativ scurt.”
2. E o propoziţie care zice aşa, la început de paragraf: “Are foarte multe avantaje!” Întrebarea evidentă este “Cine?”;
3. “poti sa lucrezi oriunde te afli la un moment dat” – fals, Internetul nu este accesibil oriunde, nu toţi au laptop şi nu oriunde mă aflu pot folosi un laptop (de exemplu într-o maternitate);
4. Sărim peste asocierea dintre bani şi libertate de mai jos; Ce e deranjant e lipsa de logică – libertatea este opţiunea de a alege, nu o capabilitate, o abilitate personală; Ţine de opţiuni, nu de competenţe:
“Ce este libertatea? Pentru mine înseamnă 2 lucruri: 1. Sa fii capabil sa castigi cat de multi bani doresti […]”;
5. Expresia “plan de afaceri imbatabil” este ilogică:
a. Planul de afaceri perfect ca şi realizare tehnică nu există;
b. Se poate înţelege că planul de afaceri e atât de bun, încât afacerea din spatele lui nu poate eşua; Fals;
6. Afirmaţia “Cred ca v-ati format deja o parere despre problematica abordata.” mi se pare inutilă; De ce îmi spuneţi asta?
7. “SEO (Search Engine Optimization)” – eu aş explica termenul SEO inclusiv cu traducerea în română, nu e edificator dacă explicaţi acronimul în engleză;

Introducerea cărţii dumneavoastră:
1. Exprimarea:
“Iniţierea si dezvoltarea unei afaceri […] implică un proces îndelungat”
mi se pare greoaie; Iar cele două nu implică un proces, ci ele însele sunt acel proces;
2. Să critici site-uri ca ale tale de pe Internet e un mare risc; Riscaţi să vă alungaţi cumpărătorii; Dacă spui despre X că greşeşte, îmi e greu să nu mă gândesc că, foarte probabil, şi X va zice că tu greşeşti:
“Daca veţi căuta pe Internet, veţi găsi foarte multe situri în limbile romană şi engleză, care vă promit că vă vor învăţa să faceţi afaceri online în 7, 10 sau 30 de zile. Eu vă spun, din proprie experienţă, că nu este posibil acest lucru, în acest scurt interval de timp. ”

Cuprinsul cărţii:
1. Sunt mai multe probleme de punctuaţie inconsistentă (spaţiu înainte de punct, paranteze care nu sunt de forma cuvânt[spaţiu](cuvânt)[spaţiu]cuvânt;
2. Am văzut mai multe subcapitole nenumerotate;
3. Alinierea faţă de marginea din stânga nu este consistentă;

Primul capitol:
1. Aţi folosit emoticoane în carte? “;))”
2. Spuneţi aşa: “Nu mă pricep la nimic (tehnic sau artistic vorbind)”; Eu cred că pentru a scrie o carte ai nevoie de abilitatea tehnică de a scrie (electronic sau pe hârtie) şi de abilitatea creativă şi artistică de a lega nişte cuvinte;
3. Vă înşelaţi, jocul de şah nu începe cu mutări decisive; “Decisive” ar însemna că de ele depinde soarta jocului atât de mult încât dacă muţi un pion la început, rişti să pierzi jocul încă de la început; Fals, în şah maeştrii deja cunosc majoritatea deschiderilor posibile, ştiu deja ce să mute:
“Ca într-un joc de şah, succesul în afaceri începe cu mutări decisive şi corecte.”;
4. De ce puneţi prescurtări într-o carte? “dvs.”
5. Folosiţi persoana a doua singular (tu) şi plural (dumneavoastră/voi) inconsistent:
“Te voi asista” (pe tine), “haideti” (pe dumneavoastră vă invit; remarcaţi lipsa diacriticelor);
6. “Tebuie”;
7. Legat de:
“două categorii:
1. Acelea care ştiu exact ce vor să facă, au calităţi şi experienţă în domeniul ales şi sunt doar interesaţi de posibilitatea sau resursele necesare pentru a începe o afacere pe Internet.
2. Acelea care vor să-si înceapă propia afacere dar nu au nici o idee precisă despre ceea ce vor să facă.”
vă asigur că, din punct de vedere logic, există şi a treia categorie, cei care nu au idee, dar au calităţi şi experienţă; De fapt, există mai multe combinaţii, unii care au calităţi dar nu au experienţă, unii care sunt doar interesaţi ş.a.m.d.; Iar “propria” se scrie altfel;
8. Faceţi frecvent eroarea de a nu şti să puneţi virgule (puneţi virgule între subiect şi predicat, puneţi virgulă între predicat şi complement direct, sau nu puneţi virgule unde e cazul); Vă dau ca exemplu o propoziţie care ar trebui să nu aibă virgule:
“Cum veti proceda in continuare, depinde în mare parte, de categoria din care faceţi parte.”;
(aici e subiect virgulă predicat virgulă complement direct)
9. Dacă la introducere înţelegeam că este scurtă, în cazul de faţă e absurd ca un capitol dintr-o carte să fie atât de scurt; E prea puţin text!
10. Legat de textul de mai jos:
“Ken Evoys susţine că sunt trei secrete pentru a incepe o afacere de succes pe Internet:
1. Dezvoltarea unui produs care are cautare pe piata
2. Crearea, dezvoltarea, intretinerea si actualizarea unui site de vânzări.
3. Atragerea pe acest site a clienţilor potriviţi”
ce îmi spuneţi dumneavoastră e ca e un secret că:
a. Am nevoie de un produs;
b. Am nevoie de o platformă de vânzare;
c. Am nevoie de clienţi;
Dumneavoastră îmi spuneţi că a., b. şi c. sunt secrete? De fapt faceţi altfel, îl citaţi pe Ken EVOYS care zice asta; Nu ştiu cum să vă spun, dar nu e absolut niciun secret textul de mai sus; Toată lumea ştie asta; Iar faptul că îl citaţi, nu e al dumneavoastră, vă dă o vină în plus: aţi ales ca text de referinţă o banalitate vândută sub opţiunea de “secret”; Nu e secret!

Capitolul doi:
1. În propoziţia de mai jos:
“Puteţi realiza acest obiectiv dacă sunteţi agresivi în stategia voastră comercială şi dacă vă doriţi asta îndeajuns de mult.”
îmi daţi o reţetă de succes; Îmi ziceţi – “dacă vrei să fii Google, poţi, trebuie doar să vrei”; Dumneavoastră vă daţi seama că majoritatea companiilor vor să fie cât Google, dar nu le iese? Ce spuneţi dumneavoastră e că ei de fapt nu vor destul de mult; Doar se prefac, aşa, că vor; Ei nu vor realmente asta; Huh? Iar “strategia” se scrie altfel;
2. Vă dau trei exemple:
“Nimeni nu s-a îmbogăţit fără să îmbogăţească la rândul său pe alţii.”
a. Hoţii;
b. Câştigătorii la loterie;
c. Cei care au primit moştenire;
3. Astea sunt afirmaţii foarte generale:
“Viaţa este ca o călătorie. Dar nu orice fel de călătorie, ea este cea mai spectaculoasă dintre toate.”
care cad în două vicii:
a. Le afirmaţi ca adevăruri universale (vorbiţi cu un sinucigaş eşuat despre teoria dumneavoastră şi vedeţi ce vă zice);
b. Vă luaţi dreptul să comparaţi între toate călătoriile şi să ziceţi ca asta e cea mai spectaculoasă; Dumneavoastră ştiţi tot ce se poate trăi într-o viaţă şi spuneţi că viaţa e cea mai tare;
4. Textul de mai jos:
“Obiectivele sunt importante deoarece ele stabilesc aproape orice veţi face, sau cum veţi conduce afacerea.”
e fals; Citat din wikipedia:
“A goal or objective is a projected state of affairs that a person or a system plans or intends to achieve”
obiectivul nu ar trebui să îţi stabilească ce să faci, ci o ţintă pe care să o atingi;
5. “success”;
6. Lipeşte un i aici:
“Oameni care visează sunt”
7. Legat de:
“Gândiţi-vă că ceea ce faceţi este fără îndoială corect. Cine nu face greşeli, nu face de obicei nimic!”
nu e nicio legătură între cele două afirmaţii;

Pagina de contact:
1. Exprimarea “Operator al domeniului” mi se pare greu de înţeles; Ce înseamnă acest lucru_ Cu ce mă ajută pe mine să ştiu cine e acea persoană?
2. Scrieţi mai jos o altă funcţie, “Administrator site”, dar listaţi aceeaşi persoană; Mi se pare inutil;
3. M-ar interesa o hartă a locaţiei;
4. Formularul de contact este de forma “Nume” – “Prenume”; Aş pune itemii în ordine inversă, pentru că e posibil ca unii oameni să completeze în câmpul “Nume” numele complet;
5. Aş vrea ca numele dumneavoastră să aibă un link către CV;
6. Deşi specificaţi clar mai sus care este adresa dumneavoastră de email, repetaţi mai jos:
“va rog sa-mi dati un mesaj la adresa …”
Mi se pare o informaţie redundantă;
7. Aveţi titlul “Suport Clienti” şi imediat sub el “Livrare:”; Aş pune aceste informaţii în acelaşi rând;

Pagina de întrebări frecvente:
1. Prima întrebare nu este formatată ca şi celelalte;
2. Aţi folosit pentru numerotarea unei liste de nivel doi acelaşi sistem de numerotaţie ca pentru lista de primul nivel:
“1. Care este continutul CD-urilor si cartii?
Raspuns:
1. Continutul CD-ului “Proiectare pagini web”
2. Continutul CD-ului “Calculatoare si Internet”
3. Continutul cartii “Afaceri pe Internet-Ghidul succesului online” ”
3. Mi-ar fi fost util ca toate întrebările de la început să fie clickabile, şi de fiecare dată când fac click pe un link să fiu dus automat la întrebarea pe care am făcut click. Vedeţi secţiunea “What’s this blog post about?” de aici: “Nigel RISNER – One of the best trainers I’ve seen“;
4. Aş evita să folosesc simbolul acesta “??”; Ori trei semne de întrebare, ori niciunul;
5. Aş evita să scriu cu MAJUSCULE;
6. Eroare repetată, fără spaţiu înainte de ghilimele: “CD-ul”Proiectare” şi “CD-ul”Calculatoare”;
7. În loc de “20 LEI”, aş scrie “20 de RON”;
8. Multe propoziţii nu se termină prin niciun semn de punctuaţie; De ce?
9. Paranteza închisă de aici nu se deschide nicăieri: “Posta Romana).”;
10. Nu ai răspuns la întrebarea de aici: “Stii, mi-a placut CD-ul pe care mi l-ai trimis. Pot sa-l trimit prietenilor si cunoscutilor mei?” Ai dat un răspuns, dar nu ai răspuns efectiv la întrebare;
11. Spui “Cum se face comanda?” şi imediat sub asta pui un formular de comandă; E o mică insultă aici, să ştii; E evident că pot comanda dacă văd formularul ăla acolo; Aş pune ca titlu “Formular de comandă”;
12. Titlul paginii este “FAQ”, dar pentru nevorbitorii de limba română fie aş pune varianta extinsă “Întrebări frecvente”, fie, cel puţin, aş pune şi traducerea termenului undeva în această pagină;
13. Pagina are foarte multe culori, bolduiri, italicizări; Aş reduce la un minim necesar;
14. În formularul de comandă nu îmi e clar la care câmp se referă titlul “Produsele dorite”;
15. Formularul nu are elemente de validare suficient de bune; Ar trebui ca în câmpul “Nume si Prenume” să fiu obligat să scriu două cuvinte, telefonul să aibă doar cifre şi un număr dat de caractere, adresa să aibă un număr minim de caractere, să bifez cel puţin un produs din cele trei, etc.;

Forum:
1. Doi de i: “Lista membrii”;
2. Informaţia asta e total inutilă pentru mine, pot afla cât e ceasul şi în alte feluri, dar măcar afişaţi ora corectă; În prezent, îmi ziceţi ora cu eroare de 7 ore;
3. Nu am nevoie de un calendar online, mai ales dacă e şi cam primitiv în funcţii oferite;
4. Am văzut că nu prea răspundeţi la întrebările de pe forum, şi nu înţeleg de ce;
5. Multe topicuri sunt mai mult de promovarea unei şmecherii, cu link de afiliat, toate cele, decât să ţi se zică ceva mai de încredere;
6. Eu înţeleg că trebuie să lansaţi un prim subiect în fiecare forum, dar daţi-i alt nume decât “Primul subiect”;
7. Am întâlnit şi topicuri doar cu anunţuri – “Executam lucrari de amenajari interioare si exterioare …”;

Lista de articole:
1. Aveţi articole inexistente pe site: 1, 2, 3, 4, 5, 6;
2. Am dubii că aveţi drept de copyright pentru toate articolele;
3. Umor involuntar: “Internet Explorer 6 arata bine pentru un beta” (dacă ţinem cont de varianta curentă a Internet Explorer – 8);

Paginile din meniul stânga:
1. Nu scrieţi cu acelaşi font peste tot;
2. Aveţi pagini scrise doar cu caractere aldine;
3. Pagini fără conţinut;
4. Pagini realizate intenţionat cu textul “În curând”; (nu aş publica vreodată o asemenea pagină, lăsaţi-o nepublicată; Iar în loc de “În curând”, aş preciza o dată fixă);
5. Scris cu CAPS sau Cu Iniţială Mare nejustificat (1 şi 2);
6. Folosiţi imagini cu texte în limba engleză;
7. Ghilimele duble: “cartea ““Afaceri”;
8. Furnizaţi soluţii de pe piaţa din SUA (ebook-uri online); Câţi din România cumpără o carte tip PDF online?
9. Aveţi o pagină cu “Avantajele vânzării directe”, dar o pagină cu dezavantaje lipseşte;
10. Articolul în sine nu are niciun text, începe cu o listă numerotată;
11. Punctuaţie paranteze deficitară;
12. Scrieţi 0.02, în loc de neaoşul “0,02”;
13. Pagini neactualizate (lipseşte Gmail, Geocities s-a închis) şi nespecifice României (cine din România foloseşte netadress.com sau freeservers.com ca şi client de email?);
“www.hotmail.com
www.yahoo.com
www.geocities.com
www.freeservers.com
www.netadress.com
www.home.ro”
14. Informaţia de mai jos e falsă:
“În subsolul fiecărei pagini web am inclus o notiţa de copyright. In această notiţă am inserat termenul si simbolul de copyright ( © ), numele meu ( Dan Paunescu ) şi anul realizării sitului web ( 2001 ).”; Pe site scrie aşa: “Copyright © 2003-2009. Afaceri.net. Toate drepturile rezervate.”; Lipseşte numele webmaster-ului şi anul 2001 a devenit 2003;
15. Emoticoane din clienţi Microsoft (probabil Microsoft Word) care nu se văd bine în html: “Se putea şi mai bine. JJJ” (în loc de J trebuia să fie afişat :) );
16. Introduceţi elemente de cauzalitate falsă:
“In timp ce navigati pe Internet probabil ati vazut multe pagini web a caror citire este greoaie si obositoare . Acest lucru se intampla deoarece a fost ales un fundal necorespunzator .”
Sunt o mulţime de motive pentru care o pagină poate fi greoaie şi obositoare;
17. Cuvinte inexistente: “trebuiesc“; sau alte exemple: “classic” şi “success”;
18. Informaţii antice:
“Hartile grafice sunt suportate de toate browserele (exceptie face Netscape Navigator 1.0 ).”
De asemenea, nu înţeleg cum puteţi vorbi într-o pagină de hărţi grafice şi să nu aveţi o imagine explicativă;
19. Litere colorate haotic;
20. Traduceri necorespunzătoare (în loc de layout fluid, în sensul de flexibil, aţi tradus “Layout lichid”);
21. Sfaturi foarte foarte învechite; Îmi spuneţi care e sensul ca pe un magazin online să găsesc o casetă de search? Trebuie demonstrată asta în anul 2009? Şi demonstraţi în detaliu de ce e bună căutarea?
22. Nu există această grupare de semne de punctuaţie: “Un nou produs?!?”;
23. Lucruri neînţelese: dumneavoastră vorbiţi în articol de folosirea unui cuvânt cheie peste tot în site, dar titlul articolului indică faptul că vă interesa doar tagul Meta Keywords; Cu alte cuvinte, dumneavoastră vorbiţi de cuvinte cheie în titlu, URL, corp mesaj, heading-uri, etc., dar titlul era doar la un aspect, anume la tagul Meta Keywords; Încă un lucru: singurul motor de căutare major care lua în considerare acest tag era Yahoo!, în rest toate ignorau textul din acel tag; Partea cu căutarea de la Yahoo! a fost însă preluată de Microsoft, aşa că pagina ar putea fi înlocuită cu textul “Tagul Meta Keywords este complet inutil”;
24. Vorbiţi despre motoare de căutare care “iau in calcul numai primele paragrafe din continutul unei pagini web, deoarece se presupune ca orice informatie relevanta va fi folosita la inceputul paginii.” ; Din păcate (sau din fericire, mai degrabă), această informaţie este falsă, motoarele de căutare care fac 98% din piaţa căutărilor în lumea întreagă nu iau în considerare doar primele paragrafe; Tot în această pagină spuneţi:
“Se va evita folosirea cuvantului STOP deoarece acest cuvant este eliminat de motoarele de cautare datorita frecventei deosebite.”
Stop words sunt cuvinte de genul “de”, “din”, “mai”, “la”, “şi”, “sau”, adică de obicei prepoziţii, conjuncţii, articole nehotărâte sau hotărâte (în alte limbi decât româna); Ele sunt ignorate, aceste cuvinte date de exemplu; Cuvântul “Stop” este doar o traducere foarte defectuoasă;
25. Pagini lăsate în paragină;
26. Informaţii care te lasă cu gura căscată: “este cel mai vechi şi mai popular instrument de căutare pe web” (Yahoo! e cel mai folosit motor de căutare? unde?);
27. La dezavantajele Spamului nu enunţaţi două motive importante de a nu face spam (unul e principiul etic şi unul e riscul juridic) şi prezentaţi o situaţie rar întâlnită în România, a celor care au căsuţa de email de la RDS, odată cu cablul de Internet, a celor care au adresă de email Romtelecom, odată cu abonamentul etc.;
“Astfel , cei care au primit astfel de mesaje se pot plange la ISP-ul dvs. iar acesta va poate taia contul de email in urma reclamatiilor primite .”
28. Articole cu titluri care nu au niciun sens dacă site-ul nu este citit liniar; (deci dacă ajung din Google la pagina de mai jos, habar n-o sa am la ce vă referiţi)
“UNDE sa o plasati în cadrul site-ului web?”
29. Erori de programare; (1 şi 2)
30. Absolut amuzant, dumneavoastră prezentaţi două site-uri ale aceleiaşi companii, care fac lucruri total opuse, se adresează unor publicuri total opuse; ” * Google Adwords * Google Adsense”;
Ce ar fi trebuit să prezentaţi e doar una din ele, în funcţie de cui vă adresaţi (celor care cumpără reclame, sau celor care vând reclame);
31. Aveţi multe articole preluate din alte părţi; Daţi link înapoi şi notă de copyright, dar ar fi bine să aveţi aprobarea persoanelor în cauză, nu ştiu situaţia în fapt; Oricum, preluarea integrală, chiar cu link înapoi, nu mi se pare treabă bună;
32. Daţi linkuri către site-uri care nu funcţionează;
Din lista asta de linkuri:
www.techsightings.com
www.dailyhotsite.com
www.dailywebsite.com
www.goldenwebawards.com
www.webbyawards.com
www.marketme.com/awards/index1.shtml
www.surferschoiceawards.com
www.websiteawards.xe.net/index.htm
doar trei funcţionează; Iar Webby Awards e atât de mare, că ar trebui să aibă categorie separată;

Comanda carte:
1. Legat de comanda CD-ului, textul “Pe acest CD veti gasi inscriptionate: * sute de carti electronice” îmi inspiră un grad profund de încălcare a legii drepturilor de autor;

CD proiectare pagini web:
1. Lucrul ăsta: “o colectie cu sute de imagini grafice utile in machetarea unui sit web” e ca şi cum un amator ar încerca să facă o enciclopedie în limba engleză de la zero, ar lucra o perioadă la acest proiect, apoi ar încerca să vândă acea enciclopedie unei persoane care deja are Internet şi acces la Wikipedia;
Revenind la colecţie, e complet inutil să faci o bază de date cu “de toate”, când pot găsi orice imagine pe Internet (dacă voi dori să caut 1.000 de imagini de labradori pe Internet, găsesc; Câte poze cu labradori aveţi în colecţie?); Iarăşi, nu aveţi, foarte probabil, drept de copyright asupra imaginilor, aşa că dacă le folosesc public sunt pasibil de amenzi;
2. Am tot văzut pe site că la testimoniale daţi şi adresa de email, fără nicio protecţie antispam; Eu aş încerca să protejez unele lucruri la Spam;

Conţinut CD:
1. Aveţi pe CD WinRAR versiunea 2.9 RO; A apărut pe site-ul oficial versiunea 3.9;
2. Aveţi un tutorial pentru, citez “FrontPage98”; Au trecut 11 ani de când a fost lansat acel produs;

Recomandări:
1. Una din recomandări zice aşa:
“Datorita faptului ca mi-am facut un site la rhp.ro/djmikem“;
Probleme:
a. Site-ul nu duce nicăieri;
b. Linkul în sine îmi inspiră un site total neprofesionist;
c. (dacă a. şi b. sunt adevărate) De ce puneţi în pagina de testimoniale un client care nu inspiră nicio încredere?
2. Daţi adresele de email ale oamenilor, spre verificarea autenticităţii; Eu aş da însă un telefon, că dumneavoastră puteţi foarte simplu să faceţi 200 de adrese de email fictive, şi să răspundeţi prin ele – “Da, într-adevăr, chiar am lucrat cu Dan PĂUNESCU”; O adresă de email Yahoo! sau Gmail nu inspiră încredere;

Pagina de ebooks:
1. În pagină aveţi doar sumare descrieri ale cărţii;
2. Linkurile către cărţi nu funcţionează;
3. În opinia mea, pagina nu prea are sens – ce sens are să pui o listă de cărţi gratuite, despre care să pui o scurtă descriere (nu review, descriere) şi să nu dai link de download?

Pagina de cursuri online:
1. Absolut genial! Nu funcţionează niciunul din formularele de abonare la cursuri;
2. Nu văd sensul grupării unei informaţii în 7 emailuri, pentru care să las email şi nume, în condiţiile în care am cărţi şi resurse online; La ce am nevoie să îmi asum riscul de a fi spam-at?
3. Mi-ar fi util să ştiu la ce mă abonez; Daţi-mi opţiunea de previzualizare;

Pagina ziarului electronic:
1. Adresa de email Afaceri_online@groups.yahoo.com nu funcţionează; Linkul corect este afaceri_online-subscribe@yahoogroups.com;
2. Un ziar electronic, în România anului 2009, înseamnă de obicei un site de sine stătător, nu o listă de discuţii Yahoo!
3. Ca mai sus, mi-ar fi util să ştiu la ce mă abonez; Daţi-mi opţiunea de previzualizare;
4. Am vizitat pagina grupului şi am văzut că e doar un grup invadat de spam;

Aveţi o pagină cu link de pe homepage, din meniu principal, care nu duce nicăieri: Livrare; Şi încă una: Oferte; La fel, Opinia ta, Cumpărare sau Informaţii;

Despre uzabilitate site:
1. Sunt folosite un pic cam multe culori pe site; Aş încerca să am mai puţine culori în design-ul site-ului;
2. Unele texte nu au contrast suficient de mare; Alb pe fond gri? Negru pe fond gri închis? Albastru pe fond gri? Toate astea sunt combinaţii de culori mai greu de citit decât unele clasice; Vă recomand cu căldură site-ul Colour Lovers;
3. Paginile goale de pe site sunt o reală problemă de uzabilitate, aş încerca să elimin acele lucruri;
4. Aveţi nu mai puţin de cinci meniuri în site; Ok, în opinia mea să ai cinci meniuri înseamnă că e ceva mai puţin în regulă;
5. Căsuţa de căutare nu e plasată unde mă aştept, în colţul din dreapta-sus;
6. Mi-ar fi utilă o funcţie de printare a unui articol;
7. Similar, dacă ar exista o funcţie pentru a creşte sau scădea fontul unui articol, aş fi încântat;
8. V-aţi gândit cum ar fi ca vizitatorii care intră noaptea pe site să aibă o temă de genul “Luna, stelele şi cerul”, iar cei care intră ziua să aibă un soare puternic? Puteţi “lega” asta de I.P.-ul vizitatorului şi dacă vizitatorul intră din Bucureşti şi serverul află de la un alt server de meteo că plouă, să afişaţi pe site o poză cu o furtună;
9. Cred că aş aprecia foarte mult, ca vizitator, dacă aş putea alege tema de culori a site-ului;
10. Elementele customizate sunt foarte pe gustul meu; Ce vreau să spun? Dacă aş putea alege ce anume să apară în meniul din dreapta, cum să fie poziţionate casetele, ce anume să citesc, aş fi foarte încântat; un sistem similar cu cel de la Fav20;

Despre conversie clienţi:
1. Un prim lucru pe care îl remarc la site referitor la conversia clienţilor este că site-ul nu are un call-to-action foarte clar; Call-to-action-uri potrivite pentru site ar fi:
a. Cerere de consultanţă; Intra cineva pe site, citeşte un articol şi ar fi dispus să plătească pentru a primi informaţii suplimentare de la persoana care a scris acel articol; Unde poate face asta? Tipic ar fi ca fiecare articol sau resursă să aibă un link de genul: “Doreşti consultanţă specifică pentru o problemă anume? Contactează-ne!” (cu link către pagina de contact sau chiar să se deschidă un formular în pagină);
b. Abonare la newsletter; Ok, mi-a plăcut resursa; N-ar fi bine dacă m-aş putea abona la newsletter sau la un feed RSS sau la un cont de Twitter? Oricare din aceste trei soluţii poate fi excelentă pentru fidelizarea cititorilor; Un cititor care intră şi iese rapid de pe site nu îţi aduce profit pe termen lung;
c. Cumpărare CD; Bine, bine, am văzut ce îmi oferă site-ul; Cum ar fi însă să pot comanda un CD de pe orice pagină a site-ului? În acest sens, linkul de comandare CD trebuie să fie clar vizibil (detaliez vizibilitatea mai jos);
d. Cumpărare carte; O acţiune similară – să comand cartea scrisă de Dan PĂUNESCU altor persoane;
e. Descărcare software; Dacă puteţi oferi serviciu de găzduire către unele din fişierele pe care le vindeţi, aveţi şi licenţă de distribuire, puteţi face asta – oferirea de software pentru download; Alternativ, puteţi pune doar link către asemenea resurse online;
f. Lectura altor resurse; Am citit un articol? Afişaţi-mi, vă rog, la sfârşitul articolului o listă cu articole similare;
g. Intrarea în comunitate; Îndemnaţi-mă să mă înscriu pe forum;
h. Recomandare resursă; Dacă citesc un articol şi îmi place, ar fi bine să am un buton de genul celor de la AddThis, buton care să îmi permită să trimit mai departe resursa; Atenţie! Butonul trebuie să fie customizat pe reţele folosite în România, alegeţi cu grijă ce includeţi în buton (în România e popular Hi5, iar MySpace nu este, ca să dau doar un exemplu);
i. Ajutor dat site-ului; Mi-a plăcut site-ul, m-am simţit bine navigând pe el; Cum ar fi să pot să pun la mine pe pagină un banner cu Afaceri.net, sau un link cu Afaceri.net? Cereţi ajutorul comunităţii;
2. Un alt lucru pe care pot să vi-l zic despre conversia clienţilor e că o cerere către un client de a face o anumită acţiune trebuie să fie activă; Nu scrieţi “forum”, scrieţi “Intră pe forum”; Nu scrieţi “newsletter”, scrieţi “abonează-te la ştiri”; Verbe active, care să te îndemne să faci click;
3. Încă ceva – după ce vă alegeţi una, două maxim trei acţiuni importante pe care vreţi ca un vizitator să le facă (din cele de mai sus), folosiţi-vă de aceste lucruri şi promovaţi-le intens; Nu ajunge să aveţi un link către Cumpărare CD; Scrieţi “Cumpără CD astăzi”, scrieţi cu font de culoare şi mărime diferită, puneţi textul în altă zonă, promovaţi vizibil prin design acele acţiuni; Dintr-un meniu mie trebuie să îmi fie foarte clar care e acţiunea la care mă îndemnaţi pe site;
4. Puneţi acel text de tipul call-to-action cât mai vizibil pe toate paginile site-ului; Indiferent în ce pagină ajung pe site, eu ar fi bine să am call-to-action vizibil permanent;
5. Site-ul se vrea un portal; Un portal are, prin definiţie, o abordare mai puţin focusată; E de văzut dacă nu ar fi cumva mai bună o strategie mai focusată – să nu fii axat pe “orice” pe site, ci să alegi doar anumite acţiuni pentru vizitatorii site-ului;

C. Analiză SEO (search engine optimization)

1. Prima impresie;
1.1. Uzabilitate;
M-am uitat peste fiecare pagină în parte şi am detaliat uzabilitatea în acea pagină; Per total, site-ul are un meniu bine conturat, şi pot înţelege uşor arhitectura;

2. Accesibilitate şi uşurinţă de navigare de către spider-ii motoarelor de căutare;
2.1. Navigare fără:
a. JavaScript;
i. Nu pot naviga în meniul din stânga;
ii. În rest a fost Ok, nu aveţi o problemă gravă la navigarea fără JavaScript;
b. Cookie-uri;
Probleme la loginul din forum, deşi nu mi se precizează eroarea (“S-a produs o eroare necunoscuta”);
c. Flash;
Nu am văzut sa aveţi Flash pe site, aşa că am putut naviga fără Adobe Flash fără nicio problemă;
d. CSS;
Meniul din stânga este tot timpul expandat dacă am CSS dezactivat; Pot spune aşadar că site-ul e foarte greu de folosit fără CSS; Aş căuta o soluţie, dacă vă adresaţi şi unor persoane cu browser-e mai vechi;

2.2. Prezenţă robots.txt;
Mă aştept ca fişierul robots.txt să conţină un link către fişierul sitemap.xml, pentru ca motoarele de căutare să ştie că aveţi un sitemap în format .xml (dar încă nu aveţi acel fişier creat);
Alternativ, puteţi bloca prin robots.txt accesul la anumite pagini (gen paginile de login, sau folder-ele afişate doar prin login);

2.3. Test de navigare a site-ului (crawling);
Este un singur site pe care îl ştiu eu care permite realizarea de teste de crawling: SEOmoz, care din păcate are doar o variantă contra cost; Alternativa gratuită, oferită de Google, e însă suficient de bună; Pur şi simplu vedeţi secţiunea Crawl errors din Google Webmasters Tools şi vedeţi acolo potenţialele erori de crawling; Alte motoare de căutare au opţiuni similare cu Google Webmasters Tools;

3. Google health check;
3.1. site:numesite.com:
a. Sunt aproximativ toate paginile indexate?
Am comparat Harta site cu o căutare la Google – sunt 3.910 rezultate la Google şi din verificările mele, aveţi site-ul destul de bine indexat;
b. E prima pagina din listă homepage-ul?
Da, site-ul Afaceri.net este primul în listă la căutarea anterioară; Asta arată ca pagina principală e considerată cea mai importantă (de exemplu, are multe linkuri către ea);

3.2. Caută numele brandului la Google;
Sunteţi la prima pagină la Google după termenul [afaceri], e mulţumitor, aveţi multe link-uri către site; Fiind un termen foarte competitiv, succesul în această căutare e cu atât mai valoros;

3.3. Google cache:
a. Conţinut ascuns;
Pentru 10 pagini de pe site-ul vostru (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10) m-am uitat în Google cache. Am selectat tot textul din pagină, să văd dacă selectarea textului arată un text scris cu aceeaşi culoare ca şi fundalul, apoi pentru fiecare din linkurile de mai sus am ales versiunea numai text, să compar cu rezultatele stocate pe serverul Google. Nu am găsit probleme;

4. Conţinut duplicat;
4.1. Caută conţinut de pe site în Google (o propoziţie);
Am realizat câteva căutări după conţinut duplicat la Google. Probleme am întâlnit la paginile din secţiunea Articole:
1 şi 2;
1 şi 2;
1 şi 2;
1 şi 2;

Dacă ţinem cont că majoritatea articolelor sunt preluate sau traduse, lista poate continua. În opinia mea, acel conţinut nu aduce valoare adăugată site-ului şi m-aş concentra pe a găsi o soluţie de a veni cu conţinut unic.

Sugestia mea ar fi ca pe viitor să faceţi tot posibilul să realizaţi conţinut unic. Dacă doriţi conţinut extern, faceţi o pagină în care daţi doar linkuri către resurse externe şi o scurtă descriere a linkului.

4.2. Verifică varianta cu www. în faţa şi varianta fără www.;
În prezent afaceri.net nu redirectează la www.afaceri.net şi nici www.afaceri.net nu redirectează la afaceri.net;
Aş opta pentru una din variante şi aş implementa o funcţie de redirectare;

4.3. Verifică toate domeniile / site-urile companiei; Site IP check;
De aici, selfseo.com, am aflat că IP-ul www.afaceri.net este 89.34.22.178 şi ţine de Marea Britanie;
Iar de aici – yougetsignal.com – am aflat că sunt 142 de alte domenii găzduite pe acelaşi server web, printre care, desigur, şi afaceri.net;
Mie mi se pare enormă această cifră – 142 de domenii; Aş încerca să găsesc un serviciu de hosting care să ofere mai puţine site-uri găzduite pe acelaşi host; O problemă de importanţă scăzută;

5. URL-urile;
5.1. Un singur URL / pagină (evită să ai tracking URL / parametri diferiţi);
Am observat că în general există un singur URL pentru o pagină de conţinut, iar paginile nu au parametri în link; Există totuşi o excepţie, paginile de recomandări pagină au parametri:
www.afaceri.net/recomanda.php?up=extra/opinia_ta
www.afaceri.net/recomanda.php?up=comanda/carte_afaceri_online
www.afaceri.net/recomanda.php?up=Webdesign/Internet
Sugestia mea este fie să stabiliţi un link canonic, fie să faceţi ca acele pagini să nu mai fie indexate la Google (nu vă aduc aproape nicio valoare);

5.2. URL-urile să fie scurte, descriptive, fără ID=nr., şi să conţină cuvinte cheie;
Sunt foarte mulţumit de cum arată URL-urile site-ului, aţi respectat în general condiţiile; O singură observaţie, pentru linkurile de tip articol:
www.afaceri.net/articole/Webdesign/Proiectare/Topul_greselilor_de_web_management%20.htm
sau resursă:
www.afaceri.net/planificare/planul_afaceri/mod_de_intocmire_pa/sectiuni_introductive/anexe.htm
Aveţi cam multe niveluri:
www.sitenivel1.ro/nivel2/nivel3/nivel4/nivel5
Cu cât creşte numărul de niveluri, cu atât Google şi alte motoare de căutare vor fi tentate să nu indexeze acel conţinut; Al dumneavoastră este chiar la limită, dar tot aş căuta soluţii să nu mai crească numărul nivelurilor şi eventual să îl scad;

6. Titlurile site-ului;
6.1. Să fie unice;
Folosind Google.ro şi 100 de rezultate pe pagină, m-am uitat fugitiv peste toate titlurile pe care le afişează Google de pe site-ul vostru şi am găsit ca probleme:
a. Pagini fără alt titlu decât Afaceri.net sunt toate paginile care nu se încarcă (exemplu); Aveţi câteva astfel de pagini indexate la Google, problema cea mai mare e că sunt pagini goale (vezi mai sus, am dat exemplele acolo), nu neapărat că nu au titlu unic;
b. Aveţi mai multe pagini cu acelaşi titlu: 1, 2, 3, 4, 5, 6;
Aş găsi o soluţie ca paginile să nu aibă aceleaşi titluri;

6.2. Să fie descriptive; Brandname-urile si Keywords;
Am observat că folosiţi brandname-ul Afaceri.ro în toate titlurile de pe site, chiar la început; Alternativ, eu aş pune Afaceri.net la sfârşitul titlului;
Titlurile sunt în general descriptive; Sunt mulţumit de cum arată titlurile pentru un articol.

6.3. Să nu fie prea lungi;
Titlurile sunt în general scurte.
Titlul de pe homepage:
“Afaceri.net – Afacerea ta pe internet” mi se pare că repetă inutil termenul Afacere;

7. Conţinut;
7.1. Este suficient conţinut text pe site?
Am văzut că aveţi destul de mult conţinut pe site, şi la resursele din partea stângă şi la articolele din partea dreaptă.
De asemenea, eu cred că v-ar ajuta dacă aţi încuraja comentarii pe site, aţi obţine conţinut generat de utilizatori şi aţi avea conţinut diferit de alte site-uri.

7.2. Tag-urile <h1> sa fie Ok;
Foarte multe pagini din site au tag-ul <h1>, inclusiv Homepage. În tag-ul <h1> de pe paginile site-ului e trecut titlul paginii, ceea ce e foarte potrivit. Unele pagini au şi tag-ul <h2>. Per total, e foarte Ok.

8. Meta tag-urile;
8.1. Keyword stuffing?
Aveţi meta tag-ul Keywords pe site şi în general e unic pentru o pagină. Am găsit şi pagini care nu au meta tag-uri deloc.
Sugestia mea ar fi să evitaţi să vă chinuiţi să scrieţi meta tag-ul keywords, e inutil. Singurul motor de căutare care îl mai folosea era Yahoo!, dar acest motor de căutare a cedat locul lui Bing.
De asemenea, legat de conţinutul site-ului, nu am sesizat să aveţi keyword stuffing în site.

8.2. Meta description:
a. să existe – Aveţi meta tag-ul Description pe site şi în general e unic pentru o pagină;
b. uzabilitate – Da, îl scrieţi manual şi e foarte bine lucrul acesta;
Uzabilitatea ar însemna însă ca oamenii să fie îndemnaţi să facă click pe rezultatul din Google:
a. În mod direct (”Intraţi pe site” / “Faceţi click” / “Vă aşteptăm pe site”);
b. Prin prezentarea unor beneficii (”Site-ul vă oferă X şi Y şi Z”, “Avantajul folosirii site-ului este că A, B, C”);
Descrierea e bine să fie făcută cu gândul la oamenii care caută un termen la Google, găsesc site-ul, şi apar două rânduri de text. Faceţi textul cu gândul la acei internauţi, şi o să fie bine.

8.3. Meta robots tag;
Ar fi indicat sa aveţi acest tag doar pentru paginile la care nu doriţi sa daţi acces motoarelor de căutare (paginile de recomandare a unei pagini ar putea fi exemple).
În momentul de faţă nu folosiţi acest tag pe site, nu e niciun rău în asta.

9. Redirect-uri;
9.1. Live HTTP headers (inclusiv alte domenii, mai multe pagini);
M-am uitat cu add-on-ul de FireFox la mai multe pagini de pe site şi la pagini inexistente; Părţi bune:
a. Am văzut că returnaţi codul 304 pentru fişierele care nu s-au modificat de la ultima accesare;
b. Cel mai frecvent returnaţi codul 200;
c. Dacă eu aleg să încarc o pagină care nu există pe site, nu voi primi mesaj de eroare 404; E o problemă importantă, paginile acestea ar trebui să returneze 404; Încă ceva: indicat ar fi să primesc şi un mesaj de eroare, să mi se arate o căsuţă de căutare şi un scurt sumar al site-ului; Dacă tot nu există pagina şi am intrat la voi pe site, daţi-mi ceva de făcut;

10. Link-uri interne;
10.1. Numărul de linkuri;
Pe pagina principală aveţi 315 linkuri, pe pagina de articole sunt 360, iar în pagina Harta site 307.
În opinia lui Matt CUTTS, manager al echipei webspam la Google, e bine ca orice site (da, şi afaceri.net) să aibă pe o pagină mai puţin de 100 de pagini.

Hint: instalaţi browser-ul Opera, deschideţi o pagină de pe site în Opera, lăsaţi-o să se încarce complet, Tools => Links, copiaţi toate linkurile în Excel şi vedeţi câte linkuri aveţi, se face repede totul. Iar după aceea găsiţi soluţii de reducere a numărului de linkuri din pagină. Vedeţi opinia lui Matt CUTTS pentru detalii.

10.2. Textul de ancoră:
În enorma majoritate a situaţiilor, aveţi text de ancoră corect, inclusiv text Alt pentru imagini (am verificat tot cu Opera, vezi mai sus Tools => Links).

10.3. Verifică nofollow; Daca există, vezi sa nu fie în plus, dacă nu există, vezi să nu existe linkuri către site-uri SPAM;
Am văzut că nu aveţi nofollow pe site; E foarte Ok să nu folosiţi nofollow, nu aveţi linkuri potenţial primejdioase; Până recent, Google nu transfera Page Rank linkurilor cu nofollow, şi nici nu scădea din Page Rank-ul pe care îl poate da pagina altor pagini; În prezent, Google nu transferă Page Rank-ul (deci de trimis Page Rank mai departe nu trimiteţi), dar vă scade din Page Rank-ul paginii proprii (adică chiar dacă nu trimiteţi mai departe Page Rank, el tot vi-l scade); Detalii despre asta la SEOmoz;
Deci pe viitor folosiţi nofollow strict dacă se cere (comentarii potenţial spam, semnături forum potenţial spam), nu în orice condiţie.

11. Locaţie geografică;
11.1. Ţara IP-ului site-ului;
IP-ul este din Marea Britanie (vezi mai sus), ceea ce nu e atât de bine, dar puteţi specifica ţara site-ului şi în Google Webmasters Tools, vă indic să faceţi asta (oricum, probabil a recunoscut deja ţara);

11.2. Ce TLD ai?
Site-ul are extensia .ro, ceea ce mă mulţumeşte pe deplin; Este foarte bine acest lucru pentru căutări în România;

11.3. La pagina de contact să ai o adresă fizică;
Aveţi asta, aş pune chiar şi în footer adresa fizică, sau măcar în titlul paginii Contact (ajută la căutări de genul Afaceri Craiova);
Iarăşi, adresa e de forma: “Sediul: loc. Craiova, Jud. Dolj”; Aş pune detalii mai multe despre adresă (stradă, număr), şi aş spune şi că e Adresă, nu neapărat Sediu;

11.4. Înregistrează-te pe Google Local;
Puteţi face asta prin folosirea API-ului Google Maps, v-ar ajuta la unele căutări pentru care nu ocupaţi poziţia 1 (cum e cazul cuvântului “afaceri”); Mai puţin important;

12. Linkuri externe;
12.1. Textul ancoră sa fie corespunzător cu ce e pe site-ul destinaţie;
Da, se întâmplă asta în majoritatea paginilor; Am întâlnit însă şi câteva pagini cu text ancoră de forma: www.site.ro, şi aş pune în schimb ca text ancoră titlul paginii (eroare minoră);
Problema cu acele linkuri e că textul de ancoră nu îi avantajează pe cei care deţin site-ul. Vizitatorii vor înţelege probabil la ce se referă fiecare link în parte, dar indicaţia mea ar fi să puneţi un text de ancoră tipic.

Pot analiza conform Google care sunt linkurile către voi: Iar Yahoo zice asta; În opinia mea faptul că aveţi doar puţine linkuri listate în Google nu e neapărat un indicator realistic, dar dacă ar fi să îi dau crezare acelui număr, înseamnă că aveţi o mică problemă cu numărul mic de linkuri; Aş găsi o soluţie să cresc numărul de linkuri; Ce vă sugerez este să vă uitaţi în Google Webmasters Tools, dar şi în variantele oferite de Bing şi Yahoo! pentru webmasteri şi să analizaţi textul de ancoră; Puteţi avea acces la mult mai multe linkuri acolo;

12.2. Deep link-uri? Verifică să nu ai toate linkurile către homepage;
Toate cele patru linkuri pe care le-am văzut la Google sunt către pagina principală; V-ar fi util să aveţi linkuri către pagini interne ale site-ului, puteţi cere partenerilor dumneavoastră să facă linkuri şi către pagini interne;

12.3. Link-urile arată natural?
Sunt patru linkuri, unul e dintr-un articol scris de dumneavoastră; Acela e natural;

12.4. Pagini cu link-uri;
Nu prea aveţi pagini cu linkuri externe; Harta site e decentă, deşi are cam multe linkuri;

12.5. Suficiente link-uri?
Aveţi cam puţine linkuri în Google şi Yahoo!, aş căuta soluţii pentru asta;

13. HTML Semantic;
13.1. Pagini care se încarcă greu?
Dimensiunea medie a unei pagini de pe site e undeva între 200 şi 400 de KB; E mulţumitor, dar aş căuta totuşi soluţii de reducere a dimensiunilor imaginilor;

13.2. ALT text pentru imagini (mai ales cele cu linkuri);
În general aveţi text alternativ pentru imaginile la care e bine să aveţi, dar am văzut că e în general cuvântul “Afaceri”; Aş pune nişte texte alternative mai descriptive;

13.3. Pagini cu text formatat greşit;
Am detaliat de fiecare dată când am întâlnit problema aceasta;

D. Generare de idei

1. V-ar prinde foarte bine să aveţi linkuri mai multe; O campanie de link building consider că v-ar fi utilă;
2. Partea socială e foarte puţin devzoltată; Aveţi un forum plin de spam şi pe care sunt mesaje la care nu răspunde nimeni; Vă recomand să introduceţi opţiune de comentarii pentru fiecare articol; Iarăşi, fiecare articol al site-ului ar putea avea o variantă printabilă, o funcţie de trimitere link prin email şi prin Yahoo! messenger, şi un buton de tipul AddThis, care să vă permită să vă înregistraţi în mai multe site-uri; V-ar folosi şi un cont de Twitter, o pagină pe Facebook şi un profil de persoană şi de companie pe LinkedIn;
3. Nu văd cum cereţi ajutorul altora – puneţi o pagină cu “Cum puteţi ajuta?”; În pagină daţi coduri către bannere ale site-ului şi introduceţi un formular pentru schimb de linkuri; Tot în această pagină ar fi util să existe o opţiune ca utilizatorii să poată trimite un articol scris de ei;
4. Mi-ar fi utilă o secţiune cu studii de caz – Cum a făcut afacerea X ce ziceţi pe site şi a ajuns la succes;
5. M-aş axa pe două-trei direcţii:
a. să atrag conţinut nou pe site;
b. să am grijă ca conţinutul vechi să fie actual (nu mai e);
c. să nu am pe site lucruri care pot fi găsite pe alte site-uri; Dacă ţin neapărat să recomand un articol sau resursă, pun doar link şi scurtă descriere, nu dau copy & paste de pe alte site-uri;
6. Aş avea grijă ca o carte pe care o vând să aibă conţinut de calitate;
7. Dacă dau software pe CD, să fie software licenţiat; La fel, pentru imagini; Iarăşi, aş pune un DVD nu un CD;
8. La testimoniale eu vreau să văd un număr de telefon şi un site al autorului, nu o adresă de email obscură de la Yahoo! Mail;
9. Aş vrea să mă abonez la resurse prin mai multe metode – RSS pe fiecare secţiune a site-ului, email pentru fiecare secţiune, cont Twitter pentru fiecare secţiune; Contul Twitter să fie preluat şi de alte reţele sociale, gen pagina de Facebook sau un cont pe Cirip.ro;
10. Aş încerca să găsesc elementul unic al site-ului – Ce oferiţi voi pe site şi alţii nu au? De ce să cumpăr cartea voastră când pot descărca sute de alte cărţi (trăim în România)? De ce să mă abonez la feed RSS, în loc să citesc alte bloguri?

___________
Tragem linia: site-ul afaceri.net este un site bine realizat, la care se pot aduce mici îmbunătăţiri.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).