Întrebare: Este OK să pui un comunicat de presă pe un site de comunicate de presă (ex.: comunicatedepresa.ro) și să îl preiei și la tine pe site (din punct de vedere SEO)?
Răspund mai jos.
Răspuns:
#1. Totul e de proporții. Nu e nicio problemă dacă 5% din conținutul site-ului e duplicat. Sunt probleme mici dacă până la 15% e duplicat.
#2. Contează timing-ul. E important când apare o chestie – dacă e publicată azi la voi și azi pe comunicate de presă, la aceeași oră, e bine. Dacă apare întâi la voi, e și mai bine. Dacă apare întâi la ei și după 3 zile la voi, e rău.
#3. Nu obțineți linkuri active de pe site-uri de comunicate de presă. E foarte important, și pun mare preț pe asta, să nu aveți linkuri din comunicate de presă. Nu puneți www.site-ulmeu.ro și link activ. Puteți scrie, fără să fie link activ, sau puteți pune link cu nofollow. Nu faceți ca strategie de linkbuilding comunicate de presă cu linkuri.
#4. Alte opțiuni. Ca alternativă la toate soluțiile astea, puteți:
- Să puneți comunicatul pe SlideShare și să îl preluați în site-ul vostru cu cod embed (nu vă afectează deloc).
- Să puneți doar parțial comunicatul, cu link comunicate de presă.
- Să puneți comunicatul la voi cu noindex.
#5. Excepții. Dacă însă faceți rar preluare de comunicate de pe site-uri de comunicate de presă, puteți pur și simplu să ignorați tot ce am zis, mai puțin partea cu linkurile active de pe un asemenea site (nu e OK ca un site de comunicate de presă să aibă linkuri cu dofollow, active, către voi). Însă e perfect firesc să aveți un procent mic de duplicate content, nu vă bateți capul prea tare cu asta. Nu e OK conținutul duplicat, dar doar când e făcut la scală ceva mai mare decât “ocazional”.
Succes.