Mi-a dat o doamnă un breloc, și m-am atașat de el. Și înseamnă mai mult pentru mine decât bucata de metal și plastic care îl compune. Suma e mai mare decât lucrurile individuale.
Și m-am gândit la brelocurile date de firme, inscripționate, care fac mai puțin decât bucata de metal și plastic a lor. Am avut o umbrelă cu brand, nu mi-a păsat de ea. Dar de brelocul ăsta îmi pasă.
E ca un logo Apple, care crește valoarea obiectului. Sau logo-ul unei haine de firmă.
Ei bine, ca o concluzie, poate ar fi bine să știi clar care e valorea reală a unui brand atunci când dai un obiect personalizat. Dacă brandul tău scade valoarea obiectului, poate ar fi bine să lucrezi să crești întâi valoarea percepută a brandului, mai degrabă decât să investești în umbrele, stick-uri USB și căni care sunt percepute mai puțin valoroase decât o cană / umbrelă / stick fără niciun logo.
Eu unul, dacă aș avea un startup de care nu a auzit nimeni, m-aș feri să dau stick-uri USB, căni și umbrele, și m-aș concentra ca brandul meu să aibă o valoare mai mare.
Altfel, investești timp, resurse și în enegie într-un mod de promovare care scade, de fapt, valoarea brandului.