Follow-up: GPeC Summit 2015, de Tudor Stănică (2015.05.11-12-13, Crystal Palace Ballrooms)

Pe 11-12-13 Mai 2015 a avut loc GPeC Summit, Crystal Palace Ballrooms, evenimentul de comert electronic cu unii dintre cei mai buni speakeri din toate colturile lumii, evenimentul care ofera posibilitati de networking, oportunitati de afaceri, schimb de experienta si, mai ales, continut premium.

Mai jos, imagini de la eveniment și rezumatul celor 3 zile (bonus, un scurt video).

Articolul folosește integral materiale furnizate de Tudor Stănică (text + foto + video).

 

Video:

Foto:

[alpine-phototile-for-picasa-and-google-plus src=”user_album” uid=”100050990853086188413″ ualb=”6148952096722122705″ imgl=”fancybox” style=”bookshelf” row=”2″ size=”640″ num=”100″ highlight=”1″ align=”center” max=”100″]
Vezi album Picasa: GPeC Summit 2015, de Tudor Stănică (2015.05.11-12-13, Crystal Palace Ballrooms) – Olivian Breda – Picasa Web Albums
Vezi album Facebook: Follow-up: GPeC Summit 2015, de Tudor Stănică (2015.05.11-12-13, Crystal Palace Ballrooms)

Rezumat:

Ziua 1 – 11 mai 2015

Introducere

Echipa GEPEC

  • Andrei Radu
  • Raluca Georgescu coorganizator GPEC
  • Bogdan Manolea – cofondator TRUSTED
  • George Harry Popescu live Blogging
  • Liviu Taloi – totul despre ecommerce

Panel

The essence of e-commerce: market figures, statistics, online payments, trends and evolution

Adrian Stanescu – Country Consultant paysafecard Romania

  • Payment pentru Gaming – plati verticale
  • Bunuri intangibile: gaming,
  • Vouchere prepaid
  • Se plateste cash online fara card sau cont online
  • La orice chiosc se plateste un card prepay care se incarca
  • Cati comercianti romani platesc prin PSC
  • Crestere pe entertainment
  • Nu trebuie gandit local
  • Focus worldwide

Dorin Boerescu – CEO 2Parale

  • Ziua de joi a crescut f. mult aproape egala cu miercuri ca vanzari
  • Crestere 10% pe IT and C
  • Crestere cu 20% Home and Deco
  • Fashion a scazut un pic si jucariile la fel
  • Home and Deco varf sambata
  • IT&C varf – L-Mi
  • Date extrase din 120.000 vanzari din primele 4 luni

Dan Bulucea – General Manager Google Romania

  • Update-ul Google Mobile Friendly
  • Afecteaza Ranking-ul pe cautorile pe smartphone
  • Update introdus tarziu – dupa 8 ani
  • Crede ca este o veste buna
  • Au explodat cautorile pe mobil – 200%
  • Verticalele de cautari mai ales pe mobile
  • pe mobile nu se cumpara, doar se informeaza
  • pe fashion cautarile au crescut
  • 90% se cumpara offline – este potential de crestere
  • Cresteri in cautari la pranz si seara in cautari
  • Campaniile de lansare sunt bune dar trebuie sa fii prezent in permanenta online. Bugetul nu trebuie cheltuit tot atat
  • Black Friday – magazinele se canibalizeaza intre ele – axare pe content

Horia Grozea – Director Card Payments mobil Pay

  • Bitcoin – metoda lansata in toamna – utilizatorul este anonym
  • Se cumpara cash
  • Utilizatorul este anonim
  • Are si o component de exchange si trading
  • Prima metoda online care este in beneficiul comerciantului
  • Metoda nu poate fi fraudata
  • Foarte ieftinaCu confirmare rapida – instantaneu online
  • Numarul de tranzactii a crescut cu 30%
  • Valoarea medie a tranzactiei a scazut putin 33 euro
  • Mare parte din plati este pentru utilitati
  • Retail online 12% plati

Matt Konorowski – Head os Sales PayPal Centra and Eastern Europe

  • Romania vestita pentru tranzactiile online
  • Crossboard commerce –international commerce is expensive
  • Paypal plateste pentru sendback
  • Romanii platesc online prin paypal si chiar vand online
  • 10% din utilizatorii online au cont paypal

Keynote Speech – Craig Sulivan (Optimiser of Everything): The Myth, Lies and Illusions of Cross Device Testing

  • Contentul pe youtube este in mare majoritate crap: videouri cu fanny cat, jocuri
  • AB Testing pentru segmental de retail – foarte important
  • responsive test pt desktop si mobile device
  • Navigation icons trebuie sa fie unitare
  • Nu toata lumea are iPhone deci trebuie testat site-ul pentru toate platformele smatphone
  • Customer journey is in your head –
  • Activation e-mail pierde 30-40% din utilizatori
  • Pierzi clienti cand butonul de keep me login este f. mic
  • Cele mai multe companii pierd client pentru ca nu se uita cum functioneaza site-ul lor sau campaniile lor online si nu le-au verificat pe diverse device-uri – 80% dintre companii nu fac asta
  • Trimiteti newsletterele si catre e-mailul propriu si testate
  • AB testing tool ne spune tot ce avem nevoie – nu este corect – nu folosi statisticile AB testing – integreaza cu Analytics
  • You think you are tracking people? Identificarea celor care sunt pe mobil sau pe desktop
  • Mentineti oamenii logged in tot timpul
  • Folositi social login
  • Content detinat pentru: tasks, goals, device, location, Motivation, Data cost, call cost of people
  • Mergeti intr-un bar si oferiti produse gratuite si obtineti feedback. Acolo veti vedea ce dispositive folosesc cum va folosesc site-ul
  • Nu va mai copiati competitorii. Gasiti probleme proprii
  • Noi credem ca daca schimbam ceva in site oamenii vor face ce vrem noi (ex. Culoarea butoanelor) dar trebuie testate daca merg sau nu
  • Testele trebuie facute in permanenta pentru a descoperii problemele aparute in permanenta
  • What you see is what you get: testare pe diverse device-uri pe diverse browsere
  • Se pot inchiria device-uri din cloud si se pot face teste cu ele
  • Ai 95% incredere in site – oprim testele? – Gresit.
  • Trebuie sa ai un ciclu de testari: lunar, saptamanal, semestrial, anual
  • Cat timp rulez testele: 2 business cicles (business lunar – cel putin 2 luni)
  • Daca rulezi testul foarte mult nu va rezolva problemele tale
  • Adaugati solutie de phone tracking
  • Concluzie – marea majoritate a site-urilor merg pe ghicit. Ele merg pe parerea ta nu a utilizatorului
  • Nu trebuie sa ghicesti ce problema ai trebuie sa admiti ca ai o problema precum alcoolicii
  • Egoul ma impiedica sa cred ca am problem
  • 70% din Importanta o au cuvintele nu pozele sau butoanele – copywriterul este foarte important

Keynote Speech – Mathew Woodword (SEO & Affiliate Marketing Expert): How to Fast Track E-Commerce Success With Your Blog

Award winning blogger. Learn how to build a top 100 blog with me http://www.matthewwoodward.co.uk/top100/

UK – matthewwoodward.co.uk

  • Blogging-ul si Ecommerce sunt legate si ne va explica cum
  • Blogul nu trebuie sa fie axat pe comert ci pe interactivitate
  • Este vorba de incredere
  • Blogul trebuie sa se focuseze pe ajutorul dat oamenilor
  • Este vorba de : content strategy:
  1. Aflati ce vor oamenii si dati-le
  2. Creeaza content care rezolva problemele lor
  3. Faceti-l cel mai bun content de pe web
  4. Gasiti produsele si aflati ce problem rezolva
  • Strategia de promovare
  1. Pastrati totul simplu
  2. Traiti unde este audienta voastra
  3. Interactionati cu audienta voastra
  4. Deveniti parte a comunitatii voastre
  • Tonul vocii
  1. Spuneti lucrurile asa cum sunt
  2. Ajungeti direct la subiect
  3. Nu va ascundeti dupa limbajul de business
  4. Aratati-va personalitatea
  5. Fiti scurt si la obiect short and punchy
  • Ce este valoare prioritizarea ei
  1. Subscriptions cele mai importante
  2. Social shares
  3. User generated content
  4. New traffic by sharing content with others
  5. In ultimul rand ecommerce sales
  • Subscriber are KINGS
  1. Construiti relatii
  2. Drive constant traffic
  3. User generate content
  4. New social Shares
  • Getting subscriber – prin orice mijloace si formulare peste tot: la sfarsit content, formulare laterale, pop-up, newsletter
  • Intrebare constnta si importanta: cum te pot ajuta
  • E-mail engagement sequence
  1. Welcome mesasage
  2. Relationship buiders
  3. Content ideas
  4. Testimonials
  5. Breathes life into old content
  • Social Share
  1. Make share visible
  2. Social lockers: exclusive resources, videos, PDF’s
  • Types of Content
  1. Tutorials
  2. Content that solves people problems
  3. Teacher/Students relationships
  4. Shareable
  5. Competitions
  6. Bring new visitors
  7. Buids email lists
  8. Product reviews
  9. Step by step usage
  10. Profitable
  11. Regular Features
  12. Best of roundups
  13. Expert Interviews
  • Generate ecommerce Sales
  1. Create problem solving content
  2. Weave in links to relevant product categories
  3. The reader must be able to learn something
  • Keep it simple
  • Write regulary
  • Take time preparing

Q&A:

  • 2-3 postari pe saptamana
  • Just be consistant
  • Petrece mult timp pentru pregatire post
  • Never send e-mails to blog subscribers
  • How much is to much – what is natural is enough

Special Guest Neil Patel (Co-Founder CrazyEgg, HelloBar & KISSmetrics): 6 Unorthodox funnel optimization strategies guaranteed to double your growth

  • Oamenii nu cumpara pentru ca nu-ti cunosc produsul
  • Oamenii vor sa testeze si apoi cumpara
  • IDEE try before you by – crestere
  • Give a reason to stick around – Do you whant more traffic? Rezultata 63% crestere in follow-up
  • Alt motiv sa stea pe site-ul tau este: licitatii cu produsele aflate pe stoc. 30% din licitATORI CUMPARA APOI PRODUSE REGULARE
  • Antrenati-va userii, dati-le teme de lucru, ask for microcommitments, train people to click, Give before you ask, Be patient
  • Blog content – increase in revenue 84%
  • You must care about customers even you lose money for short time
  • Quizzes: strart with five questions; use images when possible; limit your choice to 4 questions
  • Customize e-mails always sell – Rezultat 281% crestere la sign-ups
  • Make Sign up easy – creste de 54% cand faceti sign up cu google sau facebook
  • Modifica sign-up si Login – crestere de 22%
  • Get personal – people whant to feel special, use geo based data
  • Testati si adaptati ideile altora

AMA (Ask Me Anything) Session with Neil Patel

  • Ce te-a determinat sa faci ceea ce faci: I want to be really rich

Rares Banescu (Owner an Founder Retargeting): Retargeting Right Customer – Right time – Right products

  • 1% dintre cienti cumpara
  • De ce nu cumpara si ceilalti 99%
  • Comunicati cu oamenii atunci cand sunt online: dimineata si dupa pranz
  • E-mailuri personalizate comparativ cu cele cu oferte generale
  • Right customer, right time, right product
  • BIZ

Stefan Bochis (Product Manager Online Credius IFN): Online – Online: No resources technology

  • Creditarea Cumparaturilor Online – doar cu buletinul – in doar 60 minute
  • A doua zi primesti si contractual si produsul
  • Clientul nu pleaca din fata computerului
  • Credite intre 400 lei – 15.000 lei
  • Ne adresam clientilor care nu au o banca in apropiere, nu au card de credit, nu au fost acceptati la creditare
  • Fara limita de varsta
  • Consiliere Telefonica
  • Nici un risc; nici un comision pentru magazinul online

Q&A

  • In 24 ore se ramburseaza banii catre magazine
  • De Black Friday ? – mai usor la pensionari – spera sa se descurce – buna intrebare
  • Ce faci la furtul de date de buletin ? – Produsul se trimite prin curier si responsabilitatea de identificare revine curierului care are sarcina de a identifica clientului
  • Daca se returneaza produsul? – Trebuie returnat creditul;
  • Exista campanii TV? NU. Se fac campanii pe site-urile partenere.
  • ALTEX – Noaptea devoratorilor de preturi ? – PROGRAM – 9,00 – 21,00
  • Credius preia riscurile recuperarii banilor
  • Dobanzile sunt un pic mai mari decat la banci
  • Rata de aprobare: 30-35%
  • Campanie de preaprobare relative la Black Friday: este in proiect

Yauchen Khutarniuk (Head of SEO at Link Assistant.com): Make your SEO work harder: tactics you can implement to your ecommerce site right now

  • Google – Panda – all about quality content
  • Remove content like: Terms and Conditions, Discontinued Items, Outdated promotions, One product – different colors
  • Site- structure – less lazy way
  • Block from indexation 404 and 301 response code
  • Create great content
  • Mobile challenges: 60% users use mobile to make there purchase decitions
  1. Keep mobile resouces CSS and Java crawlable
  2. Mobile content – crowlable
  • Site speed; Page Speed test – http://gtmetrix.com/, avoid unnecessary redirects, optimize images, use browser caching, prioritize visible content, Use asynchronous scripts
  • Challenges: secure transactions – https – ranking factor
  • Solutions: Static dedicated IP; SSL certificate;

Vezi prezentarea ». Detalii »

Radu Vilceanu (ContentSpeed) : Instant E-Commerce. How to create an online shop in 32 minutes

  • De ce un alt magazin ?
  • Layout configurabil 10 min
  • Page Speed 80
  • Importati produse in 10 minute
  • Single step
  • Trust marks
  • Telefon contact
  • Cupoane hidden
  • CUI firma – restul automat
  • Toate metodele de plata – 3 min
  • 5 curieri integrati
  • Responsive Back Office
  • Solutie cloud
  • Webhosting inclus
  • De la 35 euro / luna
  • 14 zile gratuit

Keynote Speech Chris Goward (President & CEO WiderFunnel) – Advanced Convertion Optimization in 2015

  • What is mobile? – Phone, Laptop, Apple watch, car computer.
  • Poti mentine atentia omului maxim 8 secunde
  • Inlocuire buton Submit cu Control, Social Signal sau Urgency – Trebuie testat
  • Pentru a converti adauga URGENTA
  • Ce face clientul sa actioneze ? Schimbam Subscribe cu Join Now (good), Select Your Plan (bad
  • Dovezile Sociale functioneaza (join other 110,000)
  • Remove form fields
  • Segmentation strategies: Best Gues; User Selected; Post test

Panel : All about e-commerce logistics an courier services – interactive session, Q&A from online shops to courier companies in Romania:

Lucian Aldescu CEO DPD Romania

  • Coletarie in Europa
  • Mai multe centre de pick-up point (16.000 puncte in Europa – 150 in Romania)
  • Verificare multipla daca coletul a ajuns la destinatie
  • Cel mai sigur ar fi ca coletele sa fie preplatite (card bancar, transfer bancar)
  • Importanta validarii datelor de livrare (in Romania inca nu se aplica) – Validare pe Magenta si Prestashop, pune la dispozitie o baza de date cu strazile si codurile postale – CORECTA

Lucian Baltaru Performance Marketing Sameday Courier

  • Curierat rapid
  • Urgenta de livrare in aceeasi zi in crestere
  • Integrarea sistemelor informatice in magazine online
  • Expedieri de maxim 5.000 lei / zi (juridice), 10.000/zi (fizice)

Marian Seitan GM & Co-Owner Mediapost Hitmail

  • Preia toata partea de curierat la magazinele online
  • 1 euro pe comanda la magazinele online: stocare (orice produse neperisabile), coletare, sortare, ambalare, livrare catre curier
  • Plugin care valideaza adresa online (1,5 euro/1000 adrese validate)

Neculai Mihai Managing Partner FAN Courier

  • Plata cu telefonul
  • Pick-up points la OMV
  • 1-2% colete nelivrate
  • Integrarea sistemelor informatice in magazine online

Keynote Speech Simo Ahava (Senior Data Advocate Reaktor): Key Insights From Funnels: Enhanced E-Commerce for Google Analytics

  • Plug and play Analytics:
  • Stop do it;
  • Session – group of interaction that take place on your website
  • Stay away from aggregate
  • Enhanced Ecommerce for Google Analytics – allows you to focus on general trends or zoom in on an individual segment
  • Implementation
  • Activation
  • New reports
  • Product Performance
  • www.simoahava.com/analytics

Keynote Speech Ivan Nazour (CEO & Founder Ometria): The future of ecommerce marketing – how data can improve your conversion with your customer

  • Evolutie de la cataloage tiparite la newsletter pe outlook Express la Gmail (cloud), sandbox, unroll.me, Noi suntem la fel si speram ca mesajul nostru sa fie auzit
  • The future of ecommerce is DATA
  • Customer Life cycle Marketing
  1. Subscriber
  2. Customer
  3. Repeat customer
  4. Hero Customer
  • Clientii trec de la o stare la alta in functie de actiunile tale
  • Automated Campaigns: post purchase campaigns, browse abandonment, predictive campaigns
  • Get all your data about a client in a single place
  • Relevancy
  • Timelines: send the perfect message at the perfect time
  • Data without action is a daydream
  • Action without data is a nightmare

Mai multe pe ometria.com

Cosmin Negrescu (CEO SEO Monitor) : How Google Mobile Search Update affected Romanian Websites

  • Diferenta intre cele 200 de site-uri monitorizate cu sau fara mobile friendly
  • Nimic impresionant – nu au iesit din evolutia lor normal
  • Asta nu inseamna ca nu trebuie sa trecem la mobile friendly pentru ca se va intampla
  • Exista un delay: functioneaza intai in SUA si apoi catre Europa

Q&A

  • Craig Sulivan
  • Ivan Mazour
  • Simo Ahava
  • Chris Gorhard
  • Neil Patel
  • Faceti teste (AB testing) atunci cand aveti nevoie, cand apare o problema
  • Daca sunteti o companie mica (un magazine online mic) axati-va pe networking
  • In content marketing este nevoie de 3-6 luni pentru a vedea rezultate

Ziua 2, 12 MAI

 

SALA VIENA 10,00-11,30

ALEXANDRU NEGREA (Consultant Social Media) – From personalized audiences to Facebook sales

Face cursuri de Social Media – de vazut unde si in ce conditii.

AUDIENTA PERSONALIZATE

  • Cod Tracking de pe facebook adaugat la tine pe site
  • Newsletere personalizate
  • Remarketing – 180 zile

REMARKETING

Plusuri si minusuri

E util daca

  • imi aduce aminte de produs
  • solutia multiproduct ads (ex. Impartire unui curs pe trei zile)
  • imi ofera produse complementare
  • Solutia tot multiproducts add
  • Imi ofera o reducere
  • Imi ofera support (content marketing) Pe facebook nu trebuie facuta reclama comerciala directa. Se face reclama la un articol care vorbeste despre produs cu linkuri catre el.
  • Partea de follow up. Ca sa satisfaci nevoile comunitatii trebuie sa vi cu resurse lamuritoare. (e. La cursul sau vine cu e-mailuri la care ofera e-bookuri gratuite)

E stresant daca

  • Am cumparat deja produsul din magazine
  • Nu sunt interest acum de produs
  1. Cum decide Facebook unde locuiesti – probabil ca acolo unde sta telefonul mai mult.
  2. Mai isi da seama dupa check in si dupa locuri in care ai calatorit.
  3. Sa pot seta o reclama in functie de distanta pana la locatie. Va fi in viitor.
  • Am gasit produsul mai ieftin
  1. trebuie actionat cu content marketing de calitate.
  2. De ce te-as allege pe tine? Remarketingul nu este suficient. Trebuie combinat cu raspunsul la intrebarea de ce te-as alege pe tine.
  3. Nu trebuie facute anuntuti multiproduct. Trebuie trimis utilizatorul catre niste resurse care sa il convinga sa cumpere.
  4. Trebuie trimisi oamenii catre o oferta (ebook, lista cu articole interesante) asa incat sa construim o imagine de ansamblu a produsului.
  • A intrat din greseala in magazine

Si aici se poate actiona cu content.

Se pot deselecta din setarile paginii proprii.

CE ESTE AUDIENTA ASEMANATOARE

  • Se poate construi o audienta cu utilizatori facebook asemanatori celor care ti-au vizitat site-ul de 100 de ori mai mare decat audienta existent.
  • Campaniile de acest fel sunt mult mai eficiente decat campaniile de targetare clasica.
  • Utilizatori similari celor care te-au vizitat. Dar trebuie studiati utilizatorii si abordati in asa fel incat sa fie interesati de produsul tau.

ALTE SETARI IMPORTANTE

  • Clicks to website – utilizatorii care au cea mai mare apetit pentru click pe website
  • CLIKS – utilizatorii care au cea mai mare tendinta daca au click oriunde
  • Daily Unique CLICKS – fiecare utilizator va vedea reclama ta o singura data
  • IMPRETIONS – scadere drastica a frecventei si crestere a numarului oamenilor care vad reclama ta.

CE INSEAMNA POZE BUNE PE FB

  • Poze cu produsele izolate mai sunt interesante? Ex. As prefer sa vad ceasul de mana la mana si eventual cu o manseta.
  • INSTAGRAM ne-a dus in zona in care trebuie sa prezentam produsul in context si ne-a invatat sa facem poze mai bune: sa incadram mai bine, sa facem compozitii etc.

CONCLUZIE: nevoia de context pentru pozele de produs creste

Trebuie facute teste pe diverse variante de anunturi. Un singur anunt pe FB nu poate satisfice nici pe departe audienta ta. Schimbati textul, imaginile, mesajul.

Concluzie: necesitatea existentei unui om specializat pe Social Media in fiecare firma.

In momentul in care raspunde la un mesaj trebuie intrat pe profilul utilizatorului. Acesta spune foarte mult despre cum trebuie sa reactionezi. Ex daca utilizatorul are peste 40 de ani si are o poza de profil in costum nu ii poti spune TU.

Goana dupa continut 100% comercial nu o sa mai tina mult.

Procentul persoanelor care vor folosi AdBlockere va creste foarte mult si in Romania.

Magazinul ar trebui sa angajeze niste bloggeri care sa vorbeasca depre produsele lor.

Nici un AdBlocker nu va putea bloca un articol de pe site sau un clip de pe youtube.

Trendul este sa fii peste tot: sa fii in primii trei in cautari nu pe prima pagina si sa ai si un anunt platit.

Concurenta si piata slaba duce la un marketing din ce in ce mai agresiv.

Orice magazine online ar trebui sa aiba blog propriu.

12,00 – 13,30 SALA ATENA

Craig Sulivan – Conversion Optimisation – Toolkits and Discovery

Key Topic Areas

Ce problema rezolvi mai intai

What is CRO?

A systematic process and a continuous series of technics used to discover, quantify and prioritise issues to drive opportunities in the following business outcomes:

  • Increase revenue or profitability
  • Removing cost from the business or contact center
  • Increasing retention, loyalty
  • Higher productivity

CRO acronym for

  • Growth hacking
  • Business optimization
  • Holistic Optimisation
  • Growth Rate Optimisation

CRO is not

  • A way to change things
  • Trick people

The 5 Leggend .Optimisation Tool Barstool

  1. Culture and Team
  2. UX, CX, Service design, Insight
  3. Toolkit and Analytics investment
  4. Persuasive Copyright
  5. Experimental tools and process

Good people are really close to the customers.

Ask good questions and shoot up. Put questions and listen.

The best results came from changing titles > Copyrighter are very important. A good copyrighter help CRO.

Offer money to people to do test. Offer money or something free for these.

Get out of the office and ask people about your products. You have t ask the right question.

You have to learn how to NOT ask leading questions. What do you think of our cool website? Do you like it?

By your own product. Test everything. Experience everything about your online shop. Get your own emails. Call the phone numbers.

Feedback tools: Feedback Daddy

Send e-mails to people after purchase or visit your site and put them to do a task.

Feedback is very important. Make forms that works. Make surveys.

Signup for all your competitor emails.

Check review sites, Discussion boards, News.

Use Google Alerts for various brands. & keywords

Read stuff: books

Learn stuff from internet

25 million pounds spend last year for:

  • Email testing
  • Browser testing

Split testing tools

  • Google content Experiments
  • Optimizely
  • Visual website optimizer
  • Multi Armed Bandit Explanation
  • New machine Learning Tools

Page speed Tools: (test on mobile, on wifi)

  • Google Page Speed tolls
  • org
  • akamai.com

Slideshare »

70% of AB testing is about words.

Every detail on an e-commerce website matters.

14,30 – 16,00 sala VIENNA –

YOUSOUF KHATIB – International Business Development Director Marketizator 10 Vital Things an E-commerce Marketer Should Monitor

WORKSHOP INTERACTIV

Data without Action is Daydream. Action without Data is nightmare. Ivan Mazour

  • Return Over Investment
  • Year over Year Growth
  • Customer lifetime value
  • Average Order Value
  • Convertion Rate
  • Customer Acquisition cost
  • Cart Abandonment Rate
  • The Holy Trinity of Performance Marketing: Conversion, Branding, Trafic
  • Days between transactions
  • Visitor satisfaction INDEX
  • Net Promoter Score

#GPeCSummit #GPeCSummit

Ziua 3, 13 MAI

10,00 – 11:30 ATHENS ROOM – Workshop – “Thinking out of the (E-Commerce) Box” – Marius Ghenea

  • Care este piata magazinului tau.
  • Abordarea comertului online Top-Down
  • Calcului pietei adresabile
  • Care este cota mea de piata
  • Hobby si Business nu merg neaparat foarte bine impreuna.
  • Aflati potentialul real al unei nise
  • Luati markeri, indicatoare de pe piete dezvoltate. Ce vedeti acolo se va intampla in Romania peste 3-4 ani. Conditia este sa supravietuiti 3-4 ani ca sa generati cash flow
  • Nici un jucator nu poate sustine pe termen lung cota de piata de 30%.
  • Un magazin generalist trebuie sa-si imparta resursele financiare mult mai mult.
  • Magazin online specializat sau generalist?
  • Pana la un punct este ok sa introducem produse conexe. Este o zona interesanta ce merita explorata.
  • Sinergia de produs ajuta si in zona de SEO.
  • Generalistii promit mai mult de cat pot sa livreze.
  • Daca vrea un produs specializat este bine sa ma duc la un magazin specializat.
  • Rata de atasament la alta categorie de produse este relativ mica.
  • Achizitiile online in Romania se fac inca in mod traditional ca la magazinele fizice. Se cumpara jucarii de la magazinul de jucarii.
  • Lipsa de planificare in piata romaneasca. Defectul last minute.
  • Numarul de produse nu depaseste 7 pe magazinele generaliste.
  • Pe magazinele de nisa numarul de produse pe factura poate trece destul de des de 2-3.
  • Studiati concurenta din nisa dorita.
  • Verificati daca nisa dorita este o zona cu produse consistente.
  • Daca vreti sa fiti specialisti asigurati-va ca nu este doar un hobby.
  • De la un hobby poate iesi de exemplu oretea sociala de succes.
  • Generalistul este pe jumatate potrivit pentru varietatea de produse detinute
  • Specialistul este foarte bine pregatit pentru una sau mai multe sectiuni ale businessul
  • Un magazin online generalist este mai putin supus esecului.
  • Pentru e-commerce-ul romanesc „the only way is up”.
  • Competitia este diversa si intensa pe comertul online. Vezi carrfour online, metro online
  • Retailerii au ajuns la concluzia ca nu au cum sa sustina preturi diferite pe online si offline.
  • Maturitatea pietei este foarte importnta.
  • Costurile logistice pentru comertul international online este foarte important.
  • Trebuie sa va ganditi la un centru logistic in zona. Nu este nici macar nevoie de o firma noua. Este nevoie de organizare si logistica dar asta se poate rezolva si outsource.
  • National versus regional/global: Nordul europei este prea departe. Daca vindeti produse digitale vindeti global.
  • Businessurile online sunt cat se poate de traditionale insa utilizeaza internetul. In spate se afla tot logistica, marketingul etc.
  • Capitalurile circulante e bine sa fie negative insa platile catre furnizori nu trebuie sa fie intarziate.
  • Valoarea stocurilor nu trebuie sa fie foarte mare.
  • Planificarea fluxurilor de bani trebuie facuta pe un ciclu de business inainte. Pentru majoritatea businessurilor ciclul de business este de 12 luni.
  • Sisteme performatice performante pentru gestionarea stocurilor atat la magazin cat si la furnizori. Orice comanda plasata pe magazinul tau sa fie plasata direct la furnizor – B2B.

11,30 – 12,00 ATHENS ROOM – Workshop – “How to double your sales through Retargeting”

Dl. Rares Banescu, Owner & Founder – Retargetinghttps://retargeting.ro/

Retargeting Timeline Software

  • Luna asta apare versiunea 3
  • Cum functioneaza? Asemanator cu Google Analytics
  • Comunicati cu clientul pe baza nevoilor lui
  • Creste rata de conversie de la 1% la 6%
  • Reminderul de e-mail are rate de conversie mai mare decat e-mailul in sine.
  • 1 email pe saptamana si un sms pe luna
  • E-mailuri trimise catre: Cart abandonment, Browse behavior, Bounce behaviour, product triggers
  • TESTING: Ghanging the subject, changing the trigger time, multitesting available pentru a imbunatatii open rate.
  • CLICK RATE 30%
  • Imbunatatirea click rate prin testing la: changing the layout template, changing the text, changing the colours, changing the offer/discount
  • Free Shipment are o conversie de 20%
  • Unknown visitors: dynamic subscription, live product recommendation, live cart saver astfel se creste valoarea medie pe comanda.
  • Live cart abandonment
  • Rezultate reale dupa folosirea retargeting: 77.000 euro plus la o vinzare de 350.000 euro la o luna, la 3 luni vanzarile generate in plus cresc la 129.000 euro
  • Multitesting the cart abandonment
  • Canibalizam o parte din client concurentei

Click bit.do/ret-gpec – 2 luni gratuite

14,30 – 16,00

ATHENS ROOM – Workshop “The secrets of successful online shops” – Andrei Radu, CEO & Founder GPeC & Liviu Taloi, Community Manager GPeC

De vazut criteriile de selectare a magazinelor onlne la premiile GPEC: http://www.gpec.ro/competitia-magazinelor-online-2015-regulament/

  1. Social Media Seals
  • Social media = trust – simbolurile social media = marci de incredere – trebuie puse in header, folositi plugin-ul de like facebook daca aveti peste 1.000 funi
  • Toate datele pe care le aveti. Puneti-le la dispozitia clientilor
  • Nu cumpara followuri, baze de date e-mail. Mai devreme sau mai tarziu cineva va verifica.
  1. Culoarea de actiune
  • Testul cu blur pentru a afla unde se afla cel mai vizibil buton de pe site (ex. Cumpara)
  • Culoarea trebuie diferentiata. Nu trebuie folosita excesiv.
  1. Personalizarea continutului – recomandarea de produse similar in functie de istoricul de navigare
  • Amazon le face excellent
  • Emag face lucrurile gresit te-ar putea interesa si – alti client au cauta – produse identice
  1. Functia de cautare interna – intelligent autocomplete search – obisnuinta vine de la google
  2. Semantic search – tot de la google vine – pantofi roz din piele masura 37 cu toc inalt – functioneaza mai ales in fashion. Eventuala sa corecteze si greselile.
  3. Cautare interna fara rezultat. Butonul de search este unul dintre cele mai folosite butoane. REZULTAT: INCEARCA O CAUTARE NOUA + telefon + contact + cateva produse. Este foarte rau sa apara un mesaj nu am gasit nimic si in engleza.
  4. HOMEPAGE
  • Value proposition – de ce as cumpara de la tine, de ce este magazinul tau online unic, cu ce te diferentiezi de concurenta.
  1. Bannerul central – pregatirea comerciala. Cat mai multe, animate si specific
  • Bannerul trebuie sa fie fresh si sa se schimbe la 2 sapt.
  • Pregatit pentru mobile si desktop – responsive
  • Trebuie sa fie cat mai specific
  • Limitati numarul bannerelor
  • Combinati partea de atractivitate cu partea comerciala
  • Trendul international este de a lasa userul in control la scroll – taburi cu celelalte bannere
  • 3 maxim 4 cadre
  1. Cele mai populare produse
  • Nu exagerati cu produsele la discount, reducere …
  1. Despre Noi vizitatorii paginii despre noi sunt de 5 ori mai inclinati sa cumpere si sunt dispusi sa plateasca cu 22,5% mai mult.
  • Trebuie sa contina o scurta poveste a istoricului vostru eventual intr-un limbaj emotional. Contact, poze cu personalul, testimoniale cu link si cu poze cu voi
  • Un exemplu excelent de pagina despre noi: ugmonk.com
  1. Pagina de categorii
  • Important sa am butonul de quick view
  1. Social Proof – si altii considera acest produs bun.
  • De filtrat produsele in functie de commenturi, rating clienti, numar vizualizari
  • Reviewurile trebuie cerute
  1. Imagini in detrimentul textului: o imagine = o mie de cuvinte
  2. Pagina de produs
  • Imagini calitative, high resolution, cat mai multe imagini, imagini cu dimensiuni mari sau cu functie de zoom
  1. Butonul de adauga in cos
  • Cat de repede apare in traseul privirii
  • Evidentiere prin culoare
  • Ochii persoanei din imagine sunt foarte importanti – atrag privirea
  1. Persuasive copy
  • Descrierea produsului trebuie sa fie comerciala
  • Te ajuta sa intelegi de ce trebuie sa cumperi
  • Nu trebuie sa fie foarte lung
  1. Reviews and Ratings
  • Conteaza numarul comentariilor si credibilitatea lor, chiar daca sunt negative ceilalti client vor sari in apararea dvs.
  • Opiniile clientilor cantaresc foarte greu chiar daca sunt pozitive sau negative
  • Comentariile ar trebui sa poata fi filtrate
  1. Cross-sell si up-sell
  • De facut si pe mobile ce facem pe desktop

Thank you page – foarte important.

De verificat: http://ecompedia.ro/

CE TE ASTEAPTA LA GPEC SUMMIT

Ziua 1, 11 Mai 2015

  • 1 zi intreaga de Conferinta, plina de keynote-uri si panel-uri de dezbatere cu speakeri de top, internationali si romani;
  • Cifre, statistici si tendinte de evolutie despre comertul online romanesc si european / market insights;
  • Hot topics: Optimizarea Conversiilor & Usability, Marketing Online, Split Testing, Targetare Comportamentala & Personalizare, SEO, SEM, Web Analytics, E-Commerce Tools, Logistica & Curierat, Studii de Caz, Management, Loializarea Clientilor;
  • GPeC E-Commerce Expo: te intalnesti fata in fata si stabilesti parteneriate cu principalii furnizori de solutii si servicii de comert electronic din Romania;
  • GPeC E-Commerce Party: discuti informal si dezvolti legaturi de lunga durata cu speakerii si participantii la GPeC Summit. In atmosfera de petrecere. PS: Neil Patel ne-a spus ca abia asteapta sa bea o bere impreuna cu voi la Party! ;)

Ziua 2 si Ziua 3, 12 & 13 Mai 2015

  • 2 zile de workshopuri tematice x 90 minute fiecare + 1 workshop special de o zi intreaga sustinut de Craig Sullivan, unul dintre cei mai cunoscuti experti la nivel mondial in Analytics, Split Testing, Optimizarea Conversiilor, User Experience si Voice of Customer;
  • Subiecte de maxim interes dezbatute in cadrul workshopurilor: Optimizarea Conversiilor; Web Analytics; Google Tag Manager, SEO & SEM; Personalization; Usability; Social Media; Team Management; Loializarea Clientilor; A/B testing; E-Mail Marketing; Diferentiere & Value Proposition – fiecare workshop atinge o tema de neratat pentru orice afacere online;
  • Workshopuri sustinute de cei mai buni traineri internationali si romani – toti trainerii GPeC Summit au un background profesional de invidiat in comertul electronic, deci tu ai numai de castigat!
CAND ITI SPUNEM CA NU TREBUIE SA RATEZI GPEC SUMMIT, STIM DE CE:
  • 700+ participanti business, asteptati in cele 3 zile de eveniment;
  • CEO’s si persoane de decizie ale celor mai importante companii romanesti si internationale;
  • 20+ top furnizori de servicii si solutii de comert electronic in cadrul GPeC E-Commerce Expo;
  • Un nou eveniment marca GPeC: E-Commerce Investment Day – orice business de comert electronic care cauta investitie sau vrea sa vanda afacerea, se intalneste fata in fata cu investitorii!
  • Un adevarat festin de E-Commerce: Conferinta + Workshopuri + Expo + Investment + Party;
  • Networking, investitii si oportunitati de afaceri cu elita comertului electronic.

GPeC Summit 11-12-13 Mai 2015, Crystal Palace Ballrooms, Bucuresti, Romania – afla totul despre e-commerce de la cei mai buni specialisti.

“Cand spui <Cel mai important eveniment de e-commerce din Romania>, spui GPeC” – acesta este feedback-ul companiilor de profil despre noi, la 10 ani de la prima editie. Ne simtim onorati si va multumim pentru ca de 10 ani scriem impreuna Istoria Comertului Electronic Romanesc.

25% din tranzacţiile din Romȃnia sunt fǎcute de pe dispozitive mobile, iar miercurea și joia se cumpǎrǎ cel mai mult online – sunt doar douǎ din concluziile GPeC Summit

GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce din Romȃnia, a avut loc în zilele de 11-12-13 Mai 2015, la București. Evenimentul a reunit peste 850 de participanţi și unii dintre cei mai buni speakeri internaţionali și romȃni, invitatul special al evenimentului fiind geniul în marketing online, Neil Patel.

În cadrul Conferinţei din ziua de 11 Mai, pe scena GPeC Summit au urcat nu mai puţin de 8 speakeri internaţionali de top. Potrivit lui Matt Komorowski (PayPal), 25% din tranzacţiile online  din Romȃnia sunt fǎcute de pe device-uri mobile, procent care depǎșește ușor media ţǎrilor din jur precum Polonia, Bulgaria sau Ungaria, dar este încǎ departe de piaţa din UK unde acesta se situeazǎ la 65%.

Matt Komorowski a vorbit și despre serviciul PayPal Refunded Returns, un serviciu menit sǎ încurajeze magazinele online romȃnești sǎ vȃndǎ internaţional, prin intermediul cǎruia PayPal asigurǎ o bunǎ parte din costurile de livrare, în cazul retururilor de produse.

Potrivit lui Dorin Boerescu, CEO 2Parale, zilele sǎptǎmȃnii în care au loc cele mai multe tranzacţii online sunt miercurea și joia. Valoarea medie a unei tranzacţii în IT&C este de 700 lei, 140 de lei în fashion, 200 de lei pentru produsele destinate copiilor și 220 de lei pentru produsele home & deco.

Craig Sullivan, unul dintre cei mai buni specialiști internaţionali în optimizarea conversiilor, a vorbit despre importanţa testelor A/B, punctȃnd greșelile pe care le fac magazinele online. “Customer Journey is in your head – drumul pe care il vrei tu, nu este si cel real, de aceea este important sǎ testezi întotdeauna și sǎ nu gȃndești tu în locul clientului”, a spus Sullivan în cadrul GPeC Summit.

Matthew Woodward, expert in SEO și marketing afiliat, a oferit audienţei exemple concrete despre cum poate ajuta blogul la creșterea vȃnzǎrilor în e-commerce, de ce este important și cum sǎ creezi conţinut care sǎ te facǎ relevant și sǎ atragǎ noi potenţiali clienţi. Sfat practic pentru magazinele online: “Never sell on your eCommerce blog. Use your blog only for engage your future clients” – Matthew Woodward.

Invitatul special al GPeC Summit, Neil Patel, a dezvǎluit 6 metode mai puţin ortodoxe prin care magazinele online își pot optimiza conversiile și, astfel, dubla vȃnzǎrile. “E-Commerce este la fel ca dating-ul: cȃnd nu cunoști bine persoana de lȃngǎ tine, nu ești dispus sǎ îi acorzi încredere. Așa se întamplǎ și în cazul magazinelor online – dacǎ utilizatorii nu te cunosc, nu vor cumpǎra de la tine”, a concluzionat Patel.

Autorul best seller-ului international “You should test that!”, Chris Goward (WiderFunnel), invitat pentru a doua oarǎ la GPeC Summit, recomandǎ magazinelor online sǎ nu creadǎ în spusele “experţilor” care nu au testat ipotezele pe care le susţin. De aceea este bine întotdeauna sǎ testezi orice modificare fǎcutǎ pe site, pentru ca ecuaţia de succes a optimizǎrii conversiilor este “Marketing + Ştiinţǎ, conform spuselor lui Goward.

            Yauhen Khutarniuk (SEO PowerSuite) a vorbit despre cȃteva tehnici de optimizare SEO pentru anul 2015, oferind exemple concrete pe care magazinele online le pot aplica imediat, în așa fel încȃt sǎ fie cȃt mai bine optimizate pentru motoarele de cautare.

Simo Ahava, Senior Data Advocate la Reaktor, a intrat în detalii tehnice despre Enhanced E-Commerce pentru Google Analytics și Google Tag Manager, arǎtȃnd cǎ datele sunt extrem de importante pentru magazinele online, ajutȃndu-le enorm în strategia de business și în campaniile de marketing.

            Ivan Mazour (CEO & Founder Ometria) a explicat de ce marketingul tradiţional a încetat sǎ existe și a oferit cȃteva strategii automatizate care pot crește engagement-ul utilizatorilor și, evident, vȃnzǎrile magazinelor online.

Ziua de 11 Mai din cadrul GPeC Summit s-a încheiat cu o sesiune extraordinarǎ, pentru prima oarǎ în Romania, in cadrul careia Neil Patel, Chris Goward, Craig Sullivan, Simo Ahava și Ivan Mazour au fost pe aceeasi scenǎ și au raspuns intrebarilor moderatoarei Raluca Georgescu (Co-Organizer GPeC), precum și celor adresate din partea publicului.

Urmǎtoarele douǎ zile de GPeC Summit au fost dedicate workshopurilor specializate – nu mai puţin de 13 workshopuri în paralel în care s-au dezbǎtut subiecte precum: optimizarea conversiilor, creșterea vȃnzǎrilor prin Facebook, inbound marketing, strategii de business, tool-uri e-commerce, m-commerce, PPC etc.

            “GPeC Summit a atins deja un nou nivel: peste 850 de participanţi (parte din ei din Bulgaria, Ungaria, Polonia, Austria și Germania), unii dintre cei mai buni speakeri internaţionali pentru prima oarǎ în Romania, 3 zile de continut e-commerce premium. Le mulţumesc tuturor celor care ne-au fost alǎturi la ediţia care marcheazǎ primii 10 ani de GPeC!”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC

—————————————————

GPeC 2015 este un eveniment powered by FAN Courier

Sustinut de: AVON, ContentSpeedDPD Romania, eMAG, FulfillGaranti BankMicrosoft Romania, MiniPrixNew Black, NewsMANOrange RomaniaRetargetingSameDay CourierSEO Power Suite, Visa RomaniaZitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel Partner: Paravion.ro

Radioul oficial: Kiss FM

Cu sprijinul: 2ParaleAdvanced IdeasAgileMediaAlin Dobrin Photo Graphics, CaracteristicEasyHostEcompedia, enRoseEuroweb, EventLink, Hubstore, MarketizatorSaveurSilkwebTeaForteTrustedWebDigitalZeList Monitor

Parteneri Media: (AD)HuggerAgoraAkceesANISARIESBusiness DaysBusiness Review, BusinessWomanBusiness24CariereComunicateDeAfaceriComunicateDePresa.roFemei in AfaceriFNTMHotnewsHRBExpertJurnalulDeAfaceriIQadsLumea SEO PPCMagazinul ProgresivPRwaveRomania PozitivaShopManiaSmarkSoftBinatorSoftLeadStartups.ro,TechCafeZiare.com

Bloggeri parteneri GPeC: Alin Vlad /Anca Duma / Andra Zaharia / Auras Mihai Geambasu / Blogatu.roCarmen Albisteanu / Chinezu /Corina Maria Scheianu / Elena Ciric /Fulvia Meirosu / George Hari Popescu / iYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian Breda / Sabina Cornovac / Sorin Rusi

 

GPeC 2015 – De 10 ani scriem impreunǎ Istoria Comerţului Electronic Românesc

Contacte presa:

Andrei RADU

CEO & Founder GPeC

andrei.radu@linkmagazine.ro

+40 729 269 718

Raluca Georgescu

Strategy & Marketing Director GPeC

raluca.georgescu@gpec.ro

+40 722 664 301

Tag-uri recomandate: #GPeC, #GPeCSummit

Despre GPeC – Gala Premiilor E-Commerce

GPeC (Gala Premiilor eCommerce) este cel mai important eveniment de comert electronic din Romania si cea mai mare comunitate de magazine online. Mai multe informatii despre GPeC pot fi gasite pe urmatoarele canale oficiale:

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).