Vorbesc in acest mesaj despre rolul Internetului in campania lui Barack Obama.
Cum a castigat Barack Obama campania pe Internet? Un criteriu important: site-ul lui (http://www.barackobama.com/) indeamna constat la actiune. Tot ce e pe site e un apel la actiune – fii voluntar, suna-ti vecinii, cumpara materiale promotionale, doneaza chiar. Totul e actiune.
Cine l-a invatat pe Barack Obama sa aiba o campanie de succes? Nimeni altul decat Chris Hughes, unul dintre cofondatorii Facebook. Obama a mers cu promovarea atat de departe, incat si-a facut propria lui retea sociala – My.BarackObama.com
Cum se masoara succesul? Sigur, se pot face comparatii intre Barack Obama si John McCain: de la veniturile castigate online, la numarul vizitatorilor site-urilor, numarul suporterilor pe retelele sociale s.a.m.d.
Argumentul meu e insa altul: cautati la Google dupa cuvantul cheie myspace (cea mai populara retea sociala din Statele Unite si lume). Al doilea rezultat e pagina lui Barack Obama (ceea ce arata enorma popularitate a paginii).
El a castigat asadar lupta cu toti internautii, nu doar cu John McCain.