Review complex site: Vreau Mobilă, în analiză generală site, analiză porțiuni site, analiză pagini importante, generare de idei și lucruri care trebuie implementate imediat

Bună, în acest mesaj analizez site-ul Vreau Mobilă, în părțile lui bune și în părți ce pot fi îmbunătățite – analiză generală site, analiză porțiuni site, analiză pagini importante, generare de idei și lucruri care trebuie implementate imediat.

A. Analiză generală site

Copywriting

+În general vorbiți corect în site, excelent!
1. Nu folosiți diacritice în site, ceea ce îmi displace;
2. Ziceți, peste tot în site, „RON” în loc de „LEI”, „Lei” sau „lei”; cuvântul „RON” nici măcar nu există în DEX; citiți în Wikipedia care este unitatea monetară a României: leul; nu RONul;
3. (important!) De ce folosiți ca separator zecimal punctul și nu virgula:
„1.00 EUR” => „1,00 EUR”?
4. Aș evita textele scrise cu ALL CAPS; de ce?
5. De ce nu folosiți separator pentru mii, astfel:
„1697” => „1.697”?

Design

+Îmi place că ați păstrat consistența în folosirea culorilor;

1. Nu sunt fan al acestei nuanțe de verde;
2. Butoanele de tip „Adaugă în coș” nu sunt evident colorate pentru a atrage atenția, din păcate;
3. Nu folosiți foarte bine culorile pentru itemii care sunt de tipul „Apel la acțiune”; nu îmi atrageți atenția;
4. Designul site-ului e cam aglomerat;

Structurarea informației

+Comparatorul de produse e foarte reușit;
1. „Home”? De ce nu „Acasă”?
2. Dacă aveți categorii fără niciun produs, care este sensul afișării acelor categorii în meniul din stânga?
3. E cât se poate de jenant să afirmați, voi înșivă, că nu aveți niciun partener;
4. V-ar folosi breadcrumbs în site;

Uzabilitate

+Căutarea e în colțul din dreapta-sus, excelent;
1. De ce îmi dați opțiunea să mă abonez la feed-ul de promoții, dacă în prezent e vid? Lăsați ceva acolo, promoțiile mai vechi, nu lăsați feed-ul gol;
2. Nu îmi e clar, peste tot în site, pe ce pot face click și pe ce nu;

B. Analiză părți importante ale site-ului

Logo

+Îmi place apelul la acțiune – folosiți un verb activ, folosiți cuvântul mobilă, îmi place mult formularea;

1. Puteți să îmi spuneți cum obțin mobila dintr-un singur click? Eu înțeleg că e marketing, povești, etc.; dar dacă îmi ziceți, încă din logo, ceva în care să nu cred, e o problemă;
2. Dacă vă uitați cu atenție, o să observați că textul „un” e scris cu un font de culoare mai deschisă decât restul motto-ului; la fel, secțiunea „ur click”; pentru o grafică de logo, eroarea e impardonabilă;
3. Un site poate fi:
www.site.ro
sau
site.ro;
Voi vă lăudați, în logo, că sunteți:
site.ro (vreaumobila.ro);
În realitate, sunteți:
www.site.ro (www.vreaumobila.ro);
Inconsistență;
4. Dacă înțeleg bine, ideea cu podeaua rotunjită are următoarea premisă în spate: e vorba de globul pământesc, pe care sunt mai multe bucăți de mobilier; am două probleme cu acest lucru:
a. Podea înclinată la mine în casă? Ewwwwwwwwwww!
b. Ideea de glob pământesc induce ideea de lume, mondial, planetă; dar aici e vorba de mine; eu vreau mobilă; eu și nimeni altcineva; de ce îmi arătați, așadar, un glob pământesc, care pornește de la ideea de mulțime?
5. Problema principală a logo-ului e că nu are nimic diferențiator:
a. VSP (Value Selling Proposition) ar presupune să găsiți avantajele mobilei în general – că e confortabilă, că mă ajută să mă relaxez, că arată bine, etc.; cu alte cuvinte – de ce să îmi cumpăr eu o masă?
b. USP (Unique Selling Proposition) ar însemna să găsiți avantajele alegerii de către audiența voastră a magazinului vostru în defavoarea altora; cu alte cuvinte, de ce să iau online și nu din magazin fizic, de ce să cumpăr de la voi și nu de la alții, de ce să iau un brand de-al vostru și nu altul, etc.;
Detalii despre cele două puncte;
Ei bine, vouă vă lipsesc ambele puncte; prin logo și motto nu îmi dați nici motiv să cumpăr mobilă, nici nu îmi argumentați de ce v-aș alege pe voi; prin urmare, ideea de bază a logo-ului și a motto-ului mi se pare slabă;
Chestia cu „mobilă dintr-un singur click” e, întâi de toate, falsă; dacă mi-ați spune „Mobila pentru care nu trebuie să te deplasezi” sau „Mobila în mii de sortimente” sau „Mobila la preț redus” sau „Cea mai de calitate mobilă pe care poți să o iei online” sau „Cele mai multe mărci de la un magazin online” sau „Magazinul online de mobilă cu cea mai …, cele mai … „, aș cumpăra, poate de la voi; în prezent, nu m-ați convins;
6. Logo-ul e foarte generalist – „Vreau niște mobilă” pe care o obțin – cum? Printr-un singur click; dacă mă uit la grafica logo-ului, văd, într-adevăr, niște mobilă; nu văd o mobilă superbă, nu văd ceva extraordinar; văd, așa, acolo, o mobilă, pe care o iau – din nou, cum? – printr-un singur click; întrebarea întrebătoare e simplă – „Așa, și?”; aș prefera să îmi arătați mai mult decât cele mai simple elemente de mobilier posibile și să îmi dați un avantaj de a cumpăra de la voi;

Header

+Foarte bună poziționarea paginii „Contact”, ultima din listă; excelentă alegere!

1. De ce întrebarea „Cum cumpăr” nu se termină printr-un semn de întrebare?
2. Ce înseamnă „Rate”? A! „Achiziție prin rate” sau „Cumpărături în rate” sau „Plata în rate”! Asta da, are sens; dar „rate”, luat separat, nu înseamnă mare lucru;
3. Ce e cu formatul de scriere al datei?
„10-Aug-2010”;
Nu este un format specific României; Alternative:
„10 aug 2010”,
„10.08.2010”,
„2010.08.10” (formatul ISO);
Varianta curentă mi se pare nefericit aleasă;
4. De ce folosiți ca separator zecimal punctul și nu virgula:
„1.00 EUR” => „1,00 EUR”?
5. Uitați-vă în casetă și vedeți: texte în trei culori, cu bold, italic, sau normal, cu dimensiuni diferite; e prea mult! În aceeași porțiune (mică!) a site-ului folosiți foarte multe culori, îngroșări de texte, dimensiuni de font; reduceți diversitatea;
6. E un site cu prețuri în română; de ce îmi arătați cursul valutar? Credeți că intru pe un de site mobilă să aflu cursul valutar de astăzi? Dacă ați fi un portal de știri, aș înțelege widget-uri dedicate programului TV, vremii, cursului valutar, un horoscop și mai știu eu ce; însă voi sunteți un site de mobilă, axat pe vânzări, cu prețuri în română; de ce îmi este, așadar, util să știu prețul euro? Invers, de ce doar Euro? Dați-mi dolarii americani, lirele sterline și yenii japonezi;
7. Aș face caseta de căutare mai mare; de exemplu, acest produs, disponibil în homepage:
„Mobila de bucatarie MCBUC006”,
abia încape în casetă; faceți așadar mai mult loc pentru a tasta texte;
8. Dacă fac click în casetă, dispare eticheta; dacă nu am citit cu atenție, nu mai pot vedea, acum textul; nu mai știu, așadar, ce să fac în casetă; sugestia mea ar fi să puneți acel text ca label, nu ca text care dispare când fac click pe el;
9. Nu aveți în header informații de contact, ceea ce îmi displace;

Categoriile din partea stângă;

+Iconițele categoriilor sunt binevenite, excelentă idee; în plus, folosiți iconurile din logo, foarte bine!
1. eMAG și PC Garage afișează categoriile defalcate, ca și voi; pe de altă parte, Market Online și PC Fun le afișează restrânse;
Sistemul agreat de mine este cel al categoriilor restrânse;
2. Iconița pentru „Mobilier birou” arată ca un meniu de tip drop-down; aș căuta o altă grafică a acelei iconițe, am tendința să fac click să văd ce e în spatele acelui meniu drop-down;
3. „Camere de tineret”? Credeți că tineretul din ziua de azi așa își zice lui însuși? „Tineret”? Aș numi altfel, mai puțin peiorativ și încărcat de amintiri din alte vremuri, acest cuvânt; alternative: „Camere adolescenți”, „Camere tineri”;
4. Nu Înțeleg Preferința Voastră Pentru Texte Cu Inițială Mare;
5. „Mic mobilier” nu trebuia să fie „Mobilier mic”?
6. Aveți o categorie care se cheamă:
„Birouri operationale”;
Conform DEX, sensul pe care vreți să îl atribuiți acestor birouri este de „funcțional, practic”;
Aveți așadar o categorie dedicată birourilor care sunt chiar utile; iar restul cum sunt? Nepractice? Doar de decor? Aș căuta un alt cuvânt pentru aceste birouri – „utilizare obișnuită”, „utilizare corporate”, „standard”;
7. Nu agreez folosirea diminutivelor:
„Saltelute de protectie”;
„Bancute asteptare”;
„Masute living”;
Nu e neapărat rău, înțeleg că vreți să spuneți „Saltele mici de protecție”, nu ați exagerat, însă, ca notă finală, tot nu le agreez;
8. Sigur prepoziția corectă aici e „de” și nu „pentru”:
„Scaune de copii”?
9. Aș evita textele scrise cu ALL CAPS; de ce?
10. Dimensiunea fontului pentru subcategorii mi se pare mică;

Footer-ul

+Excelentă ideea de include elementele de securitate în footer – Certificarea ISO, Globe SSL, VISA, foarte bine!

1. Aș vrea să pot face click pe certificarea ISO, fie pentru a înțelege ce este, fie pentru a avea detalii despre în ce condiții v-a fost acordată, cine v-a dat-o; foarte probabil nu voi face click, dar aș vrea să văd că e clickabilă; e ușor din punct de vedere tehnic să afișați un logo; mergeți mai departe și dați-mi detalii;
2. Similar, pentru cărțile de credit vreau să pot face click;
3. Grafica pentru VISA/MasterCard nu e similară cu restul casetelor din sidebar (nu e încadrată într-o casetă);
4. Aș pune în meniul de jos, ca ultimă pagină, pagina de contact;
5. De ce mă interesează pe mine asta?
„Pagina generata in 1.1964 secunde”;
Eu fac click, mi se deschide site-ul; atât; asta e tot ce vreau să știu; cât vă ia vouă în spate să generați o pagină – asta nu mai e treaba mea; apoi Google e mai bun ca voi – caută în miliarde de pagini în sub o secundă; voi nu puteți afișa o pagină PHP în mai puțin de o secundă; păi asta e performanță cu care să mă laud pe homepage?
6. La fel, de ce îmi pasă mie că aveți codul scris corect? Credeți că de asta cumpăr de la un magazin online, că persoana care a făcut site-ul știe HTML? Cum să vă spun eu – dar asta e un lucru standard; e ca și cum ați zice – suntem un magazin online cu poze la produse; mai mult, după ce ne plătiți, noi vă livrăm; mai mult, vă aducem produsul acasă; mai mult, afișăm prețul pe site; ideea de bază e – toți fac asta! Ăsta nu e avantaj competitiv; dacă țineți voi neapărat, puneți-l, însă pe mine, ca utilizator final, nu prea mă interesează; iar dacă m-ar interesa, aș putea să fac click pe link și să văd că, deși codul e 100% valid, aveți totuși 96 de warning-uri; o-pa! E ceva în neregulă; 96 de warning-uri? Asta e rău nu? Și ei nu fac nimic cu site-ul ăsta?
După cum vă dați seama, monologul de mai sus e semi-absurd; eu vreau o masă bună, nu un site cu cod HTML valid sau nu;
Ca idee, codul valid e util pentru indexarea bună de către motoarele de căutare; altfel, 100% valid, fără nicio eroare HTML și alte briz-briz-uri sunt mofturi; intră la categoria „Ar fi bine, dar nu e neapărată nevoie”;
7. De ce scrieți numele companiei Fără Majuscule?
„webcom trading”;
8. Nu aveți adresa fizică și telefonul în footer; de ce?
9. (+idee) Am ajuns în footer; am citit tot ce era de citit în pagină; dați-mi ceva de făcut; fix în footer puneți un element care să îmi mai dea de lucru în site; arătați-mi o listă cu top produse; dați-mi link la blog și la rețelele sociale (aici și nu în altă parte); vorbiți-mi despre voi; dacă voi tratați, cum faceți acum, footer-ul ca pe un loc de ieșit din site, în care puneți doar lucrurile neimportante, fix asta se va întâmpla și cu mine, vizitatorul – voi considera că trebuie să ies din site;
10. În meniul de jos nu văd link către acasă; Ok, logo-ul e clickabil, dar puneți și link către homepage;
11. De ce aveți în footer alt logo decât în header?
12. Aș pune logo-ul din footer în tente de gri (alb spre negru), și când fac mouseover să se coloreze;

Sidebar dreapta

+Foarte bună ideea cu linkul către ANPC (deși e cerință legală, e foarte Ok plasat) și, de asemenea, numărul de telefon; excelent;

1. De ce scrieți:
„Creează Cont”
Cu Inițială Majusculă?
2. Există în engleză:
„Live support”
și există în română:
„Suport clienți”;
Textul pe care îl aveți voi pe site:
„Live suport”
nu există în nicio limbă;
3. Ce înseamnă
„Contact în timp real”?
V-a contactat vreodată cineva în timp ireal? Care ar fi opoziția la timpul real? Puteți spune „contact imediat”, „contact direct”, dar „contact în timp real” e o exprimare nefericită; și mai scrie și cu CAPS;
4. „Yahoo! Messenger” are un semn de exclamare după Yahoo!
5. Legat de:
„Tel:021 330 94 37
(Romtelecom)
0731 34 75 16(Vodafone)
0751 27 90 87(Orange)
0788 26 45 54(Zapp)”
a. Vă sună mulți clienți din Zapp?
b. De ce lipsește Cosmote? Eventual scrieți „Romtelecom + Cosmote”, pentru că e aceeași rețea, mai nou;
c. Aș scrie telefoanele de mai sus mai degrabă așa:
„Tel:021-330.94.37
(Romtelecom)
0731-34.75.16(Vodafone)
0751-27.90-87(Orange)
0788-26.45.54(Zapp)”;
d. De ce nu e Orange mai sus ca Vodafone, ținând cont de numărul mai mare de clienți?
e. Nu ați precizat, înainte de afișarea adresei de email, că aceea e o adresă de email;
f. Secțiunea de contact e prea puțin vizibilă, aș face-o mai pregnantă;
6. Bannerul pentru Card Avantaj e prea strident; l-ați pus mai sus decât newsletter-ul și blogul, de exemplu, ceea ce mi se pare ineficient; l-aș pune mult mai puțin vizibil, să ocupe mai puțin spațiu; eventual l-aș micșora;
7. Cine mai scrie, ca la școală:
POPESCU Ion,
când Netul a adus la practică comună formularea:
Ion POPESCU?
8. (+idee) Legat de funcția de abonare la newsletter: ce aș face eu mai mult decât o simplă casetă? Aș preciza toate aceste lucruri, într-o pagină dedicată newsletter-ului:
a. Să pot vedea toate newsletter-ele trecute;
b. Să îmi ziceți câți abonați la newsletter-e aveți (cred că e utilă această transparență);
c. Să îmi dați asigurări că cu adresa mea de email o să vă purtați bine (n-o vindeți);
d. Să îmi ziceți cum mă dezabonez;
e. Să mă lăsați să specific mai multe tipuri de abonări la evenimente (as-it-happens, săptămânal, lunar); Poate vreau să primesc mail în fiecare moment când publicați o știre, sau poate că sunt leneș și vreau să citesc doar o dată la două săptămâni;
f. Să mă lăsați să îmi schimb adresa de email;
De asemenea, aș prefera să am opțiunea să mă abonez la știri prin:
a. Newsletter clasic (email);
b. Feed RSS pentru fiecare secțiune importantă, cu împărțire pe categorii, dar și pe țări;
c. Un cont de Twitter, Facebook și grup pe LinkedIn în care să anunțați lucrurile importante;
Voi trebuie să fiți unde sunt și eu, vizitatorul vostru;
Voi, în prezent, îmi cereți să mă încred, oarecum în orb, în site-ul vostru; dați-mi motive să am încredere în el;
9. Voi, din ce îmi dau seama, vedeți integrarea blogului cam așa – o listă cu ultimele mesaje, doar-doar voi face click; eu însă văd integrarea blogului diferit:
a. Aș lăsa în sidebar, dar într-o poziție mult mai bună, eventual chiar în meniul de sus, și poate cu o culoare diferită, funcția de blog; atât doar – textul blog, fără nimic altceva;
b. Pentru fiecare produs de la voi din site care are corespondent un articol din blog, aș pune acel articol, sub forma unui link, pe pagina produsului;
10. „RSS Feed” e în engleză; deja s-a „românizat” exprimarea: „Feed RSS”;
11. „Facebook” se scrie cu inițială mare;
12. Iarăși, aceeași preferință pentru sistemul de bannere, mare, enorm, cu rețelele sociale; dacă preferați un simbol grafic, un simplu icon mic cu Facebook și Twitter ar fi suficient; vă găsesc eu dacă sunt fan al magazinului, nu vă faceți griji; în prezent, grafica dedicată rețelelor sociale ocupă prea mult spațiu;
13. (+idee) Feed-ul RSS ar trebui să fie, în opinia mea, un fel de centru al ofertelor voastre; ar trebui să mă pot abona prin RSS la:
a. Cele mai noi articole din tot site-ul;
b. Cele mai noi articole dintr-o categorie părinte;
c. Cele mai noi articole dintr-o subcategorie;
d. Feed-ul de promoții;
e. Feed-ul sezonier (articole de vară / toamnă / iarnă / primăvară – dacă aveți așa ceva);
f. (ta-da!) Filtre pentru articole – să pot să mă abonez la articolele de tip birou, de culoarea gri, cu preț între 250 și 500 de lei (da, lei, nu RON), nou introduse în site;
h. (ta-da!) Filtru cu scădere preț – prin urmare, vreau să aflu dacă prețul unui birou va scădea sub valoare de n lei;
În plus, eu v-aș recomanda să gestionați feed-urile prin Feedburner; de ce?
a. Puteți avea statistici despre abonați – număr, feedreader folosit;
b. Puteți particulariza ușor feed-ul;
c. (util) Puteți, pentru fiecare feed în parte, crea o funcție de abonare prin email; astfel, dacă eu sunt mai atehnic și nu folosesc Google Reader sau un sistem similar de citire a feed-urilor, să mă pot abona totuși la toate feed-urile menționate anterior, dar prin email, nu prin RSS;
În prezent, feed-ul RSS la voi pe site e un fel de Cenușăreasă – într-un colț, trei feed-uri, fără abonare prin email, simplu de tot; eu aș face o pagină dedicată feed-urilor RSS;
14. Văd pe site acel Cod Verde; Ok, eu știu că e o campanie a trustului Realitatea, pentru mai multe site-uri; nu văd însă cum vă implicați voi în campanie, altfel decât că ați preluat acel banner; dacă aveți soluții ecologice implementate în site, foarte bine, faceți o pagină dedicată și explicați-mi implicarea voastră în acea campanie; dacă însă e doar pe principiul „Vrem și noi, dar deocamdată doar semnalăm”, e Ok și așa, dar dați-mi link către Realitatea;
15. De ce v-aș crede când îmi spuneți:
„Vizitatori online: 22”?
Fie folosiți un sistem extern de contorizare a traficului, fie nu îmi mai declarați voi că aveți 22 de vizitatori;
16. De ce mă interesează pe mine câte categorii de produse aveți? Asta e ca în bancul cu bordelul;
mie ziceți-mi de produse, nu de categorii;
17. N-ar fi, așa, frumos, să pot face click pe numărul de produse și să îmi listați toate produsele din site? În prezent îmi ziceți, sec, că aveți 1937 de produse;
18. Separatorul pentru mii la numerale este punctul; la voi nu e nimic:
„1937” (produse);
19. Lipsește prepoziția „de”:
„Categorii produse”;
20. Aș scrie:
„Urmează-ne”,
mai degrabă decât
„Urmărește-ne” (pe Facebook);
Apropo, pe Facebook sunt doar două acțiuni: „Like” (pentru pagină) și „Add as friend” (pentru prieteni); mai e „Become a fan”, etc.; pe Facebook nu există „Urmărește-ne”; clar? Nu există;
21. La caseta de newsletter:
a. Aș scrie
„Prenume și nume”,
mai degrabă decât:
„Nume Prenume” (fără separator de cuvinte și cu Inițială Mare);
b. „Adresa de email” ar trebui să înceapă cu majusculă;
c. Ultimele două litere de la „email” nu sunt lizibile;
d. Ați dat în problema tipică a formularelor fără label; imaginați-vă un scenariu: intru pe site, văd caseta de newsletter; văd „Nume Prenume”, completez; dau TAB; sunt în câmpul adresei de email, a dispărut eticheta, habar n-am ce trebuie să scriu aici; n-am soluție, nu mă mai abonez; whoooooooooops!
e. Dacă scriu o adresă greșită, ajung la o pagină cu URL-ul „abonament” (un pic funny), și mi se spune:
„Adresa email este invalida.
Va rugam repetati procedura de abonare.”;
Cum arată o adresă de email invalidă? Și care e procedura de abonare, pe care eu am refuzat, se pare să o urmez? Și, chestie tare!, de ce îmi ziceți să repet procedura, când voi fix asta nu vreți – să o repet, ci să o urmez în mod diferit?
f. Dacă scriu corect, de ce îmi ziceți:
„Cererea a fost transmisă cu succes.”?
V-am făcut eu o cerere? Când mă abonez la măria sa, marele newsletter, trebuie să îngenunchez și să depun o umilă cerere? E foarte umilitor sentimentul!
Interesant e că în pagina de confirmare a înscrierii folosiți diacritice;
Ce sens are:
„la adresa furnizata de dumneavoastră O@yahoo.com”?
Nu mai ziceți „furnizată de dumneavoastră”, e un text inutil;
Apropo, în această pagină nu ar trebui să mă avertizați că mailul poate ajunge în Spam?
22. (important!) Adresa de email din sidebar nu e clickabilă; prin urmare, vizitatorii trebuie să dea copy & paste pentru a putea să vă trimită un email; complicat;
23. Legat de feed-uri – titlurile lor sunt:
„Mobila si mobilier la comanda | VreauMobila.ro | Feed promotii
Mobila si mobilier la comanda | VreauMobila.ro | Ultimile produse adaugate in categorii
Mobila si mobilier la comanda | VreauMobila.ro | Feed noutati”
Voi cum vă imaginați că se văd aceste titluri în cititorul RSS? Am testat în Google Reader și în Feed reader-ul standard din FireFox și se vede doar prima parte; prin urmare, dacă mă abonez la toate cele trei feed-uri, nu le voi putea separa; cum ar fi fost dacă feed-urile s-ar fi numit:
„Promotii VreauMobila.ro
Produse noi VreauMobila.ro
Noutati VreauMobila.ro”
Apropo, feed-ul cu ultimele produse scrie „ultimele” greșit;
24. Legat de contul de Twitter:
Voi ați pus, foarte frumos de altfel, un fundal:

Problema e că fundalul a fost făcut pentru o rezoluție învechită – 1024 de pixeli orizontali; uitați cum se vede acest fundal pe o rezoluție decentă (nici măcar mare!) de 1280 pixeli (rezoluție standard pentru monitoare destul de mici, de 17 inchi):

Probleme: titlul de sus se vede rău, în dreapta e loc liber inestetic;
PS: ”
Mobila dintr-un singur click !”
nu încape perfect într-un rând (vezi screenshot);
Apropo, voi folosiți Twitter pentru a anunța articolele noi din blog; eu l-aș folosi (și) pentru a comunica cu cei care folosesc în Tweet-urile lor cuvinte cheie; detalii;
Aveți 700 de urmăritori; nicio discuție cu ei?
25. Pe Facebook ați putea impulsiona răspunsurile dacă ați motiva scrierea de review-uri cu un premiu; sau dacă ați cere celor care au făcut o comandă la voi și au primit pachetul, să vă scrie niște review-uri;

Meniul principal

+Îmi place contrastul culorilor, e un text ușor de citit;

1. Unele elemente din meniu sunt Cu Majusculă, altele nu; aș păstra consistența (eventual aș scrie toate elementele fără majusculă);
2. Și în meniul secundar e aceeași problemă (vezi „Creează Cont” versus „Mobilă la comandă”);
3. De ce puneți ca simbol pentru creare cont niște rotițe? Durează foarte mult crearea contului?
4. Blogul e prezent și în sidebar, aș evita să repet menționarea lui;
5. Fontul gri pe fundal deschis e greu lizibil;

Secțiunea principală
+Îmi place că pot naviga printre bannere foarte ușor, iar reclamele nu sunt în Flash, ci prin JavaScript; bravo!

1. „Scaune de directoriale” – așa se zice corect? Că, conform bannerului, așa pare;
2. „Bucaterie”? Interesant cuvânt;
3. După
„pentru un somn liniștit”
e necesar să puneți virgulă;
4. „Pe site” sau „În site”? Cum e corect?
5. La bannerul al doilea aveți detalii și, în mod paradoxal, folosiți acest semn:
„<„,
în loc de:
„>”
sau de
„»”;
Tot acolo, se pune virgulă înainte de „iar”;
6. Textul
„Mese stejar masiv extensibile Modus”
se împarte rău în două rânduri:

7. Fontul descrierii folosește o dimensiune prea mică;
8. Aș evita să pun watermark-uri, sau le-aș face mai puțin vizibile de atât:

9. (+idee) Ce ar putea lipsi unui magazin online pe prima pagină și ar trebui să fie neapărat? Hmmm, blogul, contul de Twitter, contul de Facebook? Ce ziceți de … (tobe! Suspans!) … funcția de adăugare în coș; da, pe prima pagină a unui magazin online dedicat cumpărăturilor nu pot adăuga un item în coș; sigur, pot face click pe un item, dar nu pot adăuga, direct, un produs în coșul de cumpărături; mi se pare o problemă de funcționalitate majoră, mă aflu pe site pentru a cumpăra; îndemnați-mă să cumpăr încă din prima pagină a site-ului și nu mă obligați să vizitez, mai întâi, pagina produsului;

C. Analiză pagini importante din site

Despre noi

+E bine că pagina există, foarte utilă prezența ei;
1. Voi prezentați acest lucru:
„este unul dintre cele mai complexe astfel de magazine”
ca o calitate; eu însă nu văd complexitatea unui magazin ca un lucru pozitiv;
2. Legat de:
„avand un numar remarcabil de produse, una dintre cele mai variate game de mobilier si o multitudine de servicii create pentru a veni in sprijinul clientului”:
a. Cum arată un număr remarcabil? Eu unul recunosc că am probleme în a îmi imagina un număr care este remarcabil;
b. De ce nu ziceți voi – peste 10.000 de produse, peste 1.000 de game de mobilier, peste 100 de servicii? În prezent, exprimările foarte vagi – „mult, puțin, remarcabil de mult” – nu mă ajută să îmi fac o imagine coerentă despre cât de mari sunteți voi; dacă voi sunteți remarcabil de mari, cât de remarcabil de mari sunt cei de la IKEA? Știți, numărul de superlative este destul de limitat, deja ați luat crema cu „remarcabil”;
3. În ceea ce privește:
„- design personalizat adaptat cerintelor concrete;
– asistenta profesionala asigurata de proiectanti;
– adaptabilitate foarte mare a solutiilor;
– gama de finisaje foarte diversificata;
– solutii de design complete, la cerere;
– tehnologie si materiale de ultima ora;
– consiliere specializata, asigurata de un personal foarte bine pregatit si instruit, care iti va oferi intotdeauna cele mai rapide si eficiente solutii pentru amenajarea spatiului dumneavoastra;
– servicii de transport si montaj gratuite;
– servicii de garantie si postgarantie ;
– calitate ireprosabila pentru toate produsele comercializate;
– termene de executie si livrare foarte scurte;
– continuitatea gamelor de produse si finisaje;
– preturi deosebit de competitive in comparatie cu serviciile si calitatea oferita;
– posibilitatea de achizitie in rate a produselor pe perioade diferite cu dobanzi foarte avantajoase precum si fara dobanda”:
a. Eu cred că v-ar prinde taaaaaaaaaare bine să vedeți acest clip, care vă învață să evitați în exprimare limbajul corporatist, neinteligibil, fără niciun mesaj real, fără nicio importanță și (foarte important) neinteligibil; voi ați scris, în opinia mea, acel text pentru voi; nimeni nu înțelege nimic din el;
b. Legat de:
„cerintelor concrete”,
care ar fi opusul cerințelor concrete? Aveți clienți cu cerințe imaginare? Vin oamenii la voi cu cerințe fictive?
c. Ce înseamnă:
„solutii de design complete?”
Faceți cărți de vizită? Realizați designul pentru rachete NASA? Realizați designul unor motoare pentru Toyota? Ce înseamnă, mai exact, „complete”?
d. Asta e tare:
„materiale de ultima ora”!
Cu alte cuvinte, la voi în magazin o să găsesc fibră de sticlă, plexiglas și ce altceva mai e nou; însă nu voi găsi un birou de lemn, pentru că, nu-i așa, lemnul nu e un material de ultimă oră;
e. Foarte bună și caracterizarea asta:
„cele mai rapide […] solutii pentru amenajarea spatiului dumneavoastra;”
Știi care e cea mai rapidă soluție să îmi amenajez spațiul? Să îl las așa cum e; mai rapid ca asta nu există; nu înțeleg de ce ultra-rapidatea e, pentru voi, o calitate; credeți că eu vreau un redesign în 4 minute, 28 de secunde și 3 miimi? Sau vreau o treabă bine făcută?
f. Ce e asta?
„calitate ireprosabila”;
Eu unul nu am întâlnit până acum acea calitate ireproșabilă; dacă un pix e negru, pot să spun că e nasol că nu e alb, și dacă un pix e alb, pot să spun că e nasol că nu e negru; dacă e gri problema e că pixul nu scrie în sus; dacă scrie în sus, problema e că e prea scump; asta la trăsături;
Iar la calitate – cum arată acel pix după 20.000 de utilizări? Ce mă fac dacă nu scrie perfect? Dacă se îndoaie? Sunt tot felul de mici probleme care transformă „Calitatea ireproșabilă” în ceva cât se poate de reproșabil;
g. Aceeași problemă ca mai sus:
„termene de executie si livrare foarte scurte;”;
Ziceți, domnule, „optime”, „bune față de restul pieței”, nu îmi ziceți însă:
„Știi, noi nu prea stăm mult la un produs, îl facem repede, vă descurcați voi cu el mai încolo; noi îl facem repede și cu asta basta”;
h. Iarăși, acest text:
„preturi deosebit de competitive”
e un pic amuzant; nu sunt doar competitive, sunt „deosebit” de competitive; nu mai bine luați voi același produs, la 5 magazine, și îmi ziceți că, raportat la prețul pieței, voi sunteți cu 5% mai ieftini decât media?
Ziceți-mi cifre, nu atribute fanteziste, de genul:
„Cei mai ultra mega giga competitivi; competitivi până la Lună și înapoi; competitivi cât n-ați văzut vreodată”;
Nu mă interesează cuvintele, dați-mi cifre;
i. Gluma zilei:
„cu dobanzi foarte avantajoase precum si fara dobanda.”;
Măcar puneți o virgulă înainte de „precum”;
4. (+idee) Ce m-aș aștepta să văd în pagina Despre noi:
a. Istoricul vostru;
b. Date financiare pe anul trecut pe care pot să le iau și singur de pe site-ul Ministerului de Finanțe, sau unele în plus;
c. Date despre traficul zilnic (să am impresia că sunt parte dintr-o comunitate);
d. USP-ul și VSP-ul de mai sus;
e. Misiune, valori, obiective, scop, motto – chestii din astea;
f. Detalii despre structura companiei;
g. (tare!) Clipuri video cu compania din exterior, din interior, cu angajații, cu clienții; dați-mi video și vă voi iubi;
h. CV-urile managementului;
i. O secțiune cu apariții în presă (mă ajută să am încredere în voi);
j. (la modă, că tot vă place cuvântul) Cum aveți voi grijă de planetă? Ecologia și voi; detalii;
k. De ce, dacă cumpăr de la voi, sprijin România și îi sprijin pe români?
l. Testimoniale ale clienților (eventual puneți și impresii mai puțin plăcute);
m. Studii de caz – ziceți, în detaliu, că domnișoara X, cu jobul Y, din orașul Z, a vrut să își reînnoiască garderoba; s-a dus întâi la mall-ul din oraș, unde … (important!), dar s-a hotărât să cumpere online pentru că … (important!); a studiat piața, dar v-a ales pe voi pentru că …; la 3 luni de la achiziție, impresiile ei sunt că …; dacă ar fi să recomande unei alte persoane să cumpere haine, i-ar spune …; studiul de caz e bine să conțină poze de tipul înainte și după;

Cum cumpăr

+Pagina este foarte detaliată, îmi e clar dintr-o singură pagină care este procesul de achiziție;
1. (+idee) Aș pune în pagina de „Cum cumpăr” elemente de securitate – detalii despre criptarea SSL, date despre cărți de credit (cu logo-uri), detalii despre ANPC;
2. Aș evita prescurtările:
„24 h”;
3. În loc de „maxim” aș scrie „maximum„;
4. Sigur nu e „a”, ci „al”?
„email de confirmare al comenzii”;
5. Interesant:
„un email de confirmare al comenzii dumneavoastra, care va contine:
* produsele comandate”;
Așadar, în email voi găsi produsele? Nu lista lor, voi primi chiar produsele pe email?
6. „cu pretului fiecaruia;”;
7. Ce înseamnă asta?
„In scurt timp de la confirmarea ferma a comenzii, agentul responsabil cu comanda dumneavoastra va va contacta pentru a stabilii impreuna ultimele detalii.”
Tocmai am stabilit că comanda e fermă; adineauri am stabilit că e comandă fermă; dar nuuuuuuuuuuu, după ce e fermă noi mai stabilim detalii; dacă vreți să îmi verificați adresa de email, faceți cont și verificați-o; dar testul cu „tastează X ca să câștigi o bomboană” mi se pare ineficient; de ce mă obligați să tastez aberații? Dați-mi să fac click să verific mailul și atât;
8. Legat de:
„codul produsului si eventualele comentarii la adresa acestuia”:
a. Comentarii la codul produsului? Are cineva comentarii la adresa codului?
b. Și dacă ar avea sensul pe care l-ați intenționat – comentarii la adresa produsului – tot n-ar avea sens; cum să am comentarii la un produs și să vi le trimit pe email?
9. Fără spațiu:
„( nume”;
10. Ăăă, numele meu nu face parte din datele mele de contact; chiar nu face; ați putea zice „detaliile de contact”:
„datele dumneavoastra de contact ( nume, adresa, telefon);”;
11. Câți dintre clienții voștri folosesc în mod uzual cuvântul „calculație„? Dacă nu se întâmplă asta, voi de ce l-ați ales?
12. „aceleasi informatiile”;
13. Fontul din pagină e prea mic;
14. „nici un” se scrie legat, conform noului DOOM;
15. Legat de:
„va rugam sa ne contactati folosind numerele de la CONTACT”;
Poate „numerele de telefon”; și voi vreți să fiți contactat cu un singur număr, nu cu toate;
16. Scenariu: vreau să comand folosind formularul de comandă; voi vă imaginați că eu sunt un școlar cuminte, citesc tot manualul în ordinea în care a fost scris și plec mai înțelept din pagină? Sau caut fix cum vreau să comand eu și citesc doar acea bucată? Interesant, voi credeți că se întâmplă prima variantă și scrieți sec:
„Folosind acest formular puteti lansa orice comanda, procedura ulterioara fiind similara cu cea din cazul comenzii prin email.”;
Adică după ce am intrat în pagina de ajutor și îmi pierd timpul citind pagina de ajutor, mă puneți să umblu și prin document? Aaaargh, frustrări!
17. Sigur „noștri” e cu doi de i?
„consultantii nostrii”;
18. Virgulă:
„De asemenea va”;
„comenzii veti”;
„solicitarii in”;
19. Acest text e, așa puțin, cam ilegal:
„Nota: Valoarea minima a unei comenzi (in cazul in care livrarea se va face de catre Webcom Trading SRL) este de 100 RON TVA inclus.”;
Așa, ca idee, doar puțin; soluția? pentru comenzile de până în N lei, puneți o taxă suplimentară;
20. Fascinantă folosirea virgulei mai jos; fascinantă:
„ca inainte, sa fie”;
Soluții:
„ca, inainte, sa fie”
sau:
„ca inainte sa fie”;
21. Ce firme? Dați nume!
„prin firme de curierat cu care Webcom Trading SRL are contract”;
22. Logică:
a. Site-ul se cheamă „vreau mobilă”, prin urmare ce găsesc pe site este mobilă; așadar, scaunele sunt mobilă;
b. „pentru livrarea de scaune in Bucuresti se percepe o taxa de 20 RON;” daaar „pentru comenzi de mobilier nu se percepe taxa de transport;”; așadar, scaunele nu sunt mobilă; cum e?
23. Aș scrie:
„Visa sau Mastercard”
așa:
„VISA sau MasterCard”;
24. La fel,
„card Avantaj” => „CARD Avantaj”;

Pagina de finanțare

+Foarte Ok să aveți imagini cu cardurile CARD Avantaj; bravo!
1. Afirmația asta:
„Plata in rate se face prin CARD AVANTAJ emis de CREDIT EUROPE BANK si ofera posibilitatea de a achita”
N-are sens; cine oferă posibilitatea? „Plata în rate”? E ilogic;
2. Aș da link la „CREDIT EUROPE BANK” și la „CARD AVANTAJ”;
3. „De asemenea” [virgulă];
4. Lipsește virgula:
„Avantaj il”;
5. Fontul e prea mic;

Program de fidelizare

+Foarte potrivită folosirea unui card, mă ajută să simt „fizic” magazinul online;
1. În meniul de sus e prea mult accent pus pe acest program; e ditamai textul, ocupă mult spațiu; știți când e cazul să îmi ziceți de program? Nu înainte să cumpăr, că n-o să cumpăr un produs cu ideea – „Știi ce tare ar fi să cumpăr eu 10 ani de acum încolo de aici? Ar fi tare, nu?”; în schimb, după ce am făcut cumpărăturile la voi în site, atunci chiar aș fi foarte interesat să cumpăr de la voi produse în plus; așadar, prioritatea de folosire a programului e după ce am realizat o achiziție;
2. Gata, am terminat cu „dumneavoastră”? Ne tutuim?
„VreauMobila.ro te rasplateste”;
3. Ori e card, ori e program? Nu mi-e clar:
„oferindu-ti Webcom CLUB CARD, un program”;
4. Virgulă aici:
„plata etc.”;
5. „minim” => „minimum”;
6. „3000 RON” => „3.000 de lei”;
7. Huh?
„va beneficia de gratuite”;
8. Loooooooooool, ce mai comunicare – îmi trimiteți spam cu oferte:
„Comunicare premanenta prin intermediul ofertelor promotionale ale Webcom Trading.”;
Asta da ofertă specială și bonus – dacă îmi iau cardul îmi oferiți spam, citez, „permanent”; extraordinar, unde semnez?
9. Virgulă:
„informatii iti”;
10. Foarte tare că sunteți înregistrați la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, dar dați direct linkul;

Promoții

+Pagina există, excelent;
1. Dom’le, nu îmi ziceți sec:
„Momentan nu exista nicio promotie.”;
a. Ce înseamnă „momentan”? Dacă revin în 5 minute va exista promoție?
b. De ce nu îmi arătați o listă cu promoții anterioare?
c. Cum ar fi să am aici, fix aici, un RSS feed să mă abonez la promoții? Eventual și email; eventual și funcție de abonare prin RSS; asta da, mi-ar plăcea;
d. Cum se face că aveți, citez, „1937” de produse în site, dar niciunul nu e la promoție? What kind of marketing is that?
e. De ce îmi mai afișați pagina, dacă nu aveți promoții? Ascundeți-o;

Contact

+Aveți foarte clar precizat intervalul orar de contact pentru lucrul cu publicul, livrări, preluări comenzi;
1. Aici e un talmeș-balmeș:
„Bucuresti, Str. Gladitei nr.42, bl.T6, parter, Sector 4”;
a. Uneori scrieți Cu Inițială Mare, alteori nu (recomand nu);
b. Uneori lăsați nu spațiu după punct, ca în cartea de identitate, alteori da (recomand da);
c. Uneori puneți virgulă între elemente, alteori nu, fix ca în cartea de identitate (recomand da);
2. (+idee) Ce aș pune pe pagina de contact?
a. Hartă cu sediul;
b. Fotografii cu sediul;
c. Posibilitatea de contact prin Yahoo! Messenger (pe care, culmea!, o aveți deja în site);
d. Datele fiscale; e cam obligatoriu;
e. Formular de contact;
f. Adresă de email ne protejată de spam; nu e vina mea că există spam în lumea asta, nu mă pedepsiți pe mine, vizitatorul vostru; oricum adresa din sidebar e neprotejată;
g. Numele unor persoane de contact + adrese de email;
h. Po-ze! Da, vreau poze cu cei care primesc mailul; vreau să vă văd; vreau poze cu sediul din interior și din exterior (astea merg și la Despre noi);
i. Vi-de-o; m-ar interesa să văd clipuri video cu cum se ajunge la voi, cu cum arată depozitul, etc.;
2. Telefoanele le-aș scrie așa:
„021-330.94.37”;
3. De ce îmi dați la pagina de contact adresa site-ului? Și mai e și neclick-abilă?

Portofoliu

+Lista de clienți e impresionantă;
1. Ziceți-mi și numele brandurilor cu care activează în piață unele firme;
2. Nu știu dacă un liceu teoretic oarecare e motiv de pus pe lista de clienți;
3. Puneți și adresele web ale companiilor și/sau ale brandurilor sub care activează;
4. Ați amestecat Patriarhia Română cu Primăria Balotești; vi se par pe același plan?
5. Cum ar fi să aveți în pagină logo-urile clienților?
6. (+idee) Voi aveți în pagina de portofoliu o listă de firme; Ok, nu e neapărat rău; ce aș face eu mai bine?
a. Aș lua doar 10 clienți, atât doar, 10 clienți, dar să fie de top – cunoscuți, firme mari; atenție spre calitate și detaliu; branduri cu care să te asociezi; pentru ei aș prezenta, pas cu pas: care a fost problema lor, ce obiective și-au pus, ce oferte au analizat, de ce au ales să cumpere online, de ce v-au ales pe voi și nu pe alții, ce discount-uri le-ați făcut, cum arăta firma lor înainte și după livrarea produselor, ce au zis când le-ați livrat, ce au zis la 2 ani după ce le-ați livrat, daca au mai cumpărat de la voi, poze cu persoana care a luat decizia de achizitie, interviu (video) cu persoana respectiva, interviuri (video) cu persoanele care folosesc produsele, linkuri la produsele cumpărate de ei, funcție de adăugare rapida in cos;
b. M-ar interesa ca fiecare din companiile prezente să aibă testimoniale, să aibă o voce; vreau să văd cât mai multe detalii: numele persoanei, funcția, compania, link la companie, fotografie cu persoana, interviu video cu persoana, filmare în compania unde ați livrat produsele, fotografie cu produsele;

Pagina cu galeria de lucrări

+Excelentă ideea, să văd în acțiune efectele muncii voastre!
1. Aș folosi corect prepoziția de pentru numerale; hint;
„42 de imagini”, de exemplu;
2. Când deschid o fotografie, ar trebui să am niște instrumente să pot naviga la următoarea și la anterioara fotografie;
3. Cum dau mai departe un link direct către o poză? Pozele nici măcar nu au un număr de identificare, sau un nume;
4. Aș face mai mult decât să listez o poză – numele persoanei, scurt testimonial, scurt interviu, funcția, compania, link la persoana respectivă; voi aveți 1.937 de produse în site și mai puțin de 200 de implementări ale produselor voastre, fără niciun detaliu decât o poză; de ce asta? Eu aș motiva obținerea de testimoniale, studii de caz, fie organic – „dacă ne lăsați să vă facem poză, vă facem reclamă dumneavoastră, vă apare casa pe net” – fie puțin forțat – „văd că aveți o casă drăguță, dacă ne lăsați să vă facem poză, vă plătim (da!) cu suma de N lei”;
5. Pozele care nu încap în formatul standard eu unul le-aș tăia thumnbail-ul pentru a fi afișate corespunzător; cu alte cuvinte, dacă o poză e prea scundă pentru formatul standard, aș tăia din marginile laterale, strict pentru thumbnail;

Întrebări frecvente

+E excelentă existența unei astfel de pagini;
1. Aș pune link către această pagină fix în pagina de contact;
2. Vi se pare logic răspunsul la întrebarea aceasta?
„Oferiti montaj si transport?
Da, montajul si transportul mobilierului sunt gratuite numai pentru Bucuresti”;
Nu cumva lipsește un „însă” pe acolo?
Plus că omul întrebase dacă îl oferiți, nu dacă e gratuit sau nu;
3. Virgulă:
„pret puteti”;
„acceptata se”;
„2000 completata”;
„oferite va”;
„etc.) exista”;
4. Așa, eu trimit „la fax”, nu „prin fax”?
„sau la fax 021.330.94.37.”;
5. Două puncte, cumva?
„2000 „Consumatorul”;
6. Unde să păstrez ambalajul pentru un corp de bibliotecă? Sau pentru un apartament mobilat complet?
„Produsul poate fi returnat numai daca:
[…]
* este insotit de ambalajul original”;
7. Așa se zice corect?
„nu se accepta returnarea scaunele”;

Procesul de cumpărare

+Cookie-urile sunt persistente, foarte bine! Chiar dacă stau mult timp pe site, cookie-urile nu se șterg;
1. Nu se văd bine toate textele:

2. Mai degrabă decât:
„Pret unitar Valoare”,
nu ar fi mai bine să numiți prețul pentru toate produsele ca fiind:
„Pret unitar Preț total”?
3. Lipsește spațiul:
„TVA(24%)”;
4. Când șterg un produs din coș ar trebui să îmi cereți confirmarea;
5. (+idee) V-ați gândit să implementați un sistem de Wishlist, pe sistemul PC Garage? Mie mi-ar plăcea foarte mult să văd ce combinații de genul: birou + scaun + noptieră + veioză au achiziționat clienții voștri; wishlist-urile să poată fi private sau publice, iar cele publice să fie sortate după numărul de achiziții ale respectivelor wishlist-uri;
6. Formularul de comandă arată foarte complicat și nu ar trebui să arate atât de complicat;
7. Nu îmi precizați de ce aveți nevoie de seria și numărul de buletin; păcat!
8. Nu îmi e clar câți pași sunt în procesul de comandă;
9. CNP-ul meu? De ce aveți nevoie și de CNP?
10. Ce înseamnă asta?
„C.U.I. (fara RO):”;
Nu puteți voi implementa o soluție care „taie” automat „RO” din toate CUI-urile introduse?
11. La codul de securitate nu ați specificat că e obligatoriu;
12. (important!) Problemă uriașă! De ce aveți nevoie de un buton de anulare a tot ce am scris? E inutil, nu am nevoie de așa funcție, îl pot apăsa din greșeală; ștergeți-l imediat!
13. Ce înseamnă asta:
„Adresa email este invalida.”?
Cum arată o adresă de email invalidă?
14. Ar trebui ca câmpurile care nu au fost completate corect să fie marcate cu roșu;
15. Nu pot verifica corectitudinea câmpurilor fără a plasa o comandă, așa că voi plasa o comandă fictivă; update: am verificat, aveți verificări de tipul „număr de caractere”, „număr de cifre”, dar, stupoare!, mesajul de verificare nu îmi zice care e problema!

Pagina unei categorii de produse

+Aveți patru opțiuni de sortare, foarte bine;

1. Nu folosiți corect prepoziția „de”:
„Exista 172 produse”;
2.(+idee) Aș vrea mai multe criterii de sortare:
i. Să văd toate produsele sortate alfabetic;
ii. Să pot sorta produsele după numărul de vizualizări al lor (și când aleg asta, să văd acel număr);
iii. Să am opțiunea să văd produsele după data introducerii în site;
iv. (dacă asta diferă de punctul iii.) Să pot sorta după data apariției acelui model pe piață (când a fost lansat modelul);
v. Să pot sorta după numărul de cumpărături efectuate pentru produse (și când aleg asta, să văd acel număr);
vi. M-ar interesa opțiunea de afișare în funcție de cât de frecvent un produs a fost anunțat unei prietene sau trimis prin Yahoo! Messenger; sau cât de frecvent unele pagini au fost printate;
vii. Util ar fi să văd produsele care au fost cele mai căutate folosind funcția de căutare în site;
viii. Sortarea după preț nu poate lipsi nici ea (crescător și descrescător);
3. E un spațiu prea mic în partea stângă;
4. M-ar interesa să pot adăuga, chiar din această pagină, un produs în lista de comparare;

Pagina unui produs

+Îmi place funcția de adăugare comentarii, bravo!

1. Ce înseamnă
„Disponibilitate: 10 zile”?
Produsul va fi disponibil timp de zece zile pe site? Sau va veni la mine acasă în 10 zile?
2. „Transport (per cursa): gratuit in Bucuresti” – și în altă parte? Faceți o funcție similară eMAG, care te întreabă din ce localitate ești și îți calculează prețul transportului pentru orice pagină a site-ului;
3. „1000.00 RON” => „1,000 de lei”;
4. Ce se întâmplă dacă apare o eroare? Ziceți-mi!
„Rareori acestea pot contine mici inadvertente. Unele specificatii sau preturi pot fi modificate fara preaviz sau pot contine erori de operare.”;
5. „Comandă email”? Așa se cheamă? Nu „Comandă prin email?”;
6. Aș vrea să văd o listă cu produse similare;
7. M-ar interesa să pot recomanda produsul unei alte persoane prin email și Yahoo! Messenger;
8. În pagina produsului, cum pot ajunge în categoria din care face parte? Nu aveți breadcrumbs, titlul categoriei nu e clickabil;
9. Îmi ziceți să comand telefonic; de ce nu îmi afișați, pur și simplu, un număr de telefon? Credeți că cumpăr un corp de bibliotecă de 1.000 de lei și mă uit la 20 de eurocenți ai convorbirii?

D. Generare de idei

1. Am ajuns în footer; am citit tot ce era de citit în pagină; dați-mi ceva de făcut; fix în footer puneți un element care să îmi mai dea de lucru în site; arătați-mi o listă cu top produse; dați-mi link la blog și la rețelele sociale (aici și nu în altă parte); vorbiți-mi despre voi; dacă voi tratați, cum faceți acum, footer-ul ca pe un loc de ieșit din site, în care puneți doar lucrurile neimportante, fix asta se va întâmpla și cu mine, vizitatorul – voi considera că trebuie să ies din site;
2. Legat de funcția de abonare la newsletter: ce aș face eu mai mult decât o simplă casetă? Aș preciza toate aceste lucruri, într-o pagină dedicată newsletter-ului:
a. Să pot vedea toate newsletter-ele trecute;
b. Să îmi ziceți câți abonați la newsletter-e aveți (cred că e utilă această transparență);
c. Să îmi dați asigurări că cu adresa mea de email o să vă purtați bine (n-o vindeți);
d. Să îmi ziceți cum mă dezabonez;
e. Să mă lăsați să specific mai multe tipuri de abonări la evenimente (as-it-happens, săptămânal, lunar); Poate vreau să primesc mail în fiecare moment când publicați o știre, sau poate că sunt leneș și vreau să citesc doar o dată la două săptămâni;
f. Să mă lăsați să îmi schimb adresa de email;
De asemenea, aș prefera să am opțiunea să mă abonez la știri prin:
a. Newsletter clasic (email);
b. Feed RSS pentru fiecare secțiune importantă, cu împărțire pe categorii, dar și pe țări;
c. Un cont de Twitter, Facebook și grup pe LinkedIn în care să anunțați lucrurile importante;
Voi trebuie să fiți unde sunt și eu, vizitatorul vostru;
Voi, în prezent, îmi cereți să mă încred, oarecum în orb, în site-ul vostru; dați-mi motive să am încredere în el;
3. Feed-ul RSS ar trebui să fie, în opinia mea, un fel de centru al ofertelor voastre; ar trebui să mă pot abona prin RSS la:
a. Cele mai noi articole din tot site-ul;
b. Cele mai noi articole dintr-o categorie părinte;
c. Cele mai noi articole dintr-o subcategorie;
d. Feed-ul de promoții;
e. Feed-ul sezonier (articole de vară / toamnă / iarnă / primăvară – dacă aveți așa ceva);
f. (ta-da!) Filtre pentru articole – să pot să mă abonez la articolele de tip birou, de culoarea gri, cu preț între 250 și 500 de lei (da, lei, nu RON), nou introduse în site;
h. (ta-da!) Filtru cu scădere preț – prin urmare, vreau să aflu dacă prețul unui birou va scădea sub valoare de n lei;
În plus, eu v-aș recomanda să gestionați feed-urile prin Feedburner; de ce?
a. Puteți avea statistici despre abonați – număr, feedreader folosit;
b. Puteți particulariza ușor feed-ul;
c. (util) Puteți, pentru fiecare feed în parte, crea o funcție de abonare prin email; astfel, dacă eu sunt mai atehnic și nu folosesc Google Reader sau un sistem similar de citire a feed-urilor, să mă pot abona totuși la toate feed-urile menționate anterior, dar prin email, nu prin RSS;
În prezent, feed-ul RSS la voi pe site e un fel de Cenușăreasă – într-un colț, trei feed-uri, fără abonare prin email, simplu de tot; eu aș face o pagină dedicată feed-urilor RSS;
4. Ce ar putea lipsi unui magazin online pe prima pagină și ar trebui să fie neapărat? Hmmm, blogul, contul de Twitter, contul de Facebook? Ce ziceți de … (tobe! Suspans!) … funcția de adăugare în coș; da, pe prima pagină a unui magazin online dedicat cumpărăturilor nu pot adăuga un item în coș; sigur, pot face click pe un item, dar nu pot adăuga, direct, un produs în coșul de cumpărături; mi se pare o problemă de funcționalitate majoră, mă aflu pe site pentru a cumpăra; îndemnați-mă să cumpăr încă din prima pagină a site-ului și nu mă obligați să vizitez, mai întâi, pagina produsului;
5. Ce m-aș aștepta să văd în pagina Despre noi:
a. Istoricul vostru;
b. Date financiare pe anul trecut pe care pot să le iau și singur de pe site-ul Ministerului de Finanțe, sau unele în plus;
c. Date despre traficul zilnic (să am impresia că sunt parte dintr-o comunitate);
d. USP-ul și VSP-ul de mai sus;
e. Misiune, valori, obiective, scop, motto – chestii din astea;
f. Detalii despre structura companiei;
g. (tare!) Clipuri video cu compania din exterior, din interior, cu angajații, cu clienții; dați-mi video și vă voi iubi;
h. CV-urile managementului;
i. O secțiune cu apariții în presă (mă ajută să am încredere în voi);
j. (la modă, că tot vă place cuvântul) Cum aveți voi grijă de planetă? Ecologia și voi; detalii;
k. De ce, dacă cumpăr de la voi, sprijin România și îi sprijin pe români?
l. Testimoniale ale clienților (eventual puneți și impresii mai puțin plăcute);
m. Studii de caz – ziceți, în detaliu, că domnișoara X, cu jobul Y, din orașul Z, a vrut să își reînnoiască garderoba; s-a dus întâi la mall-ul din oraș, unde … (important!), dar s-a hotărât să cumpere online pentru că … (important!); a studiat piața, dar v-a ales pe voi pentru că …; la 3 luni de la achiziție, impresiile ei sunt că …; dacă ar fi să recomande unei alte persoane să cumpere haine, i-ar spune …; studiul de caz e bine să conțină poze de tipul înainte și după;
6. Aș pune în pagina de „Cum cumpăr” elemente de securitate – detalii despre criptarea SSL, date despre cărți de credit (cu logo-uri), detalii despre ANPC;
7. Ce aș pune pe pagina de contact?
a. Hartă cu sediul;
b. Fotografii cu sediul;
c. Posibilitatea de contact prin Yahoo! Messenger (pe care, culmea!, o aveți deja în site);
d. Datele fiscale; e cam obligatoriu;
e. Formular de contact;
f. Adresă de email ne protejată de spam; nu e vina mea că există spam în lumea asta, nu mă pedepsiți pe mine, vizitatorul vostru; oricum adresa din sidebar e neprotejată;
g. Numele unor persoane de contact + adrese de email;
h. Po-ze! Da, vreau poze cu cei care primesc mailul; vreau să vă văd; vreau poze cu sediul din interior și din exterior (astea merg și la Despre noi);
i. Vi-de-o; m-ar interesa să văd clipuri video cu cum se ajunge la voi, cu cum arată depozitul, etc.;
8. Voi aveți în pagina de portofoliu o listă de firme; Ok, nu e neapărat rău; ce aș face eu mai bine?
a. Aș lua doar 10 clienți, atât doar, 10 clienți, dar să fie de top – cunoscuți, firme mari; atenție spre calitate și detaliu; branduri cu care să te asociezi; pentru ei aș prezenta, pas cu pas: care a fost problema lor, ce obiective și-au pus, ce oferte au analizat, de ce au ales să cumpere online, de ce v-au ales pe voi și nu pe alții, ce discount-uri le-ați făcut, cum arăta firma lor înainte și după livrarea produselor, ce au zis când le-ați livrat, ce au zis la 2 ani după ce le-ați livrat, daca au mai cumpărat de la voi, poze cu persoana care a luat decizia de achizitie, interviu (video) cu persoana respectiva, interviuri (video) cu persoanele care folosesc produsele, linkuri la produsele cumpărate de ei, funcție de adăugare rapida in cos;
b. M-ar interesa ca fiecare din companiile prezente să aibă testimoniale, să aibă o voce; vreau să văd cât mai multe detalii: numele persoanei, funcția, compania, link la companie, fotografie cu persoana, interviu video cu persoana, filmare în compania unde ați livrat produsele, fotografie cu produsele;
9. V-ați gândit să implementați un sistem de Wishlist, pe sistemul PC Garage? Mie mi-ar plăcea foarte mult să văd ce combinații de genul: birou + scaun + noptieră + veioză au achiziționat clienții voștri; wishlist-urile să poată fi private sau publice, iar cele publice să fie sortate după numărul de achiziții ale respectivelor wishlist-uri;
10. Aș vrea mai multe criterii de sortare:
i. Să văd toate produsele sortate alfabetic;
ii. Să pot sorta produsele după numărul de vizualizări al lor (și când aleg asta, să văd acel număr);
iii. Să am opțiunea să văd produsele după data introducerii în site;
iv. (dacă asta diferă de punctul iii.) Să pot sorta după data apariției acelui model pe piață (când a fost lansat modelul);
v. Să pot sorta după numărul de cumpărături efectuate pentru produse (și când aleg asta, să văd acel număr);
vi. M-ar interesa opțiunea de afișare în funcție de cât de frecvent un produs a fost anunțat unei prietene sau trimis prin Yahoo! Messenger; sau cât de frecvent unele pagini au fost printate;
vii. Util ar fi să văd produsele care au fost cele mai căutate folosind funcția de căutare în site;
viii. Sortarea după preț nu poate lipsi nici ea (crescător și descrescător);

E. Lucruri care trebuie implementate imediat

1. De ce folosiți ca separator zecimal punctul și nu virgula:
„1.00 EUR” => „1,00 EUR”?
2. Adresa de email din sidebar nu e clickabilă; prin urmare, vizitatorii trebuie să dea copy & paste pentru a putea să vă trimită un email; complicat;
3. (pe pagina cu datele pentru comandă) Problemă uriașă! De ce aveți nevoie de un buton de anulare a tot ce am scris? E inutil, nu am nevoie de așa funcție, îl pot apăsa din greșeală; ștergeți-l imediat!

_________
Tragem linia: Vreau Mobilă este un site foarte reușit, cu unele lucruri de perfecționat.

Notă: Particip la concursul organizat de VreauMobila.ro – Mobila dintr-un singur click.

Partajează pe WhatsAppLinkurile dau eroare?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).