Follow-up: Webstock 2024 (2024.10.18, JW Marriott Hotel)

Pe 18 octombrie 2024, la JW Marriott Hotel, a avut loc ediția pe 2024 a Webstock.

Mai jos, niște notițe de-ale mele și fotografii de la eveniment.

Fotografii:

Album foto pe Facebook »

Album foto pe Google Photos »

Albume oficiale: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Mai multe imagini pe pagina de Facebook a Webstock »

Notițele mele:

Adina Jipa – CHIEF MARKETING OFFICER, Socialinsider

Vezi prezentare »

Mugur Pătrașcu – PARTNER & STRATEGY DIRECTOR, SUNSHINE THE AGENCY

Marketingul începe sa fie al rețelelor, nu al companiilor.
Fiecare brand are ceva unic în comunicare.
Rețelele sociale sunt transformatoare pentru utilizatorii lor. Sunt modificări de profunzime. Feedbackul pe care îl primești pe rețelele sociale te modifică. Te schimbă.
Când lași algoritmii de PPC să ia decizii de promovare pierzi controlul și există riscuri asociate.
Marketingul de la începutul anilor 2000 nu se mai poate face în prezent.
Teleshopping era privit cu superioritate în anii 2000. În prezent sunt multe clipuri pe formatul teleshopping.
Teleshoppingul nu are o propunere seducătoare pentru a îl convinge pe privitor sa cumpere. Știe ce ai nevoie și nu are nevoie sa îți creeze o nevoie nouă.
Reclamele vechi te implicau emoțional.

Andrei Șelaru – Content Creator

A contat și norocul și personalitatea în cariera mea.
Pe nișe și educație sunt multi creatori de conținut cu conținut incredibil.
YouTube este o platforma unde este cel mai greu sa atingi o audienta constantă.
Creatorii de conținut de pe YouTube se pot întreține doar din platforma
Comunitatea este fidela. Conexiunea cu publicul este imensa intre a te uita pe YouTube la un clip de o ora vs. 30 de secunde pe TikTok.
TikTok pivotează spre long-form.
Standardele sunt ridicate în prezent. Ai nevoie sa creezi un conținut de nivel înalt.
Cum sa faci sa fii relevant și sa ai succes?
Ceva care e al tău. Originalitate.
Personalitatea ta – pana la momentul când poți sa îți faci o rețea.
Avansat în arta de a spune o poveste. Contează cum mixezi.
Personal petrec mult timp pe YouTube și TikTok. Pe TikTok poți sa te uiți oricând. Youtube cere un commitment. Nu e fast-food.
Cred ca YouTube va fi o platformă foarte bună și pe viitor.
Toți facem greșeli, dar este important să fie greșeli, nu rele intenții.
Sunt influenceri care nu au păreri, sunt family- și brand- friendly. Uneori devine totul plat. Nu agreez această abordare.
Trebuie să fiu atent la ce spun. Pot avea o influență mare. Cu toate acestea trebuie să am și personalitatea mea.
Pentru ca aveam obligații si oportunități, pentru ca eram deja hiper specializat, am decis să nu fac facultate. Era o situație specifică mie. Nu se aplică oricui.
Nu mă mai văd făcând muzică.
Muzica a fost o unealtă eficienta pentru noi. A funcționat extraordinar. I-am spus STOP la momentul potrivit.
Nu mai aveam unde sa evoluam de la momentul respectiv.
Am creat un ecosistem de divertisment.
Emisiunea BUZZ House costa mai mult decât produce. Dar dacă atragi atenția poți vinde alte produse.
Este important pentru noi sa cream lucruri care captează atenția.
Beach, please are cel mai mare engagement și brand love pentru festivaluri din România. Estimăm o creștere cu 25% a numărului de participanți.
Suntem un festival loial audienței de 18-25 de ani.
Nu facem ads, ci conținut 365 de zile pe an.
2M followeri pe conturile de social media Beach, please. Aproape integral organic.

Roxana-Gabriela Alecu – Client Solutions Manager, TikTok

1B utilizatori worldwide
150M utilizatori Europa

#BookTok 38+M postări
#CleanTok 4.7M postări
#TravelTok 1.8M+ postări

Suntem în epoca conținutului video.

https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/mobile/en

https://ads.tiktok.com/business/en-US/blog/smart-plus-ai-performance-solution?redirected=1&ab_version=experiment_2&agp_template_id=7400238737994547218

Harvard Business Review: un advertiser care a rulat 15 experimente pe TikTok vs . niciunul a văzut o creștere 30% a performantei campaniilor din acel an.

  • De reținut:
  • Este bine sa mergi dincolo de last click attribution;
  • Este o platforma axata pe engagement și realizarea unei acțiuni;
  • Foloseste metode de măsurat eficienta vânzărilor indiferent de canal.

Legat de TikTok live -social eCommerce devine din ce în ce mai popular. Inclusiv în România

 

Deliric – Artist

Ne-a intrat în cap că trebuie să fim în orice moment primii. Este un pic haotic peisajul.
Avem acces la multe metrici.
Exista un trend al curatorierii.
Relevanta este mai importanta decât cifrele și statisticile.

Mircea Bravo și Bunica

Încercam sa nu ne abatem de la valori – un simț, modestie, simplitate (comune – Mircea și bunica).
Uneori mergem spre educație, dar este secundar.
Un clip îmi face mie rău în primul rând și secundar brandului.

Laura Mihaila Andrei – DIRECTOR OF MARKETING & COMMUNICATION & CX, RAIFFEISEN BANK

Loialitatea nu prea diferă ci difera loialitatea brandurilor.
Brandurile sunt substituibile.
Un brand crește când audienta se gândește la acel brand.

https://thedecisionlab.com/reference-guide/neuroscience/mindspace-framework

Cum luăm noi decizii.

Studiu – campaniile emoționale sunt mai profitabile.

Purpose marketing – studiile nu funcționează nici pe termen scurt nici pe termen lung.

Creează branduri care sa facă oamenii sa se iubească pe ei înșiși.

Marketingul și social media sunt statistică și matematica.

 

“If a man knows not to which port he sails, no wind is favorable.” ― Seneca the Younger

(via Cristian-China Birta)

Raluca Radu – Managing Partner, MTH Digital

Este ușor sa crezi pe Google ca utilizatorul este el cel care te caută pe tine.

Când investești mult și în creștere la un moment dat rezultatele campaniilor se plafonează

Poți investi în brand awareness.

Ai nevoie și de brand awareness și de performance.

Customer journey poate fi întrerupt. Un utilizator te poate vedea într-un mediu și ulterior sa aibă interacțiuni în alte părți.

Poți face brand awareness pe campanii PPC.

Canale media eficiente – email marketing și brand awareness.

Rata de conversie per total piață post-pandemie este de aproximativ 1%.

Creștere 22% YoY căutări pe termenul “Black Friday”.

Studiu – romanii sunt activi pe 7.2 canale de social media în medie.

500+ touch-points între un client și un brand.

Top și middle of the funnel – campanii de atragere clienți.
Bottom of the funnel – creștere conversie clienți.
Ai nevoie de awareness și consideration.

Direct marketing / Email marketing poți obține performanta scăzând costurile.
Rata de deschidere a emailurilor este de 20% în medie.
2.5% CTR medie emailuri.

Ionuț Pătrașcoiu – CEO & Founder, FameUp

Poti lucra cu Micro și macro influenceri pentru user generated content.

Succesul în marketingul prin influenceri – audiența influencerilor sa fie similara cu audiența brandului.

Ai posibilitatea de a face profile AI realizate automat pe Instagram.

AI poate prezice succesul colaborărilor.

AI – adaptare campanii în timp real.

Micro influencerii si influencerii mari sunt canale complementare.

Probabil într-un an halucinațiile vor avea rata de halucinație sub 10%. Nu va fi niciodată la zero.

 

Cristian China Birta – la cifre influencerii mari sunt mai buni dar la emoții în campanii câștiga micro influenceri.

 

Mihai Gongu – CHIEF CREATIVE OFFICER, CHEIL CENTRADE

Ai nevoie sa lași audienta sa exploreze creativitatea.

80% of Black Friday online shopping cart are abandoned.

How Samsung achieved a 24% increase in cart recovery rate using Insider’s Web Conversion Suite and Web Push Success Story – Insider.

Campanie Samsung:
Samsung ThrowBack Deals | D&AD Awards 2024 Pencil Winner | Acquisition & Retention | D&AD.

SHEBA-The Gravy Race — AMV BBDO.

 

Alice Gavril – Managing Partner, Godmother

Ideile creative vin din suflet.

Încrederea se oferă și se poate pierde pe parcurs. Se câștigă practic permanent.

Românii 85% din români nu sunt de încredere.

92% din romani considera ca ei sunt de încredere.

Trust:

  • Argument logic;
  • Autentic;
  • Empatic.

Tinerii reconstruiesc Bucureștiul în Minecraft în cadrul campaniei 2023 de admitere la UTCB, coordonată de Cognition – Revista Biz – prima revistă de afaceri din România.

Avem nevoie de clienți care să ofere încredere.

Campanie împotriva reclamelor la videochat din apropierea facultăților, lansată de Universitatea Tehnică de Construcții București – HotNews.ro.

Cristian China Birta – Teoria sistemelor – suntem, fiecare dintre noi, un sistem. Te tai la deget – nu mai ești asa de creativ.

 

Cosmin Nedelcu – Stand-up Comedian

Umorul este ceva natural și va crește.

Am avut actori de comedie care mi-au plăcut dar nu modele de stand up. Am cautat sa fiu cat mai original cu putință.

Reclamele au devenit, toate, umoristice. Publicitarii încearcă sa convingă oamenii sa cumpere produsul râzând.

În etapa curenta Ai nu este o amenințare pentru comefieni dar poate fi folosit.

Sfaturi pentru femei din stand-up:

  • Să fie oneste;
  • Sa nu plece cu preconcepția ca e o lume a bărbaților. Este o meserie destul de liberală.

Legat de piața de publicitate – cred că toată lumea vrea să fie amuzantă în comunicare. Eu nu cred ca exista o rețetă ci contează sa fii onest

În podcast tratez teme sociale. În stand up încerc sa fiu amuzant. În filme fac un mix.

Despre:

Printre vorbitorii ediției:

  • Cosmin Nedelcu (Micutzu) – Stand-up comedian
  • Andrei Șelaru (Selly) – Content creator
  • Mircea Bravo – Content creator
  • Lenuta Moldovan – Bunica
  • Roxana Gabriela Alecu – Client Solutions Manager, TikTok
  • Laura Mihăilă Andrei – Director of Marketing & Communication & CX, Raiffeisen Bank
  • Ionuț Pătrașcoiu – CEO & Founder, FameUp
  • Mihai Gongu – Chief Creative Officer, Cheil Centrade
  • Mugur Pătrașcu – Partner & Strategy Director, Sunshine The Agency
  • Adina Jipa – Chief Marketing Officer, Socialinsider
  • Octavian Gheorghe – Academy Director & Trainer, GMP Academy
  • Fabian Soare – Content creator
  • Cristian China Birta – Co-founder, Kooperativa 2.0

Evenimentul a culminat cu Gala Webstock Awards, unde cele mai bune proiecte digitale locale au fost premiate.

Organizat de Evensys, Webstock este un reper în peisajul evenimentelor de social media din România, aducând laolaltă comunități și profesioniști pentru a împărtăși experiențe și a încuraja inovația în mediul digital. Ediția din 2024 este oferită de Vodafone România, partenerul fondator, TikTok, partenerul principal, cu sprijinul Raiffeisen Bank, Milka, Samsung, Heineken, De’Longhi, glo, Siviero Maria, Aqua Carpatica, Lay’s, Bonduelle, dm, Rosé Verité, MTH Digital și FameUp.

Follow-up: Webstock 2024 (2024.10.18, JW Marriott Hotel)

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).