Dacă întrebi pe cineva care să fie un criteriu al unei campanii de promovare online, e posibil să răspundă “Vreau un material viral”.
Toate bune și frumoase, soluția nu e simplă deloc.
Un citat amuzant:
După ce-am văzut filmul Mihai Viteazul, mi-am zis că vreau să fac și eu pentru România ce-a făcut Mihai Viteazul sau măcar Amza Pellea. – d-l George Becali
Probabil poți fi un fel de Amza Pellea în încercarea de a îl imita pe Mihai Viteazul, dar e foarte greu, probabil imposibil, să fii Mihai Viteazul.
În afară de lucruri care pot fi imitate de Amza Pellea, Mihai Viteazul avea multe lucruri, importante, care nu pot fi replicate.
Dacă vrei să scrii ca Mihai Eminescu, sau Ion Creangă, sau Ion-Luca Caragiale, poți imita anumite lucruri legate de stil.
Dar, foarte probabil, nu vei imita suficient cât să fii un Mihai Eminescu 2.0.
Când mergi la sală, unii merg la sală și au niște rezultate, iar unii ajung campioni naționali, și foarte puțini ajungi campioni mondiali.
Rețeta e simplă – alimentație + exercițiu + odihnă. Oricine merge la sală are acces la rețetă. Dar e doar un singur campion mondial și doar un campion național în fiecare țară.
Și eu am pot scrie un text, dar e o mare diferență între ce scriu eu și ce scrie o persoană care trăiește din scris.
Și eu pot recita un paragraf de text, dar când pui un actor ca d-l Marius Manole să citească – altceva!
Apar multe filme în fiecare an, doar o parte au succes la box office, și doar o parte ajung la Oscar-uri, și doar o parte câștigă Oscar-uri, și doar unul singur ia premiul cel mare.
Sunt o mulțime de filme cu bugete mari care nu iau premiul.
Revenind la virale – pot identifica niște lucruri care fac un clip să fie viral, nu e însă o garanție de succes.
Ce poți face e ca la sală – repetă rețeta până o faci mai bine.