The Financial Conference, eveniment organizat de Biz Agency, a adus in discuție trendurile industriei financiar-bancare, reunind reprezentanți ai managementului celor mai importante bănci și instituții financiare prezente pe piața româneasca.
Suprareglementarea împiedică dezvoltarea sistemului bancar românesc la adevăratul său potențial și frânează adoptarea de inovații care să pot aducă economiei românești un plus de competitivitate decisiv în lumea globalizată actuală, au arătat participanții la prima ediție The Financial Conference, eveniment Biz organizat cu sprijinul Băncii Naționale a României (BNR), Asociația Română a Băncilor și Asociația Societăților Financiare din România (ALB România).
“Sigur că foarte multe dezbateri din România pleacă de la ideea că băncile sunt lacome. Aş îndrăzni să spun, este punctul meu de vedere, nu al Băncii Naţionale, chiar dacă foarte mulţi colegi de la Banca Naţională îmi împărăşesc ideea: o bancă poate să fie lacomă atât cât o lasă legea să fie. Nu poate fi mai mult de atât”, a declarat Adrian Vasilescu, consilierul de strategie al Băncii Naţionale a României (BNR). Acesta a adăugat că discuțiile despre costul creditului trebuie să țină cont de faptul că România are cea mai mică vânzare de credite din UE. “Dintre cele 28 de ţări din UE, noi avem deverul cel mai mic. Orice magazin de bani din lumea aceasta ar vrea să vândă prin dever, deoarece asta înseamnă clienţi mai mulţi, bani mai mulţi veniţi din vânzări, câştiguri şi profituri mari. Dumneavoastră, băncile, nu puteţi să vă lansaţi în vânzări din dever. Sunteţi nevoiţi de situaţia din ţară să vă lansaţi în câştiguri din marje, pe diferenţe de preţ”, a subliniat Adrian Vasilescu.
“Am crescut anul trecut pe creditare cu 19%. Nu văd ce stimulente ar mai putea oferi statul ca să ne determine să creștem și mai mult, piața este cea care mișcă lucrurile în zona bancară și este loc de creștere”, a declarat Steven Van Groningen, Președinte și CEO Raiffeisen Bank.
În același timp, digitalizarea accelerată din zona financiară pune presiune pe bănci să se schimbe într-un ritm accelerat, în condițiile în care companiile din zona fintech creează deja noi comportamente financiare în rândul utilizatorilor prin tehnologii disruptive. “Banii costă. Dacă nu putem să îi facem să coste mai puțin, înseamnă că nu ne-am asigurat viitorul peste 25 de ani”, a declarat Dana Demetrian, Executive Vice-president Retail & Private Banking, Member of the Management Board, BCR.
Dar, deși inovația este susținută la nivel declarativ, realitatea este diferită. “Ne dorim o industrie fintech, dar nu o încurajăm, nu susținem antreprenoriatul fintech. Ar trebui susținute companiile mici din zona fintech, care să inoveze «pe bucăți» în sistemul financiar-bancar”, a spus Antonio Eram, CEO al Netopia.
Audiența a reunit peste 200 de participanți, reprezentanți ai autorităţilor, băncilor, companiilor de asigurări, fonduri de pensii, investitori, experţi financiari sau consultanți.
Până la o urmatoare ediție, te invităm să urmăreși evenimentele Biz aici: https://www.revistabiz.ro/evenimente-in-curs/
***
Despre Biz Agency
Business-ul Biz Agency înglobează revista Biz, Biz Events – o divizie puternică de organizare evenimente și conferințe, Biz Story – servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View – o divizie dedicată studiilor de piață și portalul online revistabiz.ro.
Biz este brandul care reunește o comunitate puternică de oameni de afaceri, atât online, cât și offline.
Revista Biz
Este o voce originală și profesionistă a presei de business românești. O revistă cu proiecte editoriale care aduc valoare cititorilor și comunităților de business.
Jurnaliștii revistei au lansat campanii puternice de conștientizare a valorilor românești (Susținem inovația, Sunt un țăran) sau proiecte unice în lume precum Biz CEO Xchange sau Biz Marketing Xchange. O altă inovație este Biz World, proiectul laureat cu Red Dot Design Award, ediții ale revistei realizate integral peste hotarele țării, în Belgia, Anglia, SUA, Germania, Singapore, Austria, Franța și Japonia.
Biz Events
Divizia organizează anual zeci de conferinte de business și evenimente corporate sau gale, transmițând conținut relevant în formate inovatoare și atractive pentru publicurile țintă. Echipa Biz organizează puternice evenimente de afaceri în 9 orașe din țară și 8 capitale din lume, de pe 3 continente.
Biz Market View
Divizia de market research s-a impus prin realizarea unor importante studii și topuri în parteneriat cu agenții de research, pe cele mai importante domenii de activitate din România: Top 50 companii performante, Anuarul directorilor de marketing, Top 20 companii IT pentru care merită să lucrezi, Topul agențiilor de PR din România, Brand Ro sau BizTech.
Biz Story
Cu peste 20 de ani de experiență în jurnalism, echipa diviziei de servicii de content marketing pentru clienți știe să spună acele povești pe care cititorii să le savureze și în care brandurile să se regăsească. Conținutul gândit și implementat de echipa de creatori de conținut transmite valorile și mesajele brandului în format creativ în online și offline. Divizia transformă mesajele corporate sau de marketing într-o poveste valoroasă din punct de vedere al formei și conținutului, punând la dispoziția brandurilor toate platformele de comunicare Biz Agency.
Contact
Lelia Petrescu
lelia.petrescu@revistabiz.ro