Să zicem că ai un site de tip site de prezentare cu pagini de forma:
site.ro/despre-noi
site.ro/produs
site.ro/categorie
site-ro/articol-blog
Și ai vrea ca pe viitor blogul să poată fi diferențiat în statisticile din Google Search Console sau Google Analytics foarte ușor.
Așadar, ai vrea ca articolele de blog să fie ceva în gen site.ro/blog/articol (să fie și acel /blog/ în URL, dar doar pentru articolele noi).
Cum faci?
Răspunsul e așa:
1. Nu se poate face standard, fără să faci ceva special, să ai URL-uri vechi într-un fel, URL-uri noi în alt fel.
2. O variantă ar fi să ai redirect 301 de la vechi la noi URL-uri și să schimbi toate URL-urile din site, și noi și vechi.
3. Sunt niște pluginuri care permit niște lucruri mai avansate, ar putea fi o soluție crearea de noi blog posts ca și custom post type.
Adică să fie pe site:
a. Blog posts pe structura veche;
b. Custom post type pe o structură nouă, gestionată cu un plugin:
Exemple pluginuri în acest sens:
Custom Post Type Permalinks – Modul WordPress | WordPress.org În Română
Custom Permalinks – Modul WordPress | WordPress.org În Română
Permalink Manager Lite – Modul WordPress | WordPress.org În Română
4. Ar mai fi varianta ca în articolele viitoare de blog să modifice slugul și să fie
site.ro/blog-acesta-este-titlul-articolului
Adică să pună acel:
/blog-
în URL.
Să nu fie /blog/, ci să fie /blog-
Concluzia mea generală ar fi să nu vă complicați cu o soluție foarte avansată. Ordinea mea de preferință e:
4. (doar modificarea slug-ului URL-urilor), 2. (cu redirect 301 de la structura veche), 1. (adică să lăsați așa).