Follow-up: Stream Your Dream – Vlog Your Way Up – Samsung Electronics România și YouTube Premium (2019.11.09, Băneasa Grand Cinema)

În data de 9 noiembrie 2019, începând cu ora 9, a avut loc la Băneasa Grand Cinema (Băneasa Shopping City), sala Epika, evenimentul Stream Your Dream – Vlog Your Way Up, organizat de Samsung Electronics România în parteneriat cu YouTube Premium. Evenimentul a fost organizat de Godmother.

Mentorii Stream Your Dream, ediţia a 5-a:

  • George Buhnici – jurnalist cu o experienţă de peste 20 de ani.
  • Noaptea Târziu – trupă ce a luat naştere în anul 2014.
  • Radu Constantin – actor şi regizor, unul dintre inovatorii din noul val de creatori români pe YouTube.
  • Maximilian Ioan – unul dintre cei mai vechi creatori de conţinut români de pe YouTube.
  • Andreea Balaban – creator de conţinut, vlogger, blogger şi instagrammer.1

În cadrul conferinței, participanții au avut șansa de a convinge unul dintre cei cinci mentori că merită șansa de a trece în cea de-a doua etapă a programului, aceea de a beneficia de sesiuni one-to-one cu mentorii, de a primi tips & tricks pentru un conținut calitativ.

Mai jos, notițele mele de la eveniment și fotografii realizate de mine.

Selecție foto pe Facebook »

Album foto integral pe Google Photos »

Video oficial: Anunt – Stream Your Dream – YouTube »;

Multe video-uri de la eveniment (înregistrări): stream your dream 2019 samsung – YouTube »

Multe video-uri de la eveniment (clipuri scurte): stream your dream 2019 samsung – YouTube »

Despre eveniment:

Mikey Hash – Welcome to Stream Your Dream

Creator de conținut;
Vloggingul e mai ușor că ai de unde învăța, dar și mai greu pentru că e competiție mai mare.
Ai un smartphone? Poți face video blogging cu ajutorul lui.
Nu cere sfaturi.
Ia-o încet, ca pe un joc, distrează-te.

Ioana Mârzac-Sigarteu – How to Stream Your Dream

Corporate Communications Manager, Samsung
Steve Aoki, Lil Miquela, Millie Bobby Brown, Ninja – exemple de Global Heroes, influenceri la nivel mondial, cunoscuți indiferent de zona geografică în care te afli.

YouTube este cea mai bună platformă de content video din România.

Întrebare pentru vloggeri – este conținutul tău inspirațional, relaxant (fun), educativ (informativ)?

Este nevoie de o aliniere între brand, conținut, audiență, valori între vloggeri și branduri.

TikTok e un brand nou și, deocamdată, nu publică statistici pentru România.

Dan Oros, Head of Marketing, YouTube Romania – The Magic of YouTube

Head of Marketing, Google & YouTube Romania
People come to YouTube for 3 reasons:
1. Inspiration
2. Education
3. Inspiration
1B+ music fans come to YouTube each month.
2M+ artists that come to YouTube to connect with their fans.
Music covers grow 50% YoY in Romania.
Bohemian Rhapsody cover – 460% YoY.
Cover: Shallow, Without Me, Senorita, Despacito, Dragostea din tei, Zemer.
Poți anticipa că după lansarea unui film pe teme muzicale, căutările pentru termeni legați de acele teme vor crește.
Globally: 95% more channels with 1M+ subscribers.
Globally: 70% increase in the number of users who subscribe and engage with creators.
Globally: 100M+ daily logged-in Gaming viewers on YouTube.
Globally: 1,000+ gaming channels on YouTube with 1M+ subscribers.
Globally: 60% increase in watch time on YouTube of episode and movie recaps.
Globally: 50% increase in watch time for comedy videos over the past year.
România: challenge 62% increase YoY; yoga challenge 74% YoY; chapstick; pause; 24 hour; bird box. Challenge-urile sunt populare și trendurile se schimbă de la an la an.
Globally: 45% of beauty shoppers watched a ‘how-to’ video before purchasing a product.
Globally: 13x increase in views of haul videos.
“Haul Videos” = creatorii de conținut merg la cumpărături și arată sacoșe de cumpărături și ce cumpără.
Romania: makeup tutorial 22% YoY.
Globally: 1.5x increase in time spent watching “new” technology videos.
Globally: 1 of 3 boomers use YouTube to learn about a product or service.
Tech terms: 4k, bass test, sistem drive, vr, 4k video ultra hd 60fps. (termeni de căutare)
Five organic levers for creators:
1. Thumbnails.
2. Interactivity. (subscribe la final de clip; trimitere la alt video)
3. Metadata. (data, tags)
4. Playlistts.
5. Watch time. (nu încercați să atrageți audiență fără să aveți o corelare bună între titlul video-ului și conținut; dacă oamenii urmăresc până la capăt, acesta este indicator foarte relevant; mult mai relevant ca number of views)
De folosit community tab și stories. De asemenea, live stream, super chat și channel memberships.
Odată ce ai creat mult conținut, ai posibilitatea să postezi și pe YouTube kids.

Oana Bulexa – Brand Your Way Up

Managing Director, MSL The Practice (cea mai premiată agenție de PR din România)
(experiență de 17 ani în domeniul comunicării; experiență presă scrisă, TV)
Ca să ai succes, e nevoie să muncești foarte mult.
Se vede diferență între cei ce muncesc foarte mult, spre deosebire de cei care nu fac asta (eventual așteptând succesul rapid).
Nu există o rețetă. Dacă vrei să replici succesul lui Mikey Hash, George Buhnici, sau altceva.
Trebuie să găsești niște principii generale.
Vestea rea: nu ești primul care face asta. Vestea bună: nu ești primul care face asta.
Întrebarea este: cum reușești să te diferențiezi? Poți găsi o nișă, sau poți avea un context prin care ceva creat de tine se viralizează.
Contează mult să gândești pe termen lung, să îți faci un brand:
1. Notorietatea este ca oamenii să știe despre tine;
2. Reputația este dacă oamenii vorbesc de bine sau de rău despre tine. (aici ține de morală / etică, nu neapărat de a fi exact ca media generală, a nu ieși din tipare)
Este important să:
– atragi atenția;
– produci conținut de calitate (poate fi legat de vizual, informație, lungime; cu siguranță comunitățile apreciază să aibă acces la un conținut pe care ele îl consideră valoros);
– creezi o legătură între creatorii de conținut și consumatori;
– vorbești cinstit; (nu pune titluri manipulatoare)
– fii un om firesc; (nu fi o vedetă)
– fii cât mai consistent;
– nu folosi filtre, fii autentic; (filtrele pot fi reale sau mai puțin reale; autenticitatea = “așa e omul”; sau “spune pe bune”)
– nu uiți că nu ești doar tu; (faci parte dintr-o comunitate, a audienței tale; nu e relevant doar să dai un concurs; ci, atunci când cineva intră la tine în canal pot folosi elementele astfel încât plus-valoarea pe care o aduci comunității leagă comunitatea de tine)
– fii de încredere;
– ai o idee în care crezi foarte tare; (nu e, totuși, obligatoriu acest pas)
Trebuie să mergi înainte nu doar prin numere, ci și prin brandul personal.
Clienții tăi sunt – consumatorii și brandurile. Unul din rolul agențiilor e și acela de “Talent scouting” (observă creatori de conținut noi, dar care fac lucruri într-o manieră interesantă și s-ar putea plia pe nevoile unor branduri).
Ai nevoie de un echilibru între comunități și branduri.
Trebuie să stabilești clar că unele lucruri le faci, altele nu. Nu trebuie să urmezi sfaturile comunității tale 100%. Uneori, trebuie să îți asculți opiniile tale, nu neapărat ale comunității.
Pași pentru brandingul unui canal:
1. Definește povestea ta. (despre ce e vorba în vlogul tău; de ce faci asta; ce faci pentru a ajunge acolo; care e misiunea ta; încearcă să te prezinți diferit, când abordezi o agenție, nu neapărat printr-un paragraf de 3 rânduri în care te descrii; poți face un video, de exemplu; sau altceva, inovativ)
2. Definește-ți stilul; (tonul vocii – amuzant, autentic, pasionat; vizual – logo; simboluri; lungime; tratament vizual; încearcă să nu te stresezi; e OK să greșești; fă de toate; la final, e nevoie să ieși cu ceva curat și valoros; nu vei mai putea experimenta la fel de ușor când ai 100k abonați)
3. Fii original; (ce te face distinct; ce merge pentru unii, s-ar putea să nu meargă la tine; nu copia; fie faci ceva mai bine, fie faci asta în mod diferit; dacă cineva te expune – spune “ai copiat de la X”, e de rău)
4. Fii consistent; (fii la fel pe toate platformele; păstrează o cadență a postărilor)
5. Respectă-ți comunitatea; (asta nu presupune neapărat să le dai ce își doresc ei; uneori trebuie să îți ghidezi audiența, să îi crească, să le pună în lumina reflectoarelor)
6. Focusează-te pe vânzări; (nu o să te descopere nimeni – “am venit la tine să îți dau 1M Euro”; trebuie să te gândești, pe măsură ce crește comunitatea și cifrele – cum îți crești brandul canalului; cum te introduci către branduri; ce ai vrea să se spună despre tine pe o scenă; care este elevator pitch-ul tău – o poveste foarte scurtă pe care ar trebui să o spui despre canalul tău în 7-10 secunde, cât ar dura ca un lift să urce de la parter la un etaj superior; încearcă să te gândești – dacă ai fi pus să te descrii cât mai interesant în 7-10 secunde, ce i-ai spune? Lucrează la asta, e foarte complicat, dar și util)
7. Focusează-te pe ceva mai mult decât vânzări; (ce faci tu pentru comunitatea ta; ajută-i sau distrează-i; creează conținut de bună calitate; evită prea multe posturi promoționale; evită să postezi constant numai despre promovare online; succesul financiar va veni, cu siguranță; încearcă să fii cinstit cu tine; fii un om conștient că e greu să reușești; la capătul demersului de auto-investigare, ar trebui să te poți defini ușor)
Chiar dacă nu ai cifre cu care să mergi către o agenție, poți avea, totuși, conținut de calitate, care să însemne mai mult decât cifre puțin irelevante.
Încearcă să nu ai branduri din aceeași industrie, imediat unul după altul.

George Buhnici – Te invit să spui povești originale

Jurnalist, creator de conținut, antreprenor
Este posibil să iei copyright strikes nejustificate.
Când s-a apucat de YouTube se spunea că un clip e bine să aibă vreo 2-3 minute.
Zvon – poate fi OK să postezi azi clipul, dar să ceri promovarea doar a doua zi.
Algoritmul din prezent sugerează că un clip ar trebui să aibă 10 minute. Dar în zona auto, când s-a apucat el de auto, nu intra nimeni în detalii, și asta face ca un clip lung să aibă audiență.
Carte recomandată: The Universal Journalist – Fifth Edition: Amazon.co.uk: David Randall;
Trebuie să citești, nu te învață nimeni. Trebuie să învățați la locul de muncă.
Trebuie să te documentezi bine înainte. Fă ucenicie.
În Germania, practica se face neplătită 2 ani în televiziuni.
Întrebările care să ți le pui:
– Ce îți dorești?
– Ce îți place să faci?
– La ce te pricepi cel mai bine?
– Cât timp ești dispus să investești?
– Ești sigur că asta vrei să faci?

Radu Constantin – Artă și strategie pe YouTube

Creator de conținut
750k subscriberi pe YouTube.
Generația tânără citește, dar nu dorește să stea 2 ani făcând practică neplătită.
A pornit de la o strategie – să facă un serial (nu sunt seriale); cui să se adreseze? (școală generală sau liceu; a ales liceu)
A căutat un nume care să atragă imediat atenția – Școala Invers. Acum nu se mai identifică foarte mult cu acest nume. Cum îți sună “Școala invers”? “Cum, adică, «invers»?”. A fost încântat să vadă că stârnește reacții.
Dacă vrei să crești foarte repede, trebuie să investești în partea de strategie.
În serial, a încercat să anticipeze tuturor alegerile.
Poți prelua strategia altora – te inspiri din mai multe surse și adaugi o opțiune personală.
Dacă nu îți place să citești, găsești tutoriale pe YouTube.
Și-a auto-impus ca 20 de minute pe zi să facă ceva pentru dezvoltare personală – tutoriale video, sau lecturi. Asta l-a ajutat să se disciplineze. Ulterior, a descoperit lucruri interesante și cele 20 de minute au devenit o oră, apoi două.
Alege-ți un lucru de care poți să te ții în mod constant.
Este bine să te trezești de la 5:30 AM, pentru că până la 7:30 nu postează nimeni nimic în online, și productivitatea este mult crescut față de restul zilei.
Ziua ține până pe la 22:30.
Își citește dorințele în fiecare zi.
La 9 AM merge la sală. A făcut 9 ani handbal.
Consideră că muncește destul de mult.
A avut momente când i s-a părut totul foarte greu.

Maximilian Ioan – Succes 2.0

Creator de conținut video, gamer.
A început în 2012. Nimeni nu știa, la acel moment, ce înseamnă să fii YouTuber.
Prin mai 2013 a început să meargă mai bine, după o pauză. A primit la clipul de relansare share-uri de la colegii de școală.
Când a început, scopul lui era doar să comunice cu lumea.
După 3 ani de zile de postat și-a dat seama că ar trebui să fie mai responsabil, să fie atent la ce zică.
Nu folosește limbaj vulgar nici on-, nici off- line.
Se uită mulți copii la el.
Mikey Hash e online din 2011.
Pauza lui Maximilian din a posta pe YouTube l-a ajutat, pe plan personal.
Scopul lui în prezent – să ajute, să influențeze lumea în bine. Ar dori ca YouTube să fie rampa lui de lansare spre altceva. L-a ajutat să își dea seama despre ce vrea să facă cu adevărat.
Pe YouTube contează să fii sincer, să-ți arăți esența, să fii autentic.
Faptul că atunci când a început a avut multe dislike-uri l-a ajutat ulterior să treacă ușor peste părțile negative.
Când faci YouTube, în mod constant ajungi să te compari cu alții foarte frecvent.
E greu să gestionezi și școala când faci YouTube. A fost genul de persoană super-dedicată când e vorba de școală.
După ce a apărut YouTube în viața lui, s-a ocupat și de YouTube, dar nu a lăsat YouTube-ul să domine totul.
Dacă vrei să faci YouTube în mod real, poți face asta în timpul liber. Nu trebuie să o vezi ca pe ceva obositor.
La început, ar trebui să fie distractiv.
Îi place să fie foarte bun la jocurile pe care le joacă. Nu ține neapărat să joace toate jocurile noi care apar.
Jocul preferat e Fortnite, dar în sufletul lui e Minecraft.
Succesul e diferit pentru persoane diferite.
Statisticile și vizualizările trebuie să fie o consecința a ceea ce faci tu.
Vin oameni din urmă care au succes mai mare ca tine, dar e bine să nu te compari cu alții.

Noaptea Târziu (Cuza, Emil, Cucu) – Cum să ai cel mai blană canal de YouTube

La început, în facultate, dorea să fie cunoscut, să fie plăcut de fete.
Primul viral din România – Sunt un cocalar, 40M views
Se apucau de lucru luni după-masă, terminau duminică seara.
Aproape 2 ani nu avut timp de nimic (iubită, familie). În 2 ani a fost unul din membrii echipei a fost acasă (la familia de la 100 Km) doar de 1-2 ori.
La începutul activității, ai niște idei poate puerile, dar sunt candide, și cu imaginație. Folosește asta! Notează-ți drafturi cu idei, și poți folosi asta ulterior.
Dacă vorbești într-un clip, folosește persoana I singular – zi “Sunt un cocalar” în clip, nu zice “Ești un cocalar”, pentru că poate fi percepută, această, afirmație, ca agresivă.
La început e bine să testezi. Nu îți face o strategie până nu ai minim 10.000 de abonați. Testează.
Stabilește-ți o anumită cadență. 4 ani de zile, duminică la 12 noaptea, apărea o filmare. Dacă îți obișnuiești audiența că postezi când vrei tu, îi vei obișnui să se uite când vor ei.
Perseverează. Insistă și la un moment dat vei avea succes.
Nu te asocia cu prea multe branduri. Nu promova mai mule branduri într-o singură lungă. Îți vei pierde autenticitatea în fața vizitatorilor, și, mai ales, îți pierzi credibilitatea în fața brandurilor.
Relevant = să te potrivești bine pe nevoile publicului.
Decât să aibă succes acum, preferă să fie axați pe termen lung.
Conținutul de calitate te mulțumește pe tine și nu mai ai ce îmbunătățiri să faci.
Este foarte important să crezi în tine.

Andreea Balaban – Content Creator Ninja

Creator de conținut
Folosește Final Cut Pro pentru editare video. Editează video singure.
YouTube-ul (partea de creators) este dominat de bărbați.
Primele clipuri arată foarte slabă.
La început, nu investi foarte mult în tehnologie (camera video + microfon).
Pentru început, filmează doar cu telefonul. Poți faci și montaj video pe telefon.
Este important să îți obișnuiești audiența cu un anumit program.
Când livrezi conținutul, livrează conținut de calitate.
Oferă vizitatorilor tăi informații de calitate, poți să câștigi vizitatorii tăi.
Nu își setează niciodată obiective, cât să dureze un clip. Cât este de spus, atât e de spus.
A postat video despre istoria machiajului.
Are un clip de 90 de minute.
Poți trăi doar din YouTube, dar contează cu cât te mulțumești tu. Poți trăi confortabil din încasări, dar nu peste noapte, și nu cu câștiguri uriașe.
Provocarea este să rămână interesantă.
Sunt multe subiecte neexplorate.
Caută-ți o nișă – fie prin tema abordată, fie prin modul de realizare a clipului.
Vizualizările sunt importante pentru client, se uită și la partea asta.
E bine ca timeline-urile de postare de clip video pe canal, prin colaborarea cu agențiile, să permită o programare din timp a postărilor video.
Tu, creator de conținut, știi cel mai bine audiența ta și cum să marketezi mesajul.

Millo Simulov – Studioul din buzunarul tău

Regizor de film, scenarist și producător
Pe video poți schimba camera în timp real.
Ai în buzunar, prin smartphone, un sistem întreg, inclusiv pe partea de editare. Poți fotografia, filma, face operații de tipul laptopului, face desene (cu pen) și, desigur, suna.
Cea mai importantă resursă – timpul.
Anunț eveniment:

Despre Mihai-Alexandru Hash:
Realizator tv și online, Mihai Alexandru HASH a devenit cunoscut în 2011, prin intermediul emisiunii online de comedie Doza de Haș (lansată pe 3 martie 2011). Încă de la început făcea experimente folosind camera de filmat și a dus cu perseverență și curaj povestea mai departe, concretizată astăzi într-o emisiune video online pe care o așteaptă în fiecare vineri aproape 1.400.000 de abonați pe YouTube și 930.000 de fani pe Facebook. Doza de Haș l-a transformat pe realizatorul ei, în mai puțin de doi ani, într-o vedetă în toată regula. În anul 2016 a devenit primul român cu 1.000.000 abonați pe YouTube și a fost nominalizat de revista Forbes la categoria 30 under 30.

Întrebări George Buhnici

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).