Articolul acesta este foarte scurt, dar, pe măsură ce va trece timpul, voi adăuga în el diferite linkuri către resurse.
Așadar, ce coduri de eroare sunt potrivite?
a. Dacă ai o pagină pe site-ul tău care se încarcă corect, ar trebui să returneze codul 200;
b. Dacă ai o pagină pe site-ul tău care dă eroare (un URL scris greșit, o pagină ștearsă), ar trebui să returneze codul 404;
c. Dacă faci o redirecționare temporară a unui URL (pentru o săptâmână schimbi adresa unui URL), URL-ul vechi ar trebui să trimită prin cod 302 la un URL nou care să returneze codul 200;
d. O redirecționare permanentă (un articol al cărui URL e schimbat întotdeauna de acum încolo) ar trebui să redirecționeze prin 301 la un articol nou, cu cod 200.
Cum testezi codurile returnate? Cel mai simplu este cu acest site:
, pentru o listă scurtă de URL-uri, și cu:
- Screaming Frog SEO Spider Tool & Crawler Software
- Find broken links on your site with Xenu’s Link Sleuth (TM)
, dacă vrei să scanezi site-uri întregi.
Atât, acesta este tot ghidul. Din păcate, lucrurile se complică, pe măsură ce apar situații specifice „pe teren”. https://olivian.ro/audituri-seo-realizate/ Aici puteți vedea niște audituri, în care fac, printre altele, și teste de coduri de eroare.
PS, 2020.01.12: HTTP Status Codes and SEO: what you need to know.