OK, organizezi o conferință, de ce să ții cont?
- Înainte ca un speaker să ajungă pe lista ta de conferințe, ar trebui să ai o idee despre abilitățile lui de comunicare. Fă o probă. Vezi cât de bine comunică. Caută pe Internet înregistrări video cu el, sau, dacă nu găsești, încearcă să îl vezi la o altă conferință, în afară de a ta. Sau, cel puțin, caută pe Internet alte referințe despre prezentările anterioare.
- Ajută participanții să își facă o idee despre cine va veni la conferință.
- Pune, ca minim absolut, detalii de tip text despre speaker.
- Alternativa e să ai cel puțin o fotografie cu speaker-ul.
- Optim ar fi să ai clipuri video în care speaker-ul să vorbească.
- Chiar și veniți la conferință, oamenii tot vor să știe ce urmează. La începutul conferinței, ar fi foarte bine ca fiecare speaker din următoarele 3 ore să se prezinte. Apoi, după masa de prânz, iarăși, ar fi bine să ai un moment în care speaker-ii se prezintă timp de 2-3 minute. Aspectul e cu atât mai important cu cât ai mai multe seminarii și oamenii trebuie să aleagă. Dacă ți se par multe 2-3 minute, alege 30 de secunde. Decizia despre abilitățile de speaker se ia mai degrabă instinctiv, ține mai puțin de conținutul mesajului efectiv.