Comerț Electronic: Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) pentru imagini

Dau mai jos o listă de soluții prin care un magazin online poate să facă optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) pentru fotografii, atât pentru cele de produse, cât și pentru cele din blog.

Motivul pentru care deținătorul unui magazin online ar trebui să fie interesat de SEO pentru fotografii este că traficul din Google Imagini (Google Images) poate fi o sursă de clienți. Un vizitator poate căuta fotografii cu un produs, să ajungă la voi în site, mai ales de când Google nu mai permite linkul direct către imagini, și cine caută fotografii poate ajunge direct în site, și după ce ajunge în site poate fi convertit în client.

Ar trebui, totuși să rețineți că sunt mai multe tipuri de conținut pentru un site – video (poate fi încorporat / embedded din YouTube), prezentări (create de voi, și încorporate/embedded din SlideShare), chiar și audio, pentru podcasturi (SoundCloud poate fi o soluție bună).

Rețineți că ar trebui să aveți drept de copyright asupra fotografiilor pe care le optimizați – fie obțineți fotografiile cu drept de publicare de la producător, fie includeți fotografii cumpărate de pe site-uri cu imagini stock, fie preluați doar fotografii pentru care e specificat clar că aveți drept de a prelua acele fotografii (exemplu – Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0).

Cum optimizezi o fotografie?

  • Evită să folosești orice alte formate decât PNG, GIF sau JPG/JPEG. Fișierele JPG pot avea și alte extensii (JPEG). Există și un format special pentru fotografii – SVG (Scalable Vector Graphics) / WebP (WebP), dar e o excepție rară nevoia de a folosi aceste formate. Așadar, JPG (eventual, JPEG) sau GIF, sau PNG. Atât.
  • Cum faci ca fotografiile să se încarce rapid la tine în site? Comprimă-le? Atât JPG, cât și PNG permit compresia fotografiilor. Despre comprimarea JPEG-urilor – alege undeva între 80 și 90% compresie. Poți comprima fotografiile cu un program precum IrfanView (gratuit, simplu, mic, permite și Batch Processing – procesare în masă, adică ai putea, teoretic, descărca un director cu fotografii de pe FTP-ul site-ului tău, apoi îl adaugi în IrfanView în secțiunea Batch Processing, alegi gradul de compresie, și va comprima toate fotografiile; atenție, însă la PNG-uri transparente, IrfanView nu se descurcă bine cu acest tip de fotografii, va face fundalul în loc să fie transparent, negru). Există pluginuri de compresie automată fotografii pentru unele platforme de site.
  • Rezoluția fotografiilor – Dacă descarci fotografii din camera foto sau telefonul mobil, de obicei acele fotografii au o rezoluție foarte mare. Recomand să le reduci rezoluția, anterior upload-ului pe site. Iarăși, poți folosi IrfanView.
  • Numele de fișier – Evită să ai nume de fișier de forma DSC00002.jpg. Pune, în schimb, nume precum casca-de-protectie-[nume-companie]-[nume-produs].jpg.
  • Adaugă text ALT – text alternativ. În unele sisteme de managament al conținutului unui site (CMS), ți se permite ca unei fotografii să îi pui și un nume relevant de tip ALT – text alternativ. Fă asta, ajută la SEO, și persoanelor cu deficiențe de vedere.
  • Înconjoară fotografia de texte relevante. E bine ca în jurul unei fotografii pe o anumită temă să ai texte care sunt relevante pentru tema respectivă.
  • Adaugă fotografiile într-un sitemap pentru fotografii (detalii: Image sitemaps – Search Console Help).
  • Aici o resursă despre cum să faci și alegi fotografiile atrăgătoare pentru vizitatori: You Should Use Photos To Increase Your Conversion Rate.
India7 Network – SEO Marketing, https://flic.kr/p/qdPYxc

De văzut și: Cum ar trebui un magazin online sa faca optimizare pentru motoarele de cautare, pentru fotografiile produselor si fotografii din blog? | ECOMpedia – powered by GPeC.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).