Miercuri, 27 mai 2015, a avut loc la Impact Hub Bucharest, ediția cu numărul 120 Lumea SEO PPC. Detalii întâlnire ».
Eu am susținut prezentarea “Ce am învățat din 10 audituri SEO pentru site-uri de publishing?”
Mai jos, prezentarea mea, PowerPoint și video, și link către imagini eveniment.
Olivian Breda – Ce am învățat din 10 audituri SEO pentru site-uri de publishing?
(download PPT»)
(download PDF»)
Vezi playlist, toate clipurile: Follow-up #120: „Industria de publishing” (SEO + PPC) (2015.05.27, Impact Hub Bucharest) – YouTube
O observație importantă: cred că pentru a face content marketing eficient ai nevoie, întâi de toate, de un pic de umilință. Văd exemple de branduri foarte OK, care din prea multă aroganță și prea puțină umilință, ignoră lucruri ce țin de content marketing, și care duc la rezultate. Exemple – og:image de care vorbesc în prezentare, activitate OK în rețele sociale (nu spam, ci comunități, și acțiuni de PR pentru comunitate), optimizare site și conținut. Exemplele din prezentare – treizecizero, casajurnalistului, decâtorevistă (nu e menționat în prezentare, a apărut în discuție, îl uitasem), fac asta foarte OK. Pentru că le pasă. Și le pasă pentru că au umilința să accepte că ei sunt cei care e nevoie să își suflece mâinile și să facă treaba, nu alții, net inferiori. De ei depinde să aibă succes în social media, de ei depinde ca site-ul lor să fie optimizat și responsive și așa mai departe. Iar când e o știre sau un subiect de articol/reportaj, e treaba lor să îl facă. Și când îl fac, dacă nu iese bine, au umilința să se întrebe “cu ce să îl îndreptăm?” sau “am scris suficient de bine cât să public?” și lasă să iasă pe site-urile lor doar lucruri de calitate. Umilința asta nu e des întâlnită. Content marketing nu e atât despre “fac un content excepțional cu un autor, și restul sunt slabi”, cât este despre “avem o echipă, cu care facem doar lucruri OK, avem un nivel, toți suntem buni, avem un tot unitar, și, dacă e cazul, cerem ajutor; și ne zbatem, pentru că noi credem despre noi că suntem jos și vrem să ajungem sus”.
Observație #2: La întrebarea lui Tudor Popescu din final, ultima întrebare, cea cu “ce faci dacă conținutul se actualizează?” am dat un exemplu OK, dar incomplet. Da, la rezultate bac e OK dpdv SEO să ai o știre, pe care ulterior să o updat-ezi. Dar, la modul general, un site de știri ar trebui, e foarte indicat chiar, să aibă 10 știri pe un subiect, dacă tema o cere. Nu poți avea un articol cu orice (asta merge la analize, vezi treizecizero, sau reportaje, vezi casajurnalistului. Acolo, da, ai un link și poți adăuga; la știri nu merge).
Fotografii:
Vezi album Picasa: Follow-up #120: “Industria de publishing” (SEO + PPC) (2015.05.27, Impact Hub Bucharest) – Olivian Breda – Picasa Web Albums
Vezi album Facebook: Follow-up #120: Industria de publishing (SEO + PPC) (2015.05.27)