Să zicem că ai un site, vrei să afișezi 5 “Produse asemănătoare” / “Related products”, în subsolul paginii.
Ai 1.000 de produse în site, și o pagină pe care vrei să pui 5 produse asemănătoare (să ai pe acea pagină o casetă “vezi produse asemănătoare”; în casetă să fie 5 produse din cele 1.000).
Cum faci asta optim, din punct de vedere SEO?
Ai următoarele opțiuni:
- Poți afișa aleatoriu 3 produse, la fiecare vizită a cuiva în site, fie el om sau Google. Aplici o funcție de tip rand() și când intră cineva pe pagină, va vedea 3 produse random.
- Poți afișa același lucru ca mai sus, dar după niște criterii – în loc să iei 3 produse din site, iei 3 produse din categoria curentă. Adică, dacă sunt în secțiunea rochii, subcategoria rochii de seară, îmi afișezi alte 3 rochii de seară.
- Poți să faci generarea random în funcție de un anumit criteriu, dar acel criteriu să fie fix. Adică funcția rand() se folosește de ora și data curentă și generează, de fiecare dată, alt rezultat. Cum ar fi să folosești un lucru care nu se schimbă, și e specific paginii curente. Exemplu: URL-ul articolului pe care îl citești acum este “https://olivian.ro/produse-asemanatoare/”. Cu un tool online sau cu un program, poți atribui un cod numeric literelor din URL (h = 104, t = 116, t = 116, p = 112, : = 58, / = 47, / = 47, o = 111, l = 108, i = 105, v = 118, i = 105, a = 97, n = 110 și tot așa). Apoi faci suma caracterelor care se schimbă în URL (pe blogul meu, de exemplu, partea cu “produse-asemanatoare” se schimba in functie de URL-ul articolului pe care ma aflu). Imparti 1.000 la valoarea respectiva (2080, în cazul blogului meu) și calculezi restul împărțirii (funcția mod în php) – obții 80. Stabilești ca regulă să afișezi produsul 80, produsul 180 și produsul 280 din site. Și iată cum, în mod aleator, obțin, în funcție de URL-ul pe care mă aflu, 3 coduri de produse. Pot face același raționament și pentru produsele dintr-o categorie (adică să afișez 3 rochii de seară. Trebuie testat un pic ca valorile să fie într-adevăr random.
- În fine, varianta recomandată de mine e să extragi automat niște statistici pe baza cărora să afișezi produse similare (produsele adăugate în coș cel mai des împreună, la pachet, sau produse vizitate cel mai des ulterior vizionării produsului curent). Asta ar fi soluția optimă, dar și cea mai dificilă.