Produs expirat – cum procedezi?

Teoria zice așa:

Experiența altora zice așa:

Părerea mea zice așa:

Dacă vorbim de un telefon mobil, care e scos din uz, are sens să îi arăți produsul vechi, că sunt multe motive pentru care poate ajunge în pagină, nu neapărat fix ca să cumpere. Pe nișa IT, în general, cred că are sens să păstrezi produsul vechi pe site, și să pui anunț “nu mai poate fi cumpărat, ce-ai zice de un alt produs?”

Dacă vorbim de o rochie gri închis, poate are sens să îl redirecționezi la categoria “rochii”, cu filtrul “gri închis”. Pe fashion, mi se pare logic să redirecționezi la categorie, eventual cu filtre și sortări.

Dacă tu vinzi azi miere, și peste 2 ani nu mai vinzi, faci altceva, poate e OK să nu ai redirect, și să trimiți direct la o pagină de eroare “nu mai vindem miere”. Dacă nu te mai ocupi total de un produs / tip de produs, pagina de 404 poate fi o soluție bună.

Dacă vinzi parfumuri făcute de tine, nu brand, și un parfum vândut de tine nu mai e produs, și nu aveai pe site decât nume + o scurtă descriere + cumpără, poate are sens să îi dai redirect la homepage, unde să vadă un slider cu promoții, să vadă noutăți și să îl încânți cu altceva. Așadar, pentru anumite tipuri de produse, care îți vând o stare și o emoție, poți evita să dai mesaje alarmiste “nu mai avem, nu mai vindem”, și să încerci să atragi vizitatorul cu plăcere spre altceva, chiar dacă el/ea căuta altceva.

Sunt nuanțe și circumstanțe. :)

K2D2vaca - Old-Fashioned, https://flic.kr/p/2mWEV3
K2D2vaca – Old-Fashioned, https://flic.kr/p/2mWEV3

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).