OK, să presupunem ca ai de creat nevoia pentru o piață nouă. Cum procedezi?
1. Ajută să ai o bună prezență în social media. Dar nu e suficient doar să postezi pe niște canale, ai nevoie de vizibilitate. Fie faci ceva revoluționar, foarte atrăgător și popular, și ai expunere virală, fie plătești pentru reclame plătite.
2. Ajută să identifici lucruri de tip growth hacking. Lucruri specifice marketingului nișei în activezi, care, cu costuri mici, te pot ajuta la promovare.
În Lost & Founder, Rand Fishkin spune că multe soluții de tip growth hacking eșuează, și au vizibilitate în media doar cele care chiar reușesc. În spatele puținelor care au succes, sunt multe care au eșuat. E nevoie să reușești să găsești ce anume te poate ajuta cu promovarea. Poți studia alte piețe, alte nișe, poți citi despre asta pe net, dar ai nevoie de idei, în primul rând. Eșuează și vezi ce mergi. Multe nu vor da roade, pune accent pe cele care au succes.
3. Încearcă să găsești diferențiatorul – ce faci tu și nimeni pe piață nu face?
Pune accent pe acest aspect – unique selling proposition.
4. Sunt de promovat și punctele comune cu cele ale altor business-uri. VSP – value selling proposition, ce ai tu și au și alții.
5. Ai nevoie să îți cunoști bine piață. Fă mini studii de caz cu oameni din piață, să vezi ce anume își doresc. Pe de altă parte, va trebui să și inovezi, și pentru asta va trebui să poți testa și idei noi. Întreabă oameni din audiența țintă ce anume și-ar dori de la viitorul tău produs.
De văzut și: Cultured by Luxury Jeweler, Black Pearls Became Chic – WSJ. (studiu de caz despre cum a fost creată o piață pentru perlele negre)