Interviu cu mine

Un interviu cu mine, pe CartiBune.

  1. Buna ziua, Olivian Breda! Te rog sa ne oferi cateva repere autobiografice!

Vă salut!

O descriere a mea ar suna astfel:

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Co-fondator Lumea SEO PPC http://lumeaseoppc.ro/. Co-autor pentru proiectul “Cine ești tu, doctore?” http://cetd.ro/.

 

  1. Ce etape obligatorii trebuie sa parcurga un antreprenor in promovarea unei afaceri online?

Nu cred că există etape obligatorii, pentru că posibilitățile de a lansa o afacere sunt infinite, și există diferite circumstanțe în care unele lucruri se potrivesc, iar altele mai puțin. Nu cred în pași obligatorii, cred că există niște resurse, și o istorie, și lucruri care te ajută mai mult decât altele, și că merită să te informezi, dar nu cred că există un răspuns universal.

 

Acestea fiind zise, putem discuta despre niște etape opționale. Întrebarea pornește de la o premisă și caută o soluție – “avem o afacere, cum o promovăm în online?”. Ei, ar fi fost mai bine ca partea de promovare / marketing să înceapă încă dinainte de a avea afacerea lansată, chiar de la ideea inițială. Dacă pornești de la un business și cauți să îl promovezi, e posibil ca marketingul să fie implicat un pic târziu. Cu ajutorul marketingului, poți să îți definești mult mai clar strategia de business.

 

OK, să zicem că ai afacere. Cum o promovezi? Câteva direcții mari:

Content marketing (pentru anumite tipuri de business, nu este o soluție one-fit-all, care să se potrivească oricărui domeniu). Ai un blog, pe care scrii articole de foarte mare calitate https://moz.com/blog/how-to-create-10x-content-whiteboard-friday , creezi o comunitate în jurul blogului prin social media, faci și un newsletter.

Pentru cei care nu aleg calea de mai sus, se poate merge doar pe social media. Canalul predominant pentru multe business-uri este Facebook, sunt însă și altele.

Văzut ca o investiție pe termen lung, și constantă, și făcut cu pasiune și pricepere, SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) dă rezultate.

Reclame plătite – aici investești să apari în alte locuri. La Google (prin Google AdWords), la Facebook (via Facebook Ads), și, în funcție de business, pe alte canale.

Am dat mai sus câteva domenii mai mari. Însă, când ai un business în online, mai trebuie să știi și ceva Analytics, dacă vinzi produse în online trebuie să te pricepi la E-commerce.

 

La modul general, e necesar să fii deschis la nou și să încerci să fii la curent cu evoluția pieței.

 

  1. Te rog sa enumeri cateva instrumente care pot fi utilizate cu succes in marketingul online!

Platforma pentru site (pentru un site de prezentare sau blog poate fi OK WordPress sau Drupal sau Joomla!; pentru un E-commerce decizia e mult mai complexă);

Google Webmaster Tools (redenumită în Google Search Console, dar URL-ul e clasic-ul “Webmaster Tools” https://www.google.com/webmasters/tools/;

Google Analytics sau alte soluții de Analytics;

O soluție pentru A/B testing; http://mashable.com/2015/01/30/ab-testing-tools/#jxNqRH7Imkqq

O soluție de newsletter. Poate fi MailChimp, poate fi oricare alta;

O soluție de task managament; http://blog.capterra.com/free-task-management-software/

 

  1. Olivian, te rog sa spui cateva cuvinte pentru cititorii site-ului cartibune.eu!

Îmi place mult ce a zis monahul Nicolae Steinhardt pe tema alegerii unui domeniu în care să te perfecționezi – ceva în linia lui “Dă-ți voie să încerci și lucruri complementare, nu te axa pe o singură cale”. Spunea asta referindu-se la ortodoxie, să fii deschis să citești lucruri și din alte domenii, nu neapărat strict în nișa ta.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).