Relaxarea restricțiilor pentru unitățile HoReCa a venit nu doar cu beneficii pentru industrie, ci și cu o serie de obligații. Deși ultimul an a fost unul dificil din punct de vedere financiar, majoritatea proprietarilor de hoteluri, restaurante și cafenele a investit, lunile acestea, în amenajarea și renovarea business-urilor și în soluții avansate de igienă, pentru a oferi mai multă siguranță clienților. În consecință, vânzările retailer-ilor de profil au crescut pe acest segment. Doar costul obiectelor sanitare poate ajunge și chiar depăși 5.000 euro, în funcție de dimensiunea băilor și a brandurilor alese.
„Spațiile comune, băile și bucătăriile din domeniul HoReCa erau amenajate, până de curând, cu scopul de a îndeplini regulile minime impuse de lege. Ȋn pandemie, atât autoritățile, cât și clienții, au venit cu cerințe suplimentare, pentru o igienă sporită și mai multă siguranță. În ultimele luni, am ȋnregistrat o creștere a cererii pentru produsele sanitare antibacteriene, dotate cu funcții contactless sau cu un design ce permite curățarea și igienizarea ușoară”, spune Vlad Sardescu, coordonator vânzări online al platformei NeaKaisa.ro.
5.000 de euro investiție ȋn obiecte sanitare
,,Vă dau exemplul unui restaurant de dimensiune medie, din Centrul Vechi al Capitalei. Pentru amenajarea unei băi cu două spații de toaletă, au achiziționat patru vase de toaletă rimless (629 lei/buc), patru rezervoare incastrate cu clapete (1.189 lei/buc), două seturi instalare pisoare cu acționare pe senzori (2.199 lei/buc), două pisoare (719 lei/buc), patru lavoare freestanding (1499 lei/buc) și patru baterii pentru lavoar cu senzor (779 lei/buc). Ȋn total, au costat 22.300 lei, adică aproximativ 5.000 euro”, explică Vlad Sardescu.
Noua normalitate impune soluții contactless, design minimalist și materiale ușor de curățat
Pe lângă măsurile clasice impuse de autorități (amplasarea de covorașe dezinfectante, desemnarea de persoane responsabile cu dezinfectarea și igienizarea spațiilor comune, igienizarea constantă a obiectelor manipulate des sau obligativitatea distanțării) localurile, chiar și cele mici și medii, au luat o serie de măsuri suplimentare, pentru a spori confortul clienților.
Potrivit reprezentanților NeaKaisa.ro, multe unități HoReCa au ales obiecte sanitare acționate prin senzor (baterii pentru lavoar, toalete, pisoare), dozatoare automate de săpun, dezinfectant sau șervețele și uși de acces dotate cu senzor de mișcare.
În special în ceea ce privește mobilierul și obiectele sanitare, au revenit în tendințe materialele uniforme, fără striații, pentru a fi cât mai ușor de curățat. Până și gresia și faianța cu design sofisticat au fost înlocuite cu soluții simple, din material neted.
În același timp, minimalismul a devenit designul preferat al industriei. Proprietarii de unități HoReCa au renunțat la decorațiunile inutile, au modernizat soluțiile de aerisire, au mers pe culori deschise și multă lumină. Scopul principal este acela de a crea un mediu sigur, ușor de igienizat de către echipa de curățenie, și în care clienții să se simtă confortabil.
***
NeaKaisa.ro este un brand construit din pasiunea pentru combinația între frumos și util – un design interior practic, în care totul trebuie să fie funcțional și să arate impecabil.
Magazinul online a început cu o gamă restrânsă de produse pentru casă și grădină și a crescut treptat până la peste 10.000 de produse disponibile din categorii variate – de la vase de toaletă, lavoare, căzi și baterii baie & soluții complete de amenajare casă, până la întreținere grădină – generatoare, freze de zăpadă și compresoare. În peste 6 ani de activitate, platforma a contribuit la amenajarea a peste 20.000 băi, prin vânzarea a peste 45.000 de produse.