În octombrie 2020, Google Analytics s-a lansat.
L-am testat pe niște site-uri, nu am considerat că îmi aduce niște lucruri la care nu am acces în prezent, cu Universal Analytics, varianta curentă a Google Analytics. O vreme nici nu existau multe tutoriale.
La GPeC din mai 2021, însă, un vorbitor a spus ceva atrăgător, în ideea de mai jos (citatul nu e din prezentare, e un citat dintr-un articol):
The problem is, Google Analytics 4 doesn’t migrate your data over when you switch, which means you don’t have any historical data available when you move to the new version. If you move over to Google Analytics 4 now, you can run both your new and old accounts alongside each other and start collecting data in GA4 before the old version is phased out. We don’t know for sure as yet what will happen with data on GA3 so this is a wise precaution to take. (Why Now is the Time to Move to Google Analytics 4 – Business 2 Community)
Așadar, ar trebui să treceți la Google Analytics 4 chiar dacă nu îl folosiți, în prezent.
Este un lucru banal, o idee simplă, însă implicațiile sunt mari – dacă, într-adevăr, la un moment dat trecerea la GA4 va deveni obligatorie, ar fi bine ca în acel moment să aveți cât mai multe date istorice.
Ce e de făcut în prezent, în opinia mea, e așa: pus GA4 pe un site (sau mai multe), dar păstrat în același timp și vechea versiune, Universal Analytics. Iar dacă GA4 va deveni obligatoriu, în acel moment vor fi date istorice în cont.
Ca să fac o comparație, la un moment dat Facebook a introdus usernames (posibilitatea de a îți defini un URL utilizator). Am amânat tranziția, și când, în sfârșit, am făcut asta, utilizatorul dorit de mine nu mai era disponibil.
Similar, e bine să treceți la GA4 din timp.
Ca pași concreți, într-un cont de Universal Analytics, se configurează crearea unui cont GA4, iar apoi se introduc ambele conturi într-un Google Analytics Tag (via Tag Manager), și se introduce acest tag, cu ambele taguri (și GA4 și UA) în site.
Din ce știu, nu se poate folosi vechiul tag în site, e necesar să se folosească Google Tag Manager și să se adauge ambele conturi (UA + GA4) în acel tag.