Despre adjective

Am scris și în trecut despre adjective:

Frumoasele haine, în culori variate splendide, care fac pe oricine să se simtă minunat și împlinit, care te ajută să te bucuri în totalitate de frumusețea toamnei.”

Ce e specific textului de mai sus?

  • Trebuie să ai încredere în persoana care face afirmația. Ca să crezi că persoana X îți spune un lucru de luat în seamă, trebuie să ai încredere în abilitățile ei. Persoana care face afirmația nu simte nevoia să demonstreze, și atunci se face un salt – ai nevoie să crezi în persoana X ca să crezi afirmația ei.
  • Sunt texte folosite frecvent pe site-uri pentru femei.

Cum se poate scrie altfel textul?

  • Hainele apreciate ca frumoase de …, votate ca frumoase de către …, recunoscute ca frumoase de către cei pste X cumpărători …. (demonstrație)
  • Culorile cele mai atrăgătoare pentru un număr de N cumpărători, culorile în vogă sezonul ăsta, culorile alese de către designerul …. (dovadă)
  • Te vei simți în mijlocul atenției, admirat, în ton cu moda, la curent cu ultimele tendințe, îmbrăcat cu bun gust. (emoție, nu adjective)
  • Toamna are aceleași culori ca anul trecut, are culori noi anul acesta, se remarcă prin culorile nemaivăzute din 2004, are culorile specifice (portocaliu, roșu). (ăsta e un fapt, e o certitudine, nu poți combate asta)

Ca notă generală, evită să zici adjective seci și fără substanță. Înlocuiește-le fie cu demonstrații / dovez / fapte clare, fie mergi pe sentiment și emoție. Nu scrie “frumoasa toamnă”, ci “toamna care îmi aduce aminte de casa bunicii, de senzațiile din primii ani de viață, de bucuria de a mă juca cu castanele, de mirosul gutuilor …” (dacă mergi pe emoții). Iar dacă mizezi pe partea rațională, demonstrează ce anume te face să crezi că toamna e frumoasă și ar putea avea un impact asupra mea. Poate fi că un sondaj între 200 de oameni, a scos la iveală că toamna e cea mai frumoasă. Sau din 100 de picturi analizate, 51 au fost făcute toamna, ceea ce arată e că e un anotimp care te inspiră spre frumusețe. Sau citează un estetician faimos, care zice că toamna e frumoasă. Iar dacă vrei să scrii gusul propriu – “toamna e frumoasă pentru că așa o consider eu” -, intră în detalii despre sentimente. Nu mai demonstra, dar prezintă emoțiile tale – “când vine toamna, mă gândesc la … Frumusețea toamnei aduce în mine o stare – …” Și vorbește despre stările, emoțiile, și sentimentele tale. E mult mai persuasiv decât să zici “Toamna e frumoasă”.


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.