Cum rezolvi problema descrierilor produs duplicat?

Să zicem că ai un site în care produsele sunt date de furnizori către multe magazine online, inclusiv al tău. Cum te diferențiezi? Cum faci pagina ta de produs diferită de a competitorilor?

În primul rând, din perspectiva SEO, vezi ce zice Matt Cutts pe tema asta:

Soluția e să ai lucruri diferite pe pagina ta:

  • Descriere diferită (să le scrii specific pentru site-ul tău). Este cea mai bună și dificilă soluție.
  • Poze produse proprii.
  • Comentarii produse.

Pentru produsele de top, merită să mergi un pas mai sus și să faci mult mai multe lucruri. Vezi cum face Amazon cu cel mai vândut produs al lor, Amazon Kindle (Kindle, 6″ Glare-Free Touchscreen Display, Wi-Fi – Includes Special Offers):  imagini produs, clipuri video, enorm de multe review-uri produs, prezentarea avantajelor produsului în mod persuasiv (comparație cu dimensiunile unui creion, prezentarea avantajelor în termeni umani, non-tehnici), comparații produse). E o ditamai pagina.

De văzut cum fac eMAG cu produsele lor de top – aceeași tehnică, pagini enorme (Laptop Asus X550LNV-XX527D cu procesor Intel® Core™ i5-4210U, 1.70GHz, 4GB, 1TB, nVidia GeForce GT 840 2GB, FreeDOS, Dark Grey – eMAG.ro). Descriere mare, multe fotografii, review-uri produse, uneori imagini 360, uneori clipuri video.

Alte lucruri pot include evoluție preț (PC Garage) sau review-uri video produs (nu doar explicație, ci și review-uri) sau alte lucruri prin care pagina ta să fie diferită (titluri produs creative, comparații produs cu categoria părinte – Domo îți arată top 3 vânzări în categorie, listingul standard în afișarea pe categorie la multe magazine online este după “top vânzări”; de văzut modelul Amazon pentru comentarii). Pe tema asta: E-Commerce SEO: Making Product Pages into Great Content – Whiteboard Friday – Moz (vezi transcript, dacă nu se încarcă clipul).

De văzut, pentru idei pagina de produs:

Pe tema scrierii descrierilor în sine, ca text, vedeți:

Sam UL - DO NOT DUPLICATE, https://flic.kr/p/vhhZ7
Sam UL – DO NOT DUPLICATE, https://flic.kr/p/vhhZ7

P.S. De văzut și:


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.