Pe 24 aprilie 2024 am susținut o prezentare pe tema “Criptare URL-uri marketing afiliat”.
Mai jos slide-urile prezentării (PowerPoint), un document Word, și video-uri (screencast) de la eveniment.
Prezentare:
Vezi prezentare »
Descarcă slide-urile: PPTX / PDF.
Document:
Vezi document »
Descarcă documentul: DOCX / PDF.
Înregistrarea video a evenimentului #1:
Vezi video #1 pe YouTube »
Înregistrarea video a evenimentului #2:
Vezi video #2 pe YouTube »
Rezumat:
Marketingul afiliat este un model de promovare în mediul online în care colaboratorii externi ai magazinelor online (afiliați) promovează produse sau servicii pentru un comision la vânzare. Afiliații pot folosi linkuri de afiliere personalizate pentru a promova produse, cum ar fi cele de pe eMAG.ro, liderul pieței de comerț online din România. Aceste linkuri pot avea dimensiuni și forme diferite, iar utilizatorii avansați pot recunoaște imediat caracteristicile lor specifice. Cu toate acestea, unii utilizatori evită mecanismul afilierii și preferă să editeze URL-uri pentru a elimina parametrii de tracking. În acest fel, afilierea funcționează deficitar, în defavoarea afiliatului. Pentru contracararea acestor practici, propunem o metodă de criptare și modificare a URL-urilor, care ar face mai dificilă eliminarea linkurilor afiliate sau a parametrilor de marketing.
Introducere:
Marketingul afiliat este o metodă din ce în ce mai populară prin care brandurile își extind aria de acoperire a produselor lor cu ajutorul partenerilor afiliați care promovează aceste produse în schimbul unui comision pe vânzări. Acești afiliați utilizează linkuri personalizate pentru a direcționa traficul către site-urile comercianților. Astfel se pot urmări vânzările și atribui comisioane de vânzări. Prin natura sa, acest sistem adaugă un nivel de complexitate, deoarece utilizatorii pot recunoaște și chiar modifica URL-urile afiliate pentru a evita urmărirea.
Cu toate acestea, unele tehnici, precum criptarea linkurilor și utilizarea unor metode avansate de mascare/ascundere a parametrilor de urmărire, au fost dezvoltate pentru a contracara aceste practici de modificare a URL-urilor de către utilizatori.
Ne propunem să prezentăm în lucrarea de față metode și tehnici menite a asigura integritatea modelului de afiliere, dar și să mențină încrederea consumatorilor în practicile de marketing online.