OK, vrei să îți alegi o carieră în marketing online.
Eu aș zice că e important să îți alegi una din două căi:
1. Fie foarte specializat, foarte nișat, dacă faci SEO axează-te pe Linkbuilding sau SEO tehnic sau Structurare informație pe site.
2. Fie foarte generalist, să știi puțin din toate, Internet marketing la modul general – și SEO, și PPC, și alte lucruri.
Iarăși, ai și căile:
1. Fie mergi pe varianta în care ești specialist, și tot crești, până ajungi să fii Senior pe domeniul respectiv. Pornești de jos, ajungi specialist senior.
2. Fie mergi pe opțiunea de a crește în funcții de manager – pleci de jos, alegi project management, devii team leader și manager în cele din urmă.
Dacă ar fi să îmi aleg o meserie, m-aș uitat în primul rând la probabilitatea ca meseria respectivă să poată fi înlocuită de AI (inteligența artificială) în viitor.
Programarea de cod de bază, scrierea de texte simple, project management la nivel începător – astea pot fi acoperite în viitor.
Pe de altă parte, “there is always room at the top”. Dacă ești bun, vei fi cerut. Întotdeauna va fi nevoie de oameni buni.
E riscant să alegi o meserie doar pentru că îți place un lucru. Dacă îți place să scrii texte, s-ar putea să vrei libertate, nu restricții. Dacă ai tot timpul stres și presiune și feed-back negativ, s-ar putea să nu îți placă o meserie în care ești obligat să aduci rezultate.
PS, 2023.12.02: Cum să nu-ți greşeşti meseria | Alex Nedea | TEDxZorilorSalon – YouTube.