8 caracteristici esentiale pentru magazine online

Daca sunteti proprietarul unui magazin online este important sa cunoasteti cateva asteptari esentiale pe care cumparatorii online le au ca parte a unei bune experiente a cumparaturilor online.

Ce caracteristici sunt importante cand analizam un magazin online din punctul de vedere al clientilor?

1. Magazinul este optimizat pentru dispozitive mobile

Cumparatorii online trebuie sa beneficieze de confort, acces usor si instant la magazinul dvs. online, indiferent de dispozitivul pe care il folosesc.

Magazinul dvs. online trebuie sa fie construit folosind un template cu design responsive, iar caracteristicile sale trebuie sa fie accesibile pentru toti utilizatorii, in orice moment si de oriunde. Designul responsive a devenit in prezent un standard.

Toate functiile website-ului  trebuie sa functioneze ireprosabil indiferent de device, oferind o experienta mobila cursiva care va completa imaginea brandului dvs. Cumparatorii online sunt exigenti iar accesul direct la toate functiile website-ului atat de pe mobil cat si de pe desktop este absolut necesar.

2. Timp de incarcare rapid

Avand conexiuni la Internet de mare viteza de multe ori nu analizam viteza de incarcare a unui website. Insa datele arata ca 1 din 4 persoane abandoneaza o pagina care nu se incarca in 1-3 secunde iar fiecare secunda in plus inseamna scaderea ratei de conversie.

Viteza de incarcare este puternic influentata de serverul de hosting si de optimizarea websitului. Pentru a obtine performante de varf  este obligatoriu sa alegeti  servicii de gazduire web optimizate pentru magazinul dvs. online PrestaShop (sau alta platforma). Acest tip de servicii vor asigura performante de top magazinului dvs. online si viteza superioara.

3. Transport gratuit sau optiuni competitive de livrare

Conform unui raport recent s-a constatat ca 75% dintre consumatorii chestionati se asteapta ca livrarea sa fie gratuita chiar si pentru comenzile cu valori reduse. Conform studiilor, transportul gratuit este unul dintre cele mai importante aspecte al procesului de checkout.

In anumite privinte cumparatorii online pot fi flexibili – majoritatea unt dispusi sa adauge mai multe produse in cos pentru a se califica pentru transportul gratuit.

4. Functii avansate si intuitive de navigare / cautare

Magazinul dvs. online este usor de utilizat? Sunteti sigur? Rugati cativa prieteni (onesti) sa acceseze magazinul online si sa va ofere feedback cu privire la acesta. Aceasta tehnica simpla si eficienta este adesea trecuta cu vederea dar este de o importanta vitala.

Magazinul dvs. online ar trebui sa fie configurat in asa fel incat sa fie mai usor sa faceti cumparaturi online decat ar fi sa mergeti la un magazin fizic. Platforma de comert electronic pe care ati ales sa va construiti magazinul online ar trebui sa va poata ajuta si sa va ghideze foarte mult in acest proces de „usurinta a navigarii”. Daca platforma dvs. nu va ofera instrumentele de care aveti nevoie este timpul sa luati in considerare o alta solutie.

Solutia dvs. de comert electronic ar trebui sa ofere un flux clar si intuitiv pe care cumparatorii online sa il urmeze. Ei trebuie sa gaseasca usor lucrurile pe care le doresc si sa navigheze catre produse care pot fi de interes pentru ei.

Optiunile de navigare si cautare sunt caracteristici esentiale pentru magazine online. Plasarea formularului de cautare ar trebui sa fie bine analizata si sa se integreze in designul website-ului dvs.

Functia de cautare trebuie sa raspunda si nevoilor clientilor care nu cunosc numele reale ale produselor cautate si sa ofere sugestii cu privire la produsele pe care le cauta.

5. Calitate buna a fotografiilor de produse

Zicala „o imagine face cat o mie de cuvinte” este adevarata iar in cazul vanzarilor online ar putea valora chiar mai mult.

Intr-un magazin online fotografiile produselor sunt esentiale deoarece cumparatorii online nu pot vedea, atinge sau incerca fizic produsul care ii intereseaza. Imaginile produsului trebuie sa fie clare si la o rezolutie suficient de ridicata si trebuie sa prezinte mai multe unghiuri pentru a crea o idee mai clara despre produs.

6. Descrieri detaliate si clare ale produselor

Vanzarile online inseamna adesea vanzarea unei povesti sau a unei idei care se potriveste nevoilor actuale ale publicului dvs. Produsele trebuie sa fie insotite de un continut relevant si atragator care sa stimuleze nevoia de cumparare. In timp ce descrierile creative si inteligente confera un punct de vanzare important nu uitati sa includeti si detaliile importante.

Detalii precum data de expirare, dimensiunile, greutatea, data de fabricatie si utilizarile practice trebuie incluse intr-o descriere buna a produsului. Disponibilitatea unei garantii trebuie mentionata si in descriere. Daca vindeti produse alimentare va recomandam sa enumerati ingredientele deoarece fac cumpararea mai usoara pentru cei cu nevoi alimentare speciale sau restrictii.

7. Recenziile clientilor despre produse

O majoritate covarsitoare a cumparatorilor online au incredere in recenziile online la fel de mult ca in recomandarile personale.

Un site web bun isi propune sa imbunatateasca factorii de credibilitate pentru clienti prin incorporarea de semnale de incredere, cum ar fi marturii si recenzii, verificarea si evaluarea vanzatorului, etc.

Intr-o lume online competitiva este crucial sa oferiti cumparatorilor recenziile clientilor despre produsele dvs. Publicul dvs. doreste sa citeasca despre experientele altor persoane care au folosit produsul. Recenziile clientilor inlocuiesc astfel recomandarea dvs. si reprezinta o tactica eficienta de vanzare pentru companiile online.

Astfel de recenzii sunt vitale atunci cand vine vorba de cumparaturi virtuale. Daca este posibil, includeti recenzii video, cu experiente personale detaliate si tutoriale de utilizare. Acestea vor adauga o nota personala experientei generale de cumparaturi.

8. Posibilitate check-out in calitate de guest (fara obligativitatea creerii unui cont)

Unul din momentele cele mai importante in cumparaturile online este in timpul procesului de check-out. Intr-un magazin fizic cumparatorii trebuie sa astepte sa efectueze plata, la un casier iar in timpul orelor de varf coada de asteptare poate fie lunga si vor  petrece mult timp acolo. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care cumparatorii online evita magazinele fizice si prefera mediul online.

Acesti vizitatori nu vor dori sa aiba parte de echivalentul unei cozi lungi pentru a plati asadar nu solicitati inregistrarea inainte de cumparare. Un magazin online ar trebui sa ofere o procedura de check-out rapida prin care sa evite orice tactica de check-out care intarzie achizitia efectiva.

Cumparatorii online sunt pretentiosi si iau decizii aproape instantanee cu privire la cumpararea sau plecarea din magazinul dvs. online. Ajutati-i sa navigheze prin magazinul dvs. de online si sa nu gaseasca nici o defectiune in fluxul de check-out sau cumparaturi.

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.