Recomandare lectură: Antrenamentul de Marketing – Ioan-Călin Biriș

Am citit cartea „Antrenamentul de Marketing”, scrisă de Ioan-Călin Biriș.

Mai jos, impresii:

  • Am citit cartea în paralel cu realizarea unui plan de afaceri pentru o competiție la nivel de universitate. Din 15 participanți, urmând, printre altele, și principii din carte, am ieșit al treilea. Mă aștept ca la acest gen de competiție să participe studenții mai buni, poate nu cei mai buni din generație, dar printre ei, în general.
  • Dacă ar fi să sintetizez cartea într-o sintagmă-cheie, aceasta ar fi: „information-packed” (plină de informație). Sunt sute de pagini de concepte, idei, strategii și tehnici de care să ții cont.
  • Cu toate că fac marketing de prin 2006 și în paralel am studiat economie/marketing/comunicare/IT în diferite formări universitare și post-universitare, cu toate că încerc să citesc multe site-uri, bloguri și newsletter-e de marketing, cu toate că particip la conferințe și alte evenimente legate de marketing, cartea a venit cu o mulțime de idei noi pentru mine.
  • La modul practic, cartea se poate citi lejer, informația e constant structurată pe paragrafe, grafice, liste numerotate, capitole și subtitluri, în așa fel încât e ușor de parcurs informația.
  • Fontul cu care e scris textul cărții nu e nici foarte mic (să îl citești greu), nici foarte mare (să fie deranjant), e o dimensiune a textului pe care o găsesc agreabilă pentru o lectură.
  • Limbajul e direct și simplu, în general se poate citi ușor, nu am întâmpinat dificultăți.
  • Cu toate că experiențe anterioare în domeniul marketingului ajută, cartea te într-un fel de mână și îți prezintă lucrurile atât de clar încât poți să o parcurgi și fără experiențe anterioare în marketing.
  • Cartea traduce termenii care se pot traduce. Propunerea Unică de Vânzare (PUV) o știam sub numele de USP (Unique Selling Proposition). M-a bucurat să descopăr diverși termeni traduși în română.
  • Sunt două metode mari de a transmite informația și a implementa schimbarea – ca un mentor/profesor „clasic”, în care transmiți informația de forma „aceasta e informația, o luați ca atare”, și ca un antrenor/coach, care te provoacă, îți dă lucruri de făcut, de verifică, te ajută când ai probleme. Cartea e scrisă de forma unui mentor, dar structura ei e de forma dată de titlu – „un antrenament”, adică ți se aduc lucruri care să te provoace, să te facă să iei acțiune. Cartea e însoțită și de un caiet de exerciții, mai voluminos chiar decât cartea în sine. Caietul, desigur, e de forma unui coach, cu un conținut înțesat de exerciții și provocări, cu tot cu sisteme de evaluare periodică.
  • Pe partea de lucruri avansate, cartea mi-a dat diferite idei concrete de pus în practică.
  • Dacă în mod evident caietul trebuie însoțit de parcurgere cu un pix în mână, legat de carte pot spune că ajută, și în cazul ei, fie să îți iei notițe când o parcurgi, sau să faci poze cu telefonul mobil pentru fragmentele relevante.
  • M-a bucurat că, asemenea unei cărți lansate în acest an, și cartea „Antrenamentul de Marketing” e însoțită de un site, în care se pot găsi: un podcast săptămânal pentru marketeri și antreprenori, articole din episoade din carte, precum și secvențe din antrenament. E o formă de a face o carte modernă.

Recomand!

Antrenamentul de Marketing - Carte și podcast pentru profesioniști și antreprenori

Partajează pe WhatsAppLinkurile dau eroare?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).