E o întrebare dificil de răspuns – ce face ca un site să fie poziționat mai sus sau mai jos în motoarele de căutare? Care este algoritmul din spate?
- În primul rând, există diferențe de la un motor de căutare la altul (Google “gândește” diferit de Bing);
- Apoi, motoarele de căutare se perfecționează permanent, Google de azi e diferit de Google-ul de acum 3 ani (ca algoritm și pagini indexate);
- Motoarele de căutare sunt netransparent, evită să își facă public părțile esențiale ale algoritmilor, pentru a face viața grea celor ce încearcă să manipuleze motoarele de căutare;
- Nu poți fi niciodată sigur că o căutare de-a ta e reprezentativă 100% pentru algoritmul Google – Google face uneori teste (experimentează) și uneori ia acțiuni aleatorii, din nou, pentru a evita predictibilitatea; cu alte cuvinte, poți, doar tu și site-ul tău, să aveți o poziționare în Google, pentru că Google face un test pe voi sau vă lasă să vă jucați, pentru că aveți noroc; importanța acestui criteriu e minoră, dar arată că chiar și testele efectuate pe indexul Google nu sunt 100% științifice (dacă nu sunt aceleași condiții, se pot obține rezultate eronate).
Totuși, cum să răspunzi la întrebarea “ce face ca un site să fie mai sus sau mai jos în motoarele de căutare”? Sunt două soluții bune la întrebare:
- Fie afli părerea a cât mai multor experți în domeniul SEO și ai, astfel, o impresie generală despre ce mișcă algoritmul Google;
- Fie faci teste pe căutările în motoarele de căutare.
Ambele lucruri au fost făcute de la SEOmoz în studiul lor bianual; găsiți, mai jos, rezultatele din 2011 și, pentru referință, pe cele din 2009:
Un blog post cu detalii despre studiu: New Edition of the Ranking Factors for 2011 is Now Live! | SEOmoz.