Articol scris de Georgian Bența:
Și a venit momentul articolului legat de cea de-a doua zi a TeCOMM 2015 la Cluj-Napoca.
Am învățat despre empowering the user, am aflat cum se crează un customer journey persuasiv, am asistat la un debate legat de Black Friday, iar spre final, am analizat consumatorii și am învățat 6 tehnici de creștere a vânzărilor.
Vezi prima parte – Georgian Bența: „TeCOMM 2015 Cluj-Napoca a debutat cu 8 coșmaruri…” (Ziua 1) – Olivian.ro – de Olivian Breda.
Dragos Smeu, de la Kubis, a fost cel care a dat startul celei de-a doua zi a TeCOMM cu workshopul Empower your users.
Iată 7 idei esențiale pe care le-am reținut:
- Go the extra mile (fă un efort în plus), clientul nu va uita și te va răsplăti în timp cu conversii.
- Vizitatorilor noi, dacă nu cumpără, trebuie măcar să le cerem părerea folosind aplicații ca: Marketizator, Hotjar și să aflăm de ce pleacă, de ce abandonează coșul înainte de a aduce trafic nou.
- Vizitatorilor care revin înseamnă că le-au plăcut la tine și scopul tău acum e să fii cât mai relevant pentru ei.
- Prin Facebook dezvolti o comunitate, iar obiectul față de utilizator e să simtă că face parte dintr-o comunitate.
- Un abonat la newsletter înseamnă jumătate de conversie, e recomandat să îl obișnuiești cu o anumite zi și oră la care primește emailul tău și pune preț pe membrii activi ai listei, oferă ceva special pentru ei.
- Un client nou este un obiectiv indeplinit, însă drumul abia atunci începe.
- Împarte clienții în funcție de feedback, cei care ți-au dat note între 1 și 6 vorbește cu ei și îmbunătățelte, iar cei care te-au apreciat cu 9 sau 10, oferă-le un sistem de fidelizare și posibilitatea de a deveni ambasadorii brandului tău.
Learn the Art of Creating a Persuasive Purchase Journey, cu Kath Pay, fondatoarea Holistic Email Marketing.
Cele 7 idei esențiale de la experta britanica:
- 90% din decizii sunt inconștiente, emoționale, pe care le raționalizăm ulterior. De aici dacă primim ceva gratuit ne simțim obligați să dăm ceva înapoi, căutăm tot timpul cea mai ușoară metodă și detestăm să pierdem oportunități.
- Folosește social proof. Oameni ca și tine, ca și voi, lucrează cu noi, sunt înscriși la newsletter, sau sunt abonați la serviciul nostru. Folosește testimoniale scrise, cu poză, audio, video.
- U.R.V.E. – sau metoda pentru a scrie subiecte de email care sunt deschise. Ele trebuie să trezească Curiozitate, sentiment de Urgență, informație Relevantă, plus Valoare și Emoție.
- Landing page-ul: trebuie să trezească emoție, să aibă imagini cu oameni pentru că odată ce ne vedem acolo, suntem aproape convinși. Un alt factor, să fie cu timp limitat, ”mai sunt 24 de ore, 60% reducere,” iar posibilitățile de alegere să fie limitate, dacă sunt prea multe, îi pierzi. Butonul de CTA trebuie să fie contrastant ca și culoare, iar textul trebuie să fie clar și să ajute procesul de luare a deciziei.
- Pagina de check-out: folosit și pentru fidelizare, scos în evidență beneficiul unui cont: ”Finalizează comanda rapid data viitoare”. Celor care abandonează coșul – cere-le un email, nu îi lăsa să plece oricum
- Când testezi urmărește să afli pe lângă care variantă este mai bună, A sau B, șă-ți pui și întrebarea: Ce pot afla despre audiența mea? Esențial este să notezi tot ce înveți din A/B testing.
- Cum să aplici aceste idei: Analizează călătoria clientului tău și identifică principiul care te poate ajuta cel mai bine să îndeplinești obiectivul tău sau al clientului tău.
Debate-ul strategii de Black Friday, cu unii din cei mai importanți jucători din piață, FanCourier, Flanco și BT s-a învârtit în jurul următoarelor 7 idei principale:
- Am aflat că deși FanCourier era pregătit de BlackFriday socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg anul trecut datorită volumelor prea mari în unele zile și prea mici în altele
- Conceptul a fost importat de Flanco în România în urmă cu 4 ani, iar în 2013 realizând vânzări de €72 mil. în comparație cu Emag care a avut vânzări de €18 mil.
- Cel mai mare activ pentru ei este baza de date cu clienți.
- În fiecare an este o perioada provocatoare atât pentru magazine cât și pentru curieri: FanCourier: ”am avut 3000 de oameni care nu au avut ce livra sâmbătă și duminică”
- În 2014 piața s-a mai rafinat, nu a venit dis de dimineață și a cerut consultanță înainte de cumpărare
- Flanco va lansa BlackFriday în penultimul weekend din noiembrie.
- La întrebarea: va canibaliza vânzările din luna decembrie, Black Friday, raspunsul a fost negativ, fiind destul timp între cele B F și sărbători.
Customers, not devices, zice Gabriel Nistoran de la Bullguard. Am învățat de aici cum să simplificăm rapoartele din Google Analytics pentru a fi cu adevărat utile. Va trebui să eliminăm:
- Convențiile istorice
- Metricile simpliste
- Metricile prea complexe, pe care nu le înțelegem
- Vanity metrics – cele fără însemnătate concretă
- Metricile care nu sunt explicate
- Elemente decorative din grafice
- Scopul datelor din Analytics fiind acela de a lua decizii informate și calculate.
Ultimul workshop oferit de Tudor Rus, de la Mediatic ne-a prezentat cele 6 reguli de bază prin care putem crește vânzările, iar eu am completat a 7a idee cu ce s-a mai discutat la final:
- Regula reciprocității
Oamenii tind să ne ofere același tip de tratament pe care îl oferim. Oferă ceva prima dată, ex. transport gratuit la cumpărături
- Angajament și consistență
Este vorba despre dorința noastră obsesivă de a fi și de a părea consecvenți cu ceea ce am spus și am facut in trecut
(Zapos – Fast and free shipping 365 days to return)
- Regula plăcutului
Oamenii spun DA unei solicitari atunci când cunosc sau le place persoana care o emite.
(cumperi un produs, primeste și un copil din Africa un produs de genul.)
Utilizarea oamenilor placuți și modele cu care se pot identifica clienții.
(celebrități, rețele sociale, testimoniale, afișarea produselor cumpărate de alți clienți)
- Autoritate
Oamenii sunt convinși de persoane care percep pe alții ca având cunoștințe și credibilitate în ceea ce priveste un anumit subiect
carti? – curator
prod. cosmetice? – dermatolog
produse pentru fitness? – antrenor
produse pentru copii? – pediatru (sau mamici)
- Dovada socială
Pentru a stabili ce este corect, ce cred alți oameni ca este corect.
95% dintre oameni sunt imitatori si doar 5% sunt initiatori
- cele mai vandute, cele mai populare
- Regula rarității
Oamenii sunt predispuși să iși dorească mai puternic un lucru cu cât acesta este mai puțin disponibil.
- cantitate limitată, termen limită la vânzare, reducere la prima cumpărătură
- Alte idei: felicitări scrise de mână, grijă customizată față de clienți (n.n. mai ales față de cei care sunt fideli), puncte bonus pentru diferite acțiuni cu reduceri la achiziții sau chiar bani cash.
Și cu asta s-a încheiat povestea TeCOMM 2015 la Cluj-Napoca…
Multă informație interesantă, de valoare, mulți oameni pasionați de online și, în comparație cu începutul, care a fost ”de coșmar,” se poate spune că a fost un vis, unul frumos, din care odata treziți, ne apucăm de treabă să aplicăm ce am învățat având energia dată de oamenii care ne-au inspirat și poveștile lor de succes.
Tu ce informații ai decis să aplici din aceste două articole despre TeCOMM 2015?
Vezi prima parte – Georgian Bența: „TeCOMM 2015 Cluj-Napoca a debutat cu 8 coșmaruri…” (Ziua 1) – Olivian.ro – de Olivian Breda.
[alpine-phototile-for-picasa-and-google-plus src=”user_album” uid=”100050990853086188413″ ualb=”6217659530298002753″ imgl=”fancybox” style=”bookshelf” row=”1″ size=”640″ num=”100″ highlight=”1″ align=”center” max=”100″]