Tudor Stănică: Scriu acest articol ca urmare a informațiilor aflate la recent încheiatul summit despre comerț online #gpec10.
Comisioane mai mici la plățile cu cardul
Prima veste bună este că în curând va scădea comisionul de interchange ceea ce înseamnă că vor scădea comisioanele la plata cu cardul. Vestea vine de la Cătălin Crețu – Subregional Manager la Visa Europe.
Fiecare curier va avea POS
Tot în dorința de a încuraja plățile cu cardul și a reduce plata ramburs – coșmarul tuturor firmelor de curierat din România, se dorește ca fiecare curier să aibă POS în momentul livrării lucru care v-a încuraja în mod evident acest tip de plată. Vestea vine de la Felix Pătrășcanu Managing Partner la Fan Curier.
Pick-up pointurile cu cabină de probă
Faptul că firmele de curierat și-au dezvoltat o rețea de pick-up poninturi în toată țara nu mai este o noutate. Astfel magazinele online pot oferi serviciul de transport gratuit în condițiile ridicării produselor de la pick-up point-ul cel mai apropiat.
Noutatea este că și magazinele online și-au dezvoltat o rețea de pick-up pointuri, iar cei de la elefant.ro plusează adăugând și o cabină de probă în pick-up pointurile proprii. Măsura este găndită să crească vânzările online de fashion și implicit să scadă rata de retur.
Dezvoltarea sectorului de e-fullfilment
Pentru cei ce nu sunt familiarizați cu termenul este vorba de firme care se ocupă de tot procesul de vânzare online de la stocarea produsului, preluarea comenzii și până la livrarea ei. Serviciul se adresează în special start-up-urilor, firmele din domeniu putând lucra cu magazine online ce au de la 1 comadă pe zi până la 10.000 de comenzi pe zi. Un exemplu de firmă din acest domeniu este Frisbo care are chiar și o soluție pentru magazinele online care oferă produse spre închiriere.
Și pentru că serviciu de e-fullfilment nu este chiar o noutate, allpacka.ro este un agregator de asemenea firme. Clienții acestui site pot obține prețuri chiar mai bune pentru serviciul de e-fullfilment.
Recomandări pentru magazinele online
Pentru cei ce nu au încercat încă canalul de marketing online prin afiliere este bine de știut că cei de la 2parale sunt numărul 1 pe acest domeniu în România, iar magazinele ce au apelat la acest serviciu raportează creșteri semnificative ale vânzărilor. Sistemul este foarte avantajos având în vedere că afiliații nu sunt plătiți decât atunci când generează vânzâri. Marea majoritate a magazinelor online care folosesc marketingul afiliat au până la 30% din vânzâri generate astfel.
Recomand de asemenea magazinelor online să ia în considerare și serviciile de retargeting (contactarea prin diverse metode a clineților care au vizitat site-ul dar nu au cumpărat). În România sunt deja firme puternice care vă pot ajuta în creșterea semnificativă a vânzărilor prin acest sistem. În primăvară la summit-ul GPEC am ascultat prezentarea celor de la retargeting.biz și mi s-a părut foarte interesantă.
La #gpec10 marea majoritate a vorbitorilor au pus foarte mare accent pe modul de prezentare a informațiilor pe magazinul vostru online. Cei de la marketizator.ro vă pot ajuta cu modificări ale site-ului vostru ce vă pot crește vânzârile semnificativ (modificare de culori, modificare de butoane, poziționarea informație importantă, utilizarea filtrelor etc.).
Nu cred că mai este cazul să mai insit pe necesitatea existenței unei variante mobile a site-ului vostru (fie că este aplicație, fie că site-ul este responsive, fie că există o variantă mobilă a site-ului). Și asta nu pentru că Google a anunțat încă de prin aprilie 2015 că depunctează magazinele online ce nu sunt mobile friendly, ci pentru că Iulian Stanciu – CEO la emag.ro a anunțat că de acest Black Friday peste 50% din comenzi au fost generate de aplicația lor mobilă. Multe alte magazine online anunță cifre asemănătoare în jurul valorii de 50% pentru vânzările online de pe dispozitive mobile în special smartphoneuri.
Criterii de jurizare a magazinelor online
Nu în ultimul rând am să redau câteva criterii de jurizare ale magazinelor online care au participat la Gala Premiilor GPEC. Sper să vă ajute.
- Mobile friendly însoțit de Mobile Seo;
- Timp de încărcare landing page sub 4,5 secunde;
- Social interaction;
- Descrierea produsului cât mai complexă, nu copiată;
- Importanța Thank You Page – sfârșitul unei conversii și începutul unei relații;
- Informații detaliate despre echipa site-ului;
- Gramatica;
- Stoc produse live;
- Share pe what’s Up.
(articol de Tudor Stănică)