Follow-up: „50 Shades of resilience. Rezistența la învățare” (echipa HPDI și Jim Bagnola, 2015.03.25, Hotel Ambasador)

În data de 25 martie 2015 a avut loc evenimentul “50 Shades of resilience. Rezistenta la invatare”, la Hotelul Ambasador, B-dul Magheru nr. 8-10, Sector 1, sala de conferinte de la etajul 12 al hotelului, de la ora 13, organizat de HPDI.

Vorbitori: Petru Păcuraru, Alexandru Bușilă, Andrei Văcaru și Jim Bagnola.

Jim Bagnola - 50 shades of resilience - (31) -mic

Mai jos, imagini de la eveniment și rezumatul meu.

De văzut:

Programul evenimentului:

13.00- 14.30: Training-ul si diminuarea rezistentei la invatare (Metode, Strategii, Comunicare). In cadrul acestui modul, vor fi abordate modalitatile prin care noile culturi si informatii pot fi abordate si implementate pentru a creste gradul de acceptare in randul participantilor.

Modulul este structurat pe 3 concepte:

1. Cum ar trebui sa arate continutul cel mai usor de asimilat si de introdus in viata de zi cu zi, la nivel personal – Alexandru Busila
2. Strategia organizatiei de a promova si de a introduce noile informatii in cultura organizationala – “Culture eats strategy for dinner” – Petru Pacuraru
3. Principii cheie in comunicarea schimbarii la nivel personal si organizational. Pericole si avantaje – Andrei Vacaru;

14.30-14.45: Coffee Break;
14.45-16.45: Team Building. Jocul ca metoda de atingere a obiectivelor. Doua ore cu activitati de team building si analiza impactului asupra participantilor. Rolul follow-up-ului si a implicarii HR-ului in prelungirea efectelor. – Echipa de facilitatori HPDI;
16.45-17.00: Coffee Break;
17.00-18.30: Conferinta Change Management. Bariere in invatare. Ce impiedica obtinerea rezultatelor. Cum cuantificam eficienta. Cine poarta responsabilitatea succesului si esecului in procesul de invatare si schimbare. Diferente intre Romania si Statele Unite. – Jim Bagnola;
18.30-19.00: Sesiune de vanzare de carte si autografe Jim Bagnola.


Petru Păcuraru:

Cel mai important criteriu de evaluare a succesului unui business – reteneția clienților, gradul în care se păstrează clienții vechi.

Peter-Drucker-Culture-Strategy

Strategie eficientă de asimilare a informației la nivel de organizație?
1. Ownership – implicarea viitorul participanți în arhitectura de învățare;
2. Comunicare internă – implicarea furnizorului în comunicarea internă a companiei;
3. Inerție – participarea a cel puțin 2 niveluri de management la același program de training;
4. Aplicabilitate – alegerea furnizorului de training se va face pe considerente practice;
5. Sandwichul de conținut

Aaron Brengard - http://goo.gl/HmUaDX
Aaron Brengard – http://goo.gl/HmUaDX

6. „Teleportarea” informației și transformarea ei în „practici de succes”.
7. De la practici de succes, la obiective SMART și KPIs.

Alexandru Bușilă:

Doar 30% din programele de change management reușesc.

2% din lucruri se aplică. Teoria devine practică pentru doar 2% din schimbările propuse.

Ce determină schimbarea?
1. Contează să îți placă de trainer.
2. O atitudine de tip „m-a trimis șeful” versus „am venit pentru că vreau să mă dezvolt”.
3. Rezistența / inerția la schimbare.
4. Conținutul nu e practic.

Ca să înveți, ai nevoie să exersezi.

Andrei Văcaru:

La un training contează ca participanții:
1. Să înțeleagă.
2. Să creadă.
3. Să simtă.
4. Să aibă curaj.

După training:
1. Participanții ar trebui să se ocupe de implementare.
2. Trainerul să facă follow-ups, să verifice lucrurile.
3. Managerul de resurse umane – suport / evaluare.

Jim Bagnola:

Dacă nu este nicio dorință de schimbare, nu există nicio schimbare practică.

Femeile doresc ca bărbații să se schimbe, să crească, văd potențialul din ei.
Bărbații doresc ca femeile cu care sunt să rămână neschimbate.

Din funcția noastră, de persoane care partajează informația, tot ce facem e să plantăm semințe, cu speranța unor dezvoltări ulterioare.

Se obține succes mai mare dacă există sesiuni de coaching DUPĂ training, nu înainte de el.

O persoană care vine la training ar trebui să aibă obiective comune cu ce spune trainerul și cu așteptările superiorilor. E nevoie de o calibrare între ce dorește participantul, ce cere superiorul, ce oferă trainerul.

După un training, e nevoie să îi înveți pe alții. Vei învăța, tu însuți, mai bine.

Dennington, http://goo.gl/Xg6AGc
Dennington, http://goo.gl/Xg6AGc

Când faci o sesiune de training, e necesar să iei feedback din partea audienței. Mult.

Când auzi povești, tot creierul este implicat, toate celulele creierului devin active. E o mișcare intensă.

Dacă ai de gestionat o echipă de tineri absolvenți, ia în considerare să implici părinții în evaluarea angajaților.

Unele traininguri sunt mai greu de inclus în KPIs (Manufacturing Serendipity – Rand’s Blog), e greu să stabilești obiective precise în unele situații. Poți crește nivelul general al organizației, fără să ai un indicator exact pentru asta.

Ca participant, când mergi la un training, trebuie să ai un obiectiv, chiar dacă este mai generalist.

E nevoie de umor în training. Fă sesiunile plăcute și amuzante. Dacă un cursant nu se simte bine, inima lui nu este deschisă să absoarbă informații. (Într-un training, de pus: povești / umor / distracție)
Adulții se plictisesc foarte rapid.

Când ești trainer – La un training ar trebui să înveți măcar un lucru de la fiecare participant.

Femeile au o inteligență emoțională mai bună decât bărbații. Au empatie mai bună, comunică mai bine, le pasă mai mult decât de relații.

În lucrul din echipă, trebuie să renunți la unele lucruri pentru a avea o echipă care să funcționeze bine. Când ești singur, poți avea alte reguli decât în lucrul în echipă.

Într-o echipă angajat / superior, ar trebui ca responsabilitățile să fie împărțite egal.
Angajatorul trebuie să fie responsabil de supervizare / cere raport / evaluare.
De asemenea, angajatul trebui esă schimbe lucrurile.

Ca lider, trebuie să îndeplinești criteriile READS:
– Relationship building
– Expectations
– Assumptions
– Destination
– Self Awareness.

„The building blocks of authentic leadership:
– 1) Building and fostering quality relationships
– 2) Clarifying expectations and challenging assumptions
– 3) Clearly establishing direction and destination
– 4) Self-awareness”
(QuestSeminars: The Human Experience at Work)

Înainte de curs:
– Uite o descriere în două paragrafe despre curs.
– Uite o listă cu 30 de întrebări la care voi răspunde în timpul cursului.
Oamenii au tendința să încerce să își răspundă ei înșiși la acele întrebări, înainte de training, deci vor fi mai atenți la curs.

Dacă ai un proiect mare, o lucrare mare, ar trebui să primești feedback periodic, și să poți corecta erorile pe parcurs. E de preferat varianta asta, mai degrabă decât să primești tot feedback-ul la sfârșit, și să nu mai poți corecta.

Dacă ești profesor, poți zice la începutul cursului, „uite, vă voi da un test, și va trebui să stăpâniți următoarele noțiuni”. E mai ușor de înțeles ce ți se cere.

Trebuie să ai un corp sănătos ca să poți faci față stresului schimbării.

Stresul poate veni din schimbarea la modul real, dar poate veni și de la o deviere de la ceva ce doream eu.
Ceva ce nu e cum mă aștept eu să fie.

Când ești blocat în mașină într-un trafic infernal, ai două opțiuni:
1. Poți fi nervos, ai remușcări, frustrări, supărări pe lucrurile externe ție.
2. Îți poți controla emoțiile pe plan interior, accepți că nu poți schimba situația, și ești calm și relaxat.

Când vrei să schimbi ceva, pregătește-te ca pentru o competiție sportivă. Din punct de vedere fizic, trebuie să fii pregătit.
De asemenea, să știi câteva lucruri despre schimbarea respectivă:
– Situația externă de obicei nu e în controlul tău.
– Interpretarea ta asupra situației – asta da, poți controla.
– De asemenea, răspunsul la situație – poți să îl stabilești.

Dacă nu faci schimbarea cum se cuvinte, ținând cont de factorii implicați, te va stresa puternic. Vei îmbătrâni mai repede.

Dacă tu te schimbi, odată cu tine se schimbă și organizația.

Notă de final: nu ai nevoie de carismă pentru a avea oameni care să te urmeze!


Foto de la eveniment:

[alpine-phototile-for-picasa-and-google-plus src=”user_album” uid=”100050990853086188413″ ualb=”6132684303926630737″ imgl=”fancybox” style=”bookshelf” row=”2″ size=”640″ num=”500″ highlight=”1″ align=”center” max=”100″]
Vezi album Facebook: Follow-up: „50 Shades of resilience.” (HPDI & Jim Bagnola, Hotel Ambasador)
Vezi album Picasa: Follow-up: „50 Shades of resilience.” (HPDI & Jim Bagnola, Hotel Ambasador) – Olivian Breda – Picasa Web Albums

Mulțumesc de menționare, Zelist Blog » Blog Archive » 26 martie – 1 aprilie 2015 – Saptamana in social media!

Partajează pe WhatsAppLinkurile dau eroare?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).