Knowledge and creativity

I think that you need some knowledge of creativity. You need to know, have experiences, and go places (inside your mind or physically).

It might be a myth that people who are not in the habit of exploring things (internal and external) have good creativity.

Sure, if you take 100 persons and compare the top 10 to the other 90, you might find out that some of the group of 90 have better creativity than the first 10.

But, as a general rule, I think you need knowledge.

It’s not enough – just knowledge; there are other skills – you need to trust your instincts, you need the ability to allow your mind to wander, etc. Some people in the 90-group might fit this description.

All-in-all, I think you need knowledge. And, of course, other skills.

Citește mai departe

Una dintre cele mai vechi fotografii color din România a fost descoperită în Arhiva de Imagine a Muzeului Național al Țăranului Român

Echipa Arhivei de Imagine a Muzeului Țăranului a descoperit una dintre foarte puținele fotografii color realizate, prin procedeul autocromiei, în spațiul românesc înainte de Primul Război Mondial și conservate până azi. Aceasta este poate singura fotografie color a unui interior de muzeu românesc de la început de secol XX documentată până în prezent – și cu siguranță una dintre foarte puținele imagini cunoscute ale primei expuneri a Muzeului de Artă Națională în localul vechii Monetării de la Șosea (1907-1912).

Citește mai departe

Paying attention (again)

JackAZ Photo - Focused

In the past, when I went to see theater plays, I used to have difficulties with paying attention.

I noticed that recently, I had fewer and fewer issues like this, and it’s becoming easier to pay attention.

I can focus and concentrate more, and generally, I don’t lose focus.

I saw a theater play last evening for the second time, and compared to the first time I saw it (Piesă de teatru – Cum să pierzi totul într-o zi?), I think I can focus more.

Citește mai departe

Magda Catone

Comedia „Un bărbat și mai multe femei” cu Magda Catone și Claudiu Bleonț, sâmbătă, 24 februarie, la Casa de Cultură din Mangalia

Am văzut-o pe doamna Magda Catone în mai multe piese:

Mi-a plăcut, o recomand cu căldură.

Citește mai departe

On serendipity – Taking part to events/conferences/networking

Conferinta-GPeC-SUMMIT

„There are no shortcuts to any place worth going.” – Beverly Sills

 

Rand Fishin: I don’t know what percent of CEOs consider this to be active parts of their job, but ever since my chat with Dan on the subject, I’ve had it hardwired that manufacturing serendipity, hand-in-hand with brand evangelism, should be at least 30% of my job. It’s something I’d recommend to others in my role, and to individuals of any profession who are seeking to advance their own careers and/or help the organizations they work for to achieve greater luck.

Manufacturing Serendipity – SparkToro

 

Going to events and taking part in networking gatherings is no easy task.

One problem is that you never know for sure, „I helped X, which in turn will benefit me … how, exactly?”

Still, at the end of the day, I consider it a nice thing to do.

Help others, do good.

Citește mai departe

8 cursuri și workshop-uri intensive și peste 20 de speakeri internaționali și români la GPeC SUMMIT 20-21 Mai 2024

Aflat la a 19-a ediție anuală, GPeC SUMMIT este considerat cel mai important eveniment de E-Commerce și Digital Marketing din CEE și se va desfășura în București pe 20-21 Mai 2024. Agenda evenimentului a fost publicată pe site-ul organizatorilor, iar în cele două zile de eveniment vor urca pe scenă peste 20 de speakeri internaționali și români. Până pe 28 aprilie mai sunt câteva zile de ofertă specială de preț, biletele de acces pornind de la 109 euro + TVA/persoană.

Citește mai departe

Free invites

longreach - People 5498

Some time ago, I used to give free invites to premium events to people.

Some unfortunate things that tended to happen repeatedly:

  • When I asked people to make a review to post on my blog, I don’t remember receiving a single top-quality review. When I asked for photos to post, the photos were low-quality.
  • Some people didn’t go to the event and didn’t announce at all, or announced at impossible times to do anything about participation.
  • I don’t remember anyone writing to me about the event one week later, saying some things that had been applied from the event.

The event organizers might give free invites as a sign of goodwill.

But if people don’t care enough about a €200 event that they would pay €200, perhaps they shouldn’t go.

Right now, I’m very much against free-invite events.

Citește mai departe

Cum devii un specialist SEO, dacă ești novice în marketingul digital? (Olivian Breda, 2024.04.25, online)

Olivian Breda - Cum devii un specialist SEO, dacă ești novice în marketingul digital

Pe 25 aprilie 2024 am ținut o prezentare pe tema „Cum devii un specialist SEO, dacă ești novice în marketingul digital?” pentru studenții de la REI – Relații Economice Internaționale (ASE București). Notă – Am absolvit REI în 2005.

Mai jos, slide-urile și o înregistrare video a întâlnirii, pregătită cu o zi înainte.

Citește mai departe

eMAG: Înainte de Paște, România devine o țară de meșteri și grădinari

Mircea Tomescu, CMO eMAG Romania, Bulgaria, Ungaria
  • Vânzări de patru ori mai mari la jante și anvelope și de două ori mai mari la biciclete, sere, mobilier de grădină, dar și fashion
  • Cu o lună înainte de Paște, clienții eMAG adăugaseră în listele de Favorite cu 20% mai multe produse, comparativ cu luna anterioară

București, 22 aprilie 2024. Cu câteva săptămâni înaintea Paștelui, românii se pregătesc pentru sezonul în aer liber și grădinărit, dar și pentru călătoriile pe care le planifică în această perioadă. Astfel, în primele două săptămâni din aprilie, clienții eMAG au cumpărat jante și anvelope sau pulverizatoare cu apă, pentru care vânzările au fost de patru ori mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut din punctul de vedere al volumelor, dar au cumpărat și sere și mobilier de grădină sau plante și semințe, pentru care vânzările au fost de două ori mai mari. Totodată vânzările de biciclete au crescut aproape de două ori, iar cele de articolele pentru sporturi cu rachete și sporturi de apă au crescut cu 15%. Creșteri similare au înregistrat saltelele pentru exerciții și articole pentru pescuit, la fel și pentru categoria fashion, în special încălțăminte sport atât pentru copii cât și pentru adulți. Articolele pentru curățenia casei nu lipsesc nici ele din topul celor mai vândute categorii din această perioadă, înregistrând creșteri de peste 10%.

Citește mai departe

SEO vs. PPC (organic vs. paid results)

Thomas Hawk - Google

One Google representative once said that they aim to make Google’s paid results (PPC) as relevant as the organic ones.

There’s a problem, though—most ads tend to be annoying. You don’t want some product shown in your face aggressively and repeatedly.

An ad tends to be, by definition, aggressive and out of place.

Sure, in Google, when you search for something, you specify a niche. You need something specific.

But even then, the nature of ads prevails – you tend to see ads for things you wouldn’t normally want to be there.

It’s a never-ending race between what you want (organic results) and what you would like to see less of (paid results).

Citește mai departe