wine.md – cum a fost experiența mea de cumpărare a 22 de sticle de vin?

Bună,

Am cumpărat recent vreo 22 de sticle de vin de la Wine.md. Cum a fost? 

Întâi o notă – nu am cumpărat 22 de sticle de vin pentru mine. De fapt, intenționez să beau doar una, ca să știu ce dau mai departe.

Procesul a fost următorul:
În urma unei experiențe de degustare (Ștefan UDREA: “Veni, vidi… bibi” (guest-post): Olivian BREDA), eu și un amic de-al meu am ajuns la concluzia că vinul ăsta:
Descriere vin de pe http://vin-bulboaca.md/:

Regele vinurilor de desert, Kagorul, este un vin special, unic în felul sau. Gustul catifelat, cu note de prune uscate, vișine și ciocolată, are un buchet extraordinar de plin, armonios. Datorită rețetei dupa care se pregătește Kagorul, este un vin sănătos, este unicul vin care reface ficatul și ridică hemoglobina. Istoria acestui vin începe pe timpul lui Petru I, care aduce din Franța rețeta, regiunea Cahors. Pentru prima dată vinul de desert pe care-l cunoaștem astăzi este pregatit în Moldova, la comanda țarului Petru I.

Kagor “Bolboa” este produs din cei mai frumoși struguri de soi Cabernet, după o tehnologie devenită tradiție, este regele vinurilor de desert. Vinul este distins printr-un gust domol, cremos, cu note fine de ciocolată neagră şi prune, îmbietor, puţin astringent, buchet bogat.

Persistă un post-gust discret şi durabil.

Se servește la temperatura camerei
0,75 L
Alcool 16%
Zahăr 160 grame/cm3 (sursa)

e un vin excepțional, și … îl vrem. :)

Am început să vorbim, fiecare în parte, cu amicii noștri, am mai convins pe careva, și am hotărât să comandăm.

Eu și amicul meu am alex exclusiv Bulboacă, alții au ales vinuri pe care scrie “de lux” la prețul de vreo 3 euro (motiv de ironie din partea mea, deși vinul poate fi realmente foarte bun).

Am aflat la comandă că sunt mai multe metode de transport, unele mai oficiale și altele mai puțin. Am ales varianta mai puțin oficială, mai ieftină (cea mai ieftină variantă e să plătești la livrare, nu înainte, cu cardul).

Am plătit cu cardul doar sticlele de vin (transportul a fost plătit la livrare), înainte de livrare, fără să fi văzut firma vreodată. Mi-am dat seama că ar fi trebuit să fac un mic research înainte despre Wine.md. Nu am făcut, până la urmă a fost OK. Dar să nu stricăm suspansul.

Mi-au fost livrate produsele, a fost totul OK, am primit ce am comandat, în termenii agreați prin email anterior.

Câteva observații personale

  • Uitați-vă la clipul de mai jos:

    Și citți părerea lui Şerban Alexandrescu, director de creaţie Headvertising despre el:

    […] am “profesionalizat” publicitatea atât de tare, încât nu mai are niciun gust şi nici un haz. Decât involuntar. Aşa îmi şi explic de ce ultimele “fenomene” din publicitatea noastră sunt nişte lucruri oribile sau chiar groteşti, dar pline de viaţă, tocmai pentru că au fentat cumva research-ul, “profesionismul” şi ştiinţa – vezi “Farmacia inimiiiii, Catena”. (sursa)

    […] mi se pare că Effies riscă să ajungă un fel de chef dat de “cifratorii publicităţii”, un fel de auto-validare a taberei “ştiinţifice” din publicitatea noastră. “Farmacia Inimii Catena” bănuiesc că nici nu s-a obosit cineva să o înscrie la Effies, nu? Nu mă înţelege greşit, nu jinduiesc la un calup plin de Stela Popescu, dar mi-e dor de nişte viaţaneconcepută în eprubetă. Chiar dacă are pământ sub unghii, mi se pare preferabilă, că roşiile diforme de la ţărănii care n-au descoperit încă “binefacerile” chimiei. (sursa)

    Cred că în această notă poate fi interpretată comunicarea cu oamenii de acolo.
    Am multe lucruri de reproșat. Nu discutăm aici de profesionalismul eMAG. Nici de seriozitatea scorțoasă a multor magazine online din România. Dar poate nu de asta avem nevoie. Poate vrem o voce umană, neprofesionistă.

  • Am pus într-un tweet următorul text:
  • Vedeți titlul paginii wine.md: Prima pagina – așa se numește. Strict SEO, ar trebui să fie cel puțin o descriere a domeniului, dacă nu niște cuvinte semi-SPAM. Dar nu, nu par să fie interesați de asta.
  • Magazinul lor online își face treaba, dar nu pare neapărat cel mai profesionist magazin (elemente din comunicare îmi vin pe email în engleză, probleme de uzabilitate în poziționarea butoanelor, în pagina produsului (http://wine.md/vinuri-de-desert/vin-pastoral/cagor.html) nu pot vedea alte vinuri ale producătorului. Ar mai fi. Dar e un magazin al cărui scop principal (să iei un produs) e servit. Designul e drăguț.
  • Ca o concluzie, poate nu sunt neapărat cei mai profesioniști comunicatori, poate magazinul lor online poate fi îmbunătățit și la SEO și și la uzabilitate. Dar totuși, e nevoie și de alte voci decât cele clasice, foarte specifice magazinelor online bucureștene.

Și mă bucur că am cumpărat de la ei, un sentiment pe care în general nu îl am de la un magazin online (“Am crescut profitul magazinului cu 0.00004% pe luna asta. Wow! Ce realizare” versus “Am comunicat cu niște oameni reali, din Republica Moldova. Drăguț.”.)

2015.11.20: am comandat în octombrie 2015 niște sticle de vin, pentru că am venit în România și m-am văzut cu mai mulți oameni. Aveau niște probleme la sistemul de plăți online, mi-au livrat produsele fără să fi făcut plata. Alți oameni, alt nivel. În total, până acum, am comandat de vreo 5 ori, diferite valori. Foarte mulțumit, de fiecare dată.

comenzi-wine-md

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

3 Comments

  • Mihai Iordache

    25 August 2012 - 15:42

    Super articol! Imi place foarte mult cand vorbesc cu oameni si nu cu roboti. Cand mai cumparati, ma inscriu si eu cu cateva sticle. :)

  • Olivian BREDA

    25 August 2012 - 15:45

    Mersi, Mihai, am notat. :)

Leave a comment

Your email address will not be published.