Follow-up: Webstock 2019 (2019.10.04, JW Marriott Bucharest Grand Hotel)

În data de 4 octombrie 2019, a avut loc ediția din 2019 a Webstock, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Evenimentul a fost organizat de Evensys.

Mai jos, follow-up-ul meu asupra evenimentului și fotografii.

Album foto pe Google Photos »

Album foto pe Facebook »

Vezi filmarea conferinței » (sau aici »)

Sesiunea #1

Moderatoare: Cristina Bazavan – Journalist & Co-Founder, Urban.Ro

Andreea Bădală – Founder & Head of Design, Murmur

În prezent, lucrează cu o agenție din Los Angeles.

Povestea Marinei – da, părinții au ajutat-o într-adevăr foarte mult și sunt mentorii ei. Sunt primii din generația lor care au făcut facultate, au venit în București, au învățat limbi străine. Ei nu au avut ocazia să studieze arta, dar au susținut-o pe fata lor în demersul de a învăța. Sunt persoanele care au susținut-o cel mai mult, și se consideră norocoasă pentru asta.

Marina – una din cele mai bune prietene. În primii 2 ani a avut un singur angajat part-time, pentru a gestiona mașina de cusut.

Marina era inițial o adresă de email, la care răspundea tot ea. A vorbit inclusiv la telefon, cu o voce mai joasă.

La o vârstă foarte mică a ajuns o perioadă în Siria, învățând de acasă.

I-a plăcut foarte mult perioada, a disciplinat-o să învețe multe lucruri și să își facă un program.

Mama ei a reluat fiecare materie și a învățat-o.

A studiat și pianul, și asta a învățat-o cât de mult trebuie să exersezi pentru a performa la un nivel cât de cât OK. E nevoie de răbdare.

Tot timpul a fost o persoană timidă, când era copil gândea mai mult decât exprima.

Când a revenit în România a studiat în sistemul de stat, și a simțit o agresivitate a colegilor. O formă de bullying.

A observat o lipsă de prietenie, de trac între fete și băieți. Era o diferență culturală.

A făcut un stagiu la Alexander McQueen. Inițial, punea întrebări când avea o dilemă. A primit un sfat să încerce întâi cu resursele proprii să treacă peste, și asta a fost o schimbare de perspectivă.

La un moment dat s-a urcat în lift cu Alexander McQueen (fără să știe că în general oamenii nu fac asta), și l-a salutat.

El a cerut la un moment dat livrarea unor post-it-uri roz de la Londra,. În mod similar, cerea vopsirea gămăliilor acelor folosite pentru haine în negru, care ajută la a a evita distragerea atenției.

Principiul de legătură la designul unui produs este să existe un principiu de bază între produse, chiar în sezoane diferite. Este foarte dificil să găsești niște principii de bază foarte bune. E nevoie să creezi o identitate și să duci mai departe ceea ce ai creat deja.

Introducerea este în primul rând despre brand, apoi unde a fost poziționat brandul și cine sunt celelalte persoane care oferă încredere despre brand, apoi spune care sunt avantajele brandului.

De exemplu, poate fi un brand care nu e peste tot în lume. Spre exemplu, un brand ca Louis Vuitton poate fi în lumea întreagă.

E nevoie de un echilibru între ce simți tu că e autentic, și ce se cere pe piață. Nu ai cum să dedici foarte multe lucruri dacă nu îți și place. Trebuie să ai foarte multe pasiune ca să te dedici intens.

Pe piață există foarte multe branduri, poate mai multe decât sunt necesare. Ai nevoie de ceva care să te diferențieze.

Dacă ai un brand cu o poveste, cu autenticitate, poți rezista mai mult pe piață.

E din ce în ce mai greu să reziști pe piață pentru că piața e suprasaturată.

Poți vinde foarte bine cu Instagram timp de un an, de exemplu. Dar poate fi mai bine sa creezi ceva relevant.

Există foarte multe conturi de Instagram cosmetizate.

Ea se uită la câteva conturi de fete frumoase pe Instagram.

Dacă ar posta pe Instagram, ar merge pe lucruri cât mai realiste. Un fel de reality show.

Au fost foarte multe proiecte pe care le-a refuzat, pentru că pe termen lung ar putea să facă mult mai rău decât binele pe termen scurt.

A căutat să creeze un brand cu o evoluție sănătoasă.

Consideră că pe parcursul carierei a făcut numeroase greșeli. Asta e inevitabil. Un citat plictisitor, dar real – ‘”Înveți din greșeli”.

Există vedete care te creditează, sunt altele care nu fac asta. Asta e ceea ce trebuie să faci tu, ca creator, și să aplici asta pentru vânzări.

În tot ceea ce face, se leagă de lucruri care nu sunt neapărat din România. De asta, vinde în special pe plan internațional. De asemenea, ca strategie, încearcă să aibă succes internațional, și, paradoxal, asta îi poate aduce succes pe plan local. Mai este și o dorință personală – cum interacționează brandul cu diferite cu culturi?

Consideră că a reușit sa ne capteze atenția la Webstock pentru că are recunoaștere internațională.

Și-ar dori foarte mult ca pe plan local să comunicăm mult mai mult. Să fim deschiși să vedem produsul, să îi vizităm în atelier. Putem merge în showroom și atelier.

Selly – Vlogger

A învățat, cu timpul, sa se detașeze de ce spune despre el, despre unele jigniri.

Ar fi bine ca oamenii să fie mai puțin superficiali.

Pavel Bartoș – Actor

Părinții lui lucrau în 2 schimburi în mod alternativ pentru a avea grijă de copii.

La un moment dat, se suprapuneau schimburile și atunci Pavel Bartoș avea grijă de frații mai mici.

La un moment dat, a pierdut niște bonuri de masă pentru mâine, și a fost foarte fericit, când, cu ajutorul unui domn, le-a recuperat.

La înscrierea la facultate, lăsase un plic cu banii pentru înscriere acasă. Avea foarte puțin timp pentru înscrierea la Facultatea de Teatru de la Cluj, iar el venise de la Miercurea Ciuc. Doamna secretară nu a vrut să îl înscrie cu amânarea plății. S-a dus la cancelarie, și a spus în mod public că are nevoie de un împrumut. Un profesor i-a dat banii. Ulterior, după 3 zile, i-a restituit. Acel profesor a venit la primul examen, l-a luat în brațe și i-a spus “Cei 5.000 de lei sunt cea mai bună investiție pe care ia făcut-o”. `

Crede foarte mult în școala provinciei (pentru actori) pentru că acolo poți fi repartizat în roluri mari.

Învață din greșelile pe care le faci. Nu e cazul să îți propui să greșești, dar e firesc să se întâmple. E foarte important să înveți din ele.

Una din marile lui calități, consideră, e soția lui.

Nu postează neapărat regulat pe canalul propriu YouTube, dar când are ceva de spus, spune.

Ca să ai succes în meseria de actor ai nevoie și de șansă. Suntem suma alegerilor noastre.

Un actor care spune că nu vrea să fie iubit de oameni sau popular e ipocrit.

Când a intrat în televiziune a dat inițial 38 de castinguri, doar în al 38-lea a reușit.

Sesiunea #2

Moderatori:
Cristian China-Birta – Managing Partner, Kooperativa 2.0
Cristian Manafu – Managing Partner, Evensys

Rareș Năstase – Senior Correspondent, PRO TV

De la 10 puncte de rating în anii trecuți, în ultima perioadă emisiunea “România, te iubesc!” ajunge la 3-4-5 puncte de rating. Dar, combinat online cu TV audiența este mai mare.

Marius Coman – IoT Country Sales Manager, Vodafone Romania

IoT = Internet of Things.

Există dispozitive IoT a căror baterie poate dura 10 ani.

Au introdus senzori care monitorizează produsele de panificație din supermarketuri. Mulțumită datelor obținute, au crescut vânzările cu 30% și au scăzut cu 30% produsele care nu se vindeau.

Cu soluțiile de optimizare de rute se poate, de exemplu, furniza unui client un interval ceva mai precis pentru livrarea unor produse.

74% din companii consideră că transformarea digitală nu este posibilă fără IoT.

Vom spune în perioada următoare că IoT este parte din viața noastră.

Mircea Popa și Cristi Ilișuan – Vlogger, Mircea Bravo

Mircea Bravo – este un mit că un vlogger este singur. Face echipă Cristi Ilișuan.

L-a sunat tatăl lui și i-a spus – “Te rog oprește-te, că maică-ta plânge!”.

Tot timpul când inovezi, o să fii penibil la un moment dat.

Clipul cu “Așa a zis bunica” este un fel de carte de vizită. Când pui un clip pe peretele tău de Facebook, afirmi, într-un fel, “așa sunt eu”.

E important să găsești subiectele relevante pentru audiență. Află despre ce vorbește lumea.

Vali Petcu – Blogger, Zoso.Ro

Prezentarea aici »

În ultimii 2-3 ani a scăzut prezența studiilor de caz.

E o problemă cu faptul că unii influenceri nu consumă produsul.

De asemenea, e o tendință ca nimănui să nu-i pese.

E nefiresc să faci poze cu băuturi cu dopul pus, sa nimeni nu bea efectiv din ele (sunt pline).

Sunt multe părți implicate care ar putea spune ceva când apare o gafă într-o eroare.

Există, în 2019, influenceri care nu dau acces la statistici. Sau care fac campanii fără rezultate.

Cei mai inteligenți urmăritori ai tăi se opresc primii din a te urmări.

Într-o campanie inteligentă, ar fi indicat să nu testezi branduri concurente, e mai bine să existe o fidelitate cu un brand.

Ce se poate face? Influencerii nu ar trebui să ia campanii la care nu pot livra.

Când faci o campanie, caută și vezi cine a scris anterior despre compania ta.

Este important să ceri feed-back.

“Vrem meritocrație, dar să nu se aplice nouă.”.

Sesiunea #3

Moderator: Marian Hurducaș – Founder, Necktie Agency

Monica Jitariuc – Managing Partner, MSL The Practice

Starea noastră de bine poate fi atacată de dependența de tehnologie.

Există o tendință de a aceleași lucruri în online ca și alții.

Esteticul uniformizat poate contribui la o stare de nefericire.

“in the future, everywone will be famous for 15 minutes.” – Warhol, 1968

Soluții pentru starea de bine în mediul online:

  • Carte: Cal Newport – Digital minimalism
  • Dacă nu ai răbdare, poți citi pe site-ul Andreei Roșca

O persoană i-a spus că ar trebui să ne uităm mai frecvent la ce se întâmple în alte țări (SUA, de exemplu), pentru a avea o idee ce se va întâmpla și la noi (e ca și cum ai putea citi ziarul de mâine, și noi refuzăm să facem asta).

Newsletter-ul Zelist e foarte OK.

Una din problemele cele mai mari e cum reușești să recuperezi faptul de a fi la curent cu știrile, cât timp ești plecat.

Nansi Lungu – Behavioral Analyst, Bitdefender

Oamenii au dificultăți, când citesc ceva în online, în a separa lucrul care se întâmplă în online cu ce e în mintea noastră. Avem o extensie a minții noastre în calculator.

Mintea umană este cunoscută cu a avea o atracție față de lucrul riscant.

Prim-procurorul general al New York și-a comandat prostituate pe Internet folosind, în întregime, date reale.

Bătăi în cosmos? Petreceri în spațiu? Au existat.

Calculatorul este o extensie a minții noastre, dar este și mediu.

Dacă Internetul ar fi existat la începutul, e posibil ca noi să nu fi evoluat. Internetul ne dă exact ceea ce îi cerem. Nu există nicio provocare, nu ne limitează accesul.

Internetul favorizează anonimitatea și distanța față de pedeapsă.

71% din Millenials și-ar da datele în online pentru o cafea sau pentru o ciocolată.

Dacă nu pot modifica starea de fapt, mă fac că nu există.

Noi avem foarte multe bias-uri. Mintea noastră nu urmărește date brute.

Creierul nostru nu e făcut să caute adevărul, e făcut să ne motiveze.

Noi suntem setați să nu învățăm din greșeli.

Mașinile știu să caute erorile și problemele foarte bine, într-un mod obiectiv.

Știm, la modul general, că Facebookul ne face mai nefericiți, pentru că induce comparații.

Cu cât îmi expun mai mult din piele, cu atât sunt perceput un om mai bun (de treabă), dar mai puțin competent.

Sociologia a murit odată cu apariția Internetului.

Ce e de făcut? Să luăm precauții foarte mari, acolo unde există riscuri foarte puternice. Așa au supraviețuit civilizațiile.

Premierea imediată pe Internet este regula regulilor învață mintea într-un anumit fel. Distincția există între online și offline.

Sinele nostru – îmi imaginez eu cum îți imaginezi tu că sunt eu. Până la Internet, nu am avut o expunere atât de mare, prin urmare aveam timp de calibrare.

Legat de pierderea datelor personale, și de scandalul Cambridge Analytica – a fost o exagerare, un eveniment atipic, dar poate fi un bun semnal de alarmă pentru a evita situații similare în viitor.

În marketingul politic se încearcă din ce în ce mai mult microprofilarea. Este ușor să afli ce enervează pe cineva.

Putem măsura destul de bine ce preferințe au oamenii, și putem să îi îndemnăm să voteze într-un fel.

Este exagerat să credem că oamenii pot înțelege comportamentul altor oameni.

Cristian China-Birta – Managing Partner, Kooperativa 2.0

Timpul petrecut în social media scade din timpul alocat vieții personale.

Sfat stomatolog – “Spală-te numai pe dinții pe care vrei să-i păstrezi!”.

Un consultant te poate ajuta la modul general, din 100 de lucruri să îți sugereze să schimbi 50.

LinkedIn poate fi o resursă foarte bună pentru leaduri.

Sesiunea #4

Moderator: Dragoș Vasile – Journalist & TV Producer

Răzvan Exarhu – Journalist, Rock FM

Panelul și podcastul nu se intersectează foarte mult.

Podcastul e o alternativă la alte forme de conținut.

Este cam același număr de oameni care ascultă radioul.

Campaniile care provoacă oamenii să își povestească experiențele au succes. De asemenea, lucrurile primare – de la mâncare la sex.

Campania eMAG despre libertate are o scăpare nefericită – Mihai Șora are un trecut neclar fix despre partea de istorie despre care vorbește.

“Dacă vrei să spui adevărul, ar fi bine să ai caii bine hrăniți” – Proverb.

Raul Gheba – Writer & Comedian

Intenționează să creeze un podcast, la care să fie co-autor/gazdă.

Scoaterea like-urilor ar putea ajută la promovarea conținutului de calitate.

Lucrurile care funcționează bine sunt lucrurile care ne unesc pe partea de nemulțumiri – bormașina vecinului, o ceartă în parcare, alte asemenea.

În România este o blamare a corectitudinii politice (PC). Pe de altă parte, avem șî noi PC-ul nostru – monștrii sacri ai teatrului românesc, de exemplu. Nu e firesc să spui că nu ești fan PC, dar să abordezi o altă formă de PC.

Noroc cu campania eMAG, am început să aflu de Mihai Șora.

Nu mai putem face aproape nicio acțiune fără un impact negativ asupra mediului.

O să crească și podcasturile și TikTok-ul.

Răzvan Ionescu – Co-Founder, Recorder.ro

E posibil să ai un conținut foarte bun și să nu știi să ajungi cu el la audiența dorită.

Contul YouTube al Recorder.ro e cel mai mare cont de conținut pur jurnalistic din România.

Facebook-ul e mai puțin atractiv pentru tineri decât YouTube-ul.

În campania prezidențială curentă, spre deosebire de alte campanii, nu e o luptă clară, ca în trecut, între 2 sau 3 candidați.

Nu mi se pare natural să ai pretenția ca totul să se întâmple instant.

15% din consumul de YouTube din România se întâmplă pe SmartTV.

Bogdan Naumovici – Managing Partner, 23 Communications

Cu excepția clienților Papaya Advertising, clienții business se feresc foarte mult de implicarea în teme care divizează, printre care e și politica. Un business vrea să vândă oricui, din orice tabără ar fi, nu fac nicio discriminare. Banii tuturor arată la fel, nu te ajută să îți polarizezi audiența.
Cred că va conviețui foarte bine televiziunea cu online. Televiziunea în România e ieftină. Ajungi cu bugete mici la milioane de oameni.
Mulți clienți vor clipuri virale pentru a avea ROI (return of investment) foarte bun. Din păcate, nu știe nimeni să facă doar clipuri virale, rata de succes a unui clip e foarte mică, poate fi undeva la 1%.
Faptul că sunt multe lucruri haotice în media poate duce la un grad ridicat de profitabilitate a companiilor media, în unele instanțe.

Mircea Popa – Vlogger, Mircea Bravo

La început, campaniile video se întâmplau mai degrabă pe Facebook.

În prima perioadă, clipurile lui aveau peste 500.000 de vizualizări în medie, unele peste 1.000.000.

Greta Thunberg a avut o prestație slabă la ONU, și asta poate fi folosită ca pretext de către marile corporații.

Album foto pe Google Photos »

Album foto pe Facebook »

Vezi filmarea conferinței » (sau aici »)

Alte articole:

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.