Bună,
Analizez în mesajul de față site-ul topkiss.ro, în lucruri bune și lucruri care se pot perfecționa.
Cuprins:
A. Analiză generală site (elemente care pot fi aplicate mai multor pagini)
A1. Copywriting
A2. Design
A3. Structurarea informației
A4. Analiză sumară SEO (optimizare pentru motoarele de căutare)
A5. Uzabilitate
B. Analiza principalelor elemente de pe pagina principală (împărțirea paginii în bucăți)
B1. Header-ul
B2. Scrolling items
B3. Sidebar dreapta
B4. Conținutul principal
B5. Footer
C. Analiză pagini din site
C1. Pagina unui articol oarecare
C2. Pagina unei categorii oarecare
C3. Pagina de contact
D. Concluzii
A. Analiză generală site (elemente care pot fi aplicate mai multor pagini)
+Fonturile sunt suficient de mari pentru lectură facilă;
(top)
A1. Copywriting
1. Textele din site sunt pline de erori gramaticale:
– Aici:
“algoritmi care” => “pe care”;
“sa ni destainuie”;
“va puteti pozitiona pe prima pagina prima pozitie”;
“google” => “Google”;
“Mult noroc” (fără semn de exclamare la sfârșit);
– Aici:
“continte”;
“designerului precum” (lipsă virgulă);
“Dezbracatul” => “Dezbracatu'”;
“imitandul”;
“El este alaturi de Bianca Dragusanu (femeia din plastic ) in care si aceasta este parodiata” (nu are niciun sens);
“placuta.!” (nu există așa punctuație în limba română);
Și lista poate continua;
2. Site-ul îmbină limba română cu engleza într-un mod neplăcut; sunt multe elemente care nu au fost traduse integral în limba română; nici măcar formatul datei nu a fost tradus:
“Dec 04, 2010”,
mai degrabă decât:
“4 Dec 2010”;
Optim ar fi fost, desigur:
“4 decembrie 2010”;
3. Nu folosiți diacritice în site, ceea ce îmi displace; dacă ați folosi Word localizat în română, ați putea verifica corectitudinea textelor scrise în site, cel puțin ca ortografie (există utilitare pentru Microsoft Word care verifică dacă textul e corect scris);
(top)
A2. Design
+Header-ul e destul de aerisit, îmi place asta;
1. Nu sunt fan al culorilor pentru header și footer; alb pe negru? Roșu pe negru? Sunt culori foarte intense și, prin urmare, obositoare; aș căuta o combinație de culori mai puțin deranjantă pentru ochi;
2. Am o problemă cu reclamele – sunt puse foarte multe reclame, în multe pagini din site; dacă aș fi în locul vostru, aș pune reclamele într-o singură zonă; e foarte deranjant să vezi reclame puse anapoda, în foarte multe secțiuni din site, îngreunează navigarea;
3. Textele din footer sunt greu lizibile;
4. Site-ul e foarte aglomerat, toate sunt încărcate, puneți element peste element, totul pare o mare zăpăceală; prea multe lucruri în prea puțin spațiu;
(top)
A3. Structurarea informației
+Îmi place că pagina Contact e peste tot ultima din meniu, excelent;
1. Foarte puține articole publicate;
2. Mi se pare că abordați foarte multe teme și, prin urmare, le abordați doar superficial;
3. Site-ul e înțesat de reclame, nu apreciez acest lucru;
4. Funcțiile de căutări nu ajută la navigarea în site;
(top)
A4. Analiză sumară SEO (optimizare pentru motoarele de căutare)
+E foarte bine că folosiți pluginul All-in-One SEO Pack;
1. Descrierea pentru homepage este foarte spammy:
<meta name=”description” content=”Muzica noua,filme online,muzica online,filme hd,faze amuzante,blogging,subtitrari in romana,download(descarca) gratis(free)” />
2. Aș renunța complet la meta tag-ul keywords;
<meta name=”keywords”> este un tag util în trecut, pentru a “spune” cumva motorului de căutare despre ce e vorba în site; astfel, dacă făceai o pagină despre Alain DELON era cumva util să informezi motorul de căutare că e vorba de o pagină dedicată filmografiei franceze:
<meta name=”keywords” content=”alain delon, film, filme, francez, franta, fan, fani, filmari, actor, cinema”/>
Cu timpul, acest tag a fost abuzat atât de mult încât motoarele de căutare au decis să ignore tag-ul complet; Google, de exemplu, își va da seama singur, cu tehnologia de astăzi, că o pagină despre Alain DELON se referă la filmografia franceză și va putea singur să catalogheze o pagină; la polul opus, creatorii de pagini web au tendința să catalogheze o pagină și conform unor criterii nerealiste (de exemplu, pot să pun în lista cuvintelor cheie “cumpărare film”, deși pe site poate eu nu vând filme cu Alain DELON, dar am reclame pe site cu vânzare de filme și sunt interesat să intre în site-ul meu oameni care vor să cumpere filme, pentru ca eu să câștig din publicitate; o altă metodă de abuz era, în primii ani ai folosirii meta tag-ului, repetarea obsesivă a unor cuvinte cheie, cu mici variații: film, filme, filmele, filmului, filmat, filmam, filmari); la sfârșitul zilei, rețineți că tag-ul nu mai este important;
Dar vâlva creată inițial (în primii ani ai motoarelor de căutare) persistă încă; se găsesc, și astăzi, creatori de pagini web care vor adăuga în continuare tag-ul keywords, doar pentru a atrage vizite; dacă motoarele nu te ajută în poziționări prin folosirea unor asemenea practici, în schimb ele te pot sancționa, pe baza unui simplu fapt – dacă tu folosești tag-ul în mod abuziv (prin repetarea cuvintelor cheie), Google poate considera că încerci să faci SPAM; așadar, tag-ul nu te ajută dacă îl creezi, însă dacă îl folosești necorespunzător îți poate crea probleme; ai putea mult mai bine să îl elimini complet;
Dacă tagul meta keywords este ascuns vizitatorilor obișnuiți și vizibil doar motoarelor de căutare, în schimb repetarea obsesivă, fără niciun sens real pentru utilizator, doar pentru a obține poziționări în motoarele de căutare, a unor cuvinte cheie, este foarte vizibilă vizitatorilor (alături de motoarele de căutare); procedeul acesta se numește “keyword stuffing” și e o metodă slabă (și ineficientă, și inetică) de promovare; sugestia mea e să nu repetați într-o pagină un cuvânt în mod obsesiv; desigur, dacă ai o pagină despre cartofi, vei vorbi în mod natural despre această legumă; însă, ca idee, nu forțați lucrurile;
Aș renunța complet la tag;
3. Pagina de 404 arată destul de rău;
în mod normal, ar trebui să se întâmple asta:
a. Să primesc un mesaj de eroare care să mă informeze că pagina nu existe; mesajul e bine să nu fie criptic (“Eroare 404, serverul nu a putut încărca pagina” – OK, și eu ce fac acum?), ci pe înțelesul tuturor (“Pagina solicitată nu există în site, vă invităm să căutați o altă pagină în site”);
b. Să am în pagină o căsuță de căutare; e posibil ca site-ul să aibă o căsuță de căutare vizibilă permanent în site, inclusiv în pagina de 404; e bine însă ca într-o pagină de 404 să repetați acea casetă imediat sub textul care informează de inexistența paginii să fie o casetă de căutare în site; adică dacă în paginile site-ului caseta e în dreapta, voi puneți-o și în cadrul textului în sine;
c. (opțional) Ar fi util și un scurt sumar al site-ului; dacă tot nu există pagina și am intrat la voi pe site, dați-mi ceva de făcut; cele mai vizitate pagini ale site-ului, sau paginile cel mai recent adăugate sunt bune exemple de pagini care pot fi afișate; dacă e un site mic (sub 20 de pagini), puteți afișa toate paginile site-ului;
d. Dacă aveți un site foarte mare, ar fi bine să aveți un link către pagina “Harta site” (exemplu pe site-ul Dacia);
e. (complicat, dar foarte util) Dacă vedeți că utilizatorul a intrat în site pe un link care arată așa:
www.site.ro/pagina-despre-mihai-viteazul,
puteți să faceți automat o căutare în site după [pagina despre mihai viteazul] și să îi afișați vizitatorului rezultatul căutat;
f. Dacă site-ul dumneavoastră nu vă informează automat de fiecare dată când cineva accesează o pagină de tip 404, puteți include și o opțiune prin care vizitatorii să poată să trimită către administratorul site-ului un scurt mesaj;
h. O opțiune bună este să aveți și un link către pagina principală;
i. Puteți informa vizitatorii că e posibil să fi scris URL-ul greșit, și să verifice tastarea lui;
j. În fine, în pofida tuturor sfaturilor de mai sus, faceți pagina simplă, de cele mai multe ori vizitatorul vrea să plece rapid din pagină, nu îl obligați să citească mult text; concis și scurt;
(top)
A5. Uzabilitate
+Căutarea e în colțul din dreapta-sus, excelent;
1. Multe linkuri nu sunt subliniate, problemă de uzabilitate;
2. Nu aveți pagina Home în meniuri;
3. Nu am un nor de tag-uri în footer;
(top)
B. Analiza principalelor elemente de pe pagina principală (împărțirea paginii în bucăți)
B1. Header-ul
+Search-ul este poziționat în colțul din dreapta-sus, excelent acest lucru, bravo!
1. Logo-ul:
– Nu are nicio idee în spate; un text alb cu roșu; roșu probabil de la culoarea inimii sau a buzelor; atât; ăsta e tot logo-ul; forate dezamăgitor;
– Nu aveți un motto, nu aveți un simbol, sunteți doar atât – “Top kiss” -, și eu ar trebui să îmi dau seama de asta;
– Culorile alb pe negru și roșu intens pe negru sunt foarte obositoare pentru ochi; sunt culori puternice, mai degrabă neplăcute;
– Observ că “top” e scris un pic mai în sus față de Kiss și “.ro”; da, e o idee, top=sus, însă foarte slabă;
2. Meniul de sus:
– Nu aveți link către homepage;
– Nu aveți o pagină “Despre noi”;
– Unele cuvinte nu au sens să fie la singular; de exemplu, “Parteneriat”; aveți doar un parteneriat? Intenționați să aveți doar unul? Așadar, de ce cuvântul la singular? În mod similar, mă gândesc că la rubrica de concursuri pot vedea nu doar concursul activ în prezent, ci și cuvintele încheiate în trecut;
3. RSS, Twitter și căutare:
– Nu aveți abonare prin email la blog; de ce?
– Tot în colțul din dreapta sus, fix lângă Twitter, m-aș aștepta să găsesc și iconița de Facebook;
– Pagina de Twitter ar trebui să se deschidă într-o fereastră nouă, pentru a nu părăsi site-ul dacă vreau să văd ce ați mai scris pe Twitter;
– La mouseover ar trebui să îmi apară un scurt text explicativ, pentru situația în care nu cunosc simbolul de Twitter sau RSS;
– Caseta e încadrată de o linie; ei bine, spațiul din stânga RSS-ului este mai mare decât spațiul din dreapta search-ului (probabil ați șters o mică iconiță de sus); aș centra caseta în acel box; eventual aș adăuga Facebook-ul / email-ul;
4. Meniul mare cu fundal gri deschis:
– Sub textul mare aveți un text explicativ; e însă foarte stupid să explicați Blogging ca fiind Blogging, Filmele online înseamnă filme online, iar sănătatea se referă la, ce altceva?, sănătate; renunțați la explicații complet sau puneți explicații corespunzătoare;
(top)
B2. Scrolling items
+Îmi place ideea de scroll pe prima pagină, foarte plăcută pentru navigare;
1. Aveți ca primă imagine o fotografie cu Google, pe fundal alb; textul de peste el este însă tot cu fundal alb, chiar dacă transparent; prin urmare, se vede destul de greu;
2. Unele titluri se repetă inutil:
“Rezultate Loto 6/49 de duminica 5 decembrie 2010, numerele castigatoare Loto 6/49 din 5 decembrie 2010 “;
“Prima pozitie in google ? Cum e posibila prima pozitie in google ? “;
3. Scrollul vertical între itemi e dificil, nu sunt fan al acestui lucru, duce la confuzii;
4. Data nu a fost tradusă;
5. Nu folosiți diacritice;
(top)
B3. Sidebar dreapta
+Excelentă integrarea cu Facebook, îmi place pluginul pe care l-ați pus;
1. Paginile cu căutări în site pot general potențial conținut duplicat; acest lucru e văzut ca un semnal că ați putea încerca să influențați manipulativ Google și că doriți să modificați malițios rezultatele în Google; v-aș recomanda să nu folosiți asemenea plugin, sau cel puțin să fiți conștienți că riscați penalități;
2. Interesant e că în widget-ul de căutări apar cele mai recente căutări din site; prin urmare, puteți avea surprize neplăcute, dacă nu filtrați conținutul (utilizatorii ar putea căuta termeni necorespunzători);
3. Aveți un widget cu articole sponsorizate; mai degrabă decât să afișați titlul articolului, imaginea și o bucată de conținut, sugestia mea ar fi să afișați o listă cu articolele sponsorizate, ar fi mai relevant;
4. La arhivă ar fi interesant să afișați și numărul de articole din luna respectivă;
5. Titlul unui articol din secțiunea de articole sponsorizate mi se pare prea mic;
6. Am impresia că nu sunteți conștienți de fenomenul numit Banner blindness; ați pus sub formă de bannere lucruri esențiale în navigarea în site; aș evita acest lucru;
(top)
B4. Conținutul principal
+Îmi plac spațiile albe, foarte OK acest lucru;
1. Ați pus foarte mare accent pe categoria unui mesaj; eu aș pune accent pe “Citește mai departe”;
2. Textul:
“Fara comentariu”
cred că ar suna mai bine:
“Niciun comentariu” sau
“Fără comentarii” sau chiar:
“Adaugă primul comentariu!”;
3. Nu apreciez foarte mult că aveți pe homepage mai întâi o listă de articole pe o singură coloană, apoi o listă de articole pe două coloane, e deranjant;
4. Nu toate thumbnail-urile arată bine, unele (cum e cel cu eMAG) pare tăiat într-un mod nefericit;
5. Aveți greșeli foarte mari inclusiv în titlurile articolelor:
“Se cauta administratorii pentru filmeonlinefree.org!” => “Se cauta administratori pentru filmeonlinefree.org!”;
“Castigatorii concursului Reteaua eMag , iPad si camere Nikon din saptamana 11 , 7 decembrie 2010 ” (nu are sens);
“Cronica Carcotasilor – Dezbracatu se aniverseaza” (cum poți să aniversezi un om și cum se poate aniversa cineva pe sine însuși? Complet ilogic; mă gândesc că nu știți ce înseamnă a aniversa);
6. Ați pus titluri exclusiv pentru SEO, mi se pare foarte inetică această practică:
“The Chronicles of Narnia : The Voyage of the Dawn Treader (2010) Cronicile din Narnia : Calatorie pe mare cu zori de zi online Narnia 3 ro sub “;
(top)
B5. Footer
+Îmi place că măcar în Footer ați pus detalii despre voi;
1. Fără sens:
“Incercam sa te dispunem”;
2. Nu ați păstrat nota de copyright a temei de WordPress;
3. Ce mă aștept să găsesc în footer-ul unui site?
a. Adresa fizică – vreau să îmi fie clar că sunteți o companie cu adresă fizică, că v-aș putea găsi;
b. Un telefon de contact;
c. Dați-mi ceva de făcut; scenariu: intru pe homepage, citesc ce e de citit, ajung în footer; aici am mai multe opțiuni: (i.) fie fac click pe unul din multele linkuri către site-uri din site, (ii.) fie ies din site-ul vostru;
Ce aș face eu altfel decât situația din prezent ar fi să pun în footer o listă cu cele mai vizitate / comentate / recomandate altora articole la voi din site; Da, asta m-ar interesa să citesc și, poate, mă vor ține în site;
4. Aveți o mare problemă cu spam-ul în footer; citiți fragmentul care începe cu “Repetition of Keywords in Internal Anchor Text (particularly in footers) is Troubling” din această pagină și vedeți cum atât Google (prin Matt CUTTS), cât și Yahoo! condamnă vehement practica, vizibilă la voi în site, a linkurilor spammy; aveți în site 2 rânduri de linkuri în footer, e enorm!
Să vă zic un secret: Linkurile din footer, cu font mic, la grămadă cu multe alte linkuri, sunt printre cele mai slabe tipuri de linkuri pe care un site le poate avea; muuuuuuuuuuuuuuuuult mai bine ar fi fost ca acele să fie în sidebar (dar asta ar face ca întreg site-ul să arate spammy, nu doar footer-ul), saaaau (și aici vine bomboana de pe tort) ați putea scrie articole despre companii; cu alte cuvinte, ați putea să scrieți un articol pe tema Download filme și să puneți un link către site; Site-ul ar beneficia de linkuri mai bune (mult mai bune) decât linkurile pe care le are acum, iar voi ați beneficia în două feluri: (i.) scăpați de linkurile spammy din footer; și (ii.) obțineți noi articole de calitate (sper!) în site; e o situație win-win;
În prezent, linkurile arată foarte rău;
5. Cum sună asta?
“topKiss .ro este unul din blogurile cunoscute din Romania”;
Păi dacă am auzit eu de voi, sunteți cunoscuți, dacă nu am auzit, nu sunteți; nu puteți zice că sunteți cunoscuți dacă eu vizitatorul nu am auzit de voi; și dacă am auzit, de ce îmi spuneți asta? N-are sens;
6. Greșeli gramatică:
“informatii.Incercam” (lipsește spațiul);
“dispunem oferindu-ti” (lipsește virgula);
“showbizul” => “showbiz-ul”;
“( downloada )” => “(download-a)”;
“descarca ( downloada ) filme fisiere” (fără sens);
“care” => “pe care”;
“Posibilitatea de a slabi ( cura de slabire, diete slabire ) oferite de profesionisti si colectate de noi sau de a avea o viata mai sanatoasa nu ezita sa cauti pe acest site.” (fără sens);
“privind de acel articol” (fără comentariu);
“Fi” => “Fii”;
“Fi pregatit sa descoperi pe zi ce trece multe informatii cu privire la […] pareri” (e chiar amuzantă asta);
7. Aveți în footer texte pur SEO, foarte rele pentru vizitatori:
“Posibilitatea de a slabi ( cura de slabire, diete slabire )”;
8. Bannerul cu ClausWeb și cel cu GTop statistici ocupă prea mult spațiu vertical; aș pune bannerele în rând cu alte elemente din footer, pentru a nu consuma inutil spațiu vertical;
(top)
C. Analiză pagini din site
C1. Pagina unui articol oarecare
+Îmi place integrarea cu Facebook;
1. Aveți foarte multe tag-uri, posibil semnal spammy:
” * raspunsuri quiz 81
* emag quiz 81
* quiz 81
* raspunsuri emag quiz 81
* quiz 81 emag
* quizz 81
* Quiz #81 din 9 decembrie 2010
* coduri reteaua 9 decembrie
* Quiz #81
* quiz81″
2. Textul despre autor pare scris cu neseriozitate:
“viata e scurta. daca nu o putem lungi … macar sa o facem lata “;
3. Câmpurile de comentarii nu sunt traduse în limba română;
4. Nu aveți funcție de abonare prin RSS la comentariile ulterioare; de asemenea, nu mă pot abona la comentariile ulterioare prin email;
5. Nu aveți o listă cu articole asemănătoare;
6. Gravatarele nu apar în lista cu comentarii, e ușor să sari peste ele, să nu le observi;
(top)
C2. Pagina unei categorii oarecare
+Afișați suficiente informații despre articole în afișarea unei categorii;
1. Nu îmi place că jumătate din articole sunt afișate pe o coloană și jumătate pe două coloane;
2. Nu ați tradus tema integral;
3. Ar fi fost interesant să știu câte articole sunt într-o categorie anume;
(top)
C3. Pagina de contact
+Am cel puțin o metodă de contact, e bine;
1. Când trimit un email, mă ajută să știu cu cine vorbesc; la fel când sun la telefon sau scriu pe Yahoo! Messenger; în acest sens, aș pune poze cu persoanele care răspund la telefon, numele persoanei, adresă de email de tip
prenume.nume@101topkiss.ro;
Puneți asta pe pagina de contact;
2. Tot pentru încredere, ar fi util să aveți în pagină o hartă a adresei voastre;
3. Ar fi utile și funcții de instant messaging în această pagină; poate și linkuri către conturile de rețele sociale;
(top)
D. Concluzii
Site-ul topkiss.ro este un site cu design modern, și multe informații. Pe site găsiți: muzica noua, filme online, muzica online.
nu ai avut ce face man :)))
serios :)))
Mersi de feed-back.
E job-ul meu să fac review-uri, ăsta nici măcar nu e foarte mare, vezi aici review-uri mai mari:
https://olivian.ro/category/review-complex-site/
https://olivian.ro/category/complex-site-review/
Spor.
si ce faci daca mai amana inca o data data desemnarii castigatorilor?
Ce să fac, nu fac nimic. :)