De ce să apelezi la un specialist să realizeze un audit SEO, în loc să folosești tool-uri de audituri online?

OK, vrei să faci un audit SEO. Ai două mari opțiuni:

  • Faci tu însuți un audit, folosind diferite tooluri (exemplu: 1 sau 2). Vei interpreta tu însuți rezultaltele.
  • Apelezi la un specialist, care va rula, probabil, o parte sau toate din toolurile testate de tine, va testa, poate, site-ul și cu alte tooluri, și îți va da o interpretare a rezultatelor.

De ce consider că, cel puțin în ceea ce privește calitatea auditului, un specialist aduce rezultate mai bune?

Sunt două mari motive:

  • Un tool SEO are o motivație să raporteze mai multe erori, și din cele raportate mai multe să fie marcate ca “grave”. Dacă ai un tool SEO care scanează un site și menționează doar câteva probleme, și spune despre mai toate că au o prioritate mică, ai impresia că acel tool nu își merită investiția în timp, efort și bani. Așa că există o tendință naturală a toolurilor SEO să marcheze problemele cât mai grav posibil, și să menționeze cât mai multe probleme. Exemple de probleme raportate azi, la început de 2020, în diferite tooluri SEO, cu care eu nu sunt de acord că ar fi probleme:
    • Prezența tagurilor h2 – hn într-un site. Dacă tagul h1 are o vagă importanță (deși titlul unei pagini, dacă e scris cu font mare, vizibil, în site, s-ar putea să fie la fel de bun ca folosirea tagului h1), tagurile h2 – hn au o importanță minimă;
    • Tagurile rel=next/prev, în condițiile în care pentru Google nu mai sunt relevante;
    • Prezența tagului meta keywords; dacă nu știi să interpretezi corect datele, vei spune, eronat în opinia mea, că e bine ca un site să aibă meta keywords;
  • Sunt multe lucruri într-un audit care au nevoie de analiza unei persoane. Pur și simplu, un tool SEO automat nu are cum să evalueze unele lucruri. Exemple:
    • Un tool SEO îți va spune că meta descrierea ar trebui să aibă o anumită lungime, va ridica semne de întrebarea dacă nu există; dar nu va da importanță diferită descrierii de pe homepage și paginilor foarte improtante vs. meta descrieri pentru pagini mai puțin importante;
    • Meta descrierea e indicat să fie făcută pe principiile care stau la baza realizării reclamelor pentru Google Ads; un tool de analiză SEO va rata, probabil, această analiză;
    • Apoi sunt niște reguli pentru titluri, meta descrieri – să aibă anumite elemente, să te “agațe”; da, cu un tool SEO ai acces la majoritatea titlurilor / meta descrierilor dintr-un site, poți vedea informații rapid și lua decizii; dar pentru acele decizii ai nevoie de niște cunoștințe care nu vin la pachet cu analiza dată de tooluri;
    • Situații specifice – am întâlnit recent la o analiză următoarea situație: homepage-ul avea rel=canonical către site.ro/prima-pagină, iar site.ro/prima-pagină avea redirecționare 301 către homepage; e posibil ca un tool să nu îți spună că asta e o problemă;
    • Sau – același site avea tagul h1 de două ori pe pagină, cu aceeași informație în el; aparent, o greșeală; dacă intrai în codul sursă, puteai observa că unul din taguri era afișat pe varianta desktop a site-ului, celălalt pe mobile; un tool SEO probabil va ignora acest aspect;
    • Lungimea URL-urilor – un tool SEO îți va spune “Ai URL-uri peste o anumită lungime”; ce concluzii să tragi? În opinia mea, optim e să eviți pe viitor, dar să nu schimbi URLurile vechi; dacă nu ai pe cineva care să îți interpreteze datele, te poți apuca să schimbi toate URL-urile din site, ceea ce, foarte probabil, va aduce mari scăderi de trafic o perioadă însemnată de timp, chiar dacă  pui redirect 301 de la vechile la noile URL-uri; dar dintr-un simplu raport nu îți dai seama de asta;
    • Nume de imagini neinspirat alese – DSC0003.jpg; ce faci în situația asta? Eu recomand păstrarea numelor de fișier pentru imaginile vechi, și, pe viitor, adăugarea de nume de fișiere corespunzătoare; un tool îți va spune de problemă, nu îți va da un răspuns clar cu ce e de făcut;

Care e utilitatea toolurilor SEO?

  • Pot parcurge cantități mari de informație; dacă ai un site de peste 10 pagini, îți va fi greu să verifici manual tot felul de elemente care stau la baza unei analize SEO; dacă ai un site de peste 100 de pagini, va fi și mai greu; peste 1.000 de pagini? Va fi foarte, foarte greu; soluția? Un tool SEO scanează toate paginile, și îți raportează paginile cu probleme;
  • Preiau din efortul de a ajunge la date, și le prezintă sintetizat; există, de multe ori, o pagină doar pentru erori cu meta descrieri; de multe ori, poți sorta datele unui raport, să vezi doar problemele la început, de exemplu; ai acces la multe date într-un mod sintetic;
  • Te forțează să fii la curent cu toate detaliile; dacă un tool SEO vine cu o verificare nouă, vei dori, probabil să citești despre lucrul respectiv, ca să poți înțelege raportul;
  • Unele vin cu alerte, unele generează rapoarte, majoritatea dintre ele își îndeplinesc rolul – de a îți ușura munca.

Ca o concluzie, cu toate că principiile SEO au tendința să nu se schimbe, SEO poate fi uneori foarte greu de făcut. Desigur că toolurile SEO te pot ajuta să înțelegi o situație, dar ca să poți interpreta corect datele, și să faci un plan de acțiune, ai de obicei nevoie de o opinie personală.

Measuring tools
Ann HS. – Tools…macro Monday., https://flic.kr/p/2hjtwRC
Partajează pe WhatsApp

2 comentarii la „De ce să apelezi la un specialist să realizeze un audit SEO, în loc să folosești tool-uri de audituri online?”

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.