Review complex site: analiză generală site spat.ro

Bună, în mesajul de față analizez site-ul spat.ro.

Cuprins

A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)
A1. Copywriting
A2. Design
A3. Uzabilitate
A4. Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) – sumar
A5. Structurarea informației
B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)
B1. Logo-ul
B2. Pagina principală
B3. Caseta de newsletter
C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)
C1. Categoria de ambarcațiuni
C2. Servicii
C3. Pagina de contact
C4. Pagina unui produs oarecare
C5. Despre noi
C6. Clienți
D. Analiză competiție site – ce puteți prelua de la alții?
D1. Ambarcatiuni.ro
D2. Ambarcatiuni.net
D3. Boats & Yachts
D4. Barci Ambarcatiuni
E. Concluzii
E1. Generare de idei
E2. Lucruri importante, de implementat imediat

(sus)

A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)

(sus)

A1. Copywriting

+Folosiți un limbaj coerent, vă exprimați în același fel în tot site-ul;
1. Nu folosiți diacritice, lucru care îmi displace;
2. Folosiți mulți termeni tehnici, aș face un mic ghid pentru acești termeni;
3. (+important) Legat de texte precum e acest text:
“Chiar daca la prima vedere operatia de montaj motoare pare simpla datorita instructiunilor clare ale fiecarui producator de motoare, particularitatile fiecarei barci influenteaza foarte mult performantele propulsiei. De aceea, trebuie corelate foarte bine caracteristicile propulsiei cu cele ale ambarcatiunii.”;
Voi aveți tendința în site să vorbiți foarte complicat; folosiți fraze lungi, exprimări pasive (“plimbarea a fost făcută”, mai degrabă decât exprimarea activă “m-am plimbat”), cuvinte complicate, acronime; v-aș recomanda un limbaj mai simplu, propoziții scurte, verbe active și cuvinte simple și clare; de asemenea, evitați folosirea exprimării cu gerunziu (“făcând”, “având”, “mergând”);
4. Combinați româna cu engleza în unele cazuri, aș încerca, pe cât posibil, să comunic doar în limba română;
5. Descrierile produselor mi se par foarte sumare, aș pune mai multe texte acolo;
(sus)

A2. Design

+Aveți consistență în design, asta e excelent; culorile sunt calme, lucru îmbucurător;

1. Fontul meniului de sus e foarte dificil de urmărit; e un gri deschis pe galben deschis, cu efecte de transparență; nu agreez această grafică, ce face site-ul greu lizibil;
2. Dacă vă uitați la grafica cuvântului “Motoare”, de exemplu, puteți vedea un “t” foarte îngroșat și un “M” foarte subțire; se vede foarte rău grafica; La fel, meniul “Contact” este scris cu caractere când îngroșate, când subțiri;
3. Site-ul e greu lizibil, aveți fonturi gri pe fundaluri deschise; nu e ușor deloc să îl parcurg;
4. Grafica pare foarte spălăcită; e un gri șters, nimic atractiv;
5. Grafica din footer nu are nicio continuare; În partea de jos a site-ului aveți o mare/un ocean, dar nu e continuată de nimic în partea de sus; de unde “vine” acea mare/ocean?
(sus)

A3. Uzabilitate

+Caseta de newsletter e în partea dreaptă, foarte bine; linkurile sunt subliniate, excelent;
1. Nu văd funcție de căutare în site, păcat!
2. (+important) Problemă enormă de uzabilitate – aveți un link către pagina în limba engleză, link care e nefuncțional; aș remedia imediat această problemă;
3. În breadcrumbs, pagina curentă e clickabilă, deși cursorul nu arată asta; e o defecțiune aici;
4. La linkurile către descrieri în format PDF, nu faceți foarte clar că se deschide o fereastră nouă;
5. (foarte important!) Multe produse nu au descrieri în format PDF, e o problemă mare de uzabilitate acest lucru;
6. (+idee) V-ar prinde bine un număr de telefon și email pe orice pagină a site-ului;
(sus)

A4. Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) – sumar

+Titlurile produselor oferite sunt foarte bine optimizate;
1. Am observat că în titlul paginilor, după titlul paginii curente, ați pus punct; în opinia mea, acel punct este inutil;
2. Titlul paginii principale:
Acasa.
ar putea fi radical îmbunătățit dacă s-ar pune cuvinte cheie în el;
3. Nu folosiți descrieri pentru produse, ceea ce e neplăcut;
4. Nu folosiți tag-uri h1 – h2 – h3 pentru titluri, ceea e nu e foarte bine;
5. Aveți destul de puține linkuri către site;
(sus)

A5. Structurarea informației

+Îmi place că folosiți breadcrumbs, ajută pentru navigarea în site;
1. Nu aveți în meniul de sus pagina “Acasă” sau “Home”; vă lipsește asta; da, pot face click pe logo, dar nu e foarte intuitiv;
2. (+idee) Footer-ul este foarte sărăcăcios; aveți linkuri către producători și … atât;
Dați-mi ceva de făcut; scenariu: intru pe homepage, citesc ce e de citit, ajung în footer; aici am mai multe opțiuni: (i.) fie fac click pe unul din multele linkuri către site-uri externe (Linkurile tip linkuri către producători), (ii.) fie vizitez mai departe în site, făcând click pe linkurile din footer care duc către articole din site-ul vostru;
Voi ar trebui să aveți linkuri către pagini de producători care să fie în site-ul vostru; astfel, când fac click pe logo-ul Yamaha, ar trebui să ajung la o pagină a voastră în care să prezentați produse Yamaha de la voi din site; în acea pagină, da, puteți pune link către Yamaha-motor-Europe.com; altfel însă, linkurile doar mă alungă din site;
De asemenea, în footer ar fi indicat să aveți o listă cu linkuri către cele mai importante pagini din site-ul vostru; arătați-mi că aveți conținut de valoare; promovați-vă voi înșivă;
3. (+idee) Ce mă aștept să găsesc în footer-ul unui site?
a. Adresa fizică – vreau să îmi fie clar că sunteți o companie cu adresă fizică, că v-aș putea găsi;
b. Un telefon de contact;
4. Ca metodă de promovare, v-ați gândit să aveți o pagină dedicată promoțiilor?
5. Dacă sunt pe homepage, logo-ul nu e clickabil; de ce? Mă aștept să fie clickabil, inclusiv pe homepage;
(sus)

B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)

(sus)

B1. Logo-ul

+E ușor de citit numele firmei, un punct pentru asta;

1. Logo-ul nu e scalabil și ușor de printat alb-negru; ar fi fost de preferat un logo care să poată fi printat în modul alb-negru fără nicio problemă;
2. Am încercat să îmi dau seama ce este simbolul Spat, dar nu mi-am dat seama; pare o virgulă sau un 6 sau un 9 răsturnat / inversat; ar mai putea fi un indicator înspre nord-est; dacă am această problemă (să identific ce înseamnă simbolul), mă gândesc că și alți vizitatori pot avea aceeași problemă; seamănă un pic și cu o picătură de apă, dar e puțin relevant și greu de identificat asta;
3. (+idee) Logo-ul site-ului îmi aduce aminte de ansambluri mecanice, de lucrurile care stau în “spatele” unei bărci de obicei; poate ar fi fost inspirat să aveți un logo care să inspire, să îmi dea idei, să mă provoace, să mă îndemne să mă îndrept spre mare; în prezent nu se întâmplă acest lucru;
4. Nu înțeleg de ce sigla are ca și culoare generală griul; când mă gândesc la mare și la ambarcațiuni, griul este rar culoarea pe care o asociez cu aceste lucruri; albastru poate? Verde? Alb?
5. Grafica siglei e un pic pixelată, aș lucra la acest aspect;
6. În prezent grafica e axată pe aspectul metalic; da, o barcă poate fi ansamblul tehnic al elementelor care o compun; o barcă însă poate fi legată de sentimente, de libertate și speranță; m-aș lega mai degrabă de acest aspect;
(sus)

B2. Pagina principală

+Mă bucur că din această pagină am acces la toate secțiunile site-ului și pot înțelege ușor structurarea informației;

1. (+idee) Pe pagina principală aveți doar acest text:
“Bine ati venit !”;
Sugestia mea ar fi să aveți mai mult text pe pagina principală; puteți prezenta sintetic conținutul site-ului, puteți avea o descriere a companiei, puteți vorbi despre avantajul competițional al Spat în fața competitorilor;
2. Titlul paginii este în prezent:
“Acasa.”;
Evident, acest titlu poate fi îmbunătățit; sugestia mea este să lucrați la titlu și să îl optimizați pentru cuvinte cheie;
3. (+idee) O imagine face cât 1.000 de cuvinte; iar un clip video valorează cât 1.000 de imagini; alegeți una dintre aceste două opțiuni multimedia, și puneți pe pagina principală a site-ului o imagine cu compania sau un clip video cu activitățile voastre;
4. Pagina principală este mult prea sărăcăcioasă; un mesaj de “Bun venit!” și atât sugerează că nu v-ați ocupat foarte serios de site sau că nu aveți ce oferi; site-ul pare neterminat sau cel puțin incomplet;
5. Vă lipsesc în footer datele legale – copyright, privacy, trademark;
(sus)

B3. Caseta de newsletter

+Abonarea e foarte facilă, dintr-un singur pas;
1. Nu am primit confirmare prin email; pur și simplu, m-ați abonat la email; păi așa pot să mă apuc să abonez o grămadă de oameni la newsletter, fără voia lor; ar trebui să aveți verificare prin email;
2. (+idee) Aș pune în pagina principală link către o pagină dedicată newsletter-ului;
Ce vreau să găsesc la pagina de newsletter?
a. Să pot vedea toate newsletter-ele trecute;
b. Să îmi ziceți câți abonați la newsletter-e aveți (cred că e utilă această transparență);
c. Să îmi dați asigurări că cu adresa mea de email o să vă purtați bine (n-o vindeți);
d. Să îmi ziceți cum mă dezabonez;
De asemenea, vreau să am opțiunea să mă abonez la știri prin:
a. Newsletter clasic (email);
b. Feed RSS;
c. Un cont de Twitter, Facebook și grup pe LinkedIn în care să anunțați lucrurile importante;
Voi trebuie să fiți unde sunt și eu, vizitatorul vostru;
(sus)

C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)

(sus)

Categoria de ambarcațiuni


+E îmbucurător că dintr-o singură pagină pot vedea toate ambarcațiunile din această categorie;
1. (+idee) De fiecare dată când listați o categorie, ați putea face mai mult decât să listați itemii din listă; puteți să îmi dați:
a. Opțiuni de sortare a datelor; aș vrea să pot sorta, de exemplu, ambarcațiunile după criterii ca: nume, popularitatea paginilor în site, preț, de câte ori a fost printată o pagină cu caracteristici tehnice;
b. Opțiuni de filtrare; m-ar interesa să văd doar ambarcațiunile care îndeplinesc anumite criterii – preț între … și între …, anumită masă, anumit volum;
2. Textul cu litere italice e dificil de citit, v-aș recomanda să nu îl folosiți;
3. Aș încerca să explic încă din titlul produselor care sunt diferențele între ele:
“Forward 535 P
Forward 535 2P”;
Dacă mă uit peste aceste texte, ar trebui să îmi fie clar care e diferența între cele două;
Aceeași observație pentru:
“Laguna Lux
Laguna Lux Open”
și
“Hidrobuz Catamaran HC32
Hidrobuz Catamaran C16”;
Ajutați-mă să pot afla care sunt diferențele între diverse produse dintr-o categorie;
4. (+idee) M-ar interesa ca atunci când merg cu mouse-ul deasupra unei ambarcațiuni, să apară o scurtă fereastră și să văd o imagine cu ambarcațiunea prezentată; m-ar putea ajuta să iau o decizie mai rapid;
5. (+idee) Cum ar fi ca, mai mult decât o listă de ambarcațiuni, să îmi prezentați și scurte caracteristici ale ambarcațiunilor, pentru a putea lua o decizie informată?
6. Nu înțeleg de ce îmi arătați o grafică a Europei; eu vreau să văd mare, apă, voi îmi arătați continente; iar România are o grafică nefirească – comparați conturul de pe hartă cu o hartă reală și veți vedea diferențe;
(sus)

C2. Servicii


+Îmi place că într-o singură pagină înțeleg care sunt serviciile oferite;
1. (+idee) M-ar interesa ca în pagina de servicii să văd și detalii despre fiecare dintre serviciile oferite;
2. (+idee) Ar fi interesant să văd portofoliul de clienți anteriori și să văd niște recomandări de la fiecare dintre ei; o pagină de testimoniale / referințe / studii de caz ar fi binevenită;
3. Titlul paginii e greu lizibil în context;
4. Analiza fiecărei pagini:
a. Reparatii si intretinere: salupe, ambarcatiuni
– Nu înțeleg de ce numele paginii nu conține folderul ‘servicii’, ca în modelul:
spat.ro/servicii/reparatii-si-intretinere-salupe-ambarcatiuni.htm
– Aș explica ce înseamnă “PAFS”;
– Asta nu e o propoziție, nu are nici subiect nici predicat:
“La instalatiile de propulsie si la diesel generatoare”;
– Virgulele de aici:
“dar, in masura posibilitatilor abordam”
se pun corect așa:
“dar, in masura posibilitatilor, abordam”
sau așa:
“dar in masura posibilitatilor abordam”;
– “trebuiesc” se scrie “trebuie”;
– M-ar interesa și ce garanții oferiți pentru reparații;
b. Modificari salupe si ambarcatiuni
– Virgulă:
“echipamentele firma”;
– Aici ați pus, în mod greșit, virgulă între predicat și complementul direct:
“modifica, instalatii”;
– Spațiu inutil:
“generatoare ,”;
– (+important) Ziceți de multe ori în site:
“salupe si ambarcatiuni”;
Dacă mă uit în dexonline, văd însă că sensul cuvântului “șalupă” este:
“ȘALÚPĂ, șalupe, s. f. Mică ambarcație cu motor, care servește la transportul persoanelor și al mărfurilor sau la diverse operații (de remorcare) în rada unui port.”;
Așadar, “șalupă” e o ambarcațiune; e ca și cum un service auto ar zice: “Reparăm Dacia Logan și autoturisme”; ideea e că Dacia Logan e autoturism deja;
Pentru o exprimare frecvent întâlnită în site, consider că e o greșeală importantă;
c. Montare instalatii de propulsie
– Aici:
“sunt de doua feluri, de tip inboard”
aș pune “:”, mai degrabă decât “;”;
– Lipsește virgulă:
“proprie cat”;
“outboard experienta”;
“simpla datorita”;
– Legat de acest text:
“Chiar daca la prima vedere operatia de montaj motoare pare simpla datorita instructiunilor clare ale fiecarui producator de motoare, particularitatile fiecarei barci influenteaza foarte mult performantele propulsiei. De aceea, trebuie corelate foarte bine caracteristicile propulsiei cu cele ale ambarcatiunii.”;
Voi aveți tendința în site să vorbiți foarte complicat; folosiți fraze lungi, exprimări pasive (“plimbarea a fost făcută”, mai degrabă decât exprimarea activă “m-am plimbat”), cuvinte complicate, acronime; v-aș recomanda un limbaj mai simplu, propoziții scurte, verbe active și cuvinte simple și clare; de asemenea, evitați folosirea exprimării cu gerunziu (“făcând”, “având”, “mergând”);
d. Cosmetica Nautica
– Lipsește virgula:
“auto cu”;
– Se scrie “în funcție de”, nu “funcție de”;
– Înainte de “etc.” nu se pune nici măcar virgulă, nu mai vorbesc de “;”:
“alama; etc.”;
– Virgulă în plus:
“beneficiarului, sau”;
e. Asistenta tehnica
– M-ar interesa să îmi dați mai multe exemple cu situații pe care le-ați rezolvat; eventual să aveți poze cu bărci reparate; sau faceți clipuri video cu procesul de asistență tehnică; mi-ar fi de folos în luarea deciziei;
f. Transport salupe si ambarcatiuni cu remorci specializate
– Lipsește virgula:
“auto firma”;
“propriu-zis cat”;
– Puneți spațiu:
“750Kg”;
– Puneți separator între mii și sute:
“2000Kg” => “2.000Kg”;
– Aș scrie mai degrabă decât:
“Mentionam ca oamenii nostri”
așa:
“Mentionam ca personalul nostru”
sau:
“Mentionam ca angajații noștri”;
(sus)

C3. Pagina de contact


+E foarte bine că aveți și adresă de email și formular de contact;
1. Adresa de email din păcate nu este clickabilă;
2. Aș pune și date de facturare, date fiscale, vedeți aici – blogul Webvertise – detalii de ce este necesar;
3. M-ar interesa să văd o hartă cu adresa voastră fizică, v-aș putea găsi mai ușor;
4. (+idee) Cum ar fi ca în pagina de contact să aveți fotografii cu sediul vostru, fotografiat din interior și chiar și din interior? Eu cred că ar da un plus de încredere;
5. (+idee) Dacă vă contactez, mi-ar fi ușor să îmi imaginez persoana cu care voi comunica dacă aș vedea o fotografie cu membrii echipei voastre;
6. Pe pagina de contact ă aștept să găsesc și niște nume ale unor persoane de contact;
7. Imaginea din site cu harta are funcție de zoom, dar dacă fac click obțin o imagine cu aceleași dimensiuni; în acest caz, ce sens are funcția de zoom?
8. Ca să vă trimit un mesaj prin formularul de contact, trebuie să aleg în primul rând categoria, apoi să aleg o anumită gamă; de fiecare dată când fac asta, pagina se reîncarcă; e un proces anevoios, îmi displace acest mod de trimitere a mesajului pentru că durează foarte mult; aș căuta o metodă să simplific procesul;
9. Cum poate numele, emailul și categoria produsului să fie, toate, câmpuri obligatorii, dar mesajul în sine să fie opțional?
(sus)

C4. Pagina unui produs oarecare


+E foarte bine că precizați dacă prețul include sau nu TVA (Taxa pe Valoarea Adăugată);
1. Aș explica ce înseamnă unii termeni tehnici (de exemplu, “pescaj”);
2. Aș vrea să văd mai multe imagini cu produsele voastre;
3. Cum ar fi să văd și un film cu fiecare dintre produse, cu produsul în acțiune? Pe mine m-ar atrage;
4. (+idee) Interesant ar fi ca pe pagina unui produs să văd, la sfârșitul paginii, un buton de tipul “Recomandă și altora”; iar când fac click pe acel buton să pot recomanda cu ușurință pagina altor persoane;
5. Dacă oferiți link spre download de fișiere tip PDF, aș include și un link către Adobe Acrobat Reader;
6. (+idee) Pe mine m-ar interesa ca, în pagina de produs, să pot lăsa comentarii; nu pot face asta în prezent; păcat;
7. Puneți o steluță:
“* Pretul nu contine TVA. “,
dar steluța nu e prezentă nicăieri mai sus; de la ce vine acea steluță?
8. Faptul că pot alege imaginile din partea dreaptă e contra-intuitiv; nu am văzut imediat această zonă; ideal, imaginile acelea ar trebui să fie sub imaginea principală;
9. Aveți pagini – Patrol 630 – în care folosiți prea multe texte bolduite;
10. Unele produse sunt într-o engleză discutabilă:
“Pasager Dailly Trip”,
în loc de:
“Passager Daily Trip”;
11. Am găsit produse goale de informații, un mare minus la uzabilitate:
Inboard;
Am întâlnit destul de frecvent problema produselor fără nicio descriere, e o problemă gravă;
12. (+idee) Ca metodă de promovare, v-ați gândit să aveți o pagină dedicată promoțiilor?
13. Exprimarea
“cere ofertă”
mi se pare confuză; aș spune, mai simplu “contactează-ne pentru detalii” sau “cere o cotație de preț”; “cerere ofertă” e confuz;
14. De ce, dacă aveți produse cu mai puține poze, afișați un spațiu gol în locul pozelor absente? Dați impresia că nu ați pus toate pozele, că e un produs nefinisat; nu puneți niciun background dacă nu aveți poze de afișat;
Aici: Gama Cabin;
15. În breadcrumbs, pagina curentă e clickabilă, deși cursorul nu arată asta; e o defecțiune aici;
16. Descrierile produselor mi se par foarte sumare, aș pune mai multe texte acolo;
17. Multe produse nu au descrieri în format PDF, e o problemă mare de uzabilitate acest lucru;
(sus)

C5. Despre noi

+E foarte bine că aveți linkuri către alte pagini;

1. (+idee) Aș vrea să văd în pagina Despre noi:
a. Istoricul vostru;
b. Date financiare pe anul trecut pe care pot să le iau și singur de pe site-ul Ministerului de Finanțe, sau unele în plus;
c. Date despre traficul zilnic (să am impresia că sunt parte dintr-o comunitate);
d. USP-ul și VSP-ul de mai sus;
e. Misiune, valori, obiective, scop, motto – chestii din astea; și, ținând cont de cum aveți voi stilul pe site, vă atrag atenția să vă uitați la clipul ăsta, sau, dacă n-aveți timp, să citiți măcar asta;
f. Detalii despre structura companiei;
g. (tare!) Clipuri video cu compania din exterior, din interior, cu angajații, cu clienții; dați-mi video și vă voi iubi;
h. CV-urile managementului;
i. O secțiune cu apariții în presă (ajută vizitatorul să aibă încredere în voi);
j. (la modă) Cum aveți voi grijă de planetă? Ecologia și voi; detalii;
k. De ce, dacă cumpăr de la voi, sprijin România și îi sprijin pe români?
l. Testimoniale ale clienților (eventual puneți și impresii mai puțin plăcute);
m. Studii de caz – ziceți, în detaliu, că domnul X, cu jobul Y, din orașul Z, a vrut să cumpere o ambarcațiune; s-a dus întâi la o reprezentanță a firmei H, unde … (important!), dar s-a hotărât să cumpere online pentru că … (important!); a studiat piața, dar v-a ales pe voi pentru că …; la 3 luni de la achiziție, impresiile domnului sunt că …; dacă ar fi să recomande unei alte persoane să cumpere o ambarcațiune, i-ar spune …; studiul de caz e bine să conțină poze și chiar și video;
2. De ce scrieți “Despre Noi” cu inițială mare?
3. “40 persoane” => “40 de persoane”;
4. Virgulă:
“ambarcatiunilor cat”;
“beneficiarului am”;
5. Whoops, se scrie cu un singur i:
“nostrii”;
6. Fără virgulă:
“diesel-generatoare, etc.”;
7. Punct la sfârșit de propoziție:
“Avand ca permanenta preocupare calitatea produselor si satisfactia beneficiarului am implementat din 2005 sistemul ISO 9001:2000, astfel ca astazi, cu specialistii nostrii, putem sa abordam orice problema de motorizare sau echipare navala (climatizare, echipamente de radionavigatie, diesel-generatoare, etc.)”;
(sus)

C6. Clienți

+O listă impresionantă de clienți!

1. Ar fi fost foarte Ok să dați linkuri către site-urile clienților;
2. V-ar folosi în această pagină linkuri către eventuale scrisori de recomandare primite de la clienți;
3. (+idee) De ce nu dați poze către navele speciale, cum este Pânzarul Moldovenesc?
4. Dacă menționați în pagină linkuri către game, adică să pot face click pe o navă, m-ați atrage și mai mult;
5. Ar fi fost interesant să scrieți câteva cuvinte despre clienți, de exemplu eu nu știu nimic despre “S.C. Arabesque S.R.L.”; puteți da obiect de activitate, cifră de afaceri, număr angajați etc.;
(sus)

D. Analiză competiție site – ce puteți prelua de la alții?

(sus)

D1. Ambarcatiuni.ro

1. Au optimizat homepage-ul în special pentru cuvântul-cheie “Ambarcațiuni”, excelent!
2. Site în două limbi, română și engleză;
3. Posibilitate de creare cont;
4. Funcție de căutare în site;
5. Opțiune de căutare avansată;
6. Funcție de tip calculator de rate;
7. Pagină cu promoții și pagină dedicată evenimentelor din domeniu;
8. Date legale – copyright, privacy, trademark;
9. Logo-ul clickabil, inclusiv pe homepage;
10. Structură foarte simplă a site-ului, ușor de parcurs;
(sus)

D2. Ambarcatiuni.net

1. Temă de culori bazată pe albastru și alb (asemenea unui yacht alb pe apa albastru-verzuie);
2. Foarte multe produse în ofertă;
3. Nume de persoană de contact pe pagina de contact;
4. Poze foarte mari, plăcute;
5. Comparator detaliat pe pagina de trailere;
6. Dau asigurări:
– elemente de siguranță import CE;
– remorci omologate RAR și cu carte de identitate;
– proțap articulat, ce permite bascularea ambarcațiunii în apă;
V-ar folosi asta!
7. Au imagini cu plimbări cu barca, ajută la crearea unei atmosfere plăcute!
8. Oferă servicii de plimbări cu barca;
9. Pentru produsele pentru care nu au date, dau măcar link către un site extern și revin pe site pentru a comanda;
10. Text ușor de citit, alb pe albastru;
(sus)

D3. Boats & Yachts

1. Sunt afișate diferit, cu o atenționare, produsele care sunt nou introduse în site;
2. Când fac click pe o imagine a ambarcațiunii, nu se reîncarcă pagina, pot naviga între diferitele imagini foarte ușor;
3. Foarte multe poze cu unele produse;
4. Număr de telefon și email pe orice pagină a site-ului;
5. Formular de contact foarte simplu și clar;
6. Certificare ISO 90001 pentru companie;
7. Nume românești pentru bărci – Ana, Răzvan etc.;
8. Poze cu bărcile făcute în România;
9. Chiar în pagina unei categorii pot afla detalii despre un produs; nu trebuie să intru pe pagina produsului pentru detalii;
10. Grafică foarte simplă a site-ului, se încarcă ușor și pe calculatoare cu monitoare mici sau conexiune la Internet neperformantă;
(sus)

D4. Barci Ambarcatiuni

1. Culori predominante – alb, albastru și roșu pentru contrast;
2. Oferte speciale și adăugări recente de produse noi în site;
3. Funcție de căutare în site;
4. Campanie de schimb de linkuri cu site-uri din domeniu;
5. Link individual pentru pagina principală în meniul de sus;
6. Fotografii foarte mari cu produsele;
7. Multe imagini pentru produse;
8. Produse conexe – ATV, JetSki;
9. Site care se vede bine și pe monitoare foarte late (am testat pe 22″);
10. Logo cu culori exclusiv în tonuri de albastru;
(sus)

E. Concluzii

(sus)

E1. Generare de idei

1. V-ar prinde bine un număr de telefon și email pe orice pagină a site-ului;
2. Footer-ul este foarte sărăcăcios; aveți linkuri către producători și … atât;
Dați-mi ceva de făcut; scenariu: intru pe homepage, citesc ce e de citit, ajung în footer; aici am mai multe opțiuni: (i.) fie fac click pe unul din multele linkuri către site-uri externe (Linkurile tip linkuri către producători), (ii.) fie vizitez mai departe în site, făcând click pe linkurile din footer care duc către articole din site-ul vostru;
Voi ar trebui să aveți linkuri către pagini de producători care să fie în site-ul vostru; astfel, când fac click pe logo-ul Yamaha, ar trebui să ajung la o pagină a voastră în care să prezentați produse Yamaha de la voi din site; în acea pagină, da, puteți pune link către Yamaha-motor-Europe.com; altfel însă, linkurile doar mă alungă din site;
De asemenea, în footer ar fi indicat să aveți o listă cu linkuri către cele mai importante pagini din site-ul vostru; arătați-mi că aveți conținut de valoare; promovați-vă voi înșivă;
3. Ce mă aștept să găsesc în footer-ul unui site?
a. Adresa fizică – vreau să îmi fie clar că sunteți o companie cu adresă fizică, că v-aș putea găsi;
b. Un telefon de contact;
4. Logo-ul site-ului îmi aduce aminte de ansambluri mecanice, de lucrurile care stau în “spatele” unei bărci de obicei; poate ar fi fost inspirat să aveți un logo care să inspire, să îmi dea idei, să mă provoace, să mă îndemne să mă îndrept spre mare; în prezent nu se întâmplă acest lucru;
5. Pe pagina principală aveți doar acest text:
“Bine ati venit !”;
Sugestia mea ar fi să aveți mai mult text pe pagina principală; puteți prezenta sintetic conținutul site-ului, puteți avea o descriere a companiei, puteți vorbi despre avantajul competițional al Spat în fața competitorilor;
6. O imagine face cât 1.000 de cuvinte; iar un clip video valorează cât 1.000 de imagini; alegeți una dintre aceste două opțiuni multimedia, și puneți pe pagina principală a site-ului o imagine cu compania sau un clip video cu activitățile voastre;
7. Aș pune în pagina principală link către o pagină dedicată newsletter-ului;
Ce vreau să găsesc la pagina de newsletter?
a. Să pot vedea toate newsletter-ele trecute;
b. Să îmi ziceți câți abonați la newsletter-e aveți (cred că e utilă această transparență);
c. Să îmi dați asigurări că cu adresa mea de email o să vă purtați bine (n-o vindeți);
d. Să îmi ziceți cum mă dezabonez;
De asemenea, vreau să am opțiunea să mă abonez la știri prin:
a. Newsletter clasic (email);
b. Feed RSS;
c. Un cont de Twitter, Facebook și grup pe LinkedIn în care să anunțați lucrurile importante;
Voi trebuie să fiți unde sunt și eu, vizitatorul vostru;
8. De fiecare dată când listați o categorie, ați putea face mai mult decât să listați itemii din listă; puteți să îmi dați:
a. Opțiuni de sortare a datelor; aș vrea să pot sorta, de exemplu, ambarcațiunile după criterii ca: nume, popularitatea paginilor în site, preț, de câte ori a fost printată o pagină cu caracteristici tehnice;
b. Opțiuni de filtrare; m-ar interesa să văd doar ambarcațiunile care îndeplinesc anumite criterii – preț între … și între …, anumită masă, anumit volum;
9. M-ar interesa ca atunci când merg cu mouse-ul deasupra unei ambarcațiuni, să apară o scurtă fereastră și să văd o imagine cu ambarcațiunea prezentată; m-ar putea ajuta să iau o decizie mai rapid;
10. Cum ar fi ca, mai mult decât o listă de ambarcațiuni, să îmi prezentați și scurte caracteristici ale ambarcațiunilor, pentru a putea lua o decizie informată?
11. M-ar interesa ca în pagina de servicii să văd și detalii despre fiecare dintre serviciile oferite;
12. Ar fi interesant să văd portofoliul de clienți anteriori și să văd niște recomandări de la fiecare dintre ei; o pagină de testimoniale / referințe / studii de caz ar fi binevenită;
13. Cum ar fi ca în pagina de contact să aveți fotografii cu sediul vostru, fotografiat din interior și chiar și din interior? Eu cred că ar da un plus de încredere;
14. Dacă vă contactez, mi-ar fi ușor să îmi imaginez persoana cu care voi comunica dacă aș vedea o fotografie cu membrii echipei voastre;
15. Interesant ar fi ca pe pagina unui produs să văd, la sfârșitul paginii, un buton de tipul “Recomandă și altora”; iar când fac click pe acel buton să pot recomanda cu ușurință pagina altor persoane;
16. Pe mine m-ar interesa ca, în pagina de produs, să pot lăsa comentarii; nu pot face asta în prezent; păcat;
17. Ca metodă de promovare, v-ați gândit să aveți o pagină dedicată promoțiilor?
18. Aș vrea să văd în pagina Despre noi:
a. Istoricul vostru;
b. Date financiare pe anul trecut pe care pot să le iau și singur de pe site-ul Ministerului de Finanțe, sau unele în plus;
c. Date despre traficul zilnic (să am impresia că sunt parte dintr-o comunitate);
d. USP-ul și VSP-ul de mai sus;
e. Misiune, valori, obiective, scop, motto – chestii din astea; și, ținând cont de cum aveți voi stilul pe site, vă atrag atenția să vă uitați la clipul ăsta, sau, dacă n-aveți timp, să citiți măcar asta;
f. Detalii despre structura companiei;
g. (tare!) Clipuri video cu compania din exterior, din interior, cu angajații, cu clienții; dați-mi video și vă voi iubi;
h. CV-urile managementului;
i. O secțiune cu apariții în presă (ajută vizitatorul să aibă încredere în voi);
j. (la modă) Cum aveți voi grijă de planetă? Ecologia și voi; detalii;
k. De ce, dacă cumpăr de la voi, sprijin România și îi sprijin pe români?
l. Testimoniale ale clienților (eventual puneți și impresii mai puțin plăcute);
m. Studii de caz – ziceți, în detaliu, că domnul X, cu jobul Y, din orașul Z, a vrut să cumpere o ambarcațiune; s-a dus întâi la o reprezentanță a firmei H, unde … (important!), dar s-a hotărât să cumpere online pentru că … (important!); a studiat piața, dar v-a ales pe voi pentru că …; la 3 luni de la achiziție, impresiile domnului sunt că …; dacă ar fi să recomande unei alte persoane să cumpere o ambarcațiune, i-ar spune …; studiul de caz e bine să conțină poze și chiar și video;
19. De ce nu dați poze către navele speciale, cum este Pânzarul Moldovenesc?
(sus)

E2. Lucruri importante, de implementat imediat

1. Legat de texte precum e acest text:
“Chiar daca la prima vedere operatia de montaj motoare pare simpla datorita instructiunilor clare ale fiecarui producator de motoare, particularitatile fiecarei barci influenteaza foarte mult performantele propulsiei. De aceea, trebuie corelate foarte bine caracteristicile propulsiei cu cele ale ambarcatiunii.”;
Voi aveți tendința în site să vorbiți foarte complicat; folosiți fraze lungi, exprimări pasive (“plimbarea a fost făcută”, mai degrabă decât exprimarea activă “m-am plimbat”), cuvinte complicate, acronime; v-aș recomanda un limbaj mai simplu, propoziții scurte, verbe active și cuvinte simple și clare; de asemenea, evitați folosirea exprimării cu gerunziu (“făcând”, “având”, “mergând”);
2. Problemă enormă de uzabilitate – aveți un link către pagina în limba engleză, link care e nefuncțional; aș remedia imediat această problemă;
3. Ziceți de multe ori în site:
“salupe si ambarcatiuni”;
Dacă mă uit în dexonline, văd însă că sensul cuvântului “șalupă” este:
“ȘALÚPĂ, șalupe, s. f. Mică ambarcație cu motor, care servește la transportul persoanelor și al mărfurilor sau la diverse operații (de remorcare) în rada unui port.”;
Așadar, “șalupă” e o ambarcațiune; e ca și cum un service auto ar zice: “Reparăm Dacia Logan și autoturisme”; ideea e că Dacia Logan e autoturism deja;
Pentru o exprimare frecvent întâlnită în site, consider că e o greșeală importantă;
____________
Bottom line: site-ul spat.ro este un site foarte bine realizat, cu o ofertă tentantă.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).