Twitter România vs. Twitter Franța

Am creat un cont pe o rețea socială din Franța – Twitter. Am vrut să urmăresc SEO și online marketing în Franța. Am găsit greu 150 de oameni, apoi greu 300, foarte greu 350.

Am făcut același lucru în România, o țară de vreo 3 ori mai mică. Am găsit greu și cu indulgență 150, și mai greu 200. Peste 200 am vurt doar să urmăresc niște români, până am ajuns la 400. Am observat însă că, deși românii au conturi, multe dintre ele sunt fie părăsite complet, fie automatizate Facebook – Twitter, care le face greu de urmărit (de ce să urmăresc pe Twitter pe cineva care postează doar linkuri la postările sale pe Facebook?).

Observații despre SEO în România, pe baza Twitter:

  • Nu dau follow back (nu te urmăresc, dacă tu îi urmărești);
  • Nu dau like la ce faci;
  • Nu scriu mesaje private thank you (“mulțumesc că mă urmăriți”);
  • Nu scriu “mersi de urmărire” pe wall-ul lor. O persoană a pus o poză cu “merci, [nume utilizator]”, și a făcut o imagine din acest text. Automat? Cu siguranță! De efect? Da!!!
  • Sunt puțini. Nici măcar nu e o întrebare. *Trebuie* să fii pe Twitter dacă faci SEO în România. Dar prea puțini fac asta;
  • Nu dau share la aceleași lucru, nu au perspectivă comună. Pe Twitter în Franța comunitatea e mult mai închegată.
  • Nu scriu pe Twitter. De ce nu ai face asta? Ești în lumea SEO, scrie pe Twitter!
  • Am luat o companie mare de Internet din România, cu prezență internațională. Am căutat numele. Două conturi în total, din care unul nerelevant. Companie mare, românească, cu profil internațional.
  • Caută SEO România și compară cu SEO Franța pe Twitter. Ce-ți lipsește? Numărul de membri și numărul de mesaje.
  • Românii suferă de vedetism. E mai probabil să găsești aroganțe în Twitterul românesc.
  • Sunt mai off-topic decât francezii.
  • Zici că filozofia și descoperirea emoțiilor nu contează? Câte din cele de mai sus țin de profesionalism (“nu am capacitatea să comunic pe twitter, că nu mă pricep la online marketing”) sau de scuze obiective (“nu ai ce să scrii în România”), și câte de emoții (lene, vedetism, lipsă empatie, necomunicare, nedeschidere, neseriozitate, lipsă țel comun).
  • În grup totul. Chiar dacă Gigel vorbește prostii, îl promovăm pe Gigel. Afară contează ce zici, aici contează cine zice.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute.

My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress.

Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs).

On a personal level, I like self-development – events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

2 Comments

  • Florin Anghel

    27 January 2017 - 20:50

    Noroc,Olivian!!
    OK,am de zis ceva despre acest articol.
    Am intrat acum cateva minute pe profilul lui London SEO &PPC,si am vazut ca este urmarit de 704 de useri.
    Bineinteles,cred ca acei useri sunt din Romania si din Londra.
    Am inteles din articolul tau,ca francezii nu prea sunt interesati de SEO si PPC.
    Sa cred ca francezii,nu prea sunt interesati deloc de SEO si PPC?
    Sincer sa fiu,in Romania nu prea am vazut site-uri de SEO si PPC.
    Cred ca si francezii la rândul lor,au site-uri de SEO si PPC,dar nu le cunosc eu.
    Franta are in jur de 65 de milioane de oameni.
    Este foarte adevarat ce zici,ca romanii sunt aroganti,mai ales acei useri care sunt urmariti pe Twitter,de 2-3000 de oameni.
    Nu le mai dai de nas,umbla cu nasul pe sus.
    Bafta!

  • Olivian Breda

    28 January 2017 - 07:26

    Salut,

    “Sa cred ca francezii,nu prea sunt interesati deloc de SEO si PPC?”
    Dimpotrivă, piața lor e mai matură ca a noastră.

Leave a comment

Your email address will not be published.