Review site simplu: factureaza.ro

Bună, în mesajul de față analizez, pe scurt, Factureaza.ro – Facturi Online.

Întâi, câteva cuvinte despre program

Factureaza.RO este un serviciu oferit de Cubus Arts SRL , firmă cu sediul în Sibiu şi Braşov, cu zece ani de experienţă în construirea de aplicaţii web. Cu serviciul de gestiune facturi online sunt ajutați micii întreprinzători (PFA, întreprinderi mici şi micro) să scape de o parte din durerile de cap cauzate de contabilitatea firmei.

Siguranţa şi confidenţialitatea datelor sunt o prioritate maximă; în acest scop:

  1. Datele sunt transferate pe o conexiune criptată, similar cu transferul datelor in cadrul aplicaţiilor de e-banking (SSL).
  2. Copii de siguranţă ale bazei de date (facturi şi celelalte date) se fac zilnicpe 2 sisteme independente de backup
  3. Servere dedicate cu monitorizare permanentă.
  4. Backup de facturi pe email – se primesc automat săptămânal sau lunar oarhivă cu toate facturile create în ultimul interval de timp pe email.
  5. Toate datele vor rămâne confidenţiale. Mai multe aici.

Homepage – Facturi Online

1. Mă aștept ca întotdeauna, pe orice pagină aș fi, să găsesc logo-ul în stânga-sus;

2. Aș pune culori diferite pentru butonul de prețuri și cel de creare cont;

3. Aș face ca cele trei butoane de sus să aibă aceeași dimensiune;

4. Lipsește virgula:
“Tot ce îţi trebuie de când emiţi o factură până la înregistrarea plăţii”;
(trebuie, de);

5. Nu văd de ce ați scrie “RO” cu majuscule:
“Factureaza.RO le reaminteşte politicos clienţilor tăi dacă au facturi scadente”;

6. Aici e un pic confuz:
“Creează facturi în germană, engleză, italiană, spaniolă şi franceză, în orice monedă”
Aș scrie “cu template-ul în limbile”; văd totuși că e o problemă cu spațiul, așa că puteți lăsa așa;

7. I mare la Internet și “locație” e folosit mai degrabă impropriu:
“Poţi factura oriunde ai acces internet, ideal pentru oameni mobili sau locaţii multiple”;
locație – definitie | DEX online

8. Legat de:
“2 surse noi”,
“zilnic pe 2 sisteme independente de backup”
acest text ar trebui scris:
“două surse noi”;
“două sisteme…”;
Cum folosim cifrele în articole – câteva ponturi | Ghid de Jurnalism

9. Spațiere eronată:
“căutare(filtrare)”;
“discontinuităţilor(găurilor)”

10. Afirmația asta:
“Am extins funcţionalitatea de TVA”

11. Lipsește virgula:
“Factureaza.RO este uşor de folosit şi îţi este disponibil oricând – de oriunde ai Internet fără să instalezi nimic” =>
“Factureaza.RO este uşor de folosit şi îţi este disponibil oricând – de oriunde ai Internet, fără să instalezi nimic”

12. Aici:
“CE SPUN CLIENŢII NOSTRI”
ar trebui diacritice la “noștri”;

13. Legat de:
“Dacă ai ajuns pe această pagina, e foarte probabil că ai tot ce îţi trebuie să începi să emiţi facturi online.”
Păi trebuie să am firmă, nu? Și să fiu persoana de decizie în firmă pentru facturi;

14. “zece ani de experienţă în construirea de aplicaţii web”;
construire – definitie | DEX online

15. În footer este foarte indicat ca, pentru a fi bine identificați în Google Local, să aveți adresa fizică a companiei; pentru uzabilitatea vizitatorilor, e indicat să aveți în footer și elemente de contact; rețelele sociale pot și ele să aibă loc în footer;

16. În footer:
“S.C. Cubus Arts S.R.L” – lipsește punctul final;

17. (+important) În opinia mea, homepage-ul e prea lung; aveți 6 noutăți, patru testimoniale, listă cu toate motivele;
Eu văd mai degrabă homepage-ul ca pe un punct de plecare spre alte pagini; nu e neapărat rău, dar aș face homepage-ul mai degrabă axat pe a trimite către, nu spre a fi o destinație în sine;

18. În header, ar fi poate utilă o funcție de tipul “Sunați-mă voi”; vizitatorii să poată să introducă un număr de telefon și voi să îi sunați, sau să lase o adresă de email și să îi contactați voi pe ei;

19. Nu înțeleg de ce meniul de jos:
“Informații utile

Manual
Întrebări frecvente (FAQ)
Documentație API
Legislaţie
Exemple de facturi
Utile
Presă
Plata cu cardul
Resurse

Noutăţi
Blog
Forum
Termeni şi condiţii”
Nu poate fi accesat decât de pe homepage, dacă mă loghez nu mai am acces la el; mi se par informații importante;

Pagina de logare – Login factureaza.ro

1. Aș prefera să am un singur user și o parolă; iar dacă am mai multe firme, să fiu întrebat în pagina următoare pentru ce firmă doresc să mă loghez;

2. Ce sens are Facebook like pe pagina de logare? Aș păstra-o cât mai simplă, am ajuns acolo vreau doar să mă loghez;

3. (+important) Am o mare problemă cu “ține minte logarea”; aș vrea foarte mult să aveți o casetă de tip “Ține minte logarea” și să nu fiu nevoit ca, de fiecare dată când accesez aplicația, să mă loghez; voi puneți preț pe securitate; OK; dar dați-mi mie posibilitatea să pun preț pe plăcerea mea personală;

4. Titlul paginii se cheamă “Datele de acces”; păi nu e “Logare în sistem”?

5. Odată ziceți “Login”, odată “Logare”; cum e?

Factureaza.RO :: Gestiune facturi online :: Facturi, Proforme, Avize, Chitante, Abonamente :: PFA Breda Olivian-Claudiu
1. Mi-ar plăcea să am în dashboard toate tipurile de documente (ultimele facturi / proforme / chitanțe / avize) emise, să le văd direct din dashboard;

2. La facturi folosiți următoarea punctuație:
” 570,00″,
iar în footer, la curs valutar:
“€ 4.3295 $ 3.1440”;
Mi se pare confuz;

3. “Foloseşte butonul albastru din meniul de sus pentru a adăuga prima aviz”?
“Prima”?

Gestiune facturi online

1. “Clienţi”? Păi nu e doar unul?

2. “Denumirea produselor sau a serviciilor” – mi-ar plăcea să pot vedea ultimele 5 denumiri introduse, mi-ar fi mai ușor; de asemenea, ar fi util, dacă am mai adăugat o factură pentru clientul respectiv, să îmi arătați ultimele date introduse;

3. “U.M.” – fie scrieți fără prescurtări, fie puneți un ? care să explice ce e cu acel lucru; exemplu:
Corect: CNP – Cod Numeric Personal (de ce?):;
Corect: CNP – Cod Numeric Personal (?):;
Corect: CNP – Cod Numeric Personal):;

4. Articulați diferit lucrurile (odată e articul hotărât, odată e nearticulat):
“Denumirea” și “Cantitatea” versus:
“Preţ” (în loc de “prețul”) și “Total” (în loc de “Totalul”);

5. “RON” (cuvânt inexistent):
Moneda României este “leul”.
Conform codului ISO 4217, moneda României este RON-ul, însă în limba română se spune “leu“.
Greșit: Un produs costă 1.400 de RON.
Corect: Un produs costă 1.400 de lei.

6. Când aleg preluare date, dacă o denumire are diacritice, datele arată rău:
“ConstanŢA”;
nu trebuia să rezolvați voi asta, să nu îmi pasați problema mie?

7. Mi-ar plăcea opțiunea să pot exporta un PDF cu factura și chitanța pe aceeași foaie, dacă am ales template A5 pentru fiecare;

8. Folosiți fonturi de dimensiuni prea mici pentru gustul meu; aș pune fonturi mai mari în site;

9. Câmpul “data” poate fi editat prin apăsarea unui icon; am folosit serviciul 9 luni și nu mi-am dat seama de asta; aș lăsa opțiunea ca vizitatorul să poată tasta el de mână data, și să aibă și iconul; am fost convins că nu se poate edita data;

10. Dacă aleg să copieze factura, nu îmi mai ziceți care e ultimul număr de factură emis, completați voi automat, dar aș prefera să îmi și spuneți;

Chitanțe

1. Eu scriu mereu:
“Prestări servicii conform factura BNOC87, din data: 05.10.2011.”,
text pe care cred că ar trebui să îl puneți voi pe chitanță automat, nu să îl pun eu; adică scrieți că e o chitanță, dar nu e 100% clar că cele două sunt legate;

2. E necesar asta?
“Suma: 570,00 RON”;
două zecimale după virgulă, dacă suma e zero? Matematic, nu e necesar; contabil?

Ce îmi place la program?

  • Totul online, printez factura și gata, în rest, pot accesa aplicația de oriunde;
  • Multe lucruri intuitive, nu am avut nevoie de manual ca să înțeleg cum funcționează;
  • Multe lucruri bazate pe JavaScript (pagina nu se mai reîncarcă, funcționează similar cu o aplicație standard de birou);
  • Buna integrare cu mfinante.ro pentru a prelua datele (mi se rezolva și problema de a da un banal copy&paste);
  • Odată ce am introdus un client, e foarte ușor să re-generez o factură pentru el;
  • Design-ul modern.

_________

Tragem linia: Factureaza.ro – Facturi Online este un foarte bun exemplu de aplicație online pentru generare facturi.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.