Review complex site: teri.ro

Bună, în mesajul de față analizez site-ul www.teri.ro.

Dacă doriți să printați review-ul curent, cel mai bine printați varianta în format PDF, are șansele cele mai mari ca atât imaginile, cât și diacriticele să se vadă corect.

Întâi de toate, mă aștept ca voi să fi citit deja:
Creare site: Ghid complet pentru realizare site“;
Voi folosi unele elemente din acel ghid, însă altele voi presupune că le știți deja din acel ghid, și nu mă voi repeta;
Pornesc de la premisa că ați citit acest ghid, vă este familiar și acum trebuie doar să îl aplicați;

Cuprins:

A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)
A1. Copywriting
A2. Design
A3. Structurarea informației
A4. Uzabilitate
B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)
B1. Headerul
B2. Sidebar
B3. Conținutul principal
B4. Footer-ul
C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)
C1. Showroom Cluj – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
C2. Despre noi – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
C3. Contact – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
C4. Blogul Teri – timpul familiei.
C5. Pagina de categorie – Pat 2 persoane – Mobilier copii – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
C6. Pagina de produs – Scoica auto 0-9 kg – Cosulete & scoici – Bebe la plimbare – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
C7. Procesul de comandă
D. Analiză competiție
D1. Songs for teaching
D2. Toyz.ro
D3. CrazyToys.ro
D4. WOWtoys
D5. Miobebe.ro
D6. Jucării-online.eu
D7. AllAboardToys.com
D8. TysToyBox.com
D9. Bigredwarehouse
D10. Crash Boom Toys
D11. Educative toys

Ce îmi place la site?

+ Îmi place mult luminița care apare pe logo la mouseover.
+ E un site vesel.
+ Vorbiți în general o română corectă.
+ Multe produse.
+ Mesaje de calitate pe blog.
+ O mică comunitate.
+ În general, site-ul rezolvă problema de bază – vreau un produs, îl caut, aflu detalii, îl comand online, urmăresc comanda pe net. E OK aici.
+ Nu sunt probleme foarte mari. Da, am găsit bug-uri, dar per total site-ul e OK.
+ Multă personalitate, site-ul e al cuiva, nu e “Teri” și atât.
+ Design neaglomerat.
+ Atenție la detalii.

(top)

A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)

(top)

A1. Copywriting

1. Nu apreciez “dumneavoastră” în site, aș aprecia să îmi vorbiți cu “Tu”.

2. Sugestia mea pentru un site în limba română este să folosiți diacritice;
Ca parte pozitivă, veți fi mai bine adaptați pieței locale; ca parte negativă, pot exista probleme cu afișarea, în funcție de browser și setările din sistemul de operare;
Greșit: Imi pare bine ca folosesc diacriticele in site.
Corect: Îmi pare bine că folosesc diacriticele în site.

3. Dacă nu folosiți diacritice, fiți consistenți – evitați să aveți diacritice în unele porțiuni / în unele bucăți din site, și în altele nu; așadar, evitați să aveți titluri cu diacritice și texte fără diacritice;
Greșit: E rău să începi o propoziție cu diacritice, si sa o continui fara diacriticele corespunzatoare.
Corect: E rău să începi o propoziție cu diacritice, și să o continui fără diacriticele corespunzătoare.
Faceți greșeala asta.

4. Gramatical, nu e nicio problemă în folosirea punctelor de suspensie; ca sentiment pe care îl trezesc însă (nehotărârea, lucruri neterminate, pauză în gândire), nu consider că se potrivesc cu un site care își propună să vândă ceva:
Greșit: Am demarat activitatea în 2002… Începuturile au fost dificile, dar ulterior am avut rezultate foarte bune…
Corect: Am demarat activitatea în 2002. Începuturile au fost dificile, dar ulterior am avut rezultate foarte bune.
Am întâlnit situații în site.

5. Aș evita să folosesc prescurtările, pe cât posibil;
Greșit: Pt. a adăuga un produs în coș, e f. bine să fiți logat în contul dvs.
Corect: Pentru a adăuga un produs în coș, e foarte bine să fiți logat în contul dumneavoastră.
Faceți eroarea asta, dar foarte rar.

6. Nu faceți asta, dar e bine de reținut:
Nu recomand folosirea diminutivelor;
Greșit: Cumpărați un coșuleț cu jucărioare pentru puiuți.
Corect: Cumpărați un coș cu jucării pentru copii.

7. Un text nu ar trebui să folosească atât “dumneavoastră”, cât și “tu”; alegeți între cele două:
Greșit: Contul dumneavoastră a fost creat. Loghează-te mai jos.
Corect: Contul tău a fost creat. Loghează-te mai jos.
Corect: Contul dumneavoastră a fost creat. Logați-vă mai jos.
(top)

A2. Design

1. Cum ar fi să aveți un singur meniu, “Despre noi”, iar la “Contact” să aveți un meniu desfășurat pe care, când fac click, să îmi afișeze showroom-urile?

2. Elementele de tip apel la acțiune (call to action) ar trebui să iasă în evidență; puneți numerele de telefon, caseta de abonare la newsletter, funcția de creare cont vizibile în site; ar fi bine să alegeți însă prioritățile foarte bine, și să marcați foarte proeminent doar unul sau cel mult 3 elemente din pagină, iar restul doar ceva mai proeminent față de restul elementelor din pagină;
Aveți o problemă aici.

2. Problemă la breadcrumbs:
Pagina de categorie – “Locatie: Mobilier copii/Pat 2 persoane”:
Pat 2 persoane – Mobilier copii – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
Pagina de produs – “Locatie: Home /Mobilier copii/Pat 2 persoane/Pat Silvia 160”:
Pat Silvia 160 – Pat 2 persoane – Mobilier copii – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
În opinia mea, pagina de produs ar trebui să aibă aceeași structură ca pagina de categorie (adică să înceapă, toate, cu “Home” sau “Pagina principală”). Nu se întâmplă asta.

3. Nu sunt mare fan al cromaticii verde – portocaliu – bej. Poate audiența voastră zice altceva, nu știu.

4. Produsele de pe homepage nu au niciun buton – vezi, detalii, mai multe, nimic!

5. Aș aprecia mai multe fotografii ale produselor.
(top)

A3. Structurarea informației

1. Puteți converti mai bine vizitatorii în clienți sau cititori ai site-ului dacă folosiți clipuri video; posibile idei: clipuri video cu angajații, cu sediul companiei, cu managementul, cu cum se obține un produs sau cum arată o ședință tipică; puteți avea și un blog video, cu clipuri în care prezentați idei;

2. Slider-ul nu mă atrage în mod deosebit, aș pune oferte mai bune acolo;

3. Nu aveți sisteme foarte bune de filtrare / sortare a informației.

4. Relativ puțin text în paginile din site.

5. Blogul e mic.
(top)

A4. Uzabilitate

1. Dacă comand un produs de aici:
Extreme Digital: aparat foto digital, cameră video, televizor, hardware!
sunt mulțumit. Au eDigital niște prețuri uluitor de mici.
Ei, și acum povestea. Produsul e livrat din Ungaria, costul de livrare e 25 de lei, minim, la orice livrare. Nu contează ce comanzi. Așa că te face un pic să te gândești dacă merită la un produs de 200 de lei să iei produsul din Ungaria, doar pentru prețul mai bun.
Dar, recent, am cumpărat de la ei. Am luat o cameră video și investiția a meritat, livrarea de 25 de lei nici nu s-a simțit, prețul a fost mult mai bun decât ce găseam în România.
Acum, revenim la voi – livrare 15 lei minim la orice produs, și am reușit performanța de a face un coș de
Total: 2488 Lei
cu livrare:
Pret transport: 49 Lei ().
Nu e OK ce se întâmplă.
Eu, ca și cumpărător în online, știu că eDigital și voi faceți comerț online pentru a face profit.
Dar la eDigital mă cam lămuresc că profitul lor e mic, pe când la voi nu văd neapărat acest lucru.
Când eDigital îmi cer 25 de lei pe livrare, îi înțeleg – livrează din Ungaria și au super-discount-uri la prețurile produselor.
Când voi îmi cereți 50 de lei la marfă de 2.500 de lei, nu înțeleg nimic. Ar trebui, în multitudinea de produse pe care le am în coș, să îmi dați un produs fără profit pentru voi și să anulați costul de livrare.
E o problemă foarte mare, poate cea mai restrictivă metodă la magazinul vostru.
Recunosc, comand doar electronice și produse IT, nu am cercetat piața de produse pentru copii mici.
Însă, ca IT-ist, politica voastră mi se pare foarte neinspirată.

2. Am o mare problemă cu faptul că linkurile nu sunt albastre și subliniate. E foarte greu, la voi în site, să văd care e un link. Vezi știrile de sus, vezi blogul.

3. În viață, de multe ori, lucrurile sunt unde te aștepți să fie – prosopul în baie și bucătărie, perna în pat, televizorul pe masa lui, telecomanda pe masă, masa în mijlocul camerei.
La voi însă sunt unele lucruri mai ciudate:
– Am ales o altă țară la livrare:
“Ne pare rau, nu se poate livra marfa. Va rugam sa ne contactati.”
Atât, fără telefon de contact, fără nimic. “Descurcați-vă, pe noi, deținătorii site-ului, nu prea ne interesează cum faceți asta”.
– Dacă aleg o adresă de email cu care deja există cont în site, așadar probabil e adresa mea, primesc:
“Ne pare rau, aceasta adresa de e-mail este deja folosita.”
Nu ar fi OK să aveți și un link către pagina de Login, să folosesc datele deja existente în site?

4. Aș pune contul meu în dreapta sus, deși văd dificultatea acestui demers.

5. Unele pagini pot fi unite într-una singură, pentru simplitate; astfel, pagini ca “Cum cumpăr?”, “Cum plătesc?”, “Livrare” pot fi unite în una singură; similar, pagini precum “Ajutor comandă”, “Ajutor site” și “FAQ” pot fi într-o singură pagină; la fel, “Politica de confidențialitate” și Termenii și condițiile”;
Pagina care rezultă poate prezenta într-un text foarte lung informațiile, sau poate fi doar o pagină de intrare în alte pagini (așadar, ca să ajung la “Ajutor comandă” sau în “Ajutor site” sau în “FAQ” va trebui întâi să fac click pe “Ajutor”, iar în pagina respectivă să fac click pe una din acestea trei);
Uneori însă, dimpotrivă, poate fi util să faceți dintr-o pagină foarte complexă câteva pagini mai simple;

6. Pagina de eroare 404 e foarte slabă:
404 Not Found
O pagină de eroare ar trebui, întâi de toate să mă informeze că pagina nu există; mesajul ar trebui să fie ușor de înțeles: “Ne pare rău, pagina solicitată nu există în site, vă invităm să folosiți căutarea pentru a găsi informația dorită sau să vizitați pagina principală.”; un mesaj greu de înțeles e considerat neprietenos: “Eroare 404, serverul nu a putut încărca pagina, URL-ul solicitat nu există”;
Lucruri opționale, dar care ar fi bine să existe în pagina de eroare:

  • O căsuță de căutare; chiar dacă aveți o căsuță de căutare în header sau sidebar, e de preferat să aveți totuși o casetă de căutare inclusiv în corpul paginii de eroare 404;
  • Un sumar al site-ului; dacă aveți un site complex, afișați doar cele mai vizitate pagini ale site-ului, sau paginile cel mai recent adăugate;
  • Link către pagina “Harta site” creată pentru utilizatori;
  • Link către pagina principală a site-ului;

O funcție complicată, dar util de implementat este următoarea – să zicem că utilizatorul a intrat în site pe un link care arată așa:
www.site.ro/tehnologii-avansate-de-cautare-pe-baza-wolfram-alpha;
Ei bine, voi ați putea să faceți automat o căutare în site după
[tehnologii avansate de cautare pe baza wolfram alpha]
și să afișați rezultatele obținute;
Puteți ști în mod automat dacă un utilizator a tastat un link sau a ajuns la voi în site printr-un link din altă parte; dacă vedeți că utilizatorul a tastat linkul, puteți să îl îndemnați să verifice dacă a scris linkul corect;
Site-ul ar trebui să anunțe webmaster-ul site-ului de fiecare dată când se accesează o pagină care nu există; în acest fel, se poate vedea care sunt paginile cel mai des accesate care nu există și fie se pot crea paginile respective, fie se poate redirecționa un URL inexistent către o pagină pe un subiect asemănător, care există deja în site;
Pagina de eroare 404 e bine totuși să fie cât mai scurtă și ușor de parcurs;
Când realizați o pagină 404, e foarte important ca, în programarea paginii, să se țină cont de acest aspect – codul returnat de server să fie 404; puteți verifica codul returnat de o pagină online;

Resurse suplimentare:

7. În pagina în care cereți date personale, puneți și link către politica de confidențialitate, și menționați dacă sunteți înregistrați la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (e obligatoriu);
(top)

B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)

(top)

B1. Headerul

1. Logo:
– Problema cea mai mare pe care o am e că e un logo simplu. Teri = o tricicletă de copil care zâmbește (sau are roata în mișcare, nu îmi e foarte clar). Aș prefera ceva mai mult de atât.
– Roata din dreapta-spate nu ar trebui să aibă și ea o osie? Sau măcar un cerc pentru osie?
– Nu e sincronizare între logo (o tricicletă) și motto (“Timpul familiei”).
– Aș scrie “Timpul familiei” cu majuscule.
– Nu agreez logo-urile foarte mari, dar nu mi se pare foarte OK ca logo-ul să fie mai mic decât alte elemente din header.
– Ce înseamnă “Timpul familiei”? Mi-l luați voi? Mi-l dați voi? Mă faceți să mă gândesc mai mult la el și să îl prețuiesc? Ce vreți, mai exact, de la mine?
– “Teri” mă face să mă gândesc la un “Terry”, nu la varianta neaoșă a pronunției. Nu sunt 100% sigur că asta e bine.
– “T” de la “Timpul” e foarte mic.
– Cumva, văd o notă discordantă între “timpul familiei” și exprimarea cu “dvs.”. Poate greșesc aici.
– Îmi place mult luminița care apare pe logo la mouseover. Aș face totuși ca animația să nu modifice inclusiv dimensiunea farului.

2. Header central, caseta cu verde:
– Poza copilului e un pic întunecată în stânga.
– “Suport” nu e un termen folosit corect de către voi:
suport – definitie | DEX online
– Aș lăsa un spațiu mai mare între cele două numere de telefon de sus, sau aș elimina semnul “|” dintre ele.
– Scrieți în casetă “și” atât cu diacritice (“ș”), cât și fără (“s”).

3. Caseta portocalie, dreapta:
– Nu știu dacă am o părere foarte bună despre un magazin la care pot sta pe mess de vorbă cu angajații. Dacă am o problemă care necesită discuții, vă voi suna. Dacă am o întrebare, vă dau un email și ar trebui să aveți o politică de răspuns rapid. Dar soluția actuală, de “stat pe mess” mi se pare mai degrabă neprofesionistă. Poate greșesc, poate nu estimez bine care e publicul vostru țintă, însă nu văd o bună legătură între un magazin online și Yahoo! Messenger.
– Pagina voastră de Facebook are URL-ul:
http://www.facebook.com/Magazinul.Teri?v=info
pagina din header are URL-ul:
http://en-gb.facebook.com/pages/Teri-Timpul-familiei/143174972368031?v=info
Aș corecta.
– Aș evita să scriu “mobilier și articole pentru copii” în header, cu font mare. Ar trebui să îmi fie evident când intru. Sau faceți logo-ul să exprime asta clar.

4. Ce puteți face pe pagina voastră de Facebook mai bine? Teri – Mobilier si articole copii
– Când puneți o știre, ziceți două cuvinte despre ea. Ar fi bine ca știrile să se vândă singure. Pentru certitudine, scrieți însă și o scurtă propoziție despre motivația știrii.
– Aș pune mai des produse de la voi din site.
– Aș face mai multă activitate, relevantă, pe Facebook. Stabiliți un minim de activitate și păstrați-l, în prezent mi se pare că aveți prea puțină.
– Paginile de Facebook permit să aveți o imagine înaltă, de forma unui dreptunghi, și să aveți ca avatar pe Facebook un pătrat, parte din acel dreptunghi. Detalii aici:
Making the most of your Facebook page profile picture | ClearRiver Advertising and Marketing
Sugestia mea ar fi să folosiți un dreptunghi ca imagine de Facebook, pe baza criteriului prezentat.

5. Meniul de sus:
– În opinia mea, e greu de văzut, l-aș face ceva mai mare.
– De obicei, pagina “Despre noi” este poziționată chiar după “Acasă”.
– Pagina de căutare avansată – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart) – nu e tradusă integral.
– Vă recomand cu căldură să eliminați butonul “Resetează” din formularul de căutare. Nu are aproape niciun rol, în schimb poate provoca multe supărări dacă e apăsat din greșeală.

6. Să luăm o pagină oarecare de căutare – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart):
– Aș aprecia o funcție de filtrare a rezultatelor și una de sortare.
Vă recomand opțiuni de filtrare a rezultatelor, sau de sortare avansată. Am nevoie de ajutor să filtrez acele rezultate.
– Utile sunt și funcțiile de abonare prin RSS/email la produsele nou apărute într-o căutare; astfel, aș vrea să știu când aduceți noi produse Nokia în site.
– În pagina de rezultate în site, la mouseover, scrie “Order now”.
– În pagina cu rezultate de căutare, mă aștept fie la alt sidebar (optim), fie la funcții de filtrare a rezultatelor curente (nu optim, dar suficient de bun).

7. Despre politica de discount-uri:
1. Mă uit în rezultatele căutării – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart) – și văd niște super reduceri – de la 400 la 250 de lei. De la 499 la 399. Știți care e problema cu super-reducerile? Decredibilizează întregul site. Dacă eu văd că aveți un produs la care ați crescut prețul de la 250 la 400 (adică ați aplicat o creștere a prețului cu 60%), eu consider că acela este comisionul vostru standard. Prin urmare, da, îmi place prețul de 250 de lei, și doresc să cumpăr produsul. Dar dacă văd un produs cu discount enorm, nu mai am niciun chef să cumpăr oricare din produsele fără discount. Fac un mic calcul mental, îmi dau seama care e discount-ul, și m-ați pierdut de client.
(top)

B2. Sidebar

1. În header scrieți cu diacritice. În sidebar, nu. De ce diferența?

2. Ce să înțeleg din categoria “Jocuri & activitate”?

3. De ce în lista:
” Cosulete & scoici
Scaun auto & inaltator
Port bebe & Marsupii”
scrie Marsupii cu majusculă?
(aveți aceeași diferență și în alte elemente din meniu)

4. Aici:
“Olite & Reductoare wc”
aș scrie WC cu majuscule.

5. Nu cred că îmi place cum faceți trecerea de la singular la plural:
” Cadita plastic & Suport
Covor & Burete cadita
Olite & Reductoare wc”.

6. Aș pune, în paranteză, câte produse are o anumită categorie.

7. La voi nu e clickabilă categoria, ci doar subcategoria. Aș face ca și categoria (Bebe la plimbare) să fie clickabilă. Când fac click pe ea, fie să îmi afișați o listă cu subcategoriile posibile, fie să îmi afișați toate produsele din categoria respectivă.
(top)

B3. Conținutul principal

1. Slider-ul:
– La “Sanie cu două locuri” scrieți atât cu diacritice, cât și fără.
De asemenea, în opinia mea, dați mult prea multe informații acolo. Arătați-mi poza, prețul, și îndemnați-mă să fac click. Pe homepage mă interesează mai puțin să știu toate detaliile despre produs, cât să văd ceva care să mă atragă (o sanie la prețul X).
– La sacul de dormit (și la alte elemente din slider) fontul e prea mic.
– La cărucior arătați o steluță cu prețul și un cărucior. Problema pe care o am cu imaginea aceasta e că nu înțeleg ce anume promovați – îmi arătați un preț mic? Îmi ziceți de un produs cu calitate de top? Are multe vânzări? Ce văd eu pe prima pagină și ar trebui să mă atragă? Răspundeți-mi la întrebarea asta, mai degrabă decât să îmi dați informații tehnice despre produs.
– Ar fi foarte interesant ca atunci când duc cursorul mouse-ului peste o imagine, să se oprească trecerea automată la următoarea imagine (să am, astfel, posibilitatea să opresc mișcarea automată).

2. Caseta de noutăți:
– La “Ianuarie 2012 la Cluj” nu se văd imaginile.
– Locul noutăților nu e acolo. Sunt pe homepage, în starea de cumpărare. Am văzut slider-ul, vreau să trec la treabă. Nu îmi afișați pe homepage noutățile, mai sus decât produsele voastre. Nu de asta am intrat în site.
– Aș pune noutățile fie după produsele de pe homepage, fie aș face o casetă în sidebar în care aș îndemna oamenii să intre pe blog pentru a citi noutățile, fără să mai dau titlurile.
– Navigarea între noutăți e dificilă și greoaie. Trebuie să apăs “Detalii …”. Apoi, pentru a face conținutul să dispară, trebuie să dau din nou click. E încet și greoi totul. Aș pune titlul articolului, cu link către blog. Și atât.

3. Un magazin online tipic trebuie să inspire încredere; cum puteți crește încrederea în site-ul vostru?

  • Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice internaționale pe care le folosiți în site – VISA, MasterCard, PayPal etc.;
  • Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice românești pe care le folosiți în site – GECAD ePayment;
  • În România sigla GPEC (Gala Premiilor eCommerce 2010) poate inspira încredere;
  • Arătați că site-ul a fost scanat împotriva virușilor și a programelor de tip malware (mai mulți furnizori de soluții de securitate oferă aceste soluții, printre care McAfee);
  • Folosiți, pentru paginile de logare, creare cont, administrare cont, comandă, confirmare comandă, pagini securizate; un furnizor foarte cunoscut este VeriSign, dar puteți apela și la alte companii;
  • Înscrieți-vă în comparatoare de prețuri românești (Price.ro, ShopMania); deși este relativ ușor să obții o validare de la o astfel de rețea, este totuși o mică dovadă de servicii de calitate;
  • Folosiți rețele sociale și publicați-le pe site; încrederea, în acest caz, apare când vizitatorul intră în contul de Facebook și vede că 400 de oameni au apăsat butonul Like, aveți o activitate susținută, iar pe pagina magazinului sunt constant referințe pozitive; similar, poate să facă o căutare pe Twitter și să citească referințe ale altora despre voi;
  • Publicați informații despre trafic; soluția aceasta poate doar să dea o importanță gradului de popularitate al vostru; soluția nu exclude ca popularitatea să fie doar temporară, sau să vină în urma unei publicități negative; însă se poate presupune că un site cu trafic zilnic de 2.000 de vizitatori unici e mai de încredere decât unul cu 50;
  • Pentru unele site-uri specifice, pot exista alte sigle de nișă; de exemplu, la voi, pe un site în domeniul jucăriilor, un logo al unei autorități care certifică siguranța jucăriilor; un site de filme poate beneficia de logo-ul unei autorități care acordă rating-uri filmelor;

Este foarte indicat ca atunci când puneți un logo care certifică siguranța, logo-ul să fie click-abil; dacă aveți pe site logo-ul VISA, eu să pot face click și fie să ajung într-o pagină de la voi din site în care îmi spuneți totul despre securitatea VISA de la voi din site, fie să ajung pe site-ul VISA, iar acesta să îmi zică, chiar și în limba engleză, că site-ul de la care am plecat este un site certificat de VISA; nu este complicat să luați o imagine de pe Internet și să o puneți pe site-ul vostru; însă să puteți susține acea imagine cu dovezi – da, asta e mai important;

4. Când fac mouseover pe poza produsului pe homepage, mi-ar plăcea foarte mult dacă ar apărea imaginea mărită;

5. Aș prefera să pot comanda direct de pe homepage; astfel, dacă afișați pe pagina principală mai multe produse, aș aprecia un buton de tipul “Adaugă în coș” / “Cumpără acum”; să fiu întrebat apoi câte produse doresc în coș, sau să fie adăugat automat un singur produs în coșul de cumpărături; după aceasta să primesc un mesaj că coșul a fost actualizat, și să am două opțiuni – să continui cumpărăturile sau să merg la casă; o funcționalitate necesară;

6. E problemă des întâlnită ca lucrurile pe un magazin să fie prea mici:

  • Imaginile produselor să fie foarte mici, să fie un element esențial în procesul de cumpărare, și la mouseover imaginea să nu se mărească;
  • Titlul produsului să fie prea mic, și să mă chinui să văd ce scrie;
  • Dacă titlul e prea lung, atunci o altă problemă e titlul scurtat brusc, și care face ca numele produsului să nu mai fie inteligibil;
  • O altă problemă sunt prețurile scrise cu font mic; ca soluție, aș pune în caractere aldine atât titlul produsului, cât și prețul, sau le-aș scrie la dimensiuni mai mari; informațiile despre stoc, descrierea produsului, acestea pot fi scrise cu caractere obișnuită;

Voi aveți trei elemente pe homepage – Foto produs, nume produs, preț. În opinia mea, toate sunt prea mici la voi.

7. Pagina principală a unui magazin ar trebui să conțină:

  • Promoții – ce pot cumpăra din magazin la preț redus;
  • Produsele cele mai vândute – ce au cumpărat alții;
  • Produsele cele mai afișate – produsele care au stârnit interesul;
  • Produsele cele mai căutate – produsele care au stârnit interesul, mai degrabă pentru documentare;
  • Produsele cele mai comentate – produse controversate;
  • Produsele cel mai des recomandate altora;
  • Cele mai ieftine și cele mai scumpe produse;
  • Produsele nou introduse în site;
  • Produsele cel mai puțin vândute – sunt produse exclusiviste, voi considera că am un produs unic;
  • Produsele cel mai rar recomandate altora – același argument;
  • Produsele cele mai vechi din site – le voi aprecia dacă sunt de modă veche;

Voi ați listat trei produse din câteva categorii. Îmi pare rău, nu e suficient.
– În primul rând nu știu care e criteriul după care ați făcut selecția.
– În al doilea rând, nu am opțiuni de filtrare/sortare a rezultatelor.
– În al treilea rând, sunt prea puține produse la voi pe homepage.

8. Aș aprecia funcții de filtrare încă din homepage, pe criterii diferite; criterii generale ar putea fi prețul, dimensiunea, data introducerii în site, număr de comentarii, rating mediu, număr afișări, producător; în funcție de tipicul magazinului, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);

9. Cum stabiliți prețurile pentru un produs? Eu văd două situații:

  • Cine cumpără cu cel mai mic preț, se uită la un preț de genul 499 de lei (“Da, am făcut o reducere; e un preț mai mic de 500 de lei”); în această situație, puteți pune chiar prețuri cu zecimale: “427,32 de lei”);
  • Cine cumpără însă produse medii/lux, nu se uită dacă plătește 450 sau 500 lei; dimpotrivă, dacă aș avea restaurant de lux, nu aș pune nici măcar prețuri de genul 675; nu – 650 sau 700; dusă la extrem, prețurile pot fi chiar din 100 în 100 de lei; în niciun caz însă nu puneți prețuri cu zecimale;

Așadar, alegeți-vă cu atenție publicul țintă și puneți prețuri corespunzătoare; pentru prețuri pentru produse de lux, rotunjiți (“500 de lei”); pentru prețuri produse foarte ieftine, mergeți pe prețuri psihologice (“399 de lei”) sau foarte exacte (“403,29 de lei”);

10. La articole baie aveți doar două produse, ceea ce face ca imaginea să fie deformată.

11. Legat de sidebar-ul din dreapta:
– La promoții aveți reduceri prea mari.
– “Abonare la newsletters:”? Nu e doar unul?
– Caseta cu noutăți ocupă prea mult spațiu vertical.
– Aș pune caseta cu vizualizate recent în footer.

12. Caseta de newsletter:
– În primul rând, gândiți-vă dacă doriți doar o casetă pentru newsletter (o mică porțiune din site în care mă pot abona la newsletter), sau doriți să faceți o pagină dedicată; eu vă voi recomanda mai jos mai multe elemente pentru o casetă de tip newsletter, și e greu să puneți toate aceste lucruri într-o casetă din site; personal, agreez varianta unei pagini de abonare la newsletter; pe de altă parte, enorma majoritate a site-urilor au implementat casete de newsletter, nu pagini;
– Ce să includeți într-o casetă de newsletter?

  • Posibilități de abonare prin email multiple – poate vreau să mă abonez prin email doar la blog; sau doar la știrile adăugate în site; ori doar la evenimentele pe care le organizați; sau la produsele nou adăugate; ori doar la produsele dintr-o anumită categorie; ori la promoțiile site-ului; sau la comentarii; dacă pot să selectez prin bife la ce să mă abonez, aș fi în al nouălea cer;
  • O listă cu newsletter-ele anterioare; da, vreau să văd cum arată un newsletter de la voi și îmi voi face o idee clară dacă merită să mă abonez sau nu;
  • Informații despre periodicitatea newsletter-ului; cât de frecvent trimiteți un email, la ce oră, în ce zile ale săptămânii;
  • Mă interesează foarte mult garanțiile – ce veți face cu adresa mea de email? Cum mă voi putea dezabona? Veți trimite doar emailuri referitoare la subiectele agreate, sau veți schimba frecvent subiectul emailurilor?
  • Ar fi interesant de știut numărul abonaților la newsletter – e relevant pentru mine să știu dacă aveți 3 abonați (serviciu foarte nou, sau poate calitate slabă a newsletter-ului) sau 3.000 de abonați (îmi dați încredere);

E foarte rău că nu ziceți periodicitatea newsletter-ului. Util ar fi și să văd newsletter-ele anterioare.
– În caseta de newsletter are sens să includeți abonare nu doar prin email, ci și prin alte opțiuni:

  • Abonare prin RSS – puteți include toate opțiunile de abonare prin email menționate anterior; puteți lua în considerare să gestionați feed-urile RSS prin Feedburner, care vă dă statistici despre abonați și face ușoară abonarea prin email;
  • Alerte prin SMS – dacă prețul unui produs din site scade sub o anumită sumă, să primesc o alertă tip SMS;
  • Abonare prin rețele sociale – aș pune în pagina de abonare la newsletter linkuri către toate rețelele sociale pe care sunteți prezenți;
  • M-ar interesa și o opțiune de abonare la căutări; de exemplu, să caut în site “telefoane mobile”, să obțin 40 de rezultate, să filtrez telefoanele doar la 3 branduri și la o gamă de prețuri și să mă abonez (prin RSS sau email) la noile produse care satisfac criteriile acelei căutări; o funcție foarte apreciată;

– Când faceți abonarea la email este bine să aplicați principiul “double opt-in”, adică întâi să cereți adresa de email pe site-ul vostru, apoi să trimiteți un email pe adresa specificată; în acel email există un link, vizitatorul confirmă că a primit emailul printr-un click pe link; în acest fel, vizitatorul a confirmat că adresa de email este, într-adevăr, a lui;
– Este bine să vă gândiți la motivația vizitatorilor de a se abona; pot să fie motive generale, specifice multor liste de email:

  • Veți primi ultimele noutăți pe email;
  • Veți fi la curent cu activitatea noastră;
  • Veți afla despre cele mai noi produse;

Puteți însă avea și motive specifice:

  • Abonații la newsletter primesc un voucher de 5%;
  • Exclusiv pentru abonații la newsletter organizăm un concurs cu premiu lunar un telefon mobil;
  • Primii 1.000 abonați la newsletter vor primi o carte cadou;
  • Avem oferte speciale exclusiv pentru abonații la newsletter;

Voi aveți o mare problemă cu faptul că nu dați nicio motivație de a se abona la newsletter. Nimic!
(top)

B4. Footer-ul

1. Cel mai des întâlnit scenariu pentru vizitarea unui site e următorul: vizitatorul parcurge headerul, scanează conținutul principal și ajunge în footer; aici:

  • Fie caută elemente de ajutor (contact, de exemplu – vedeți punctul de mai jos);
  • Fie se uită după alte pagini de navigat în site (voi detalia);
  • Fie se întoarce în partea de sus a site-ului, scanând în continuare după informații relevante;
  • Fie va părăsi site-ul;

Desigur, scenariul cel mai puțin dezirabil este ca vizitatorul să părăsească site-ul; pentru ca acest lucru să nu se întâmple, e bine ca în footer să existe elemente de ajutor (vezi mai jos), sau să fie în footer lucruri de vizitat; ce ar putea exista în footer:

  • Meniul principal, prezent și în header, și “dublat” în footer;
  • Un meniu secundar – pagini mai puțin importante din site;
  • O listă cu cele mai vizitate/comandate/recomandate de către cititori altor cititori pagini din site (sau cu paginile pe care le recomandați voi);

2. În footer este foarte indicat ca, pentru a fi bine identificați în Google Local, să aveți adresa fizică a companiei; pentru uzabilitatea vizitatorilor, e indicat să aveți în footer și elemente de contact; rețelele sociale pot și ele să aibă loc în footer;

3. Footer-ul este locul ideal pentru a pune elemente mai puțin importante; puteți pune aici legături către pagina cu elemente legale – Termeni și condiții, Politica de confidențialitate;

4. Sugestia mea este să scrieți textele mai puțin vizitate și relevante cu fonturi mai mici și cu un contrast mai scăzut față de restul textelor (de exemplu, nota de copyright, paginile cu informații legale);

5. Aveți în footer o notă de copyright:
“© 2011 Teri – Timpul Familiei”;
Sugestia mea este ca anul să fie completat automat, prin programare, și să preia automat anul curent; astfel, în fiecare an, de 1 ianuarie, veți avea nota actualizată, fără bătăi de cap în fiecare an cu actualizarea anului; detalii pentru PHP;

6. “CubeCart Skin design by pTemplates.com”
aș elimina această notă, din motive de securitate (riscați ca site-ul să fie spart de cei care știu ce platformă folosiți), dar și din motive estetice (eu, ca vizitator, nu doresc această informație).

7. Sugestia mea este să vă uitați în sursa site-ului (view source în multe browsere) și să vedeți toate notele către CubeCart de pe homepage. Apoi să luați măsuri pentru eliminarea lor, din motive de securitate e bine să nu informați orice internaut ce platformă folosiți.
Can I remove/modify CubeCart copyright notices? – Powered by Kayako Resolve Help Desk Software
Acum văd că e un lucru plătit această funcție, OK, în această situație nu e obligatoriu. :)
(top)

C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)

(top)

C1. Showroom Cluj – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
Showroom București – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)

1. Harta e prea mică.

2. Scrierea orelor în acest format:
“Luni, Miercuri, Joi: între 15h – 19h,
Marti, Vineri și Sâmbătă: între 10h și 14h.”
e specifică Franței, nu României.

3. “telefon cu 1 oră înainte” aș scrie “o oră”, nu “1 oră”.

4. “Între timp, puteți face deja cunoștință cu echipa noastră.”
Linkul nu e vizibil. Îmi e foarte greu să îmi dau seama că acolo e un link.

5. Mă aștept la mai multe detalii despre voi, vezi mai jos analiza la Despre noi și Contact cu ce să includeți (imagini, CV-uri, filmulețe).

6. E minor, dar “1 aprilie” e ziua păcălelilor:
“Showroomul din București este deschis din 1 aprilie 2011.”

7. Voi credeți că știu să ajung, dacă îmi ziceți doar asta? Dați-mi hartă.
“Adresă: str. Ion Negulici 7, la 5 minute de clădirea TVR.”
Cred că fac o idee mai mult de 5 minute între cele două puncte.
(top)

C2. Despre noi – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
Prieteni – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)

1. “Era în 2007, primul nostru copil nu se născuse.” Cine vorbește aici? Cu cine stau de vorbă?

2. “Decembrie 2008: lansăm situl www.patuturibebe.com, simultan cu improvizarea primului showroom, la Cluj, în garajul casei noastre.” nu știu cum să zic, dar mă interesează mai puțin detaliile acestea.

3. “Echipei noastre se alătură Lidia” – lipsește un “i” – “i se…”.

4. “Geni Coşorean ne realizează un logo de care suntem mândri, “Teri – timpul familiei”” – înțeleg din această exprimare că creatoarea logo-ului v-a făcut și motto-ul, ceea ce nu e OK.

5. “Din www.patuturibebe.com, situl primeşte o nouă denumire şi devine www.teri.ro.” – e relevant asta de știut? Nu asta doresc să citesc la “Despre noi”.

6. “Echipei noastre se alătură Mihai.” – același “i”.

7. “În tot acest răstimp, am participat la târguri interne şi ne-am lansat o pagină de facebook” – who cares?

8. Legat de:
“Aliodora Cosmovici ne ajută atât cât îi permite timpul liber. Are o capacitate excelentă de control şi observaţie, calităţi înnăscute, dar şi perfecţionate în cadrul jobului de bază, medic de laborator.”
Adjectivele și adverbele sunt părți de vorbire care se referă la un substantiv sau un verb;
Exemplu de adjectiv: O afacere reușită (reușită = adjectiv);
Exemplu de adverb: Am progresat excepțional în ultimul an (excepțional = adverb);
Sugestia mea este să folosiți însă cât mai puțin adjective sau adverbe, și să adoptați, în schimb, lucruri cuantificabile; evitați, astfel, să ziceți, că ați avut o afacere reușită, ci spuneți în schimb care sunt cifrele care determină această afirmație (“Am crescut vânzările cu 10%, avem cu 8% mai mulți clienți, doar 4 clienți ne-au părăsit anul trecut în favoarea concurenței, site-ul a avut cu 30% mai mulți vizitatori, în condițiile în care piața online a crescut doar cu 4%”); la fel, când vorbiți de progres, este indicat să explicați de ce spuneți că e “excepțional” (“Într-o piață în scădere, în medie, cu 10%, noi am crescut cifra de afaceri cu 20%, cota de piață a crescut cu 30%, am realizat o achiziție majoră”);
Se pot folosi adjective și adverbe, dacă li se poate aduce o autoritate: “Ziarul Financiar consideră că afacerea noastră este excepțională”, “Într-un sondaj pe site-ul firmei, 90% dintre clienți au considerat că site-ul este mai bun sau mult mai bun decât în varianta sa anterioară”;
Adjectivele și adverbele se întâlnesc și la nume de companii – “Web design de succes punct com”; problema cu ele e că pot fi ușor combătute (“Cine ziceți că sunteți de succes? Comparativ cu cine aveți succes? Cine certifică afirmația voastră?”) și, de asemenea, sunt foarte vagi (“Ce înseamnă succes? Cum definiți reușita voastră?”);

9. “servici”?
servici – definitie | DEX online

10. “Mihai Cosmovici, absolvent al ASE Bucureşti”? De ce îmi ziceți asta? Să știu că are facultate? Ziceți-mi ceva din trecutul lui care să arate că știe să se poarte cu copiii. OK, nu e neapărat rea afirmația, dar aș prefera ceva mai OK.

11. Mi se pare relevant de trecut în pagina asta cine are copii. E o super informație, mult mai importantă decât facultatea absolvită.

12. Iarăși relevante mi s-ar părea informații pe care le pot corela direct cu site-ul:
– Design interior;
– Arhitectură;
– Amenajări;
– Certificări de siguranță.

13. Ar prinde foarte bine un clip video în care cineva din companie (un angajat, mai mulți, managementul) să vorbească despre companie, despre valori, scop, misiune, obiective

14. În pagină e bine să includeți informații ca:

  • Valori;
  • Misiune;
  • Scop;
  • Obiective (să fie SMART);

Vedeți sau citiți părerea lui Guy KAWASAKI despre asta;

15. În prima zi de la lansare a unei companii are sens ca pe site să găsesc exclusiv “ce ne propunem” (adică misiune, obiective etc.); după un an de la lansare, e bine să vedem și ce s-a realizat; ar fi interesant ca, la început trimestrial, ulterior anual, să existe în pagina “Despre noi” rapoarte de evaluare; dacă se poate, să fie realizate extern – adică cineva din afara companiei să analizeze situația și să prezinte un raport;

16. Mă interesează foarte mult date financiare; unele dintre ele sunt publice, pot fi găsite pe site-ul Ministerului de Finanțe; dacă îmi dați și altele, în plus, vă voi fi recunoscător;
Poate părea un pic puerilă cerința, dar gândiți-vă că cumpăr un produs pe care vreau să îl țin 3 ani. Nu știu ce produs se pretează, dar poate intenționez să am mai mulți copii, și atunci pot folosi un produs mai mulți ani la rând.
Ei bine, în această situație e foarte relevant să știu dacă după primul an de activitate ați ieșit pe profit sau vă înglodați în datorii, riscați să vă închideți firma, și eu, dacă voi avea probleme de garanție, nu voi avea la cine să apelez.
Un alt motiv e încrederea în companie – am mai mare încredere într-o companie despre care văd că îi e bine.
În fine, e legat și de preț – dacă văd că aveți profit, am o oarecare încredere că aveți prețuri OK. Dacă văd că sunteți pe pierdere, mă pot teme “Dar dacă ei o duc foarte rău și au, prin urmare, prețuri foarte mari, pentru a compensa pierderile de anul trecut?”.

17. Este relevant de știut istoricul companiei, de la idee, până la realizare, rezultate; dar voi, cumva, ați intrat și în detalii mai puțin relevante.

18. Sunt foarte interesante și previziunile – unde vă vedeți peste 10 ani? Ce planuri aveți cu compania? La ce să se aștepte clienții?

19. Ar fi interesant de știut și câteva cifre despre trafic (există servicii, inclusiv în România, care fac publice, de exemplu, datele din Google Analytics);

20. Două elemente ar trebui să fie în pagina “Despre noi”:

  • VSP (Value Selling Proposition) se referă la avantajele existenței afacerii pentru clienți; cu alte cuvinte, ce sens are ca o fabrică de produs mașini să existe pe piață? Dar ce avantaj are un client final că există pe piață dealeri auto? Ce beneficii are consumatorul final din urma prezenței unei firme de asigurări auto în România?
  • USP (Unique Selling Proposition) se referă la unicitatea unei afaceri și valorile acelei afaceri în fața competiției; în exemplele de mai sus, de ce un client ar cumpăra de la fabrica voastră de mașini și nu de la competitori? De ce ar apela un client la serviciile voastre de dealeri auto și nu s-ar duce la alți dealeri auto? Cu ce se diferențiază, pentru clientul final, firma voastră de asigurări auto, comparativ cu alte filme de pe piață?

Aș pune foarte clar atât VSP, cât și USP în pagina “Despre noi”;

21. Pozele nu sunt clickabile. De ce?

22. Aș păstra aceleași proporții pentru toate fotografiile.

23. Mai multe linkuri nu sunt clickabile. Scrie www., dar nu e clickabil.

24. Aș face o secțiune de Testimoniale.
Ce să includeți la testimoniale?

  • Numele complet al persoanei;
  • Localitatea și țara de proveniență;
  • Locul de muncă și funcția;
  • Cum a folosit serviciul vostru;
  • Când a apelat la voi;

Ce altceva să includeți?

  • O fotografie e foarte utilă;
  • Un clip video e încă și mai recomandat;
  • Posibilitatea de contact prin telefon sporește încrederea;
  • Site-ul web al persoanei care lasă testimonialul;
  • Fotografii de tipul înainte și după;

Cu cât mai multe testimoniale, cu atât mai bine; însă să aibă informații clare de identificare a persoanei – dacă Vasile G. lasă un testimonial, e mai puțin credibil decât Vasile-Ion GORDOBEA, din Craiova, care lucrează la SC Soluții Inteligente SRL și care a folosit produsul vostru acum 3 luni;

25. Puteți face și studii de caz, care sunt testimoniale mult mai detaliate; puteți include într-un studiu de caz:

  • Fotografii înainte și după;
  • Clipuri video cu persoana respectivă;
  • Fotografii cu persoana respectivă;
  • Descrierea pașilor – care a fost problema, cum a căutat soluții inițial, cum v-a găsit pe voi, de ce v-a ales, cum a decurs procesul de cumpărare, ce s-a întâmplat după cumpărare, cum se simte după câteva luni de utilizare a produsului / serviciului, ce ar recomanda altora;

26. E un pic ciudat că unul din partenerii voștri nu vă are ca parteneri:
Parteneri – Minimo Shop
Și încă unul:
Prieteni | Cuibul Berzelor

27. Ar fi interesant ca în pagina de prieteni nu doar să afișați o listă cu 3 prieteni, ci să și spuneți – uite, ne place de X pentru că…
Așa da, aș înțelege de ce voi îi considerați prieteni, dar sentimentul nu e reciproc.
Ziceți-mi ceva înainte să fac click, dați-mi motivația de a click-a.
(top)

C3. Contact – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)

1. Aș pune link către showroom-uri;

2. Ce mă aștept să găsesc în pagina de contact

  • Mult mai bine ar fi să aveți persoane de contact, cu emailuri corespunzătoare și telefon mobil;
  • Harta cu adresa voastră; e de preferat să fie hartă interactivă, să pot să vă reperez într-o anumită zonă;
  • O fotografie (sau mai multe) cu sediul firmei, din exterior și interior;
  • Și mai bine ar fi un video cu sediul firmei, din exterior și interior;
  • Asigurarea că datele mele vor fi prelucrate conform legii (detalii cu procedura);
  • Pentru că aveți mai multe sedii, faceți poze/clipuri video cu fiecare;
  • Aici ar avea sens să puneți rețelele sociale – Yahoo! Messenger, Facebook, Twitter;
  • Să zicem că aveți un magazin online și mai mulți procesatori de plăți; ați putea pune informații de contact ale procesatorilor de plăți, dacă cineva are o problemă cu plata cu cardul;
  • Afișați timpii medii de așteptare până când un client primește răspuns; ar fi util și un timp garantat (“În 4 ore lucrătoare răspundem la email”);

3. Faceți adresa de email click-abilă;

4. Formularele nu arată bine. Aș face:
– Câmpurile să fie aliniate la stânga;
– Câmpul “Email” să fie “Email sau telefon”;
(top)

C4. Blogul Teri – timpul familiei.

1. Căutarea mă aștept să fie poziționată în colțul din dreapta-sus;

2. E foarte neprofesionist că din octombrie 2010 până în octombrie 2011 nu ați postat nimic; aș căuta o soluție (puteți pune câteva articole ante-datate);

3. Aș pune în sidebar lista cu comentarii recente.

4. Aș instala WordPress în română:
WordPress | În Română

5. Aș traduce tema integral în limba română;

6. Aș pune abonare prin email, dacă las un comentariu.

7. Recomand lectura articolului:
Ce plugin-uri WordPress as pune eu pe un blog nou lansat? – Fii eficient!
pentru o posibilă inspirație de articole pentru blog.

8. Vă recomand o temă nouă de blog, una care să nu aibă sidebar-ul de aceeași lățime cu blogul. Nu mi se pare fair ca un blog să aibă 50% – 50% între blog și sidebar.

9. Nu aveți niciun link către site.

10. Aș face o pagină “Despre” și una “Contact”. Utilă mi s-ar părea și o pagină “Top mesaje de pe blog”, dar asta după o anumită vechime a blogului (în articole).

11. Categoriile mi se par slab alese:
“Dileme părintești
Jurnal de părinte
Povești
Produse Teri – pe larg
Tătic civic”.
Nu mă ajutați să iau decizia. Ce categorie e aia – “Tătic civic”?
Sau “Jurnal de părinte” – orice poate fi aici.
Nu e OK.

12. Puteți lua în considerare să gestionați feed-urile RSS prin Feedburner, care vă dă statistici despre abonați și face ușoară abonarea prin email;
(top)

C5. Pagina de categorie – Pat 2 persoane – Mobilier copii – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)

1. Un bug interesant – intrați într-o categorie și dați să sorteze după un criteriu oarecare. Primul element din pagină, la “i”, nu are tooltip (textul care apare la mouseover). Dacă mergeți pe alte produse, acelea au. E un pic atipic.

2. Butonul “Order now” ar trebui să aibă textul tradus în română.

3. Mă aștept ca în pagina unei categorii de produse să am opțiuni de sortare a datelor, crescător și descrescător, după:

  • Numele produsului;
  • Data adăugării în site;
  • Preț;
  • Vânzări produse;
  • Număr afișări ale paginilor;
  • Număr comentarii produse;
  • Număr căutări în site a unui produs;
  • Rating mediu al unui produs;
  • Producător;

Aveți, dar insuficient.

4. De asemenea, aș vrea să am și opțiuni de filtrare a datelor, după:

  • Caracteristici ale categoriei respective de produse (pot fi culori, dimensiuni, masă, caracteristici tehnice – de exemplu, în cazul microprocesoarelor frecvența, tipul microprocesorului);
  • Data adăugării în site;
  • Preț;
  • Vânzări produse;
  • Număr afișări ale paginilor;
  • Număr comentarii produse;
  • Număr căutări în site a unui produs;
  • Rating mediu al unui produs;
  • Producător;

5. Îmi este o utilă o funcție de abonare prin RSS și email la categoriile de produse; vreau să aflu când apar noi produse în categoria respectivă;

6. Să zicem că avem site-ul site.ro, în care categoria arată așa:
site.ro/categorie.html,
iar pagina de produs:
site.ro/categorie/produs.html
Eu ar trebui să pot tăia partea finală (“produs.html”) și să las doar:
site.ro/categorie/
Din păcate, dacă pagina de categorie are extensia “.html”, nu pot face asta; soluție? Cel puțin pentru categorii și subcategorii, dacă nu și pentru pagina de produse, renunțați la .html (nu ajută la nimic, în general nu face rău, dar în situația de mai sus face rău la uzabilitate);
Așadar, site-ul ar trebui să fie așa:
site.ro/categorie/
site.ro/categorie/produs/
La voi nu merge asta.
(top)

C6. Pagina de produs – Scoica auto 0-9 kg – Cosulete & scoici – Bebe la plimbare – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)

1. “Husa scaunelului este confectionata din material catifelat, avand o calitate foarte buna.”
V-am zis mai sus, nu e OK să zici “calitate bună”. Nu e OK.

2. “Garantie: 24 luni!” De ce e impresionant asta?

3. După ce adaug un produs în coș, nu îmi “ziceți” nimic. Aș prefera ca la pagina nou încărcată să îmi spuneți “Produsul a fost adăugat în coș, puteți vedea conținutul acestuia aici”. Da, văd coșul în partea dreaptă, dar consider că ar fi util acest mesaj.

4. Am comandat produse în valoare de 1950 de lei, și îmi puneți transport 15 lei. Nu mi se pare OK.

5. Mi-ar fi utilă o alertă de preț – când prețul unui anume item scade sub o anumită sumă, să primesc automat un email de alertă;

6. Foarte important – Butoanele de apel la acțiune ar trebui să fie colorate distinct față de restul site-ului;
La voi nu se întâmplă asta.

7. Important, nu faceți asta – Este important să menționați TVA în site; scrieți TVA cu litere mari, este un acronim pentru “Taxa pe valoarea adăugată”;

8. Nu faceți asta – Prețurile produselor care depășesc 1.000 de unități monetare ar trebui să aibă un separator; astfel, prețul de 1.200 de lei ar trebui scris:
Greșit: “1200 de lei”;
Corect: “1.200 de lei”;

9. Apreciez ca atunci când merg cu cursorul mouse-ului deasupra unei fotografii de produs, aceasta să îmi afișeze o funcție de tip zoom (mărire);
Aveți zoom, dar la click, nu la mouseover.

10. Puneți măcar 3 poze din unghiuri diferite ale aceluiași produs;

11. Cum puteți crește valoarea unei pagini de produs? (detalii)

  • Folosiți comentarii din partea vizitatorilor – permiteți vizitatorilor să comenteze despre produsele din site; puteți adăuga și motivații financiare – “Cel mai bun comentariu al zilei primește un cadou”, “Primiți reducere 5% dacă comentați la 3 produse diferite”, “O dată pe săptămână se trage la sorți un comentariu din săptămâna respectivă”;
  • Puneți titluri optimizate pentru motoarele de căutare – folosiți numele produsului, categoria din care face parte (de exemplu – “haine femei” sau “hard-disk-uri”), și numele magazinului; este indicat însă ca titlul unei pagini să nu depășească 65 de caractere;
  • Faceți propriile fotografii ale produselor – când cineva caută folosind căutarea de imagini a Google numele unui produs, va fi atras de fotografii noi ale unui produs; în acest sens, realizați propriile fotografii ale produselor;
  • Puneți date statistice despre produse (număr vânzări, număr accesări ale paginii) – veniți cu date noi despre produse;
  • Faceți o secțiune de știri pentru produse – adăugați valoare paginii prin informații despre producător, ultimele lansări, evenimente în jurul unor produse;
  • Dați date istorice cu evoluția prețului unui produs (prezentați grafic evoluția prețului unui produs);
  • Faceți clipuri video cu analize ale produselor – sunt foarte atrăgătoare;
  • Scrieți descrieri proprii ale produselor; dacă furnizorul vă oferă o descriere standard, în limba engleză, traduceți acea descriere și adăugați propriul conținut;
  • Faceți o listă cu produse recomandate (dacă cumpăr o anumită placă de bază, recomandați-mi și un procesor corespunzător ei);

12. Să zicem că un produs nu este în stoc și nu va veni mai rapid de 5 zile; puteți lua în considerare, în acest caz, să nu mai afișați deloc acel produs;
Situație – aveți produs care nu mai e în stoc; sau aveți un produs care nu mai este în ofertă, dar va reveni ulterior; sau, în fine, aveți un produs care nu se mai produce deloc și nu va reveni vreodată în oferta voastră; ce faceți cu acel produs? Aveți mai multe soluții:

  • Redirecționați traficul către o pagină nouă de produs (ați avut iPhone 3 în site? Redirecționați acea pagină la noul iPhone 4);
  • Actualizați pagina constant (puneți constant știri despre iPhone 3, analize nou apărute);
  • Ștergeți complet pagina din site (nu recomand această variantă pentru SEO, însă pentru utilizatori poate fi o alternativă bună);

Un alt lucru – dacă produsul nu este în stoc, nu îl mai afișați în pagina de categorie, sau în căutări; lăsați pagina în site, dar nu lăsați linkuri către ea, să nu pot ajunge către acea pagină prin navigarea obișnuită;

13. Nu faceți asta – Dacă oferiți o reducere, scrieți și procentul acelei reduceri în site;

14. Când faceți o descriere de produs e foarte indicat să scrieți descrieri care sunt: unice acelei pagini, sunt persuasive, pot fi înțelese ușor de către cititor, descriu clar avantajele pentru cumpărător; vă recomand cu căldură articolul:
How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts;

15. Nu apreciez descrierile produselor de la voi din site. Sunt scurte, mici, nepersuasive.
Unele sunt strict tehnice, fără afirmații personale:
Suport metalic pentru cadita – Cadita plastic & Suport – Articole baie – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
Altele sunt scrise cu voce umană:
Premergator Walk a Bout – Spatii de joaca – Relaxare si joaca – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
E o lipsă de consistență acolo.

16. De ce scrieți cu caractere aldine?
Premergator Walk a Bout – Spatii de joaca – Relaxare si joaca – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)

17. Voi ziceți așa:
“Locatie: Home /Sanatate si siguranta/Interfoane/Interfon camera bebe si copii”
Recomand cu căldură folosirea de breadcrumbs în toate paginile unui site cu mai mult de două niveluri (ca să ajung la o anumită pagină, am la dispoziție atât pagina principală, cât și categorii de pagini; în acest caz este util breadcrumbs);
Dar la voi breadcrumbs nu sunt foarte clare, adică mie în textul de mai sus nu mi-a fost clar că e breadcrumbs. Ajută dacă:
– Nu mai scrieți “Locație”, nu mă ajută acest text;
– Folosiți “»” ca separator de cuvinte, nu “/”;
– Traduceți Acasă ca “Prima Pagină”, așa cum aveți în meniul de sus;
(top)

C7. Procesul de comandă

1. Ar trebui să aveți o soluție informatică și să nu folosiți deloc CAPTCHA în site;
Dacă însă este necesar, alegeți un CAPTCHA cât mai simplu și foarte răspândit;

2. Nu aveți confirmare a ștergerii unui produs din coș.

3. Problemă majoră – nu ziceți nimic despre cum se face transportul, cum se face livrarea, cum se face plata. Dar nimic. Dacă sunt aici:
Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
nu am cum să mă descurc cu acest lucru. Ajutați-mă, dați-mi informațiile, înainte de a cumpăra efectiv.

4. La înregistrare – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
-(Dl/Dna/Dr)- Nu există “Dr” (doctor), ci “Dra” (domnișoara). Și ar trebui să fie dropdown, nu fill-in.
– Aș folosi aceeași formă de articulare aici:
“Prenumele:”
“Nume:”.
– Aș pune câmpurile unele sub altele, nu de la stânga la dreapta.
– Cereți mult prea multe date. Și telefon și telefon mobil? De ce să vi le dau pe ambele?
– Ar trebui să mă întrebați dacă sunt persoană fizică sau juridică, și în funcție de asta să adaptați câmpurile.
– “Doresc sa primesc instiintari de la magazin”
Mi se pare un cuvânt foarte nepotrivit pentru newsletter:
instiintare – definitie | DEX online
Dacă s-ar traduce, aș traduce “buletin de știri” sau “flux de știri” sau, și mai bine, aș evita termenul de newsletter și aș zice ce primesc – promoții, știri despre voi, articole de blog, ce?
– Linia a doua de adresă e un câmp care nu e clar ce e cu el.
– Voi livrați și în altă țară? Dacă nu, de ce mă lăsați să aleg țara?
– “Introduce parola:” – nu vorbeam cu “Dvs.”?
– Câți dintre vizitatorii voștri știu ce înseamnă “Styled HTML”?
– Câți dintre vizitatorii voștri folosesc emailuri care au nevoie să fie simple, în format text? Aș renunța la opțiunea asta.
– Mi se pare ofensator:
“Am citit, am inteles si sunt de acord cu Termenii & Conditiile”
Cum adică “am înțeles”? Adică insinuați că pot să citesc și să nu înțeleg?
– Aș corecta:
Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)“;

5. După înregistrare, la contul meu – Teri – Mobilier si articole copii. La Cluj, Bucuresti si online. – (Powered by CubeCart)
E ciudat să aleg că nu doresc newsletter, dar să apară întrebarea “De care fel”?

6. Scenariu:
Merg la contul meu, Merg la Știri, Dau OK. Unde ar trebui să ajung după ce fac asta? În niciun caz în aceeași pagină, fără altă opțiune de a reveni în pagina tip Contul meu. Dar exact asta se întâmplă.

7. Problemă – nu aveți niciun fel de verificare a datelor introduse. Nu e OK să pot introduce aceste date:

și să nu primesc mesaj de eroare.
Sunt multe lucruri de validat, de la județ la lungime număr telefon, la titulatura, la lungime adresa (ce adresa are 4 litere?).

8. Am ales:
“Plata la destinatie (ramburs)”
De ce butonul e “Efectuează plata”?
Apoi, în pasul următor scrie:
“Va rugam completati formularul:”
Nu e niciun formular de completat.
Din nou, al doilea buton e tot “Efectuează plata”. Nu are niciun sens.
După ce apăs pe buton, scrie:
“Va multumim, comanda dvs. a fost efectuata cu succes iar plata a fost efectuata! ”
Oops, nu e așa.

9. Problemă majoră:
“Produsele comandate vor fi expediate in curand.”
Nu mi-ați spus nimic despre procesul de livrare. Nu mi-ați dat un termen exact de livrare. Nu mi-ați zis că mă veți suna. Și acum trebuie să stau acasă, doar-doar va suna un curier să îmi zică că îmi livrează produsul azi?
E foarte în neregulă acest lucru. Fie ziceți un termen clar – în 3 zile suntem la voi acasă cu produsul, fie îmi ziceți “Vă sunăm pentru confirmare”.
Și ziceți-mi cum se livrează produsul, e foarte important să știu dacă merg la poștă sau vine Fan Curier, sau DPD.
Poate m-am certat cu un curier, și fix acel curier livrează un produs fragil.
Nu îmi ziceți sec “vă va veni marfa acasă”. Nu e deloc OK.

10. “Va asteptam sa reveniti in magazinul nostru online.”
Eu n-aveam de gând să plec, dar, OK, dacă asta ziceți voi că ar trebui să fac, să ies, OK, voi face asta.

11. Problemă majoră.
Intru în site. Adaug un produs în coș. Dau afișează coș.
Fix în momentul ăsta, exact în momentul în care sunt acum, voi afișați în sidebar:
“Link-uri utile:
Goleste cosul”.
E un îndemn sau ceva? E util pentru mine să golesc coșul? Ăsta e cel mai util link pentru mine în momentul de față?

12. “Va rugam cititi conditiile de utilizare &.”
& what?

13. Mi-ați dat mesajul:
“Ne pare rau, nu se poate livra marfa. Va rugam sa ne contactati.”
Am dat back, am completat alte date (altă țară, județul București).
Același mesaj.
Aveți idee câtă frustrare referitor la site-ul vostru e în mine acum?

14. Ultimul pas din comandă e:
“Confirmare comanda”
Problema e că e scris alb pe font verde, exact ca butoanele anterioare.
Am tendința să fac click pe el.
Ghici ce? Nu merge.

15. Mailurile trimise:
“Draga Olivian BREDA,”
– În primul rând, dacă pe site îmi ziceți “dvs”, de ce suntem atât de personali acum?
– În al doilea rând, dacă m-ați obligat să aleg între “Dl”/”Dna”/”Dra”, de ce nu folosiți asta?

16. Legat de:
“Va informam ca a fost creat un pe site-ul nostru”
Aș evita exprimările la diateza pasivă; în loc să spuneți:
“Afacerea a fost dezvoltată de managementul actual al firmei”,
este indicat:
“Managementul actual al firmei a dezvoltat afacerea”;
Exprimarea pasivă este mai greu de înțeles; pe Internet este preferabil să comunicați direct;

17. “Your access details are:”?

18. “Acest e-mail v-a fost trimis de http://www.teri.ro”.
E foarte OK nota. Aș completa însă cu toate datele fiscale & date de contact ale voastre. Dați cât mai mult aici.

19. “Adresa IP de unde s-a efectuat inregistrarea: 188.25.190.26”
Acum m-am prins. Voi nu aveți double opt-in.
Când faceți abonarea la email este bine să aplicați principiul “double opt-in”, adică întâi să cereți adresa de email pe site-ul vostru, apoi să trimiteți un email pe adresa specificată; în acel email există un link, vizitatorul confirmă că a primit emailul printr-un click pe link; în acest fel, vizitatorul a confirmat că adresa de email este, într-adevăr, a lui;

20. Mailul de confirmare a comenzii, cu date de test, ce-i drept, a ajuns în spam.
Aș face tot posibilul să mă asigur că niciunul din mailurile de la mine nu ajung în spam, e important.

21. “Draga Mr OTEST BTEST,

Va anuntam prin prezenta”.
E scrisoare oficială asta? Rili?
Aș schimba tonul complet. Vorbiți cu părinți de copii, nu cu departamentul de securitate al Ministerului de Interne.

22. “comanda nr.120108-142228-6138”
Eu aveam impresia că sunteți un magazin la care 5 cifre pentru toate comenzile voastre ar trebui să fie suficiente. De ce îmi dați un număr de comandă format din 6 + 6 + 4 = 16 cifre și 2 caractere speciale?

23. “Produsele vor fi expediate in cel mai scurt timp posibil.”
Cred că cel mai scurt timp posibil este închirierea unui elicopter de la voi până la aeroportul din Cluj, apoi un avion privat să ajungă la Otopeni, apoi un alt elicopter să îmi aducă marfa pe bloc, apoi un alpinist utilitar să livreze produsul.
Acesta este cel mai scurt timp posibil.
Altfel, e genul de informație care poate, foarte bine, să lipsească. “Ne străduim să fim buni”. “Avem intenții pozitive”. “Ploia are apă în ea”. “Apa conține Hidrogen și Oxigen”.
Pe mine, ca client, mă lasă rece, dacă PENTRU VOI cel mai puțin timp posibil e 3 ore sau 20 de zile. Ce mă interesează PE MINE e ca produsul să vină repede. Problemele voastre de bucătărie internă nu mă privesc. Nu îmi pasă dacă 3 ore e pentru voi cel mai scurt timp posibil sau e o zi în care lucrurile merg prost și e considerat chiar mult. E treaba voastră. Eu vreau produsul foarte rapid, nu îmi pasă de problemele voastre. Asta ziceți-mi – cât durează pentru mine. Cum vă gospodăriți voi nu mă privește.
(top)

D. Analiză competiție

(top)

D1. Songs for teaching

1. Opțiune de a face un dar;

2. Promoții;

3. Bannere cu modalități de plată;

4. Adresa de contact în footer;

5. Logo cu motto;

6. Banner tip “înapoi la școală”;

7. Funcție de căutare în dreapta-sus;

8. Foarte multă informație pe homepage;

9. Meniu în partea stângă;

10. Tot headerul e clickabil, nu doar logo-ul;

11. Căutare foarte simplă în site;
(top)

D2. Toyz.ro

1. Culori puternice;

2. Împărțire jucării pe grupe de vârstă;

3. Listă cu noutăți în site;

4. Posibilitate filtrare produse după producători;

5. Testimoniale clienți;

6. Casetă de newsletter;

7. Multe sisteme de plăți online;

8. Adresa trecută în footer;

9. Integrare cu alte rețele sociale – Twitter, Facebook, YouTube;

10. Listă cu cele mai vândute produse;

11. Ratinguri produse;
(top)

D3. CrazyToys.ro

1. Wishlist-uri

2. Funcție de ajutor;

3. Casetă de căutare produse foarte mare, mult loc să tastezi produsul căutat;

4. Poze mari și clare;

5. Au customizat tot site-ul pentru campania “Back to school”;

6. Logo cu culori clare, contrastante;

7. Texte destul de mari, ușor de citit;

8. Opțiune filtrare jucării după sex copil, preț jucării;

9. Comentarii ale clienților;

10. Listă cu produse similare în pagina de produs;

11. Logo-urile cu sistemele de plată în footer;
(top)

D4. WOWtoys

1. Logare în colțul din dreapta-sus;

2. Poze foarte mari cu produsele;

3. Fiecare categorie are afișat numărul de produse din acea categorie;

4. Forum pentru a crea comunitate;

5. Structură foarte simplă a site-ului, ușor de înțeles;

6. Logo-ul este repetat în footer;

7. Mai multe poze ale produselor;

8. Opțiune de zoom produse;

9. Descriere foarte mare;

10. Folosire de culori puternice;

11. Contrast puternic pentru culorile din site;
(top)

D5. Miobebe.ro

1. Linkul de contact prin Yahoo! Messenger e chiar lângă telefonul de contact;

2. Împărțire produse în funcție de categoria de vârstă;

3. Toate categoriile importante sunt prezentate detaliat pe prima pagină; e ușor să înțeleg care e oferta completă de produse din site;

4. Toate informațiile de contact în footer;

5. Integrare cu multe platforme de cumpărături online;

6. Abonare prin RSS la categoriile de produse;

7. Vizualizare stare comandă în orice moment;

8. Funcție de review-uri produse;

9. Opțiune de tip harta site;

10. Listă de garanții acordate clienților;

11. Tag cloud cu termeni căutați în site;
(top)

D6. Jucării-online.eu

1. Funcție de căutare avansată;

2. Listă cu sfaturi pentru căutare;

3. Funcție în Flash cu imagini în site;

4. Banner care se actualizează automat în funcție de prezența pe Yahoo! Messenger – dacă e invizibil sau nu;

5. Promoțiile promovate pe prima pagină a site-ului;

6. Parteneriate cu alte site-uri din domeniul jucăriilor pentru copii;

7. Prezență pe rețeaua Neogen;

8. Listă cu ultimele produse introduse în site;

9. Multe opțiuni de abonare RSS;

10. Culori vii, deschise;

11. Funcție de tip dropdown pentru alegere număr produse comandate;
(top)

D7. AllAboardToys.com

1. Listă cu toate personajele chiar la intrarea în site;

2. Opțiune de Customer Service în dreapta-sus;

3. Abonare la oferte speciale în site;

4. Listă cu top motive pentru care să cumperi de la acest magazin online;

5. Funcție de suport online;

6. Listă cu categoriile preferate ale clienților;

7. Similar, listă cu brandurile preferate (atenție, nu neapărat cele mai vândute);

8. Concursuri în site;

9. Opțiunea de a primi un cadou de ziua ta;

10. Funcție de tip testimoniale;

11. Foarte multe opțiuni de plată;
(top)

D8. TysToyBox.com

1. Culori foarte puternice – roșu, galben;

2. Pagina de contact este ultima în meniu;

3. La caseta de newsletter există informații de tip “Safe unsubscribe”;

4. Funcție de logare securizată în site;

5. 4 pagini de ajutor în site;

6. Casetă de căutare foarte mare;

7. Integrare blog în site;

8. Prețurile reduse au și un procent cu valoarea reducerii;

9. Dacă intru într-o pagină de produs, meniul din stânga se modifică în funcție de categorie;

10. Foarte multe apeluri la acțiune (cumpără acum, click);

11. Culorile în site se modifică în funcție de categoria aleasă;
(top)

D9. Bigredwarehouse

1. Tema logo-ului se păstrează în site;

2. Evenimentele din preajma zilei curente sunt promovate pe prima pagină (Halloween);

3. Foarte multe spații libere, relaxant;

4. 6 metode de plată distincte;

5. Funcție de comandă rapidă;

6. Fotografii realizate de ei înșiși;

7. Funcție de recomandare a unui produs mai departe;

8. Opțiune de bookmark a paginii;

9. Coduri promoționale în funcție de valoarea cumpărăturilor;

10. Se poate căuta în site și după codul produsului, nu doar după descriere și titlu;

11. Logo descriptiv al afacerii;
(top)

D10. Crash Boom Toys

1. Pe butonul de căutare scrie “Caută”;

2. Spațiu suficient pentru a tasta ce se caută;

3. Nu e limită minimă de caractere la funcția de căutare;

4. Emoticon de Yahoo! Messenger;

5. Listă vizuală cu toate mărcile;

6. Sistem de payment;

7. Funcție de recomandare a paginii – Trimite mai departe;

8. Link cu “Detalii” pentru fiecare produs;

9. Logo proeminent;

10. Multe culori folosite în site;

11. Listă cu cele mai vândute produse din site
(top)

D11. Educative toys

1. Producătorii clar vizibili pe homepage;

2. Funcție de căutare rapidă în site;

3. Listă cu modalitățile de plată acceptate;

4. Au posibilitatea de a comanda cu cardul;

5. Meniu în partea stângă;

6. Funcție de tip “Securitate site”;

7. Listă mare cu produsele pe homepage;

8. Coșul de cumpărături în dreapta-sus;

9. Funcție de recomandare a site-ului prin email;

10. Îndemn de creare cont chiar pe pagina principală;

11. Funcție de tip wishlist;

____________
Bottom line: site-ul www.teri.ro este un site foarte bine realizat.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).